Nu har det varit mycket en längre tid och bakom allt det roliga är det en otroligt trött tjej som sover dåligt på grund av svettningar på natten, spyr ibland och har problem med synen. Tittar jag bara på min Instagram eller denna blogg kan man tror att jag mår prima och har det helt fantastiskt! Och ja jag har mycket roligt för mig men jag är sååå slut och all tid jag inte gör något speciellt ligger jag hemma och sover. Är ledig två dagar i rad nu så ska snart åka ut till stugan för att bara vara, gå i skogen och lyssna på ljudbok. Numera återhämtar jag mig mycket fortare ur ett bakslag så förhoppningsvis ska jag må bättre efter två dagar av återhämtning och kunna gå någon dag på statsfesten iallafall. Det är ju en av årets höjdpunkter.

Att det varit mycket senaste tiden är ju inte konstigt med tanke på examensarbetet, examen, USA, jobb och så vidare men nu när skolan är klar hoppas jag att det blir lättare att hitta balans och få en hållbarare vardag. Dock är det inte lätt det där men balans när jag vill mycket. Jag älskar ju att göra saker men jag måste lära mig att prioritera och avsätta tid för återhämtning. Detta var lite av dagens tankar, tycker det är skönt att skriva ut vad jag känner ibland. Nu ska jag hämta upp Lisa och åka ut till stugan, kram

Vår midsommar spenderades som vanligt i Kåge med vänner. Som alltid började dagen med champangelunch för att sedan leka på sportfältet. När tävlingarna var klara cyklade vi hem till mamma för att göra oss klara inför kvällen. Var en mycket kul kväll med god mat, snapsvisor och tävlingar i goda vänners lag! Jag var dock väldigt trött så det blev en tidigare kväll än vanligt med detta gäng. På vägen hem hann vi med oss ett ofrivilligt dopp i älven hehe. Jag och Ante tog kanoten från mamma tvärs över älven till stället vi var på, när Ante skulle kliva i (med lite vingliga ben kanske) på vägen hem välte han kanoten med mig och våra grejer. Så det kan gå, haha! Hoppas ni hade en bra midsommar💗

Även om jag älskar att resa och jag hade gärna stannat någon vecka till är det alltid skönt att komma hem. Bara vara. Umgås med vänner och familj. Äta svensk mat, framför allt frukosten har varit efterlängtad. Föresten har ni tänkt på en sak? Man äter gärna samma frukost varje dag men däremot skulle man ju aldrig kunna äta samma lunch eller middag varje dag utan att bli less?Varför är det så? Varför vill vi alltid ha samma frukost och blir sällan less? Medan man blir less av samma mat för ofta.

Inatt har jag sovit 14 timmar, antar att det var behövligt men känns som att jag sovit bort hela dagen.. Idag ska jag ta hand om tvätten, packa upp det sista och städa. Borde ha gjort det tidigare men har haft roligare saker för mig hehe. I måndags bjöd Moa på lunch i deras nya lägenhet/gårdshus så kul att träffa min älskade kusin och även kul att se hur de fått det. Lite avis! Jag längtar ännu mera efter hus i Kåge nu. Igår träffade jag Moa och Lowan för lunch på nya sushistället sedan promenerade jag och Lowan broarna och avslutade med kaffe och isté på Espresso. En mycket mysig dag och kul att snacka ikapp lite med Lowan, är så glad att de är hemma❤️

Igår landade vi på svensk mark efter en heeeeelt fantastisk resa. Resans tre sista dagar spenderade vi i Las Vegas och ja det var lika häftigt (om inte mer) än vad vi tänkte att det skulle vara!!

I torsdags åkte vi och besökte Grand Canyon, vilket var så mäktigt. Kändes som att vi stod och tittade på tavlor. Förstår att det är med på listan för världens sju naurliga underverk.

Var även kul att se hur det såg ut på landsbyggden utanför Vegas, vilket skillnad mellan stad och landsbyggd alltså.

Sista dagen spenderade vi vid poolen och tog tillvara på solens strålar. På kvällen åt vi på en italiensk restaurang som låg i Las Vegas italienska del och sedan strosade vi runt på Stripen.

Tack bästa sällskapet för denna resa💗

Här är ett gäng bilder från de sista dagarna i Los Angeles. Hela måndagen spenderade vi på Universal studios, vilket var otroligt kul! Älskar att besöka nöjesparker, det kan man nog aldrig bli för gammal för!

