Heisann!

Da har vi kommet til den siste dagen i Malta og det er mandag 18.juli altså den dagen vi skulle reise hjem. Det startet som vanlig med frokost på hotellet fra klokken 07.00-09.00. Etter det var det egentlig bare å pakke og rydde og vaske rom helt frem til vi skulle dra til flyplassen. Vi skulle dra fra hotellet klokken 14.00 så vi måtte være ganske raske, så imens vi ventet på bilene som skulle frakte oss til flyplassen hadde vi de koselige stundene sammen og skrev på t-skjortene til hverandre og var sammen før vi skulle slittes i Norge. Da vi ankom flyplassen i Malta var det egentlig bare å sjekke inn bagasjen og få billetter og gå ombord på flyet til Frankfurt som er i Tyskland, også videre med fly fra Frankfurt til Norge. Vi landet på flyplassen i Oslo ca 23.30 i og med at flyet ble forsinket, men likevel holdt vi humøret oppe og vi kom oss trygt frem til Norge. Da vi hadde hentet bagasjen og alt var klart gikk vi ut til ankomsthallen og så alle venner og familie vente på oss, men turen var fortsatt ikke ferdig. Vi kom til det verste som var å si hade. Vi samlet oss sammen og ga hverandre klemmer og tårene trillet og det var virkelig trist. Helt til slutt sang vi Malta sangen vår som var "False Alarm", og helt tilslutt fikk vi et siste bilde sammen som ble det fineste gruppebildet. Også var det å gå hvert til sitt. Den siste stunden må ha vært den tristeste stunden i hele mitt liv, alle gråt og det var helt forferdelig. Bare de å tenke på at jeg kanskje ikke får sett bestevennene mine som bor i Bergen, Trondheim, Tromsø og andre steder i landet. Heldigvis fikk jeg møtt mange av de på reunion som var i september, men likevel. Du får virkelig venner for resten av livet og venner fra flere steder i Norge. Så om dere leser innlegget, jeg savner dere! <3

Når du bestiller så hadde det betydd veldig mye for meg, hvis du skriver navnet mitt under, "Har et EF Crew medlem anbefalt dette programmet for deg?" Som vist på bildet under

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

Heisann!

Lenge siden sist jeg har blogget. Grunnen til at jeg har hatt litt fravær fra bloggen er fordi jeg har hatt lite tid pga skole og litt andre ting. Jeg skal prøve å oppdatere dere jevnlig fremover. I hvert fall har jeg noen veldig gode nyheter til dere! Jeg og 5 andre ambassadører har lagd en egen EF youtube kanal der hvor vi poster en video hver fra mandag-søndag. Jeg har annenhver fredag, så jeg postet en video for 2 uker siden, og skal allerede poste en video denne fredagen. I tillegg har vi en egen EF snapchat der hvor flere ambassadører har hver sin dag og de vil legge ut på mystory om hvor de har reist på språkreise og eventuelt de som ikke har reist skal fortelle om forventninger og hva de gleder seg til å oppleve osv. EF snappen heter efambassadorene, så husk å add! Jeg oppdaterer dere igjen om ikke så lenge, så bare følg med videre på bloggen :)

Heisann!

Da var det dag 20 i Malta og det er dagen før vi reiser hjem noe som vil si at det er søndag 17.juli. Vi startet med frokost som vanlig fra 07.00-09.00, men denne dagen var det siste innspurt på å få poeng til "passportet" vi fikk i forbindelsen med hele oppholdet inkludert skolen. Da skulle vi gjøre forskjellige oppgaver i lag og gjennomføre det, om vi vant fikk vi klistremerker som avgjorde poengene. Min gruppe kom på 3 plass i denne konkurransen, og fikk noen poeng noe som var veldig fint. Dette gjorde vi fra klokken 10.00 til klokken 16.30. Så var det klart for den siste middagen sammen så det ble arrangert noe som het "Farewell meal" som er en avskjedsmiddag. Vi spiste på en god restaurant som het Surfside som lå ved strandpromenaden, der fikk vi servert god mat som pizza og mye annet godt. Helt til slutt gikk vi ut og tok mange fine bilder i solnedgangen og var sammen og hadde det koselig. Ble mye latter og tårer i og med at det var den siste hele dagen vi skulle være sammen i Malta. Senere kunne vi egentlig gjøre det vi ville på hotellet, så jeg og gjengen min gikk på rommet til 4 stk og tok med alt av godteri vi hadde og spiste og koste oss med godteri og musikk. Utrolig koselig! Denne dagen var virkelig fantastisk! Det å dra fra en slik gjeng var en ubeskrivelig ubehagelig følelse, var så trist og vondt.

