Fredag hela veckan, nej men man kan ju önska. Fredagar ger mig sån bra känsla och jag är alltid, nästan på bra humör på fredagar.
Veckorna går så himla sakta nu bara för att man längtar efter något. Idag är det 2 veckor kvar tills vi får nycklarna till huset och
ska börja flytten. Det känns så himla spännande.

Försökte fotografera mina föräldrars nya katt igår, men det var ju lättare sagt än gjort med en liten bus. Han är ju både högt o lågt.

Lilleman:

Nu är jobbdagen strax över, då ska jag åka till stallet och plocka in hästarna så nattar mamma dom innan hon åker till jobbet.
Ikväll blir det tacomys och film hos min vän Ewa. Vi hade pratat om att gå ut och äta men eftersom vi är hemmakära båda två
så blir det soffhäng i kärrgruvan ikväll! :-D

Trevlig helg på er.

Hej. Nu var det en stund sedan jag skrev något sist. Det händer inte så mycket för tillfället. Jag jobbar 7-16 varje dag, är i stallet och däremellan packar jag o slänger skräp inför flytten.

Idag fick jag hem lite mer rekvisita till studion, den fina gåbilen kom sen var jag och hämtade en fin gammal gunghäst.

Jag håller på att slipa på ny design till hemsidan, nytt koncept på fotograferingar o nya priser inför 2018 då jag vill satsa mer på fotograferingen. Köpa in mer produkter till studion och bli ännu bättre. Gäller att ha höga mål så man har något att sträva mot. Drömmen vore att jobba 50/50 med mitt kontorsjobb, kanske kan vara ett mål o framtiden. :)

Här nedan kommer en sneakpeak på hemsidan.

Studion håller på att byggas om, ska bygga in ena hörnet i stora lokalen så man slipper värma upp hela när man ska använda studion. Det blir mycket bättre så, då kan jag ta på mig mer fotograferingar utan att behöva värma upp flera dagar i förväg.

Fick hem lite rekvisita idag som jag beställt till bebisar.

sen la jag en beställning på en rekvisita som jag spanat in så länge, har alltid velat ha en mini speeder för jag tycker dom är så fräna, skulle lätt kunna åka runt på en själv om de fanns i större, haha.

Framöver kommer jag att ta lite julafton, fram till 17/11 kommer jag erbjuda några tider sen kommer det bli ett glapp på någon vecka pga flytt :)

En jobbdag kvar sen äntligen helg! Nu tackar jag för mig idag, godnatt.

jag tycker att det är jätteroligt att gå igenom gamla semesterbilder i Photoshop och leka med färger fram o tillbaka. :)

Innan jag åkte på semester så hängde jag nere vid sjön en fredagskväll, solen var previs påväg ner och det var en himla fin kväll.
Här kommer lite bilder som jag tog den kvällen. Hunden är mammas och heter Fabian, han är en renrasig collie i blue merle färg.

Idag har jag haft tvätt- & städdag hemma, mellan varven har jag kollat ikapp på temptation Island eftersom jag missade det förra söndagen.

Vid lunch åkte jag till stallet för att mocka och fixa kvällsmat till hästarna. När jag var färdig i stallet åkte jag och min bror till Hallstahammar och hämtade ett gammalt skåp från 50-talet som jag köpt. Efter Hallstahammar tog jag in hästarna o käkade middag med mamma o pappa.

Larmet gick på jobbet så jag och pappa åkte dit och kollade vad som stod på, han fick sms om att väktare var på väg men eftersom vi misstänker att det är något knas med larmet som spelar oss ett spratt så avbokade vi väktare eftersom det inte var något märkvärdigt på plats när vi väl kom dit. (andra gången det löser ut utan att någon brutit sig in). Så vi bokade in en service av larmet direkt.

Nu har jag nyss gjort klart maten här hemma, gjorde thaigryta med wok, kyckling, röd currypasta, kokosmjölk o lite annat smått o gott som jag ska frysa in. Simpel variant med färdigköpt wok blev det idag, men lika gott för det.

Nu ska jag snabbduscha och bädda ner mig innan temptation Island börjar på tv. God natt

Tillbaka på hemmaplan efter en underbar semester. Det var välbehövligt att komma bort lite. Nu är vi tillbaka på svensk mark igen. Jag kom hem vid 14-tiden idag, åkte direkt o fixade stallet eftersom mamma har jobbat natt o skulle ut inatt igen.

Kom hem från stallet vid 18-tiden, tog allt i slowmotion och stannade kvar för att prata lite med mamma o pappa när jag var färdig.

Känns skumt att man låg på en strand igår och just nu ligger jag hemma i sängen, ska bli skönt att få sova i sin egna säng nu iallafall. Trodde jag skulle somna direkt jag kom hem från stallet eftersom vi varit vakna sedan 3.45 inatt. Men jag kollade på bonde söker fru i soffan o sedan har jag packat upp min resväska så tiden har sprungit fram.

Nu har jag iallafall bäddat ner mig o ska till att sova, hoppas ni haft en bra helg. Mina katter är glada över att jag är hemma. :)

hejsvejs.

Idag började vi dagen med frukost sedan blev det strandhäng någon timme innan lunch. Tog en snabbdusch före lunchen för 14.30 skulle bussen gå till vår utflykt.

Vi tog en båttur och tittade på vilda delfiner Idag, det var skönt att avsluta denna vecka med det bästa som finns, strålande sol, vackra delfiner o så världens bästa sällskap! Denna vecka kunde inte ha varit bättre. Känns vemodigt att åka hem till vädret som är annars ska det faktiskt bli skönt, att få komma hem till katterna och sen fortsätta packa inför flytten som börjar 17/11. Nu ska jag försöka sova nån timme, flyget går 6.45 imorgon bitti så vi tar taxi till flygplatsen vid 4.30. Trevlig helg på er!

Godnatt från Mallorca för den här gången.

Imorse vaknade jag vid 8.45 o kunde inte sova längre. Sängarna på detta hotell är de hårdaste jag någonsin varit med om så man har ont i ryggen varje morgon man vaknar.

Efter frukosten drog vi ut och hyrde cyklar och cyklade en sväng i närheten innan lunchen, till lunch blev det mos och något gott kött och lite efterrätt, de hör till när man har all inclusive. Efter lunchen cyklade vi längre bort förbi palmanova och flera stränder för att se oss omkring, Simon gjorde fiskspa, jag vågade inte för fiskar är så himla äckliga. Köpte lite billiga hörlurar i olika färger.

När vi kom tillbaka så duschade vi och sen fick vi ut och käkade kvällsmat vid stranden. Ribsen på piraten var riktigt goda, mätt o belåten blev man så de räcker o blir över.