Äntligen har vi gått in på sommartid vilket betyder att dagarna blir längre och kvällarna ljusare, underbart. Dock kände jag mig nästan jetlagad imorse när jag vaknade, vet inte om det var efter den intensiva helgen eller tisomställningen på en timma haha. Åt iallafall en god frukost framför nyhetsmorgon och efter några koppar kaffe var jag igång. I veckan ligger exarbetets fokus på att läsa klart alla hållbarhetsrapporter och så är det min sista vecka med fokus på styrka när det gäller träningen. I april tänker jag fokusera på löpning, längtar. Älskar att löpa, det är lättare att få snabba resultat och tävla mot mig själv samtidigt som jag älskar känslan att ha tagit ut mig fullt. Hoppas ni får en bra vecka, kram💗

Denna helg har jag haft besök från Luleå, vilket har varit fantastiskt roligt! Emma kom redan i fredags och vi startade helgen med en god lunch på BryggCC tillsammans med Emma M och Josse. Tanken var att vi även skulle få lite plugg gjort men så blev det inte.. Till middag blev det grillat och sedan såg vi Fifty Shades of Darker på bio. Igår på dagen kom även Julia och Linnéa hit, vi började med Afternoon tea och sedan gick vi till Antes föräldrar och bubblade. Till middag blev det chevretoast, entrecote med sötpommes och rödbetsknyte samt ost & kex tillefterrätt, sååå gott. Kvällen avslutades med en drink på Bryggar, ett bra avslut på en bra dag!

Idag sovde vi länge och åt brunch länge, mysigt med sleepover. När de åkt hem gick jag en prommis förbi hemmakväll och Sushibar och nu väntar jag på att min sambo ska komma hem från fjällen så att vi kan äta sushin, godiset och slå igång en film. Hoppas ni också haft en fantastisk helg, kram

Började min dag med en prommis runt broarna i ett soligt Skellefteå, underbar start på dagen. Vårkänslorna bara kom till mig! Nu sitter jag och ska fortsätta med examensarbetet med riktigt våriga tulpaner i bakgrunden som Ante kom hem med igår. Han skämmer verkligen bort mig min fästman, var nog tredje veckan i rad han kom hem med blommor. Han vet hur mycket jag älskar snittblommor och hur mycket energi och motivation det ger mig att omringas av fina blommor💗

Nu börjar jag vara ganska så less på att sitta hemma med mig själv och examensarbetet hela dagarna.. tur iallafall att jag har Selmis som sällskap💗

Denna dag har sett ut som de flesta andra förutom att jag började dagen effektivt med att tvätta, handla och träna, allt innan klockan 10. Eftersom att jag är en morgonmänniska och otroligt kvällstrött är min högtid om något ska bli gjort på morgonen. Stiger hellre upp klockan 6 för att tvätta än att göra det efter middagen. Hoppas dock att jag i takt med att kvällarna blir ljusare kanske kan hålla mig vaken längre. Vore ju kul att inte somna innan programmen klockan 20.00 börjar haha. Att sova för mycket är dessutom inte bra, utan gör en bara tröttare och därför måste jag börja hålla mig vaken längre! Nu ska jag läsa en sista hållbarhetsrapport och sedan börja med middagen, idag står korv och makkisar på menyn. En god, enkel och billig vardagsklassiker!

Gick in med inställningen av en riktigt lugn återhämtningshelg denna helg men så blev det väl inte riktigt. Vi har en tendens att tycka det är tråkigt att bara vara hemma hehe. Fredag var det grillpremiär på balkongen, Emma M kom hit på middag och vi hade en lugn kväll framför let's dance . Lördagen började vi med lite ärenden innan vi sedan åkte ut till stugan för lunch. Blev där hela dagen, skottade och hälsade på hos Kocharna. På kvällen blev det en impulsmiddag på New GR med Anton och Jennifer och sedan en liten barrunda. Detta för att fira Jennifers nya jobb, längtar tills det är min tur att fira ett nytt jobb. Igår på dagen var jag på babyshower för Emma P och åkte sedan direkt till kalas för Marcus. Blev tårta till både lunch och middag, riktigt bra och nyttig mat haha. Helgen avslutades framför den bästa serien på länge, Innan vi dör. Har ni inte sett det så är det ett måste, helt fantastisk bra!!! Hoppas ni haft en bra helg💗

