Hej på er.

Befinner mig 11 000 meter ovanför jordens yta just nu, vi har drygt en halvtimme kvar av flygresan.

Har känt mig väldigt långt bort från allt, skolarbetet, den sociala biten osv, nu under tiden som vi varit borta. Har liksom glömt bort att allt har rullat på som vanligt i lilla Helsingborg, och nu när jag gick in och kollade Schoolsoft osv märkte jag hur mycket jag har missat, eller som jag tror jag har missat. Det mest aktuella är väl gymnasievalet just nu, som jag helt glömt bort. Men det är hyfsat lugnt, jag har länge vetat vilka skolor jag velat söka in till. Men har en del att ta igen när jag kommer hem och på något sätt känns det typ skönt?? Att veta vad man ska göra och veta vad som förväntas av en.

Jag hoppas vi hinner med det beräknade tåget, som avgår 15 minuter efter vi landat vilket är jäävligt tight. Men hinner vi så är vi hemma i Helsingborg halv 4 ungefär. Har en massa saker att göra idag.. Men vi hörs senare!!

Vår utsikt över alperna atm. <33

Hade en helt annan uppfattning om Mallorca innan, trodde det skulle vara stränder, klippor och sånna gamla, beiga villor med spanska detaljer på terrasserna. Men det är helt annorlunda, vi har inte kollat stränder och så, asså turist attraktionerna m.m. Vi har däremot kört runt i bergen och kors & tvärs över ön. Naturen är fantastisk, havet, allt grönt, och bergen.

Igår var vi på en skola och besökte mäklare. Idag åkte vi mer ut till de olika bostäderna eller eventuella framtida projekterna och besökte ännu en skola. Nu ikväll var vi på en fiskrestuarang vid havet med utsikt över hela Palma, tillsammans med ett par familjevänner som är bosatta här på Mallorca. Lärde känna deras dotter och hon va hur go somhelst, förhoppningsvis kommer jag hålla kvar kontakten med henne framöver. Jag stormtrivs på ön och hade lätt kunnat tänka mig att bo här!!

dena villan... det hade blivit helt magiskt med lite renovering. Men det ser endå speciellt ut när det är så slitet också

Tråkig hamn endå..?

Heej. Igår (Lördag) var jag och saknade Frida på Idrottens Hus iprincip hela dagen eftersom Gf Fram hade uppvisning. Det var jättemysigt och de hade lejonkungen tema haha, så det gjorde det hela roligare att titta på: Efter uppvisningen käkade jag och Wilma (som jag inte träffat på huuur länge som helst) på Mc Donald's. Vi snackade en stund och sen åkte jag hem, packade väskan, duschade och hjälpte henne med att skriva ett skolarbete.

Vid 14:45 idag lyfte vårt flyg från CPH och 2,5h senare landade vi här i Mallorca. Flygresan gick jättebra, jag kollade på Me before You, lyssnade på musik och sov. Vi checkade inte in några väskor utan tog bara med oss handbagage, man sparar så mycket tid på det!!

Vi har kört runt lite på ön, checkat in på hotell och ätit middag på Block house (en fantastisk tysk steak house kedja) här bredvid vårt hotell haha. Vi är inte här på semester, för er som undrar vad vi gör här i Januari haha. Vi ska bara vara här i några dagar för att bocka av några ärenden. Men nu börjar det bli sent så jag ska försöka avrunda.. Hoppas ni får en bra start på veckan imorgon!!

Ta hand om er,

Hej på er!

(inklusive Dado och Alex, vet att ni läser detta)
I Onsdags började vi skolan. Dessa tre första skoldagarna har varit riktigt bra faktist! Har sovit jättedåligt dock, asså jättedåligt. Natten till Torsdagen sov jag mindre än en timme eller något, har tappat kontrollen helt över min sömn. Måste ta tag i det för det sabbar så mycket att hela tiden vara trött.

Igår var en bra dag förresten haha. Orkar inte gå igenom hela dagen, men bra var den. Kanske den bästa på länge.

Idag var det fredag (-en den 13:de) (ja böla). Nej men skoldagen gick jättebra, efter skolan blev jag hämtad av papps och vi åkte till Väla. På Väla bytte vi glaset till min mobil, köpte hörlurar och skor till mig och Efe. Vanliga timberlands till Efe, som jag kommer sno en del haha, och svarta till mig!!

Har städat mitt rum jätte nogrannt, duschat, vädrat och bytt lakan. Så det känns så skönt nu. Somnade när vi kom hem från Väla och sov i flera timmar vilket suger efter ja inte kommer kunna somna nu på ett tag och klockan är redan ett på nattwn, heja mig.

Godnatt,

Hej på er,

Vid halv tolv ungefär tog jag och girlsen färjan över till grannlandet. Där spenderade vi några timmar, kollade i små butiker, snackade och åt en supergod lunch på restaurangen "Amici Miei", rekommenderar verkligen stället!! Supermysig dag och skönt att bara umgås utanför Helsingborg, där man ser någon bekant runt varje hörn. Vi kom hem för en stund sedan och nu sitter jag vid skrivbordet med en hel lista på saker att bocka av ikväll. Förövrigt har jag sovit jättedåligt dessa dagar och imorgon börjar skolan så jag måste verkligen få ordning på mina sömnsrutiner. Hoppas ni har haft en bra dag,

Vid tre-tiden landade vi i ett snöigt köpenhamn och hämtade vårt bagage. Olyckligtvis hade vi precis missat tåget så vi fick vänta en timme på flygplatsen tills nästa, segt som fan att tågen bara går en gång i timmen?! Iallafall, efter 1,5h tågresa rullade vi sakta in i ett grått Helsingborg. Just denna gången var det något speciellt med att komma hem, under bilresan kollade jag mig omkring i stan med avsmak och gnällde över iprincip allt som hade med Sverige att göra. Jag tittade ut mot lägenheterna och de pyntade träden som vi körde förbi, tänkte på hur familiärt allt kändes. Jag kunde hela staden utantill, varenda lilla gång och gränd, visste vilka man kunde hitta vart. Men på något sätt kändes det inte som att komma hem? Det var självklart lättande när vi trampade in i huset, kastade av oss resväskorna och kände bekvämligheten av att vara "hemma". Men på något sätt kändes det inte som att jag faktist var hemma, detta var inte mitt hem. Detta var bara vårt hus som vi bodde i, inte vår hus där vi hörde hemma.

