Som ni ser har vi fått lite mer snö...
Tur jag flyr från snön iallafall för några veckor, hoppas på att den är borta när jag kommer tillbaka !

Igår hade vi oavsett en mysig eftermiddag. Jonna och Birdie kommer över för att leks lite ute i snön och sen fortsätta inne innan det var dags för middag...
Jag och Jonna åt pizza till kvällsmat och avslutade dagen med att prata massa i hennes säng, ett bättre avslut på en onsdag får man inte. Vi kommer inte träffas på rätt många veckor eftersom vi kommer befinna oss på olika håll... I Will miss U <3

Nu sover Charlie, snart ska jag väcka honom och sen blir det en promenad i det fina vädret. En helt vanlig torsdag alltså!

Så söta i sina polarn&pyret pyjamaser!!!

Och så kan vi ta en minut att diskutera vädret... snöstorm och förmodligen 30 cm snö! Kul ja men visst...
Så mycket som vädret påverkar mitt humör och jag kan lova att denna dagen inte går till historien där man är som mest pepp på livet!!

Tur att från och med lördag har jag 2 veckor ledigt och ska på en av de roligaste resorna livet kommer erbjuda!!
Så taggad så det finns inte och break från vardagen kan förmodligen inte komma mer lägligt. Älskar denna familjen och barnen så otroligt mycket men ibland behöver man en paus och bara till 120 procent få vara sig själv och umgås med människor som känner en utan och innan. En annan kul överraskning är att mamma kommer hit och hälsar på i April, woho!!(saknar dig)

Annars längtar jag till sommaren och värmen är här, vi har öppnat poolen, man kan äta ute, åka till lekplatsen, äta glass, hänga på stranden, hitta på saker utomhus och allt annat sommaren för med sig. Förhoppningsvis kommer den när jag varit iväg i Cali och Florida!

Onsdag igen och snart ska jag till gymmet med min värdmamma och barnen!
Idag är det för övrigt fint väder igen och närmare 15 grader... skiftar lite lagom helt enkelt.

Idag på förmiddagen hängde jag med Jonna som vanligt. Har hört talas om banan pannkakor i flera år men aldrig gjort det så imorse testade vi och så gott de blev. Det tillsammans med massa frukt&bär och en avokado macka fick starta dagen. Inte mycket som slår det!

Livet annars rullar på i 120 och varje dag springer förbi. Träning, häng med Jonna och mys med barnen är väl veckodagarna. Helgerna varieras men det finns alltid något kul att hitta på. Hela våren kommer mer eller mindre bestå av resor eller besök hemifrån vilken jag är mer än taggad för!!

Veckorna rullar på och vissa veckor tänker man verkligen inte på att ta bilder osv osv...
Helgen som var spenderade jag för att ta mina sista 3 credits så var i skolan hela helgen, ja mindre kul kanske!

Denna veckan är lite lugnare iallafall och ska mest vara hemma eftersom den kommande månaden består av en massa resande! Så så kul och om lite mer än en vecka kommer två av mina närmsta kompisar hit från Sverige för att resa med mig i två veckor!!!!!

Haft en så skön och mysig helg!!

Åkte som sagt till Josefine redan i fredags eftermiddag. Vi fick och köpte massa god plockmat som vi åt på kvällen innan vi somnade sött jämte varandra, jag lite tidigare än Josefine...

Vi vaknade på lördagen och vädret var på TOPP! Strålande sol och redan vid frukosten +15 grader ute så vi hade årets första frulle utomhus. Vi satt på brandtrappan (inte farligt mormor och mamma, lovar) oh åt frukost och pratade en bra stund innan vi gjorde oss iordning och gick en runda inne i stan.
Vi kom hem och satt ute och drack vin, åt choklad och guacamole och njööööt så mycket vi bara kunde!
Jag är mer än redo för våren nu men antar att jag får vänta ett par veckor till...

Nu ska jag kolla ikapp alla serier vi missade förra veckan i Florida, haha måste ändå vara det bästa sätter att avsluta veckan. Bachelor, Riverdale och Greys Anatomy!!!

Sitter just ni i boston common och njuter av solen och den 23-gradiga värmen... helt galet!

Jobbade på förmiddagen idag och hade resten av dagen ledig. Började iallafall dagen med Jonna och våra små vilda barn på strabucks med frukost. Efter det åkte vi till lekplatsen (premiär woho) och lekte i närmare 1,5 timme. Så härligt!!
Avslutade vår förmiddag med lunch tillsammans innan jag och Simon åkte hemåt för nap.

Gick en promenad och efter det en snabb dusch och sen in med tåget till stan. Sitter bara ute och njuter medan jag väntar på att Josefine ska sluta jobba. Ska äta plock ikväll och resten av helg återstår att se vad som erbjuds. Måste ju ändå vara de bästa helgerna, där man tar dagarna som det kommer!!

Idag har väder varit mindre kul med regn och blåst så vi åkte till ett museum för att fördriva tiden!

Lite lek där och lunch åkte vi tillbaka och jag och Jamie gick till spa avdelningen medan barnen sov. Så skönt, tog en lång dusch, bastade, badade och låg och tog det lugnt. Helt klart ett bra avslut på denna semester då vi imorgon åker tillbaka till Boston!

Nu ska vi äta en sista kvällsmat på hotellet innan vi ska lägga oss tidigt!

De senaste dagarna i bilder!
Vi har det mer än skönt eftersom dagarna består av att hänga på stranden, äta mat, vila, äta mer mat, mysa allihop i sägnen på kvällarna och sen börja om!
Inget att klaga på alltså...

Hade middagsdejt med Johanna, Annika och mamma häromdan! Saknar min familj <3

Sååå skönt att vara i värmen!
Bor på ett superfint hotell på Singer Island i Florida och än så länge har vädret varit toppen.

Förmiddagen hängde vi vid poolen tills efter lunch och sen dess har jag legat i en solstol vid havet. Ligger här och konstaterar dock att jag har såå svårt för att slappna av. Vanligtvis när jag varit på semester med familj eller vänner hemma är detta det ända man gör, ligga i en solstol och det är ju det bästa (tycker jag även nu) men det är svårt att slappna av på något sätt ändå!
Jaja det är då icke synd om mig och jag njuter till fullo innan vi åker tillbaka till boston och all snö!

Annars är allt bara bra med mig. Inne i en period där jag funderar mycket på allt och inget, både positivt och negativt. Har väl förvisso alltid varit en person som velar mellan tankarna men detta året har slått rekord.

Nu ska jag tillbaka till min podcast och njuta av solen någon timma till innan det är dags för middag!

Torsdag och imorgon åker vi till Florida och värmen, ingen är gladare än mig och mitt bleka ansikte!

Idag har jag varit här halva tiden, 9 månader gjorda 9 månader kvar.
Vem trodde det de första månader liksom, planen var att jag skulle kommit hem om 3 månader (helt sjukt) men ibland blir inte saker som man tänkt sig riktigt!

Vissa dagar vill man fortfarande hem om 3 månader och vissa skulle man helst stanna för alltid. Som jag sagt innan har jag aldrig varit så splittrad i tankar, känslor som jag varit detta året. Tycker synd om alla som får stå ut med min känslomässiga berg&dalbana ...

However har jag haft en mysdag med Charlie där vi fixat lite inför imorgon. Att han för övrigt är lite mer än 8 månader är också galet, varje dag blir han större och göra något nytt.