En av årets bästa helger har passerat. Tillsammans med bland andra Evelina, Elvira och Hanna har jag firat valborg i Riksgränsen. I lördags var det DRÖMväder i backen. Inte ett moln så långt ögat kunde nå. Igår var det tyvärr sämre väder. Blåsit och molnigt så man blev lätt snöblind och det var lite läskigt att åka. Trots att vädret var sämre så var humöret på topp ändå och afterskin lika rolig. Det är ju verkligen världens bästa tjejer då det alltid är nära till skratt. Idag var det tänkt att vi också skulle åka skidor men tyvärr var lavinfaran så hög och vädret så dåligt att vi fick åka hem tidigare med bussen.
Nu är jag så trött så det blir en kväll där jag bara ligger i sängen och ser på tv.

Påskhelgen börjar gå mot sitt slut. Vi har haft en väldigt trevlig och rolig helg tillsammans med mamma och pappa som åkte hem igår. I fredagskväll åkte vi som sagt till Bishops Arms för att äta middag. Det var såå gott. Vi alla beställde musslor, pommes frites och aioli. Musslorna hade tillagats i en sås/sky med grädde, vitt vin, chili och citron och det passade så otroligt bra till den rätten. Jag, pappa och Marcus beställde in ett kilo musslor och det såg riktigt rejält ut när det ställdes fram på bordet. Först trodde jag att vi tre skulle dela på en gryta men nej, vi fick en var. Det är verkligen något jag rekommenderar. Om man inte äter lika mycket som mig ska man dock kanske hellre beställa ett halvt kilo musslor. Hihi. Efter maten beställde jag in en öl till efterrätt. Det var en spontanjäst körsbärsöl, Kriek Boon, som var väldigt god att dricka efter maten. Rätt syrlig och lite besk, typ lika bra som kaffe på maten!

I lördags gick vi lite på stan. Jag köpte två shorts och ett linne så nu längtar jag verkligen till sommaren så att jag får använda dem.

Imorse var det skjutträning inför jägarexamen. Det var fjärde gången nu och det börjar faktiskt kännas rätt bra nu med hagelskyttet. Till helgen ska vi börja med kulskyttet. Det ska bli spännande!

Idag åkte vi på utflykt. Först besökte vi tree hotel som var väldigt coolt. Det är sju olika hotellrum som sitter uppe i träden i ett litet område uppe i skogen i Harads.
Efter det åkte vi vidare till Storforsen. Vi började med att äta lite lunch och fika. Det blev sillmackor till lunch som vi hade förberett på morgonen. Sen till fika hade vi med oss bullar och kakor som mormor har skickat upp och jordgubbar. Innan vi åkte hemåt gick vi en tur längs forsen. Det var en häftig syn!
Nu har vi kommit hem och ikväll ska vi äta middag på Bishops.

Nu har jag fått lite påsklov. Mamma och pappa kom hit vid lunch idag och sen dess har vi gått en promenad, handlat, ätit mat, godis, jordgubbar och krustader med brie och hjortron. Nu ser vi på tv och imorgon planerar vi att åka på en liten utflykt. Det blir nog kul!

Nedan lägger jag upp en bild från en uppgift vi har haft senaste veckorna.

Vi fick en lugn start denna första vecka på läsperioden. I måndags var vi lediga, därför tog jag bussen upp till Luleå då. Marcus hämtade mig på busstationen och det var så härligt att träffa honom igen efter 11 dagar ifrån varandra.
I tisdags drog en ny kurs igång, Urban design. Vi ska fixa till Porsö centrum med hjälp av modellbyggnad. Det känns riktigt kul.
Igår påbörjades modellbyggandet. På kvällen var det dags för årets vårmiddag som var väldigt rolig. Varje år anordnas en middag för institutionen som vi läser inom och igår var det dags igen. Trerättersmiddag med kallrökt lax, kyckling och en chokladkaka.
Idag har jag varit ledig igen. När Marcus kom hem från skolan gick vi på en promenad i solen. Vi tränade lite på avståndsbedömning eftersom att de praktiska proven i jägarexamen stundar.
Nu ska jag se Sveriges mästerkock som jag missade igår