Hej på er! Redan fredag idag igen, gud vad veckorna går fort. Igår kom Lisa och Marcus hit för Usa-planering och då stod denna vietnamesiska nudelsoppa på menyn. Blev kanske inte riktligt lika god som när jag åt den på restaurang men ändå god, asiatisk mat är ju så gott. Vi bokade boende till de flesta nätterna och även bil, vilket betyder ett steg närmare!

Idag började jag min dag på friskvårds. Sprang 8 km och det var tungt som tusan men så härligt efterråt. Bästa känslan! Efter det åkte jag hem och mötte upp Emma M och Felle på skype för att boka en weekend i vår. Blir en tjejhelg i Prag, så kul!! Ännu en rolig sak att se framemot, ska nog bli en bra vår denna trots uppsatskrivande. Resten av dagen har jag läst hållbarhetsrapporter, njutit av solen på balkongen och haft finbesök av Emma B som var påväg från Luleå till Ö-vik. Nu ska jag stänga av datorn för denna vecka, hoppas ni får en bra helg💗

Hej på er! Ekar ganska tomt här inne och förklaringen till det är väl att livet kommer emellan. Dagarna bara springer iväg fyllda med vardagliga saker som plugg, träning, städning och slötittning på tv. Men på helgerna lever jag upp och denna helg har liksom de flesta andra bestått av trevliga middagar. Jag älskar verkligen att äta och dricka gott tillsammans med vänner. Det är så jag fyller på med energi.

I fredags bjöd Lisa och Marcus på middag och vi fortsatte att planera lite inför USA. Åh vad jag längtar dit!! Igår var vi en sväng på stan och sedan åkte vi förbi Antes mamma och pappa på fika. På kvällen kom Anton och Jennifer på middag, mellotittande och spel. Mycket trevligt! Idag är Ante iväg och kör skoter så jag ska njuta av en helt ledig dag för mig själv hemma i soffan. Jag älskar att umgås med min sambo men ibland är det ganska skönt att vara helt själv hehe. Hoppas ni haft/har en bra helg💗

Måndag igen vilket betyder ny vecka och nya möjligheter. Älskar alla typer av nystarter som ni kanske redan vet och just därför gillar jag måndagar. Har jag just ätit denna frukost framför nyhetsmorgon och solen lyser in genom fönstren så bättre start på dagen kan man inte få. Nu ska jag ringa Emma på Skype och starta igång denna dag. Hoppas ni får en fantastisk vecka! kram

Har haft en väldigt härlig helg och känner mig nu påfylld med energi inför kommande vecka. Igår bjöd jag några tjejer på middag och kvällen avslutades på BryggCCs dansgolv, en mycket kul kväll. Idag och även igår på dagen var vi ute i stugan och njöt av det underbara vädret. Trots att jag är en sommarmänniska ut i fingerspetsarna måste jag erkänna att denna tid på året är ganska bra ändå!

Nu ska jag mysa ner mig i soffan resten av kvällen tillsammans med Ante, godis och en bra serie. Perfekt avslut på en bra helg!

Startade min helg lite tidigare denna fredag och gick upp på Vitberget med Lisa och Harry. Stannade på toppen där vi drack kaffe, uppdaterade varandra om livet och njöt av vädret. Hur underbart är det inte att solen börjat värma och vi går mot vår?? Älskar det. Nu väntar jag på att Ante ska komma hem med någon god hämtmat, har ingen lust att laga middag idag (som vanligt hehe). Ikväll blir det en lugn myskväll med gottis framför tvn, känns underbart skönt att starta helgen på det sättet. Trevlig helg på er, kram!