Härliga dagar på gili har nått sitt slut. Och med bara tre nätter kvar så åker vi tillbaka till Bali. Eller mina föräldrar och Pontus och Jenny åker hem om 3 nätter medan jag och Alex fortsätter med en surfingvecka runt Indonesien. Det ska bli hur kul som helst!

Iallafall så avslutades vistelsen på hotellet här himla bra. Vi blev bjuda på en middag som hette duga. Så himla mycket mat men det var så himla gott !!

Nu hoppas vi på några sköna dagar till på hotell och sedan får vi se hur vi kommer att bo🤔

Hallå! Här var de tomt haha!
Vi har kommit fram till Bali och det är riktgt härligt! Vi mötte upp min familj och det var så mysigt att träffa dom igen! Vi har varit här i fem dagar och de första spenderade vi i sanur och nu är vi ute på en av giliöarna! Vi har hunnit med att kolla på tempel och en snorklingstur, + att det finns stora sköldpaddor precis där vi går i och badar så igår när vi kom tillbaka från snorklingsturen där man skulle se sköldpaddor(vilket vi gjorde oxå) så badade vi vid hotellet och då ser vi en till. Hur häftigt som helst!

Nu ska vi vara här i 4 nätter till innan de bär tillbaka till Bali och några dagar till där!

Sista dagen i Australien! Känns så himla vemodigt och vi båda har ångest och vill vara kvar. Känns jätte jobbigt att känna så. När vi åkte från nya Zeeland så hade vi så mycket kvar av resan och påväg mot varmare grader, men här så har vi bara två månader kvar av resan och det har vart så himla skönt och härligt här. Tur är ju att vi åker mot fortsatt sol iallafall!
Jahapp hur spenderas sista dagen då. Vi har tvättat och packat ihop, sen gick vi och badade i lagoonen här, sen gick vi lite i köpcentrumet och nu öser regnet ner. Så en vanlig sista dag. Ikväll ska vi ut och äta lite iallafall sen inatt åker vi till flygplatsen och kommer fram till Bali på dagen imorgon.

Det är så himla kul att Cairns är ju typ sista destination för alla som åker uppåt längst östkusten och många vi träffat på vägen träffar man på här nu också. Som i förrgår sprang vi på paret från England på mataffären, igår ett svenskt par som bor på samma hostel och idag på köpcentrumet träffade vi på ett svensk tjejgäng som var på fraser samma som oss:)!

Det bästa med Australien är såklart vädret och dom utflykter vi gjort, alla var riktigt lyckade!! Sen gillade vi Byron bay och Sydney bäst som städer!
Så sorligt att lämna, men vi har med riktigt bra minnen härifrån!

Whitsundays var ju som sagt hur härligt som helst!
Vi bokade två nätter på ett hostel när vi kom tillbaka till airlie och tur var väll det. Vi hade planer att gå och äta och dricka drinkar med gänget(det var rabatt för alla som var med på båten) men på eftermiddagen började både jag och Alex känns oss dåliga, frysa, ha ont i kroppen osv. Så vi gick tillbaka till rummet och ja mådde illa och Alex låg och frös även fast han var hur varm som helst, som tur var hjälpte det Alex att ta en Ipren, jag fick nog matförgiftning eller något för ja spydde och höll på tills sent på natten, men sen vart det lite bättre och så. Vart ju inte så värda dagar i airlie menmen.

Vi tog iallafall bussen till Cairns(10h) och bor på ett jättebra hostel nu med fri wi-fi och frulle, och tvårum så det är skönt:)

Igår va vi iallafall och snorklade i stora barrier revet. Det var sååå häftigt. En riktgt bra dag!!

Med bara tre dagar kvar i Australien så har vi checkat av milstolpe efter milstolpe. Det känns sjukt att man får uppleva allt det här och det känns sjukt att det redan gått 4 månader sen vi lämnade Sverige. Två månader kvar med mer äventyr!!

Alltså dom här dagarna har vart såå bra! Vi spenderade 2nätter och 2dagar ute på en båt med olika stopp!

