Idag har jag haft tvätt- & städdag hemma, mellan varven har jag kollat ikapp på temptation Island eftersom jag missade det förra söndagen.

Vid lunch åkte jag till stallet för att mocka och fixa kvällsmat till hästarna. När jag var färdig i stallet åkte jag och min bror till Hallstahammar och hämtade ett gammalt skåp från 50-talet som jag köpt. Efter Hallstahammar tog jag in hästarna o käkade middag med mamma o pappa.

Larmet gick på jobbet så jag och pappa åkte dit och kollade vad som stod på, han fick sms om att väktare var på väg men eftersom vi misstänker att det är något knas med larmet som spelar oss ett spratt så avbokade vi väktare eftersom det inte var något märkvärdigt på plats när vi väl kom dit. (andra gången det löser ut utan att någon brutit sig in). Så vi bokade in en service av larmet direkt.

Nu har jag nyss gjort klart maten här hemma, gjorde thaigryta med wok, kyckling, röd currypasta, kokosmjölk o lite annat smått o gott som jag ska frysa in. Simpel variant med färdigköpt wok blev det idag, men lika gott för det.

Nu ska jag snabbduscha och bädda ner mig innan temptation Island börjar på tv. God natt

Tillbaka på hemmaplan efter en underbar semester. Det var välbehövligt att komma bort lite. Nu är vi tillbaka på svensk mark igen. Jag kom hem vid 14-tiden idag, åkte direkt o fixade stallet eftersom mamma har jobbat natt o skulle ut inatt igen.

Kom hem från stallet vid 18-tiden, tog allt i slowmotion och stannade kvar för att prata lite med mamma o pappa när jag var färdig.

Känns skumt att man låg på en strand igår och just nu ligger jag hemma i sängen, ska bli skönt att få sova i sin egna säng nu iallafall. Trodde jag skulle somna direkt jag kom hem från stallet eftersom vi varit vakna sedan 3.45 inatt. Men jag kollade på bonde söker fru i soffan o sedan har jag packat upp min resväska så tiden har sprungit fram.

Nu har jag iallafall bäddat ner mig o ska till att sova, hoppas ni haft en bra helg. Mina katter är glada över att jag är hemma. :)

hejsvejs.

Idag började vi dagen med frukost sedan blev det strandhäng någon timme innan lunch. Tog en snabbdusch före lunchen för 14.30 skulle bussen gå till vår utflykt.

Vi tog en båttur och tittade på vilda delfiner Idag, det var skönt att avsluta denna vecka med det bästa som finns, strålande sol, vackra delfiner o så världens bästa sällskap! Denna vecka kunde inte ha varit bättre. Känns vemodigt att åka hem till vädret som är annars ska det faktiskt bli skönt, att få komma hem till katterna och sen fortsätta packa inför flytten som börjar 17/11. Nu ska jag försöka sova nån timme, flyget går 6.45 imorgon bitti så vi tar taxi till flygplatsen vid 4.30. Trevlig helg på er!

Godnatt från Mallorca för den här gången.

Imorse vaknade jag vid 8.45 o kunde inte sova längre. Sängarna på detta hotell är de hårdaste jag någonsin varit med om så man har ont i ryggen varje morgon man vaknar.

Efter frukosten drog vi ut och hyrde cyklar och cyklade en sväng i närheten innan lunchen, till lunch blev det mos och något gott kött och lite efterrätt, de hör till när man har all inclusive. Efter lunchen cyklade vi längre bort förbi palmanova och flera stränder för att se oss omkring, Simon gjorde fiskspa, jag vågade inte för fiskar är så himla äckliga. Köpte lite billiga hörlurar i olika färger.

När vi kom tillbaka så duschade vi och sen fick vi ut och käkade kvällsmat vid stranden. Ribsen på piraten var riktigt goda, mätt o belåten blev man så de räcker o blir över.

Idag åt vi frukost på hotellet sen tog vi bussen in till palma o spenderade några timmar där. Vi gick förbi katedralen o tittade lite sen vandrade vi lite i city o kollade in butiker. Köpte mig ett par camouflage jeans.

Tog bussen hem igen efter ett par timmar och sen har vi bara slappat o käkat middag på hotellet. Imorgon är det tänkt att vi ska hyra cyklar o se oss om lite runtom magaluf :)

Idag började vi med att äta frukost sen tog vi oss ner till stranden och hyrde trampbåt. På vägen tillbaka badade vi i havet, blev ett tvångsbad för man blev helt full i sand av trampbåten, folk som gått i och ur den. Efter det blev det lunch på hotellet o solning vid poolen en stund innan det var dags att duscha. När vi duschat o gjort oss färdiga gick vi ner till stranden och bokade Massage, medan vi väntade strosade vi runt bland butiker. Jag köpte mig en MK plånbok och en kuvertväska.

Efter massagen blev det middag på hotellet sen drog vi ut för att se Sverige matchen. Den gick inge vidare så vi såg bada första halvlek o drack varsin drink sen drog vi hemåt. Nu ligger vi i sängen o ska planera in morgondagens aktivitet :D

Vaknade vid 9-tiden idag, kom fram sent inatt och har sovit dåligt pga hårda sängar. Annars är hotellet väldigt bra. Bra mat, schysst poolområde, nära till stranden o uteställen. Vi har legat en stund vid poolen sen vandrat runt lite för att se oss omkring. Badade i havet en sväng, jag är badkruka deluxe så nu har jag badat i havet för den här gången.

Nu slappar vi på rummet, har lite ont i benen efter all promenad idag.

När jag kom hem från jobbet så tog jag in hästarna och gav dem eftermiddagshö inne. Dom har fått börja gå i skogshagen nu för i nästa vecka ska kommunen börja gräva vattenledning i hagen.

När jag var klar i stallet såg jag att solen var på väg ner, tog med mig mamma o pappas ena hund ner till sjön för att ta lite bilder i solnedgången men den gick ner precis när vi kom dit. Tog lite bilder iaf bara för att inte ha åkt ner förgäves. Det är ju så fina färger på träden nu under hösten.

Visar bilder senare. Nu ska jag äta kvällsmat med mamma och pappa en sista gång innan semestern sen vidare hem och packa färdigt. :)

Ha en bra helg nu så hörs vi!