Header

Taistelin pitkään sen kanssa 1) miten paljon treenaan 2) mihin aikaan treenaan ja 3) missä treenaan. Nyt kuitenkin olen viimeisen kuukauden aikana löytänyt vastauksen kaikkiin mieltä askarruttaneisiin ongelmiin ja ajattelinkin tulla jakamaan teille tätä ilosanomaa!

1) Etsin pitkää sopivaa rytmiä treeneille, mutta vaikeuksia tuotti tietenkin kolmivuorotyö joka ei ollut säännöllistä nähnytkään. Jäätyäni lukemaan pääsykokeisiin oli todella helppo lähteä kokeilemaan erilaisia variaatioita ja niitä käytiinkin läpi muutamia. Vihdoin olen kuitenkin löytänyt itselleni sen parhaimman ja treenit ajoittuukin sunnuntaista torstaihin. Treenaan siis 5 päivää putkeen ja sitten pidän 2 lepopäivää. Tämän version olen kokenut itselleni kaikkein parhaimmaksi varsinkin siksi, että saan pidettyä viikonloput vapaana. Näin saan myös arkipäiville sopivaa rytmiä ettei homma mee ihan löysäilyksi.

2) Treenin ajoittaminen on tuottanut minulle paljon ongelmia lähinnä ruokailun takia. On ollut hankala saada treeni sen verran järkevään väliin niin että ruokailu rytmi ei ottaisi osumaa ja että rankan treenin jälkeen saisi kunnon aterian syödäkseen. Ensin kokeilin treenata aikaisin aamulla, mutta eihän siitä tullut mitään. Olihan se joo fressi startti jokaiselle päivälle mutta aamupalan syöminen ennen tuotti oksettavaa oloa treenin ajaksi ja jos sen jätti väliin saattoi koko aamupala unohtua kokonaan. Sen jälkeen testiin pääsi "myöhään" illalla treenaaminen, eli ajoitin salille menon muutama tunti illallisen jälkeen joka useimmiten tarkoitti yhdeksää illalla. Kotiin paluu osui yleensä puoli kahteentoista ja iltapala venyi sitten sen takia kovin myöhäiseksi puhumattakaan siitä että unirytmille sai sanoa heipat tujun pre workout juoman takia. Homma uusiksi ja nyt kokeillaankin treenata lounaan jälkeen päivällä. Olen vältellyt juuri tuota aikaa sen takia että sali yleensä täyttyy ihmisistä perinteisten työaikojen päätteeksi, mutta olen saanut positiivisesti yllättyä siitä, että populaa alkaa virtaamaan vasta viiden aikoihin jolloin olen jo treenini suorittanut. Uskon tämän siis olevan kaikkein paras vaihtoehto tällä hetkellä ihan kaikkien aspektien suhteen!

3) Olen käynyt pienen saliurani aikana muutamia saleja läpi enkä koskaan ole ollut täysin tyytyväinen mihinkään. Päädyin kokeilemaan elokuun alussa hyvän ystävän suosittelemaa Esportia ja wow se sali on täyttä timanttia! Tilaa on muille jakaa ja laitteita löytyy jokaiseen makuun puhumattakaan siitä, että jos toiminnallinen treeni kiinnostaa esimerkiksi crossfitin tai boulderoinnin muodossa onnistuu sekin tässä unelma paikassa! En ole koskaan viihtynyt millään salilla yhtä hyvin ja vaikka matka sinne onkin välillä hankala (kiitos vaan HSL välimatkahan kotoota salille ei ole pitkä mutta bussit ei halua kulkea ajoissa saatika järkevästi) ei se latista tunnelmaa yhtään! Jos asut yhdenkään Esportin salin läheisyydessä, suosittelen ehdottomasti kokeilemaan treeniä siellä, uskon että et tule pettymään!

TÄLTÄ MUN TREENI VIIKKO TÄLLÄ HETKELLÄ NÄYTTÄÄ:

MAANANTAI: Pakara ja takareidet

TIISTAI: Selkä + HIIT

KESKIVIIKKO: Etureidet + pohkeet

TORSTAI: Keskivartalo + kädet (btw vihaan treenata käsiä jotenka niitä treenataan kokonaisvaltaisesti vain vähän :D)

PERJANTAI: Lepopäivä

LAUANTAI: Lepopäivä

SUNNUNTAI: What ever makes me happy, mutta yleisimmin kevyempiä ns "muotoilevia" pakara liikkeitä tai liikkuvuutta

Likes

Comments

Valitsin muutamia snäppejä teille jaettavaksi tänne blogin puolelle jotka sisältää pitkälti ihan sitä mun perinteistä arkea. Snapchat taitaa olla mun kaikkein aktiivisin sosiaalinen media joten jos haluat nähdä mun hillumista näin blogin, youtuben ja instagramin ulkopuolella niin siellä se onnistuu kaikkein parhaiten! Löydät mut sieltä nimimerkillä: elinaeveliinaa!

Likes

Comments