Igår (tisdag) regnade det mestadels hela dagen, så då gick vi aldrig ner till poolen ens. Utan efter frukosten utforskade vi och bestämde oss för att prova fisk spa. Niklas trodde inte jag skulle våga med tanke på att jag är sjukt kittlig under fötterna men jisses vad skönt men skumt de var. Sedan fördröjde vi tiden med en massa air hockey och biljard, hur kul? Till lunch åt vi pizza, helt okej ställe som vi hittade. Jag var bara glad att dem serverade cider, spar och supermarket har ju cider men om man frågar på dem flesta restauranger eller krogar vet dem knappt ens vad det är. På eftermiddagen tog vi det riktigt lugnt och på kvällen åt vi middag på hotellet som vi gör varje kväll och kollade på en "show" som hotellet anordnar varje kväll.

Idag (onsdag) vaknade vi av att solen sken in. Så vi skyndade oss att äta frukost och lägga oss vid poolen. Där vi sedan har spenderat hela dagen. Läst bok, spelat candy crush, ätit lunch i poolbaren, badat och bara njutit. Efter x antal timmar i solen insåg jag dock att jag har bränt mig på armen och inte lite heller. När vi kom upp på rummet insåg jag att det inte bara är armen jag bränt mig på utan nästintill hela kroppen. Så typiskt mig, men får helt enkelt skylla mig själv eftersom jag inte trodde solen tog så bra och struntade i att smörja in mig. Ikväll är vi trötta, vi har ätit middag och spelat några omgångar airhockey. Men nu är vi inprincip redo för att sova, klockan är tio här och hemma i Sverige är den elva.

• Hoppas alla ni fina som läser bloggen haft en bra onsdag •

Hejsan!

Nu undrar nog ni vad det är för en filur som är här inne och skriver. Jo det ska jag berätta för er 😊 Mitt namn är Anna, jag är 25 år gammal och en "gammal" vän till Ellen. Det känns lite lustigt att skriva gammal vän. Men saken är den att Ellen och jag har känt varandra ganska länge vid det här laget.
Hursomhelst, Ellen är ju i gottar sig i solen just nu och innan hon begav sig av så frågade hon mig om inte jag skulle vilja skriva ett par rader som hon kan publicera. Självklart ställer jag upp på det! 😊 Som sagt, Anna heter jag och bor i samma stad som Ellen. Jag jobbar heltid på en förskola här i stan och har jobbat med barn i lite drygt 3 år snart. Utöver barnen så har jag sommarjobbat ett par på Sandströms (en klädbutik) och ska även göra i år. Där jobbar jag även till vardags när jag hinner. Jag driver själv en blogg och ni hittar den på nouw.com/annaengborg
I min blogg får ni läsa om allt som händer i min vardag. Det är allt från träning av hästarna, mode, lite rolig fakta om mig, musik, film och en massa annat. Jag har bloggat ganska länge egentligen, sisådär 9 år skulle jag tro. Men jag har hoppat runt bland olika portaler och inte hittat rätt, förrns jag började blogga på Nouw. Dock har jag inte fått bloggen dit jag vill riktigt, så i höstas gjorde jag en total rensnig! Jag tog bort alla inlägg som jag någonsin hade skrivit och började om på nytt. Nu har jag en bra grund, skriver bättre än tidigare och jag är ganska så nöjd med hur allt har blivit 😊
Hur träffades då jag och Ellen? Ska jag vara helt ärligt så minns jag inte riktigt exakt. Det kanske hon har bättre koll på. Men jag vill tro att hon va med på ett ridläger som jag va ridlärare på. Är dock lite osäker på om hon red i min grupp eller hur det va, men det va då vi träffades i alla fall. Både hon och jag red på samma ridskola under en period, men sen när vi fick ta bort min unghäst så bestämde jag och min familj för att flytta hästarna till ett annat stall. Efter nått år så flyttade vi dom igen, till ett stall närmare ridskolan och det va då jag och Ellen tog upp kontakten (vill jag minnas) och hon började rida lektion för mig på våra hästar. En otroligt duktig tjej och jag är väldigt glad att hon fortsatte att rida 😊 Även att vi inte umgås så ofta längre så skriver vi till varandra med jämna mellanrum och kollar läget.
Ellen skrev att jag skulle skriva lite om mig själv, intressen osv. Men jag inser nu när jag sitter här och skriver att det blir på tok för långt. Om ni inte vill att jag ska underhålla er en helt vecka med varje aspekt ur mitt liv. Så kul är det nog inte 😉

