Hej, i helgen har det varit Valborg som ni vet till all förmodan, tänkte göra en liten helg rewind nu bara haha. I fredags gjorde jag inte mycket, victor kom efter jobbet & vi spelade mario kart en stund innan han skulle till stugan. Det blev bara en massa zelda spelande på kvällen innan jag somnade.

I lördags vaknade jag runt 8, jag sminkade mig & åt frukost innan jag packade väskan. Åter igen blev det några timmar Zelda innan jag åkte med tåget (har klarat ut det & vet inte vad jag ska göra med livet nu). Runt 1 gick tåget & var framme i Lund efter 3 tror jag, där mötte Anna mig på stationen. Nästan direkt efter att vi lämnat min väska hos henne åkte vi till en av hennes kompisar där vi åt grillat, drack & hade det trevligt.

I söndags vaknade vi tidigt, vid 6. Vi fixade oss & innan 7 kom alla till oss (Anna) & vi åt champagnefrukost. Vi tog oss till stadsparken så vi var där vid 9 & hittade en hyfsat bra plats där vi satte våra brassestolar. Där hängde vi i några timmar, lyssnade på musik, pratade & drack. Valborg i Lund haha. Efter 1 tog vi oss hem för att vila några timmar innan vi skulle ses igen, fräscha till oss osv. Vid 5 träffades vi & handlade för kvällen, vi lagade mat & efterrätt & på kvällen blev det fest hos en annan av Annas kompisar. Lyckad kväll som slutade sent men nattmacka hahah!

& så idag. Vi sov ut till 11 då vi fixade oss & jag packade min väska för att åka hem. Vi gick in till stan & åt lunch från subway i solen & bara var innan mitt tåg gick. & där är jag nu, på tåget påväg hem. Super bra valborg!

Jag har varit uppe i ca 1h nu, sminkat mig & packat lite grejer för att jag ska ner till lund runt lunch. Jag ska hälsa på anna som jag inte gjort när hon bort där nere. Vi ska fira valborg tillsammans så jag stannar där till på måndag. Nu äter jag lite frukost & sen får jag packa klart

vaknade inte förrän efter 12 idag, kände verkligen att jag behövde sova ut. blev då alltså en sen frukost där jag gjorde smoothie & macka. smoothien blev på banan, dadlar & vatten. hade velat ha vanilj i med men det fanns visst inte hemma, blev otroligt mättande så har hållt i ända tills nu. sen efter 4 tog jag en springtur(!) jag minns inte senast det hände, har ju som sagt inte haft ork till det på hur länge som helst. men idag blev det av iallafall, visserligen blev det bara 3km men det är alltid något. någonstans ska man ju börja.

dessutom var det dags att prova de nya skorna hehe, har två par av dessa som är nike free 5.0(?) dessa är den sprillansnya updaten av dem & mina andra är den förra versionen.

igår var det fjärde & sista heldagen i England. vi började med frukost som vanligt & fixade oss innan vi tog tunnelbanan till Westminster. vi gick från Big ben till London eye, tillbaka till big ben & förbi mot St. James' park & Buckingham palace. vi tog en massa bilder påvägen & fick även se vakt marcher x2 vid Buckingham palace. sen fortsatte vi till Trafalgar square innan vi tog lunch på Nandos. efteråt hamna vi på Oxford street där vi åt lite crépes & sen tog vi en spontanare & tog tunnelbanan till Parsons green, vilket är vart jag bodde när jag bodde i England för snart 1,5år sedan. jag visade alle runt där innan vi åkte hem till hotellet. där vilade vi, packade & fixade vi oss för middag på restaurang senare. vi hamnade på en riktigt fin restaurang, som vi förövrigt inte alls var förberedda på. mycket god mat var det, både huvudrätt & desert. lyx! sedan tillbaka till hotellet i hyfsad tid då det var upp tidigt idag.

dagen började med frukost & fix innan vi åkte till Harrods. vi gick mest runt & kollade på alla våningar så inget handlades där. tur hade vi då vi var så tidiga där att det inte var mycket folk. efteråt tog vi en varsin dryck på starbucks & gick till Hyde Park. vi strosade runt där innan vi begav oss till china toan där vi skulle köpa de kända bubblewrap'sen. köade i något nära en timma men oj vad gott det var, de är inte alls lika mäktiga som de kan se ut dock. vi gick in på m&m's store & kollade på leicester square innan vi åt en sen lunch på angus steakhouse, äntligen fick jag min spenat & ost gnocchi. efter lunch & matkoma tog vi oss till oxford street som vanligt & gick på victoria's secret, urban outfitters & primark innan vi gick till hotellet. på kvällen blev det middag på hotellrestaurang innan vi somna.

vi var uppe hyfsat tidigt med frukost & kom iväg snabbt för shopping. blev in på niketown, h&m, skinnydip, mac osv. vi lunch blev det nandos & gud vad gott det var, to en quinoa sallad! efter blev det mer shopping innan vi to en sväng tillbaka till hotellet. där tog vi en paus innan vi igen gick ut för shopping. senare blev det sushi & pizza till kvällsmat som vi tog med till hotellet. tanken var att jag skulle ta avokado sushi men det fanns inte så blev pizza för min del. sen däcka vi båda.