Emelie, Vardag

I lördags hade jag typ världens bästa sommardag!!! Jag och jojo började dagen med ett träningspass på gymmet för att sedan stressa hem för att en timme senare hoppa på tåget till Ystad. Efter ca 1h tågfärd var jag, Jojo och Sharon i Ystad och blev upphämtade av Matilda. Vi åkte till Eriksgården som ligger vid sjöbo och de hade en fantastisk bärbuffé. Så vi åt flera portioner och kan verkligen rekommendera detta, man fick äta hur mycket man ville för 115kr!
Efter att vi var supermätta körde vi tillbaka till Ystad och sjöng med i dom gamla låtarna på radion haha, det finns tydligen inte de "normala" radiokanalerna där, men det var kul!
Vi hade lite tid att döda innan vi skulle till Marinan i hamnen som vi bokat bord på 19:30, så vi bestämde oss för att spela minigolf vid havet. Hade inte spelat det på väldigt länge men det var så kul och jag hade världens bästa sällskap. Jag kom förresten tvåa haha. Middagen på Marinan vid hamnen var också väldigt god och sedan åkte vi kustvägen hem och Matilda visade oss runt lite påvägen hem till henne. Sedan hade vi sleepover hos Matilda och tog sedan tåget tillbaka till Malmö efter frukosten. Denna dagen kommer jag leva läääääänge på i alla fall. Fick kramp i magen så många gånger pga skrattade så mycket<3

Emelie, Vardag

Några bilder som jag tog hos Erika i söndags när jag Erika och Linn hade söndagsmys. Gick nästan direkt från duschen dit så såg jag hennes jeansjacka och tyckte att det kunde bli några coola bilder med den haha :-)!
Känns som vi hängde och tog dessa bilderna igår men det är redan onsdag?? Igår var jag ute på stan en stund med min bror och vi köpte sen med oss massa gott hem och sedan promenerade jag runt i Ca 1,5h med jojo och kom hem vid 12 och somnade sedan lite efter det. Jag och jojo har ju knappt setts denna sommaren eftersom vi båda gjort så mycket olika saker hela tiden men nu har de blivit att vi setts både i måndags och igår och vi har redan bestämt att ses på fredag och lördag också haha!! Om det är något jag längtar efter extremt mycket är det lördag!!! Matilda har planerat en heldag med oss tjejer, så vi börjar dagen med att ta tåget till Ystad för att sedan bli upphämtade av Matilda som kör oss till något ställe som har en bärbuffe (jag älskar bär mest av allt haha) och sedan ska vi spela minigolf och därefter äta middag på en restaurang i hamnen tror jag det var. Sedan avslutar vi med sleepover hos Matilda, huuuur drömmig dag?

Nu ska jag städa mitt rum och sedan övningsköra.

Emelie, Outfits, Vardag

Hejhej!! Idag har jag haft en jättehärlig dag med linnsan och vi har gått promenader i solen med min hund och även legat i slottsparken och solat. Vi köpte även med oss massa bär och hade det mysigt, har fått tillbaka en del färg så jag är glad. Egentligen skulle vi på lite poolparty hos conne men vi behövde gå ut med Theo och det skulle bli ganska sent isåfall, så jag och min saknade jojo ska snart sticka dit istället. Är egentligen ganska trött men känner att man måste ta vara på dessa sommardagar när solen väl lyser.

Min klänning är från Hilfiger och skorna köpte jag i Rom förra sommaren.

Emelie, Vardag

Godmorgon! Vaknade fortfarande med ett huvud som dunkade vilket det gjorde hela dagen ungefär igår.. Så det var segt men känner ändå att det känns mycket bättre än igår. Har hänt ganska mycket sen jag uppdatera senast så tänkte att jag istället kör en sammanfattning här på mina senaste dagar...

Tisdags: Träffade Wilma för en fika på Espresso House och sen begav jag mig hem för att packa väskan och ta bussen till Falsterbo för att sova över hos Sofie. Det var jättemysigt och vi hade verkligen en myskväll där vi såg en riktigt klyschig kärleksfilm och åt popcorn osv. På morgonen tog jag bussen tillbaka så jag var hemma vid lunch.

Onsdags: satt heeeela dagen och skickade bara ut mitt cv till olika företag haha! Minns inte om jag gjorde något mer?

Torsdags: Tränade med Linn på morgonen i Pildammsparken och sen när jag kom hem fick jag så extremt ont i huvudet så jag inte kunde röra mig typ, så låg hemma hela dagen och gick och handlade kakor och smoothie när det hade lagt sig lite. Bokade även en resa till Palma de Mallorca med ingen mindre än ERIKA. Två bästisar som kommer ha det såå kul, äta gott, gå på beach clubs, sola, bada, ta fina bilder, längtar så mycket!!

Fredags: Åt middag och hade myskväll hos Conne med Johanna, lina och Lovisa. Sedan sov jag och conne över och sedan fick jag tillbaka den extrema huvudvärken dagen efter så fick ligga på connes soffa och bli ompysslad<3 min bästis!!!! Tanken var egentligen att jag skulle till Båstad och sova över där med Madde och Rebecca men kände att jag inte skulle klara de när mitt huvud kändes så, vilket var såå synd för hade verkligen sett fram emot de...

Hoppas ni får en fin söndag, puss Emelie<3

Två bilder från när jag och Linn tränade i solen i torsdags!

Erika, Vardag

Hej hej, det var ett tag sedan!

I torsdags bestämde jag och Emelie oss för att boka biljetter till Palma, Mallorca. Vi har dock pratat om att resa typ hela sommaren och tillslut tog vi tag i det och bokade biljetter. Vi åker den 13 augusti och stannar där 5 dagar. Känns väldigt skönt att få komma bort från Sverige och trista Malmö ett tag och uppleva värmen, vilket man tyvärr inte fick göra i år. Jag längtar verkligen jättemycket och vi kommer uppdatera en massa!

Längtar nog mest till att få kunna bada i havet och bara känna saltvattnet, det har jag saknat en del. Långa promenader i staden och äta en god middag, det ser jag fram emot!

I går var jag på Lilla Torg med Maria och åt middag. Jag beställde en ceasarsallad och passionsdrink, vet inte vad han blanda men den var supergod, medan Maria beställde en barnmeny med Cola. Det var verkligen skönt att komma ut och äta lite nyttigt och prata om allt man missat med sin bästa vän. Nu sitter jag i sängen och får se vart dagen leder mig. Jag hoppas ni har haft/ kommer ha en trevlig helg!