Har en så grov längtan till att resa till nya ställen i världen, upptäcka nya platser, nya människor, hitta någonstan jag känner att jag hör hemma. Jag vet inte om ni förstår och jag tvivlar på om jag kan förklara. Men det jag försöker komma till är att det finns en hel värld där ute och här sitter jag i lilla Helsingborg med funderingar över vad som finns på resterande 510 miljoner 98 tusen 647 kvadrat kilometrerna som sträcker sig över vår planet.

Charmiga älskade lilla helsingborg.

Tidsinställt inlägg

Skriv listor - Packlistor, shoppinglistor, önskelistor, att-göra listor, m.m. Att skriva ner saker gör det mycket lättare att ha ordning på dina tankar och svårare att glömma bort saker. Dessutom blir du mycket mer effektiv och sparar mycket tid. Du kan använda både ett häfte eller bara små post-it lappar till listor.

Organisera - Ha ett pennskrin för alla dina pennor, ha en plats i lådan där du har dina häften, ställ dina sminkborstar i hållare, ha mappar för skolarbete, organisera dina fotoalbum på datorn. Ha en plats för varje sak, så du alltid vet vart du hittar det. Dagisregeln- lägg tillbaka saken på samma plats som du tog den från.

Förbered saker i förhand - Ta fram kläder, packa skolväskan, ladda elektroniska prylar. Dessa små grejer gör stor skillnad, du slipper vara stressad på morgonen och dessutom kanske du kan sova en stund till.

Planera!! - Jag hade blivit tokig utan planeringar. Ha gärna ett block eller en kalender där du skriver ner vad som väntar dig den kommande veckan tillexempel. Vad du har för skolarbete, när du ska träna, vem du ska träffa, allt möjligt.

Gör det nu - inte sen. Om du har möjligheten till att göra det nu så ta tag i det, skjut inte på det. Det kan leda till att du tappar intresse för det och möjligtvis till att det aldrig blir av.

Gör en sak i taget - Detta är något jag fortfarande kämpar med. Jag sitter gärna och lyssnar på musik samtidigt som jag skriver en inlämningsuppgift samtidigt som jag laddar över videor från gopron till datorn samtidigt som jag facetimar med en vän. Jag tror det skulle löna sig att göra en sak i taget istället. Kunna bocka av det, glömma det och lägga full fokus på nästa sak.

Logga ut - Detta är mitt allra bästa tips och har verkligen hjälpt mig supermycket under höstterminen. Mobilen är en väldigt bra distraktion, speciellt när man motvilligt försöker få skolarbetet gjort. Till en början stängde jag av mobilen, vilket också är super bra, att stänga av den och gömma den, för efter en stund när man är djupt inne i plugget så glömmer man bort det. Men ännu skönare är det att logga ut från sociala medier. För då har du mobilen, men den är ointressant när du inte får några notiser och när skärmen inte lyser upp. Att logga ut är skönt, inte bara för skolarbetets skull, utan även under vissa dagar man bara behöver vara utan det.

Har blivit helt beroende av Skins, en brittisk serie tv-serie från 2007, om ett gäng tonåringar och deras vardagsliv, serien handlar om allt från vänskap och relationer till droger och alkohol. Ungefär som norska succeserien SKAM, fast grovare - med blandannat psykiska sjukdomar och som sagt droger och annat missbruk. Satt uppe till 3 inatt innan ögonen verkligen gick i kors.

Imorse vaknade jag av att lilla busfröet Arwin, min 1-åriga kusin, klappade mig på kinden när jag sov. Vi gick ut för att äta frukost på ett bageri, därefter kollade vi lite fastigheter med en dam. Resterande del av dagen har vi bara promenerat runt i centrum och njutit av sista dagen och avslutat semestern med en fantastisk trerätters middag. Min väska är färdigpackad och klockan är ställd på 06:00, imorgon åker vi hem efter två veckors semester. Innan jag somnar ska jag kolla på Skins (<33),

Ta hand om er,

Godkväll hörni. Vi alla här på semestern har blivit förkylda så vi tar det lungt sista dagarna. Vi bor i en superfin lägenhet precis vid Marques de Pombal rondellen vilket är jätteskönt eftersom det känns lite som ett hem och det är nära till allt. Vi har bockat av det mesta på semestern så nu tar vi det lungt och njuter av att vara borta bara. Jag har shoppat en hel del och klippt mig (!!), och pajjat min mobil. Ska försöka visa er det mesta i bilder senare.

• Hälsningar från Stratosfären

"Hej på er. Befinner mig 11 000 meter ovanför jordens yta just nu, vi har drygt en halvtimme kvar av…"

• Älskar ön

"Hade en helt annan uppfattning om Mallorca innan, trodde det skulle vara stränder, klippor och sånn…"

• Resor

Palma De Mallorca

"Heej. Igår (Lördag) var jag och saknade Frida på Idrottens Hus iprincip hela dagen eftersom Gf Fram…"