Heihei!

Da er det dag 19 i Malta og det er lørdag 16.juli. Planen i dag var å dra til Comino altså Blue Lagoon som er en øy litt utenfor Sliema. Da skulle vi ta båten til Comino. Men uheldigvis ble det dårlig vær til at vi kunne dra, så denne turen fikk vi ikke, og vi var den eneste gruppen sammen med danskene som ikke kunne dra. Blue Lagoon er kjent for sitt blå hav og fine strender. Planen var å dra fra Sliema klokken 10.00 og bli der til klokken 16.30, men istedet dro vi til Beach Club og var der hele dagen selv om det blåste masse og det regnet nesten, men dagen ble koselig likevel og vi fikk noe ut av dagen selv om vi ikke kunne dra til Blue Lagoon. Vi fikk også spandert middagen ute noe som var veldig koselig! Så selv om det ikke ble noe Blue Lagoon på oss så ble dagen likevel bra:)

Klokken 19.30 var det klart for vår siste EF disco, noe som var litt deilig men samtidig litt trist, men vi måtte igjennom det. Da var det kun noen få av oss som dro fordi det var mange som heller ville ha et annet opplegg på hotellet, så der ble vi til 23.30 og etter det var det tid for å legge seg. Dagen ble bra, selv om vi fikk den dårlige nyheten om at vi ikke kunne dra, men vi tar det med smil om munnen likevel :)

Heihei!

Det er dag 18 i Malta og det begynner å nærme seg slutten på dette vakre eventyret. Det er fredag 15.Juli og på agendaen i dag skulle vi til et sted som heter Paradise Bay. Det er en suuuuper fin strand!! Der var vi fra klokken 09.00 til klokken 12.00. Badet, solte oss og koste oss skikkelig. Var veldig koselig! Da vi kom fra stranda kunne vi dra innom hotellet for å fikse oss i og med at vi hadde graduation når vi kom tilbake på skolen klokken 13.00. Så vi fikk dusjet, vasket håret, sminket oss og stelt oss fine. Så tok vi bussen til skolen og vår gruppe var klar for graduation. Graduation betyr at vi skal få diplom for oppholdet vårt i Malta og resultatet på testen vi tok. Testen vi tok inneholdt ting vi hadde lært på skolen, så det er alltid lurt å følge med. Hvert fall da tiden endelig hadde kommet og vi kunne komme oss inn i salen sammen med de andre vi skulle ha graduation med ropte hver kursleder opp et navn og vi skulle få diplomet vårt. Var selfølgelig litt kleint, men men.. kom oss gjennom det. Utrolig koselig da :) Jeg ble fornøyd med det jeg fikk på prøven, så synes jeg gjorde det bra :)

Da vi var ferdig med graduation var det bare å komme tilbake til hotellet for å spise middag også dra avsted til skumparty 19.30. Det var et party med masse skum. Det var det samme stedet vi var da vi hadde megaparty, bare på andre siden av det. Var veldig kult, bare at det ikke ble så mye skum som vi hadde håpet på. I tillegg ble det kaldt på kvelden for skum blir jo værende på beina og det blir litt kaldt. Men ble en vellykket kveld likevel! :) Etter en laang dag med strand, graduation og skumparty var det deilig å ta kvelden og klar for en ny dag i morgen.

Heisann!

