Idag var vi och red!!! Det var så otroligt underbart. Hade min go pro på hjälmen och filmade en massa! Galopp över ängar, bredvid kossor och fina fält. wow säger jag bara.

Idag gick vi upp kl 4 på morgonen, tog cyklarna och for iväg i mörkret till ett tempel, Angkor wat, för att se soluppgången. Det var underbart att se, och riktigt mysigt att hyra cyklar. Billigt och bra motion 👍 I området fanns många fler tempel och vackra ruiner som vi cyklade runt för att kolla på. Mötte flockar av apor på vägarna också som vi fotade och matade. De var inte lika närgångna som vi hört historier om, men vi höll fortfarande hårt i våra väskor osv!

Efter många timmars turistande så la vi oss på en bänk på en tom plats för att sova en stund för att kunna orka solnedgången också. Alex vaknar av att en stor apa petar honom i ansiktet! Han var lite nyfiken men gick iväg när vi vaknade allihopa.

Imorgon lämnar vi Siem Reap för att åka vidare till ytterligare en stad innan vi drar till kusten.🌴🌞🌊 Där blir det sol och bad. Jag har inte legat och pressat sedan Koh tao  (två veckor ungefär), pga mina bedbugs problem samt tatueringen! Så jag har faktiskt tappat färg... Detta är inte alls prio på denna resa, men det ska ändå bli skönt att ligga i solen på stranden!

Igårkväll kom vi till Kambodja med buss från Bangkok. Vi sa hejdå till Camilla, Hannes och Andreas, vilket var lite tråkigt. Men nu börjar backpackingresan på riktigt när vi år lite färre samt åker i andra länder. Nu är vi i deras största stad Siem Reap på ett sjukt billigt hostel som har pool och solplatser. Idag skulle vi egentligen besöka Ankor Wat men Alex är förkyld och pallade inte. Vi gör det imorgon istället så gör vi nåt enklare idag.

Min budget grät i Thailand, men nu ska jag leva snålt. Det är sjukt billigt här. ca 35kr per natt för boende och 15 kr för mat.

Jag har fått bedbugs... Det kliar så jag håller på att bli tokig och jag känner mig så äcklig med alla utslag. Har aloe vera samt en kräm jag köpte idag som jag ska testa nu.

Igår kom vi till koh pangang och vi bor på ett så fiiiiint hostel. Har inga bilder än pga att det är en stor pool med bar, det första vi gjorde var att bli fulla i poolen. Vi har även strand nedanför poolen så det är nära till Full Moon party imorgon! Det är mycket fest på den här ön men det är endast positivt tycker jag för att alla är så sociala! Festivalkänsla här, alla pratar med alla. Underbart. Bilder kommer snart !

Igår tåg vi en taxibåt till en liten ö, Koh Nangyang. Väldigt fint där, och vi snorklade en del. 😁 Vi har gjort väldigt mycket de senaste dagarna och vi har det jättebra! Men har inte haft tid att kolla mobilen så mycket.

Där var lite fler bilder från senaste dagarna. godaste salladen på länge, jag var så trött på thaimat den dagen! dyrt med annan mat men man får unna sig! 🌞🌞🌞🌴🌴🌴

Har fortfarande dåligt wifi överallt men idag har det gått någorlunda och jag kan ladda upp inlägg, finally. Filerna från vår go pro är så stora så det tar lång tid!

Idag åkte vi till en annan strand nära Shark bay för att snorkla. Jag kunde njuta av det tillslut också, så det var underbart! Jobbigt i början, men Alex hjälpte mig och det var inte särskilt djupt heller. Hade vi åkt båt ut till djupare områden hade det varit läskigare, men nu gick vi från stranden ut i vattnet. Inte samma stress som i båtturerna heller.

Vi åkte taxi dit (som är en stor truck där man sitter bak på "lasten").

Jag har börjat tänka på engelska för att vi nästan bara pratar det, även med varandra.  Vi är mycket med en engelsman så man lär sig mycket också. Jag och Alex pratade på engelska hela vägen hem från en klubbkväll även fast vi var själva! Konstigt först, sen släpper det. Jag känner mig redan bekväm med att få ut mina tankar i ord på engelska. I början var det dock jobbigt och svårt. Saken är dock den att alla är så, så, så trevliga så man alltid kan försöka förstå varandra ändå. Det är ingen som slutar prata med en bara för att man har det svårt, sålänge man tar för sig!