Nu har jag vart hos min värdfamilj i en hel vecka!!! Tiden springer iväg här haha. Hursomhelst vill jag berätta att jag trivs här, men självklart håller vi alla fortfarande på att anpassa oss till varandra. Min första vecka här har jag spenderat på heltid med familjen, just eftersom jag vill lära känna dom ordentligt. De har visat mig stränderna som finns i närmast och även tagit med mig till Canberra en dag för lite shopping bland annat på IKEA.
Kidsen är underbara och hittills kommer vi bra överens haha!

Pussar och kramar från andra sidan jordklotet!!
Xx

Några intensiva dagar i Sydney fick bli slutet på min resa på egen hand! Har hunnit se operahuset från ungefär alla vinklar som finns, sett harbour bridge, gått i botaniska trädgården, sett både Manly Beach och Bondi Beach, shoppat, sett julgranen på Martins Place och ätit känguru! Har inte haft många lugna stunder i denna staden men det har vart såå kul! Hade lätt kunnat bo här. Nu, efter två dagar i "aupair skola", så flyger jag om endast några timmar till Canberra för att möta min Host Family. Blandade känslor just nu, men jag är taggad!!!

Peace

Dålig på att uppdatera som vanligt... men spendera iallafall min helg i en stad som heter Port Macquarie. Det var en fin stad med underbara stränder och även en häftig pir där folk hade målat egna stenar i massa olika färger med bilder och texter på. Det jag tyckte om mest i Port Macquarie var dock koalasjukhuset som de har! De tar in sjuka och skadade koalor från det vilda och tar hand om dom där. De såg så himla mysiga ut så jag ville bara gosa med dom!!!

Xx

Känns som att varje dag här är beachday. Underbart!!! Älskar slappa dagar på stranden med en bra bok och ljudet av havet i bakgrunden. Ibland är man hela dagen på stranden, ibland halvdagar och ibland går man bara dit för att bada en stund.

Stoppet efter Byron Bay fick bli ett litet ställe som heter Yamba. Folk säger att Yamba är ungefär som Byron Bay var för trettio år sedan. Här finns bland världens bästa vågor att surfa på och fem stränder som tar max tio minuter att gå till. Det finns bara ett hostel att bo på här och det är underbart. De får alla att känna sig välkomna och de gör din vistelse här till en upplevelse alla älskar trots att det är en liten stad med inte alls mycket att göra. Superbilliga surflektioner, cliffjumping-tours, gratis shuttle till billiga mataffärer, bonfires på stranden och segelturer... det finns verkligen nått för alla och alla jag mött här älskar Yamba. Frågar ni mig är detta ställe bättre än Byron Bay. Mitt favvoplace hittills!

Xx

Jag var i Byron Bay en hel vecka, och älskade det!! Staden är liten och har en skön vibe. Det är väldigt laidback och man behöver inte klä upp sig eller så när man ska gå ut. Trots att det inte finns så mycket att göra så hade jag fantastiska dagar där! Gick upp till fyren två gånger, hängde på stranden, var ute på klubbarna som finns här och hade det allmänt bra. På kvällen har hippiesarna trumcirkel på stranden som man kan gå och kolla på, det är som ett litet jam där alla som vill kan hoppa in och spela sitt instrument. Staden kryllar av hippies, skateboarders, surfers och små coola butiker.

Byron är ett ställe att se helt klart!!

Xx

I'm alive! Vet att jag suger på att uppdatera bloggen men det är knepigt med internet och sånt när man hela tiden är på nya platser! Just nu befinner jag mig i en liten surfstad som heter Yamba. Väääldigt fint här får jag säga. Innan Yamba var jag i Byron Bay. Ska försöka visa lite bilder därifrån också!!

Lots of love

Igår tog jag en greyhound från Brisbane till Surfers Paradise. Hostelet är fint, stranden är bra och det är galet nattliv här. Jag känner dock att detta inte riktigt är min stad, det känns väldigt turistigt här och det finns inte så mycket att göra här förutom festa. Hittade finfina vänner här dock, så det är ju bra. Imorgon tar jag hursomhelst en ny buss, mot Byron Bay denna gången. Där ska jag stanna lite längre förmodligen.
Förmiddagen idag var strålande och jag solade och badade i havet, men nu åskar det och regnar... därför får ni bilder på mina bruna ben och en regnig view från rummet.

Cheers

Godmorgon Sverige! Tänkte ni kanske ville se hur jag bor här i Brisbane. Det är iallafall ett rum med 8 sängplatser samt badrum och toalett. Rent och fint, inga konstigheter.
Varmaste dagen hittills idag med 35 grader!!! Därför blev det strandhäng idag också efter en tur med färjan på floden. Nu ska jag kolla på film och sen packa ihop mig lite, imorgon åker jag vidare till surfers paradise!

Peace

Brisbane bjussade även idag på strålande sol så jag begav mig ut på äventyr. Jag försökte kolla på en karta för att se hur jag skulle gå, men kollade tydligen fel för jag tog sjukaste omvägen.... men iallafall efter cirka 1,5 h så var jag framme på den konstgjorda stranden Streets Beach. Den låg mitt i en park och vattnet var typ som en liten damm med sandstrand runt hela. Som en liten oas mitt i storstaden, sjukt nice!
På vägen hem gick jag en annan väg, genom den botaniska trädgården, också finfint!