I veckan har mamma och pappa varit ledig så jag har haft trevligt sällskap på dagarna. Vi testade att baka pizzagifflar från Jennys matblogg. Riktigt gott! Förhoppningsvis finns det kvar så att jag kan ta med mig på tåget till Luleå på måndag.
Jag, mamma och pappa har för det mesta varit hemma i veckan. Vi har grillat ute på gården bland annat.
I torsdags åkte vi till Umeå. Jag skulle till NCCs kontor i Umeå där vi pratade om praktiken, lön, när den börjar och lite andra grejor som händer i höst. Efter det gick jag, mamma och pappa på Ikea och Avion. Jag köpte lite saker till lägenheten på Ikea och två tröjor på Avion. Vi åt en såå god pasta på Avion. Den var gjord på kyckling, svamp, gorgonzola, grädde m.m.
Igår gick jag och Anja på stan. Vi fikade och gick runt i affärer men jag köpte inget. Till middag köpte vi hem thaibox och efter det åkte vi och såg på Modo J20 som spelade kvartsfinal mot Timrå och vann.
Idag har vi städat undan gamla grejor på övervåningen och nu ska jag och mamma ha lördagsmys tillsammans.

Igår hade jag en härlig dag i Anjas stuga tillsammans med henne, Markus och Per. Solen värmde, vi grillade korv, fikade, gjorde varma mackor på elden och pimplade.
Till middag köpte vi thaimat i Bredbyn och spelade sen Bingolotto haha.

Idag åkte jag, mamma och pappa till stan. Jag köpte lite nödvändigheter och klippte mig. Sist jag klippte mig var i somras så det var verkligen på tiden. Nu är vi hemma och jag och mamma ska snart åka till gymmet.

Gårdagskvällen var jätterolig. Som den familjekära person jag är så tycker jag att det är så kul att hitta på saker med familjen. Stiftelsen och Takida var superbra. Jag har ju full koll på Takidas låtar fram till och med 2012 så det var en del av deras nya låtar som jag inte kände igen. Men det var kul att få höra de nya låtarna för första gången också.
Innan konserten gick vi som sagt på Allstar. Alla fyra åt ribs och det var väldigt gott.
Jag somnade vid 2 inatt så jag var rätt trött imorse. Trots det åkte jag och mamma till gymmet efter frukosten. Jag tränade axlarna idag, en av mina favoritdelar på kroppen att träna för att jag har så många roliga övningar för dem.
Efter gymmet handlade vi, åt lunch, tog en promenad och tittade på skidor på tv. Kul för Fredrik Lindström som blev 4a! Vi gjorde middag och nu har vi parkerat oss framför tvn.

Idag fick jag betyg på sista momentet i CAD & VRkursen och jag fick en 5a, alltså 5a på samtliga moment så att jag kommer få en 5a i slutbetyg! Så kul! Nu ska jag fira med godis och chips.

Här nedan är bilder från konserten.

Idag blev det 5.66 km i skidspåret. Jag hittade en app som tillhör telefonen. "S Health" heter den och den var väldigt bra. Man kunde sätta upp olika mål med träningspasset som distansmål eller tidsmål. Jag hade tänkt åka ca 45 min så jag ställde in 45 min som tidsmål. Sen när jag var klar kunde jag se på en karta hur jag hade åkt, hur många höjdmeter jag tagit, min hastighet m.m. Jättekul att se! Jag lägger in bilder från appen här nedan

Strax efter att jag var klar med skidturen kom mamma hem. Vi gjorde en kycklingsallad som vi åt med pappa när även han hade kommit hem. Nu har dom två gått och vilat inför kvällens konsert. Och det är ju snällt mot två äldre kroppar som kämpar på så gott dom kan. Haha skämt å sido.
Vi åt lunchen ute på bron och jag sitter kvar här nu och solar tillsammans med Gustav. Jag har också lyssnat klart på ljudböckerna "torka aldrig tårar utan handskar" del 1, 2 och 3. 7 timmar vardera så att 21 timmar har jag haft Gardell surrandes i örat den senaste veckan, hehe. Som sagt innan så var böckerna väldigt bra.
Nu ska jag snart gå in och börja göra mig iordning för kvällen.

Igårkväll bakade jag scones till mig, mamma och pappa. Så gott! Det blev några över så jag fick till frukost idag också. Att äta det med smör, ost och hallonsylt av hallonen jag och mamma plockade i somras är ju bara så lyxigt.
Idag skiner solen och jag får se om jag kanske åker lite skidor. Spåren finns nästan inte men det är åtminstone hårt efter att snön har smält. Man kan ju absolut åka men det är lite extra jobbigt och ostabilt utan spår.
Ikväll ska jag, mamma, pappa och Elias äta middag på allstar. Efter det ska vi på Fjällräven Center och se Takidas och Stiftelsens gemensamma konsert. Det ska bli kul!