Header

I samarbete med Shopcorn.

Nu har jag en egen hemsida på Shopcorn, dessa klädesplagg och produkter jag valt ut är några av mina favoriter. Tycker ni borde ta en titt på hemsidan https://www.shopcorn.com/eldahaxhiu och kika på någon favorit ni har, förekommer massa varumärke som ni kan vara intresserade av. Ni kanske är sugna på nya träningstights som sitter bra? Då är mitt råd dessa två jag valt ut som syns på bilden, de sitter sjukt bra och töjer inte ut sig när man ska träna och göra övningar. http://shopcorn.com har mycket rea som t.ex den utvalda Bronzen (brun utan sol) jag valt ut. Därmed den Beige kavajen som är på rea just nu, då den är som trendigast just nu.



Minns ni min Baliyano armband jag fick hem? Den är ju från Shopcorn, finns olika sorters av assessorer som ni kan köpa hem. Använder min ganska ofta och den är lika fin som när jag fick hem den, så ta en titt på http://shopcorn.com vettja, som är en trygg och säker sida!!


Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Är ju ett "faaan" av Adidas och köper alltid något från det märket. Köpte denna fina "jacka" eller vad man nu ska kalla det, som man kan ha när man tränar, springer or whatever. Köpte den på butiken, Adidas.

Självklart var jag också tvungen och köpa mig en Adidas kjol som är gjort av Rita Ora, som släppte sin kollektion för ett tag sedan.

Som sagt föredrar jag sneakers eller vanliga korta boots, helst sneakers som är min stil och som jag har under vardagen. Tar på mig boots när jag ska "sticka ut lite", "vara fin" eller så beror det helt enkelt på vad jag har för kläder som passar. Dock har nästan alla dessa som jag köpt (på bilden), jag ogillar att följa strömmen speciellt när det gäller dessa höga boots, då det liksom blivit så uttråkande och se likadana sorters skor på alla. MEN, jag har alltid velat ha dessa även om dem varit så utjattande, är de supersnyggaa, så köpte mig ett par tilllslut. Då de är fina och ha någon gång när man går ut eller så!

Likes

Comments

Okej, pågående kursen jag läser i min inriktning är baserad på Humanbiologiskt perspektiv - Läran om människokroppen och dess funktion samt uppbyggnad, där två inriktningar är inkluderade det vill säga, anatomi & fysiologi. Eftersom jag älskar allt som har med träning att göra med, tänkte jag därför dela med mig diverse träningstyper & dess namn i följande steg:



1. Plyometrisk träning- egen muskelvikt

Denna träningstyp är baserad på sin egna muskelvikt som används i t.ex utfallssteg, upphopp, boxhopp, etc. Även kallad för stretch-shoerting-cicle (SSC), där användning av sträckreflexen förekommer för att rekrytera motorisk enheter. Lagrar energi i den excentriska delen som ger ökad kraft I den koncentriska delen. Pulsen ökar mer i denna övning, förbränning sker fortare där även kondition förbättras.



https://www.msn.com/sv-se/halsa/workout/pilates/pilates-för-löpare/ss-BBtRPf3 länk på en "Pilates" övning.

2. Corestabilitet & styrka,

Core - innefattar bålmuskler kring ryggraden, höfter och mage. Som stabiliserar t.ex hållning och förebygger skador. Bålmuskler: magmusklerna. Höftmusklerna: Gluteusmusklerna. Ett påstående "proximal stabilitet underlättar distal mobiltet". Går att tränas genom Yoga, Pilates, stretch, etc. Inkluderar två olika sorters av core dvs, Corestabilitet samt Corestyrka. Corestyrka är en statisk träning t.ex plankan, sidoplanka. Corestabilitet innefattar en ostabil underlag, med dynamiska bålövningar t.ex markdrag, benböj.



3. Variabelt motstånds träning

Är den vanligaste träningstypen, där vi tränar med hjälp av maskiner med ett motstånd. Tips, att nybörjare börjar med denna typ av träning då den anses vara stabilare, lättare och säkrare. Motståndet minskar vid de svagaste punkterna av rörelser medan motståndet höjs vid de starkaste punkterna. Fria vikter går att simulera genom elastiska band och kättingar. Olika maskintyper används: Natulis- (sitter i en maskin) och Keiser-maskiner (mer avancerad form).

4. Isokinetisk träning

Är mer utav en test träning där du förbättrar och har koll över din uthållighet och muskelstyrka genom rörelse med en konstant hastighet oftast efter en skada. Ju mer du tar i, desto större motstånd blir det. Motståndet styrs av elektronik och luft bland annat. Ju mindre kraft, desto mindre motstånd.


Här var några tips och beskrivningar på olika träningstyper, en som lockade mig var Pilates (coreträningen) som ni kan se en video på (andra punkten) för att testa hemma. Jag styrketränar mycket och har samtidigt velat träna Yoga alternativt Pilates samtidigt som jag styrketränar. Har dock aldrig tagit intiativ till det förrän jag lärde mig mycket om dessa övningar och dess påverkan i kroppen och sedan jag läste denna kurs. Började med Pilates träningsformen idag, kan säga att det är jättekul och tänker fortsätta med det.

Innan jag är klar tänkte jag säga min andra anledning till detta inlägg, och det var även för att repetera inför tentan som jag ska ha nästa vecka som vi bland annat lär oss. Tror att jag ska fortsätta göra såna inlägg, då det passar in bloggen eftersom jag både tränar och går i en inrikting riktad på träning. Men också för att de tär kul och dela med sig därmed bra att repetera på detta vis.

ANYWAY, hoppas ni gillar detta, GODNATT

Likes

Comments

Ett tips, för dig som har slitet och torkat hår inskaffa dig MorrocanOil Hydration!! Kan rekommendera starkt!! Använt den en gång hittills och såg resultat direkt efter. Du sätter detta efter att du torkat håret i ca 5-12 minuter och sköljer håret därefter. Den är rik på arganolja vilket innebär att du får mjukt och lystert hår. (ursäkta för min fula tumme).

Köpte min på Lykko ska finnas på andra hemsidor med!

Likes

Comments

Likes

Comments