Lite uppdatering av vad som händer.  Jag har valt att gå in i rematch nu då jag inte trivs . De kan låta så himla bra, men det visar sig vara annat sen. Men jag kommer bo kvar ett litet tag till i familjen. Jag har 2 v på mig att hitta ny familj annars måste jag åka hem. Jag har lite ångest över hur jag ska göra . Jag vet inte om jag vågar testa ny familj eller inte . Vill inte hamna i samma sits igen. Eller om jag ska åka hem och kolla efter jobb , sen resa runt i Europa istället ?! Så stora beslut 😩

I onsdags efter jobbet gick jag till Kathrine och vi gick till cheesecake factory . Där åt vi både middag och efterrätt . De var inte billigt men himla gott ! Fanns hur många som helst cheesecake att välja på 😍 Tyvärr så kunde jag inte äta allt för mkt då min mage är känslig för mkt fet . Men de var roligt att testa ! Vi köpte två bitar och dela så vi kunde smaka två sorter iallafall 😉 De vara ca 1h att gå fram och tillbaka , men vi gick efter havet så det var väldigt fint 👌🌊 Skönt att jag har hittat så bra kompis också , vi är så lika på många sätt 😃 Blir åka till Danmark och hälsa på henne nån gång ❤ Ne snart börjar andra arbetspasset här. Som au pair får man jobba upp till 45 h per vecka , så svårt att hinna se och ha ork till att utforska överallt tyvärr 😕 Men lite har jag hunnit sett iallafall så de är jag glad över.

Idag vart de en dag på stranden med en italiensk tjej, hon är au pair i närheten av mig ☺ Vädret var varmare idag men de blåste en del så de var röda flaggor på stranden , så man fick inte simma då . Men hade ändå inte vågat mig ut ändå 😉 Efter stranden gick vi och åt på ett lite annorlunda ställe som hon kände till. De är massa mixad frukt , bär och sen olika topping man kunde välja ☺ Riktigt gott , men man får jämt så mkt i USA då man äter . Jag orkade inte äta upp denna gång heller 😉 Men de har varit en skön helg, men är jätte nervös inför imorgon 🙈 Men de kommer i nästa inlägg 😆 Snart sov dax här 😴 Lägger mig jämt jätte tidigt och vaknar kl 7 för jag har inte ställt om mig än 😅

Idag är jag ledigt ! Vilket är riktigt skönt efter jobbat hela veckan. Vart några timmar på stranden . Jätte fin strand. Trodde de inte skulle vara så svårt att bada i havet som de faktiskt är. Vågorna är mkt större här,  det är svårt att stå kvar om de kommer nån större våg 🙈 De vart rätt molnigt och lite kallt för att vara Kalifornien,  men färg fick jag ändå 😉 Det känns som de ända man gör är att testa ny mat här,  kommer rulla fram sen 😉 Första bilden är på en amerikansk lasagne som jag åt med en vän . Fy vad äcklig den var 😯 Så mkt ost i den . Inte för jag är förvånad,  amerikaner äter ost i allt eller till allt . De har inte heller nån nyttigare ost utan ofta den mer orange färgade osten som är styck vis . Men de tror att ost är jätte nyttigt så barnen får äta de jämt.  De har till och med ost sticks , vilket är lika äckligt som de låter 😅 Men men om de gillar ost får de väl äta det 😉 Andra bilden är på maten vi åt innan stranden.  De var riktigt god! De var som potatismos med kött ,sås och sallad 😍 Gud vad jag saknar brunsås nu , här äter de inte sås till maten så de är jätte torrt. Familjen jag är hos äter ofta Sallad med kött , utan sås 😅 Har inte hittat nått ställe än som säljer sån sås 😅 Måste tilllägga , var glad över svenska vattnet ni dricker . Här smakar det riktigt illa , är som att dricka ur en bassäng med kemikalier i 🙈 De har så lite vatten och regn här så de måste ta hit vatten och därför sakar de så illa 😅 Men annars har dagen varit riktigt trevlig. Lärde känna en ny au pair idag . Hon och jag ska till stranden imorgon innan vi ska utforska köpcentrumet här 😃 Nu blir de sova , svårt att ställa om sig från svensk tid . Brukar vakna runt 5 här ,så är trött tidigt om kvällarna nu 😴 Natti natt 😴

Jag flög till familjen i fredags. Jag mötte min värdmamma på flygplatsen. Sen åkte jag hem till dom och mötte hela familjen ☺ Hela familjen gick ut och åt mat . Det vart en tidig kväll, för vi skulle upptidigt på lördag morgon och gå på en marknad innan vi åkte iväg och campa. Jag har lite bilder från campingen. Vi var sammanlagt fyra familjer som campa. De var söta små ekorrar överallt som jag mata 😉 På söndagen åkte vi en liten stund till stranden med alla fyra familjer. Sen tog vi det mest lugnt och grilla. Idag (måndag) kom vi hem, så snart ska vi gå igenom schema inför imorgon,  då kommer jag ha barnen helt själv! Men nu blir de vila upp batterierna inför resten av dagen 😴

Nu ska jag försöka komma igång att blogga, så alla ser vad man pysslar med om dagarna 😉

Nu sitter jag på planet som snart kommer landa i LA . Då blir de träffa min familj som jag kommer jobba åt ☺

Bilderna är ifrån i veckan . Om man åker som au pair till USA då måste man först gå på traning school i New York. Va en slitsam vecka men nyttig. Har inte fått många timmar sömn så jag ser ut som en zombie nu och jag har knappt ingen röst kvar. Bra första intryck familjen kommer få då 😂😅 Bilderna är från går dagens tur till New York City. Helt sjuk stor stad men väldigt häftig stad!! Om ni inte har varit där, så åk ditt!! När man är där känns allt så overkligt stort ☺ Vi åkte förbi massa kändaplatser. Vi åkte förbi pizzeria som var med i vänner , åkte förbi områden som kändisar bor i, va uppe i top of the rock och såg massa byggnader. Top of the rock kostar en del men, är så himla fint så de är ett måste om man är i New York ☺