Da var det en ny dag i Malta og vi har kommet til torsdag 14.Juli. Frokost var som alltid på hotellet mellom 07.00-09.00. Siden vi har aktiviteter før skole denne uka startet vi med å dra til Mosta Dome klokken 09.00 som er en kirke i Malta. Siden Malta er et kristent land måtte vi dekke til knær og skuldre så vi måtte ha på bukse og t-skjorte, noe som ble ganske varmt, men så klart tok vi det av igjen etter vi hadde vært i kirka. Det var en veldig fin og stor kirke med masse spennende. Det å se på andre kirker i andre land er veldig fint og spesielt. Vi får opplevd noe kunstnerisk for det er mer pynt i kirkene i Malta enn det er i Norge. Etter vi hadde sett litt i kirka kunne vi gjøre det vi ville så vi fikk litt fritid frem til vi skulle møtes og dra til skolen. Så jeg og gjengen dro innom en sminkebutikk for å se på sminke, og etter det tok vi oss noe å spise som ble lunsjen vår. Der bestilte vi god mat og smoothie. Vi var i kirka og området rundt fra klokken 09.00 til klokken 12.00 da vi måtte ta bussen rett til skolen siden skolen startet klokken 13.00. Skolen var som vanlig med undervisning på engelsk og aktiviteter muntlig i klassen. Skolen var ferdig 16.10, og vi tok bussen fra skolen og til hotellet. Da vi kom på hotellet spise vi middag og fikset oss for EF arena klokken 19.30. På EF arena gjør vi mange foskjellige morsomme ting. Vi kunne velge mellom fotball og olympiske leker, og siden jeg ikke er så interessert i fotball velger jeg så klart olympiske leker der hvor vi skal jobbe sammen i team og gjøre mye gøy. 22.30 var det bare å gå tilbake til hotellet og ta kvelden.

Heihei!

En ny dag i Malta og det er onsdag 13.juli. Vi startet dagen med frokost på hotellet og klokken 09.00 kunne vi ha en valgfri dag i Sliema. Det heter Choice day hvor vi kan velge hva vi skulle gjøre. Jeg og min jentegjeng dro selvfølgelig til shoppingsenteret slik at vi kunne shoppe enda litt mer før vi skulle hjem. Vi brukte en god del penger denne gangen også for når vi jentene går på shopping hvor de har topshop og andre butikker er det umulig å spare penger. Dette kunne vi gjøre helt frem til klokken 12.00 hvor vi måtte ta bussen til skolen for skolen startet klokken 13.00. Fra klokken 13.00 til klokken 16.10 var det skole og etter skolen tok vi bussen til hotellet. Så var det middag på hotellet, men jeg og de som skulle videre på Beach party tok ikke middag før vi hadde kommet til Beach party. Beach party var også en aktivitet man skulle velge. Det var jeg og noen fler som dro dit, og det var veldig koselig. Alle de som ville samlet seg på en strand utenfor Sliema, og hadde det koselig, hørte på musikk og sto i vannet for å kjøle oss ned. Så var det middag der så vi spiste en god salat, og pomfritt osv. Dette var veldig godt og vi angret ikke på at vi spiste mat der. Så var det litt dansing blant annet EF dansen og litt annet. Timene gikk fort og plutselig ble klokken 22.30 og det var på tide å reise hjem fra Beach party til hotellet. Dagen i dag var veldig koselig og vi gjorde masse spennende og vi kunne tilbringe mer tid sammen.

Heisann!