Senast jag bloggade skulle vi precis kliva på planet, den dagen blev sedan väldigt lång. Vi landade runt klockan tre och åkte sedan buss två timmar till vårat hotell. Men när vi äntligen hade checkat in och allt så åt vi middag på hotellet och gick en sväng för att se oss omkring. Igår vaknade vi däremot pigga och utvilade , så vi åt frukost och hann ligga vid poolen i cirka två timmar innan det började regna. Så vi tog på oss varmare kläder och gav oss ut och letade efter ett passande lunchställe.
Vi hittade ett häftigt litet ställe som var inbyggt i en klippa och serverade allt möjligt. Blev spagetti bolognese för min del, provar så mycket olika maträtter på middagsbuffén på hotellet om kvällarna så körde på ett säkert kort. Sedan strosade vi i några souvenir butiker innan vi hoppade in på minimarket och köpte med oss dricka och snacks hem. Sedan tog jag mig ett långt bad och därefter åt vi middag. Efter middagen tog vi en promenad, jag ville kika på stranden. Dock var det väldigt mörkt men nu vet jag åtminstone vart den ligger.
Sedan tog vi varsin drink/öl i baren på hotellet och lyssnade på någon show som var på hotellet. Den verkade väldigt bra så det var synd att vi kom sent så det inte fanns några platser kvar. Vid halv elva tiden gick vi upp till hotellrummet och jag la mig direkt i sängen och somnade.

Vaknade här för en stund sen nu så nu vankas det frukost och sedan får vi se vad som händer och hur vädret blir idag. Hoppas ni får en härlig tisdag✨

Hej, hoppas allt är kanon med er! Jag är så himla lycklig just nu. Gårdagen bestod av packning och examensfirande för finaste Ida. Vi var hemma runt klockan elva efter en super trevlig kväll så då packade jag klart det sista. Klockan ringde vid fyra på mörra idag, så då gick vi upp och styrde bilen mot Göteborg och Landvetter. Incheckningen och allt har gått bra och så har vi hunnit äta frukost i lugn och ro. Nu ska vi precis kliva på planet. 6 timmars flygresa väntar men har med mig lite böcker så det ska nog gå bra. Är så peppad på att se hotellet, ha en hel vecka kvalitetstid med Niklas, äta gott och njuta av värmen. Är dock lite nervös, min första resa utan föräldrar och allt. Shiiit, börjar bli vuxen.

Vet inte riktigt hur det kommer att bli med uppdateringen kommande vecka, men jag har iallafall ordnat en liten överraskning till er. Så på tisdag och fredag kan ni kika in här. Får se om jag har wi-fi på hotellet, isånnafall ska jag försöka uppdatera er litegrann. På återseende, ta hand om er.❤️

Denna veckan har inte varit något vidare så därför har jag heller inte uppdaterat er särskilt mycket. Jag har varit förkyld och haft feber hela veckan så direkt efter skolan har jag åkt hem och lagt mig. Förutom i onsdags, för då gjorde ögonfransförlängning. Hade ju det i våras men då gjorde jag på ett annat ställe men tyckte det blev mycket bättre nu och dessutom var det ex antal hundralappar billigare. Dem få timmarna jag inte sovit efter skolan har varit när mamma kört upp mig för att laga mat, tvätta eller umgås. Jag har inte velat eller känt att jag kunnat stanna hemma från skolan denna veckan, eftersom jag är ledig hela kommande vecka. Så därför har fotbollen och vännerna blivit lidandes. Igår jobbade jag en stund efter skolan och sedan kom Niklas till mig. Så då åt vi lövbiff med mina föräldrar och sen slog vi på en gammal film nämligen "hip hip hora". Var så länge sedan jag såg den och hade verkligen glömt hur hemsk den är.

Några bilder från veckan som varit.