Jag har så väldans många bilder så jag blev tvungen att dela upp detta inlägg i två delar.

Igår åkte jag och Marcus på en roadtrip till Boden för att se fotboll, Boden-Anundsjö. Elias var uttagen till matchen så det var såklart mest därför vi åkte dit! Fick krama honom och prata lite så det var jättekul!

Här kommer några bilder från när jag, Evelina och Julia hade en mysig kväll för några veckor sen. Först gick vi på en tidig bio och såg Don't breathe, sen gick vi hem och gjorde en gudomlig tapas! Det var marinerad zucchini, egna chilicheese, räkröra med grillad paprika, sås gjord av grillad paprika, chilifräst grön paprika, massa bröd och oliver. MUMS!

Idag är det Marcus födelsedag! Imorse fick han en klocka med hans namn i urtavlan. Nu har jag gjort blåbärspaj som är hans favoriträtt alla kategorier! Så nu ska vi snart äta den. Till middag har Marcus valt pannkaka, sen blir det en bananefterrätt med center.

Nu är det full fart i skolan. Vi läser hållbart byggande och byggprojektledning just nu och det känns som roliga kurser! Sen sist har jag hunnit fylla år. Jag fick bland annat ett blombud från Emma, Anja och Maja. Av Marcus fick jag Lundhagsbyxor som jag måste inviga på en utflykt nu snart!

Jag och Marcus har varit tillsammans i 5 år och det firade vi med en middag på restaurang CGs följt av bio, vi såg Jason Bourne. Vi tog trerätters. Jag tog Norrbottenmenyn och Marcus tog CGs tre goda.

Jag blev firad av Evelina och Elvira förra helgen och då fick jag en jättefin skål och nagellack.

Igår hade vi lagfest med en massa tävligar. Efter det gick vi först på Allstar, sen Olearys och sist Max där vi åt innan vi tog cyklarna hem.

Jag och Maja åt på en jättefin restaurang idag. Dom hade en egen örtträdgård, utsikt över havet och en riktigt god halloumiburgare som vi åt. Efter det åkte vi till ett mysigrät fik och fikade innan vi åkte till flyget. Nu är jag på Arlanda och väntar på flyget mot Luleå. Det var ett så bra avslut på sommaren så nu känner jag mig redo för ett nytt år i norr!

I torsdags kl 01.30 ringde väckaren. Jag tog mitt pick och pack, pappa skjutsade mig till stan och kl 03 började en bilresa mot Gotland. Jag, Emma och Anja tog bilen, plockade upp Olivia i Hedesunda och tog sen färjan över till Gotland. Det har varit helt fantastiska dagar med otroligt väder, god mat och riktiga upplevelser. Vi har varit i blå lagunen där vattnet är helt blått på grund av ett kalkstensbrott. Vi åkte över till Fårö där vi besökte en strand. Maten har varit så god! Hummer, kammusslor, riktigt gott kött och jag har testat gotländsk pannkaka med slambärssylt. Det har varit riktigt effektiva dagar då vi har sett och upplevt mycket tillsammans med Maja som jobbar här i sommar. Man blir aldrig trött på den här ön, det är så häftigt med smala gator genom hela Visby, ringmuren, havet, kyrkor, allt! Nu har de andra tjejerna åkt hem och jag ska vara med Maja idag tills flyget går mot Luleå vid kl 16. En fantastisk avslutning på sommaren! Tack och på återseende Gotland!

Nu har jag jobbat klart och fått lite semester. I torsdags åkte vi till Hemavan, fjällvandrade, besökte en bäck (såg ut som en fors) med helt otroliga märken och hål i stenarna som var skapade av enbart vatten. Så häftigt! Vi var också till en plats där folk utvann bergskristall till radioapparater. Det fanns en hel del bergskristaller kvar där men de var tyvärr inte genomskinliga pga sprängning, men fina ändå så jag tog hem några.
I lördags fyllde pappa år så då åt vi trerätters, pannacotta med granatäpple till efterrätt!

Flera härliga veckor har passerat här hemma, jag har verkligen slappnat av under detta lov och det har även bloggen fått göra. Jag tänkte göra ett litet sammandrag här om några av sakerna jag har gjort.

En helg med Evelina i Luleå. Vi gick på Luleå hamnfestival, åt langos, hade pannkaksbrunch och levde livet!

Vi har varit hundvakt till Amos

Åkt till Östersund, sett allsvensk fotboll och gått på Frösö Zoo

Lagat egna vårrullar med Emma och Anja. Så goda!

Haft spelkväll en ljus sommarkväll

Plockat 10 liter blåbär med Marcus

Haft kräftpremiär med familjen

Och såklart jobbat en heel del. Men än är det inte slut på sommaren och fler äventyr väntar!

Idag började jag dagen med att äta frukost i solen och sen satt jag ute och lyssnade på sommar i p1. Det var såå skönt. Blåste lite men jag har ett bra solställe där det är rätt vindstilla så jag hade det så bra att jag nästan somnade. Sen gick jag till mormor med musik i öronen och jag kände verkligen att gud va skönt med sommar. Det blåste men det blev inte kallt, solen sken och alla sorters blommor har slagit ut. På promenad längs en grusväg utan stress eller krav, det är bland det härligaste stunderna. Jag åt lunch hos mormor och morfar. Efter det åkte jag och mormor till Kubbe för att kolla på min mormors mors gamla saker. Jag hittade två fina "silver"-fat. Det var i krom men man säger väl kanske silverfat ändå tror jag. Jag fick också 3 ljusstakar av mormor som jag ska ta upp till Luleå.

Här kommer ett gäng bilder från när jag, Marcus och Jim gick upp på rutberget igårkväll och hittade två grottor. Det var jättefint väder och häftigt att se grottorna!

Bild tagen inifrån den stora grottan

Stora grottan

Lilla grottan

I onsdags och torsdags jobbade jag extra på Coop där jag börjar jobba på riktigt på måndag. Det har varit väldigt mycket att göra pga midsommarvecka men också väldigt kul. Det är ett väldigt trevligt jobb där man får träffa många man inte har sett på länge och så.
Igår var det midsommarafton som vi började fira hos Erikssons med midsommarfrukost. Jättegott med räkpaj, och laxtårta, sill och potatis, jordgubbar och massa annat gott. På kvällen gjorde vi sushi och vårrullar hos Desirée, sen marängsviss. Såå gott! Det var jag, Olivia, Desirée, Mathilda, Julia och Annica. Vi spelade också det längsta kubbspelet jag varit med om pga att alla va så dåliga. Haha. Idag regnar det och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.

Idag åkte jag in till stan för att träffa Marie. Vi fikade och pratade om allt som hänt sen sist (som va väldigt längesen ). Jättetrevligt och mysigt! Nu är Marcus här och vi ser på fotboll. Han fikar men inte jag för att jag är så mätt så att jag kan spricka efter fikat i stan!