Da er det dag 15 i Malta og vi har kommet til tirsdag 12.juli. Denne dagen var virkelig en spennende og morsom dag. Vi startet tidlig med frokost, og klokken 09.00 dro vi til Splash & fun badeland i Malta. Vi tok bussen i rundt 30-45 minutter. Endelig skulle vi til badeland og alle hadde gledet seg til denne dagen. Siden vi dro med EF fikk vi komme først i køen og fikk armbånd slik at de visste at vi var der, så kunne vi egentlig bare starte med å ta forskjellige sklier, bade i bassenget og mye annet morsomt. Jeg hadde med gopro kameraet og filmet i sklia, men så slettet de klippene seg og de ble borte så jeg fikk ikke hatt med det i videoen noe som var såå dumt :( Men likevel var det veldig gøy med badeland før vi skulle på skolen. I tillegg skulle egentlig noen i gruppa svømme med delfiner den dagen, men det ble avlyst til en annen dag, så alle fikk kost seg på badeland før vi skule på skolen klokken 13.00. Fr klokken 13.00 var vi på skolen som vanlig og var der til 16.10. Som vanlig tok vi bussen til hotellet og gikk rett til middag. Klokken 19.30 var det Boat party for de som hadde valgt det, og vi hadde store forventninger til dette. Dessverre ble det ikke slik vi hadde håpet på, for vi hadde en mindre båt enn en annen gruppe, og det ble trangt så de fleste måtte sitte oppå hverandre. Men turen ble koselig og vellykket da det kom på musikk og vi endelig kunne bade. De fleste badet og hoppet uti vannet fra båten. Vannet var ganske kaldt, så vi kunne ikke være så veldig lenge i vannet om gangen, men det var veldig morsomt å bade i sjøen på kvelden. Klokken 22.30 tok vi båten til strandpromenaden igjen, også gikk vi til hotellet for å fikse oss før kvelden. Veeeldig morsom dag, og alt ordnet seg med båtturen osv. Ble en fin kveld likevel :)

Heisann!

Tid for Malta dag 14 og vi har kommet til mandag 11.juli. Vi startet som vanlig med frokost på hotellet fra klokken 07.00 til klokken 09.00. Klokken 09.00 skulle min gruppe på Beach club for å bade og sole oss før skolen. Jeg elsket virkelig de dagene vi kunne slappe av og bade før vi skulle på skolen. Det var deilig. Dessverre fikk vi kun 3 timer på Beach club før vi skulle ta bussen direkte til skolen. Skolen startet klokken 13.00 og der var vi frem til klokken 16.10. Etter skolen tok vi bussen til hotellet også var det middag der før vi skulle på EF disco klokken 19.30. Ef discoen var som vanlig morsom, men noen ganger kunne det bli litt mye og de fleste ble lei. Meen vi dro uansett og jeg synes det var gøy selv om det ble mange og varmt. Vi hadde det gøy likevel :) På disse discoene kan vi gjøre hva vi vil. Vi kan danse, sitte å snakke sammen oppe i loungen og spille ulike spill eller å snakke ute på parkeringsplassen bak ved lokalet der hvor de fleste var fordi det var varmt inne. Klokken 22.30 gikk hele gruppa opp til hotellet og klokken 23.00 var det innetid og tid for å legge seg. Dagen startet rolig på Beach club, litt mer stressende på skolen, men en fin slutt på dagen på EF disco med gode venner og godt humør.

Heisann!

Da var det Malta dag 13 og vi har kommet til søndag 10.juli. Vi startet som vanlig med frokost fra kl 07.00 til klokken 09.00. Siden det er søndag hadde vi ikke noe skole før aktiviteten så vi dro rett etter frokost til Gjan Tuffieha Beach. Vi tok bussen fra Sliema til Gjan Tuffieha, og det tok ca 30-40 minutter. Dette var en varm dag, så det var veldig deilig å bade og sole seg. Vi var der fra klokken 10.00 til 16.30, så det ble en lang dag med sol og varme som alle trengte. Veldig deilig å slappe av og flyte på flytemadrassen i sola. Men ikke ligg der for lenge for da blir man solbrent, ikke digg haha ;) Klokken 16.30 tok vi bussen hjem også var det rett til middag på hotellet. Klokken 19.30 skulle vi ha en aktivitet som het PP Hunt the Leader der hvor vi skulle finne en leder osv. Siden det var en viktig fotballkamp alle i Malta skulle se + resten av Europa så dro vi til en pub i Sliema for å se på kampen. Ble jo ikke så mye titting på tv, ble mer hyggelig sammenkomst med alle i gruppa mi og drinker fikk vi også. Veldig koselig! Fin slutt på en utrolig bra dag :) Klokken 22.30 var det tid for å gå tilbake til hotellet og ta kvelden. Veldig morsom dag med mye soling og bading. Det trenger alle når man er på ferie i et varmt land.