Nu tänker jag äntligen avsluta min Gotlandsummering. Jag har börjat jobba igen så därför har det glömts bort men här kommer det!

Dessa bilder är tagna precis utanför murarna på busstationen. På lördagsmorgonen tog jag bussen för att byta fängelset i Visby mot Tofta där mamma och pappa bodde.

Den dagen solade vi mest och tog det lugnt.

Till middag blev det nudelsallad samtidigt som vi lyssnade på ett band som spelade på after beachen.

Till kvällsfika tog vi pizza!

På söndagen åkte vi på en cykeltur och retur till Visby: 4 mil! Här besökte vi först Café Gula huset där vi åt mackor som var såå goda! Caféet hade en uteservering på en liten mysig bakgård.

Ruinen på stora torget i Visby

På hemvägen tog vi en glass på café Berså.

Förutom att det var ett café var det också en supermysig inredningsbutik

Cykelvägen in till Visby gick förbi naturreservatet Södra hällarna.
Nu har några veckor gått sen jag kom hem från Gotland. Jag har några bilder från dessa veckor men de kommer i ett annat inlägg!

Tredje dagen på Gotland tillbringade vi till största delen på Fårö. Vi hittade raukar och stötte på får längs vägen.

Bild inne i Visby innan vi mötte upp Maja. Det är såhär fint på ALLA gator!

På vägen hem stannade vi på ett omtalat stenugnsbageri i Rute. Vi beställde varsin pizza som var helt magisk! Efter det skulle Maja hem och jobba så jag och Anja åkte hem och gjorde oss iordning för att gå på Gutekällaren på kvällen.

Andra dagen träffade vi träffade Maja vid lunchtid för att hänga med till Tofta

Vi fick hänga med på ett event som Carlings hade på Tofta Beach. Vi satt där och åt lite lunch, drack lite vin och lyssnade på live band. Det var riktigt härligt och såå varmt! Där var vi tills middagstid då vi åkte hem och fixade iordning oss för att gå ut och äta

Vi var på en superhärlig restaurang vid havet, Strands veranda. Till förrätt delade vi på en förrätt med chips, löjrom, lök m.m. Supergott! Till varmrätt tog jag röding med rotsaker och en såå god sås. Tyvärr hade dom rosa ljus där inne, därför blev bilden lite dålig. Det ligger iallafall en röding där på tallriken trots att det inte riktigt syns.
Denna dag fotade jag tyvärr inte så mycket men vi gick iallafall vidare till Gutekällaren sen där det var nattklubb.

Halva Gotlandveckan har passerat och oj va bra vi har det! Väderleksrapporterna har visat dåligt väder men det har faktiskt varit bra väder alla dagar. Här kommer bilder från första dagen på Gotland.

Nu är vi framme vid högsommarmånaden juli men sommaren är ännu väldigt avlägsen! I juli har jag hittills haft semester i snart 3 veckor. Jag har varit på 60-årskalas för kusin Andre och hans Yessica, haft besök av Elvira från Skellefteå, campat i husbil på sensommarfesten i Sundsvall, bestigit Rösåsberget m.m. Nedan lägger jag upp bilder från juli.

På 60-årskalas!

På tjejmiddag och övernattning i skärgården utanför Hörnefors med tjejerna på NCC i Umeå och Övik

Elvira på besök! Middag på Allstar, sen 7/7 och Miss Li.

Sensommarfesten i Sundsvall med Marcus och hans kompisar

Påväg mot Ikea i Umeå!

Middag på Allstar igen, mums!

Belgiska våfflor till frukost

Släktträff på militärförläggning på Hemsön

Utflykt till Rösåsberget

Nu är vi på Gotland! Det är helt underbart. Bilderna härifrån kommer en annan dag.

I juni började min praktik på NCC. Elias tog studenten och jag har fått njuta av mammas mat, bland annat musslor, pommes frites och aioli!

I skrivande stund sitter jag och väntar på att Anja ska hämta upp mig. Vi ska till GOTLAND!!

Nu har det hänt en hel del sen jag var i Riksgränsen. Jag tänkte att jag kan ta en liten recap här på bloggen och lägga upp de bilder jag har lite eftersom.

I maj fick vi några härliga vårdagar i Luleå. Här var jag och Marcus bjudna på en mysig grillkväll hos Elvira och Linus med sex andra kompisar.

Under våren åkte vi ofta till skjutbanan och till slut i slutet på maj blev både jag och Marcus klar med jägarexamen!

Sista kvällen i Luleå innan sommarledigt tillbringade jag med tjejerna på Båten i Norra hamnen som också är bar och restaurang.

Fortsättning följer...

En av årets bästa helger har passerat. Tillsammans med bland andra Evelina, Elvira och Hanna har jag firat valborg i Riksgränsen. I lördags var det DRÖMväder i backen. Inte ett moln så långt ögat kunde nå. Igår var det tyvärr sämre väder. Blåsit och molnigt så man blev lätt snöblind och det var lite läskigt att åka. Trots att vädret var sämre så var humöret på topp ändå och afterskin lika rolig. Det är ju verkligen världens bästa tjejer då det alltid är nära till skratt. Idag var det tänkt att vi också skulle åka skidor men tyvärr var lavinfaran så hög och vädret så dåligt att vi fick åka hem tidigare med bussen.
Nu är jag så trött så det blir en kväll där jag bara ligger i sängen och ser på tv.

Påskhelgen börjar gå mot sitt slut. Vi har haft en väldigt trevlig och rolig helg tillsammans med mamma och pappa som åkte hem igår. I fredagskväll åkte vi som sagt till Bishops Arms för att äta middag. Det var såå gott. Vi alla beställde musslor, pommes frites och aioli. Musslorna hade tillagats i en sås/sky med grädde, vitt vin, chili och citron och det passade så otroligt bra till den rätten. Jag, pappa och Marcus beställde in ett kilo musslor och det såg riktigt rejält ut när det ställdes fram på bordet. Först trodde jag att vi tre skulle dela på en gryta men nej, vi fick en var. Det är verkligen något jag rekommenderar. Om man inte äter lika mycket som mig ska man dock kanske hellre beställa ett halvt kilo musslor. Hihi. Efter maten beställde jag in en öl till efterrätt. Det var en spontanjäst körsbärsöl, Kriek Boon, som var väldigt god att dricka efter maten. Rätt syrlig och lite besk, typ lika bra som kaffe på maten!

I lördags gick vi lite på stan. Jag köpte två shorts och ett linne så nu längtar jag verkligen till sommaren så att jag får använda dem.

Imorse var det skjutträning inför jägarexamen. Det var fjärde gången nu och det börjar faktiskt kännas rätt bra nu med hagelskyttet. Till helgen ska vi börja med kulskyttet. Det ska bli spännande!

Idag åkte vi på utflykt. Först besökte vi tree hotel som var väldigt coolt. Det är sju olika hotellrum som sitter uppe i träden i ett litet område uppe i skogen i Harads.
Efter det åkte vi vidare till Storforsen. Vi började med att äta lite lunch och fika. Det blev sillmackor till lunch som vi hade förberett på morgonen. Sen till fika hade vi med oss bullar och kakor som mormor har skickat upp och jordgubbar. Innan vi åkte hemåt gick vi en tur längs forsen. Det var en häftig syn!
Nu har vi kommit hem och ikväll ska vi äta middag på Bishops.