Vilka fantastiska dagar vi hade förra veckan. Då kom Eva-Lena och Christer (Henriks föräldrar) och besökte oss med sin lilla fiathyrbil.

> Vi åkte upp till Altea Hills och kikade på de fina husen och inte minst en oöverträffad utsikt. Längs vägen stannade vi vid en rysk kyrka. Tog dock inga kort på den eftersom vi blev distraherad av en jättekelig katt med vampyrtänder och superlånga klor.
> Vi åkte till Albir och gick på bergpromenaden i naturreservatet. På promenadens slut finns en fyr och en kikare som man kan använda för att se delfiner i havet. Vi såg dock ingen.
> Vi tog bilen till Calpe och vandrade upp för deras över 300 meter höga berg.
> Vi åkte mot inland till en stad jag inte minns namnet på. Där fanns flera berg med en gammal kyrkklocka och några torn omringade av butiker och museum. VI gick in på ett museum där man kunde se konstverk i förstorningsglas som var mindre än en millimeter.

Mellan dessa bilturer har vi varit på ett flertal restauranger och caféer, och haft några otroligt mysiga dagar. Tusen tack.

I söndags var vi på promenad. En lång promenad. Vi gick till naturreservatet i Albir. Otroligt fint.

Det va så härligt att ha familjen här. <3

Vi gick en promenad förut för att leta upp en tennisklubb Henrik hade kollat upp. Det vore kul att börja med en aktivitet. Det var så vackert längs vägen och vi hittade en mysig möbelaffär. Bra inspiration. Det ska bli skönt att komma hem till Sverige, till alla man saknar, i december. Men oj vad det känns trist att lämna detta. Tänk om Sveriges klimat kunde vara lite lite mer som här.

Jag ser fram emot söndag då min familj reser ner till oss.

​Om två månader åker vi hem till Sverige, till vår lilla katt.

​Lördag kväll gick vi till vårt favoritställe i Altea. Eller ett av dom rättare sagt. De har konstutställningar, en bokklubb, anordnar möten för språkutbyte och inte minst så har de supergoda casadillas och många olika varianter av mojitos.

​Fredag kväll spenderades i Calpe. Vi skulle egentligen se en parad med morer och kristna, men vi missade alltihop. Vi fastnade på en resturang istället. När vi var klara fick vi skynda oss till sista tåget hem.

​Vi såg några supersmå kattungar på vägen ner till centrum. Har blivit så djursjuk sedan vi kom hit. Vill gosa med alla djur jag ser!!! (Och det är många)

​Det är söndag - en dag utan några speciella planer, och vi har gjort vad som fallit oss in för stunden. Som att till exempel gå till stranden och ligga i solen en stund. Känns sjukt att kunna göra det en vanlig dag!!

​Det har vart lite regnigt och grått de senaste dagarna. Vilket är lite skönt tycker jag. Vi gick till Albir härom dagen och vi hittade detta mysiga café. De har detoxjuicer, nyttiga maträtter och inte så mycket socker i sina bakverk. De har inrett med gamla saker på ett tufft och nytänkande sätt. Blev inredningsinspirerad!