I tisdags tog vi bilen till Malibu för hiking och sedan hängde vi bara vid poolen. Tanken var stranden men Los Angeles har hemska bilköer så vi spenderade en hel del tid i bilen, liksom de andra dagarna.

Sista kvällen i Los Angeles åt vi en magiskt god middag!! Är nog det godaste jag ätit i hela mitt liv. En matupplevelse jag definitivt kommer att minnas.

Dagarna bara springer iväg här på andra sidan atlanten. De senaste dagarna har vi utforskat Venice och Santa Monica både till fots och med cykel, varit till Orange Country för outletshopping och igår var vi på Universal Studios.

I söndags tog jag och Lisa på oss löparskorna och begav oss ut på en joggingrunda med siktet inställt mot Hollywoodskylten. Insåg att det var lite väl långt så vi fick aldrig någon bra bild men vi sprang en mil och var väldigt nöjda ändå.

Vi bor centralt i Hollywood så kvällarna spenderar vi runt om i Hollywood, äter gott och strosar runt på gatorna.

Nu ska vi styra bilen mot Malibu för Hiking! kram

I onsdags började vi vår färd mot Los Angeles, jag hade en dålig dag så sov mest hela resan men vaknade till vid de olika stoppen vi gjorde.

När vi kört lite mer en halvvägs tog vi in på ett väldigt mysigt hotell med magiskt sköna sängar. Morgonen efter var jag bättre så jag och Lisa startade dagen med en liten joggingtur på stranden. Innan vi sedan styrde mot Los Angeles.

När vi kom fram till vårt nya hotell gjorde vi oss redo för kvällen och gick ut för att äta middag.

Idag har vi tagit en sovmorgon och nu ska vi hoppa in i bilen för att åka till Venice Beach där vi ska hyra cykar och cykla runt idag. Hoppas ni har en bra lördag, kram

Hej på er! Här kommer ett gäng bilder från senaste två dagarna. I måndags utforskade vi San francisco till fots, var en helt fantastisk dag. Så mysigt och fint här!

Igår tog vi bilen till Napa Valley där vi först besökte en outlet och sedan körde vidare till Sterlings vinyard. Vi åkte linbana upp på ett berg där vi gick en liten vinvandring och sedan avslutade vi dagen med att sitta på deras terass med magisk utsikt!!

Som ni ser på bilderna matchande vi i Svergies färger nationaldagen till ära. På något sätt måste man ju fira haha. På kvällen skulle vi ut och äta men det stället vi hittat på tripadvisor var sjukt dyrt så vi letade vidare men eftersom vi var ute lite sent var det mesta stängt.. Slutade med att vi köpte hem pizza. Lite tråkigt men vi fick iallafall se lite mer av downtown medan vi vandrade runt.

Idag ska vi packa ihop resväskorna och lämna SFO för att köra på Highway 1 mot LA. Tror även denna dag blir magisk!!

Nu är vi framme i fantastiska San Francisco, här bor vi i det blå lägenhetshuset på bilden längst upp. Igår var vi på en stor outlet och även på ett köpcenter. Klockan var mot 8 innan vi närmade oss lägenheten och jetlagade som vi var bestämde vi oss för att köpa hem pizza till kvällen och bara spela kort hemma.

Nu ligger jag och väntar på att de andra ska vakna så vi kan äta frukost. Idag väntar ett äkta turistdag då vi ska vandra runt och se alla "måsten" här i SFO, bland annat Golden Gate Bridge och Fishermans whorf. Kommer nog bli en del häng i någon park också. Hoppas allt är bra hemma, kram

Efter en intensiv period med uppsatsskrivning, lite jobb och en del examensfirande åker vi nu mot USA. Äntligen, ska bli fantastiskt! Igår kväll firade vi mig hos mamma med släkten, har verkligen blivit firad senaste dagarna med fina presenter, roliga saker, blommor och kramar. Så tacksam!

För övrigt så fick vi vårt betyg på examenarbetet igår och det blev ett VG. Vi är förvånade men så himla glada över det!! Vi var oroliga över att ens klara det med tanke på min utmattning och Emmas jobb. När ska vi börja tro på oss själv och det vi presterar? Hur som helst känns det fantastiskt att få ett bevis på att min hjärna börjar komma tillbaka och att jag kanske inte är helt dum ändå.

Nu lyfter vi strax från Arlanda, byebye👋🏼