Första dagen regnade de och var typ storm så då kändes de ganska hopplöst, det var 30personer på en inte så stor båt. Som tur var var det ett par som var med på fraser som också skulle på den här båten så vi hade några att prata lite med iallafall. Kvällen löste sig och det var faktiskt väldigt trevligt:)

Den heldagen vi fick var helt amazing, kanske den bästa dagen vi haft här i Australien. Det började med uppstigning vid 6.30 och sedan bar de av till en ö som har världens mest purest sand, det var helt otroligt! Dock när vi badade så var vi tvungna att ha typ tunna våtdräkter på oss för de va mycket maneter och dom vill man inte ha på sig. Sedan bar de av till ett snorkelställe som var helt ok men alltid kul att snorkla, sen åkte vi vidare där vi skulle sova(lägga till) så kunde man låna stand up paddel bord, alltså en bräda man står och paddlar på. Dom hade oxå en rutchekana som var kul:)
Sen var de kväll med mat och chill.

Idag snorklade vi lite innan vi åkte hem, alldeles lagom och härligt!!

Världens största Sandö har vi precis besökt!
Vår grupp var jättebra och vi hade så kul!
Vi va där ute 3 dagar,2nätter och det var absolut lagom haha! Man sov i ett tält typ på backen bara och sedan var det uppstigning så tidigt. Man lagade all mat själva i gruppen och sedan var det fest på kvällarna!

Vi såg dingos, hajar(på håll) och sköldpaddor! Sedan besökte vi champagne pools, superfina sjöar och andra sevärdigheter!

Det var absolut bra uppstyrt och dagarna gick väldigt fort, lite kaos men det är så det ska vara!

Nu har vi ca 14h buss mot airlie beach så blev ett snabbt inlägg haha..

En dingo

Champagne pools

Bästa gruppen

Vi åkte från noosa till rainbow beach där vi ska ut till fraser island, det är ju världens största Sandö så det ska bli häftigt!!

Noosa var iallafall härligt, inget speciellt ungefär som Byron fast lite sämre tyckte vi, själva stan och stranden låg ganska långt ifrån varann så de var lite jobbigt!
En dag låg vi på stranden, det var mycket skönt☀️ och sedan så gick vi i naturreservatet en dag, det var bara 5 km runt men tog ca3 timmar, det var verkligen härligt att gå längst vattnet runt hela, men inga delfiner såg vi vilket var lite tråkigt..

Det blir några späckade dagar här nu då vi imorgon åker ut till fraser Island och stannar där i 2nätter och sedan tillbaka och sova en natt på dethär hostelet som man fick med i paketet, och sedan har vi ca14 h buss upp till airlie beach där vi ska åka runt whitsundays!!!

Noosa eller sunshine beach, där vi håller till är riktigt fint! Sunshine beach är ju en jättestor strand bara egentligen och vårat hostel ligger bara kanske 1min ifrån stranden så det kommer bli nice!

Igår när vi kom fram till själva noosa så kom en minibuss och hämtade upp oss och så åkte vi till hostelet(tog typ 5min). Vi har ett bra rum, vi tog 2rum den här gången med för vi läste recensioner om att de andra rummen inte va så nice. Så vi har ett eget kök och badrum med dom andra som oxå har valt 2rum. Iallafall så var de den sista bussen som gick ut till hostelet (det är alltså en buss som hostelet själva har som har en tidtabell då dom åker till olika ställen, i detta fall in till stan och stranden) så vi hann inte handla inne i centrum så vi skulle handla lite middag här ute och dom hade bara en liten affär som dessutom var hur dyr som helst så det blev inte så mkt mat.

Idag iallafall så skulle vi åka in till stan och handla, de va typ prio haha. Men när vi vaknat så ser vi att vi missat bussen med typ 2min och nästa gick om 3 timmar så vi tog oss en prommis, så himla varmt men väldigt skönt att röra på sig lite haha! Vi checkade in stan och handlade och nu är vi tillbax på hostelet och chillar i internethörnan, vi ska laga mat typ nu, det blir gott:)

Vi har ju 4nätter kvar så vi ska se vad vi ska hitta på, jag vill iallafall ligga på stranden en heldag, och Alex kanske ville åka till Australien zoo, ska tydligen var superstort så vi får se. De ska ha en bra nationalpark där man kan se delfiner oxå, så det verkar som om de finns att göra:)!!

[(image_1)]

En extra dag här i brisbane var bara skönt! Vi sov ut och hade en skön dag!
Nu sitter vi på bussen mot noosa, en stad som vi hört gott om så vi får se. Vi stannar 5 nätter så det blir nog lagom i vilket fall! Tillbaka till stranden och det livet blir skönt:)!!

Man är så tillfreds med livet här, tar dagen som den kommer och allt går att lösa på något sätt(även om de inte känns så ibland haha)