Okej, jag har slagit alla personliga rekord i att vara vågad vad det gäller förändring av mitt utseende. Grattis till mig! Kolla hur kort mitt här är? Jag gillar det faktiskt, känns väldigt fräscht. Skulle jag tröttna på kort så växer mitt hår ganska snabbt också i och för sig! Tredje besöket på Salong Johnas i Västerås och tredje gången jag är nöjd när jag går därifrån. Kul!

Lite bilder från senaste två veckorna. Förra helgen var jag och Alex över till min gudmors nya hus ute på Malmön i Köping. Vi grillade lite, firande inflyttningen och sov kvar där. Nästa dag åkte vi jetski ute på sjön. Det var första gången som jag provade jetski och det var så sjukt kul! Svårt och lite läskigt i början dock, men man lärde sig snabbt. När jag kom tillbaka till Västerås träffade jag Madde och Marie och vi lagade middag tillsammans, en väldigt mysig kväll.

Veckodagarna har bestått av jobb och träning, och lördags hade vi den första träningsmatchen! Det blev en vinst med 8-2, kul kul. Efter matchen åkte jag direkt för att vara med på födelsedagsfirande för Vendela ute på Hamre. Vi var ett gäng som gick ut på Publik, en rolig kväll men söndagen har inte varit rolig alls. Den blev dock lite roligare när Madde kom över och vi pratade om resor och plugg. Vill ta tag i livet lite känner jag. Ser fram emot våren, antingen tänker jag börja plugga eller så tänker jag åka ut och resa. Nu är det dags för något nytt och spännande.

En fantastisk vecka. Äntligen kom vi iväg på semester, bara Alex och jag. Kanske den bästa semestern jag varit på. Förutom att vi hamnade på ett sånt fint ställe var det underbart att bara komma iväg under en längre period och bara vara. Jag insåg inte hur mycket jag behövde det förrän jag hade landat in i semesterkänslan.

Vi var i staden Bol på ön Brac, nära en av Kroatiens mest kända stränder (Zlatni Rat). Från Zlatni Rat kunde man gå en promenad längst vattnet, bland restauranger och hotell, ända bort till slutet av centrum i Bol. Vi bodde precis i mitten, 10 minuter promenad till stranden och 10 minuter till centrum. Helt perfekt.

Efter flygresan tog vi färjan från hamnen i Split över till ön. Första bilden är tagen från färjan över Split och den andra bilden är tagen framme på Brac.

Stranden nedanför hotellet.

Första middagen, skål för det! En favoritrestaurang, fick tyvärr inga rättvisa bilder härifrån. Det var i alla fall väldigt mysigt och vi hade en fin utsikt över havet. God mat också! Belvedere hette den om jag minns rätt.

Vi hamnade på en bar, vilket visade sig vara den enda baren i Bol. Fullt med människor varje kväll vilket var roligt. Älskade musiken här. Efter att den här baren stängde så hoppade alla på ett litet minitåg till en nyöppnad nattklubb som låg borta vid Zlati Rat, väldigt roligt tyckte vi.

En kväll med pizza. Önskar att jag tog en bild på utsikten vi hade här, över havet och hamnen.

Zlatni Rat. På den här fantastiska stranden spenderade vi nästan alla dagar.

Redo för bad.

Glasspaus på vägen tillbaka till hotellet. Fin utsikt också.

Den finaste restaurangen jag varit på. Mali Raj. Vi satt som i en trädgård full med blommor och olika växter, den här kvällen var helt magisk. Det gjorde inte ens något att jag fick veckans konstigaste idé och beställde bläckfisk till huvudrätt.

Zlatni Rat.

Ut på tur aldrig sur. En dagsutflykt med flera stopp. Vi stannade vid en gammal militärtunnel, ett par stränder, Blue Cave och så avslutade vi med ett par timmar i Hvar. Har hört mycket positivt om Hvar och av det lilla vi såg så var det väldigt fint. Kan tänka mig att åka dit nästa gång jag besöker Kroatien. Jag älskar att åka på utflykter och att upptäcka nya ställen, det är bland det bästa jag vet.

Det här restaurangbesöket var en udda upplevelse. Alex beställde en stor öl och in kom flaskan på bilden. Vi fick in slemmiga fiskbitar till förrätt, "en gåva från köket" sa servitören så snällt. Jo man tackar. Alex var väldigt hård med att man inte lämnar förrätten orörd, och lika bestämd med att han inte tänkte smaka en tugga. Jag tog den för laget. Efter att jag sköljt ner fisken med lite vin dröjde det över en timme, och sen vi fick lov att fråga efter den riktiga förrätten. Servitören kom halvspringande med den 5 minuter senare och innan vi hann lägga ner skedarna efter sista tuggan var varmrätterna på bordet. Ett norskt par kom över till oss och berättade om deras kväll som hade varit lika kaotiskt. Vi betalade och gick vidare till en bar och drack lite drinkar. Vi umgicks en hel del resten av veckan också!

​Tack underbara Kroatien, på återseende!

Man bara måste ju älska sommar i Sverige. Soliga dagar och sena nätter. Jag har bara haft ledigt en enda vecka den här sommaren och det har varit helt okej. Det var den bästa lediga veckan jag kunde tänka mig, jag och Alexander i underbara Kroatien. Mer om det en annan gång. Här kommer lite bilder från några helger här hemma i Västerås.

Midsommar! Det firades ute på Hamre med grill, femkamp och härliga människor.

Här är bilder från kvällen när Victor och Maja hade inflyttningsfest i Västerås, vi förfestade lite i deras nya fina lägenhet och åkte sen ner på Cityfestivalen för att se Miriam Bryant. Miriams största fans i publiken ser ni på första bilden. Vi gav upp Cityfestivalen efter att ha sjungit med och dansat lite till nummer två på scen för kvällen, Norlie och KKV. Vi satt oss på Cirkus uteservering och avslutade kvällen på Hatten.

Fest för finaste Vendela, 20 år! Det måste firas stort såklart.

Några lugna och lite mer hälsosamma dagar har jag också haft som tur är. Älskar att springa ute under sommarkvällar, det här är en bild från min favoritrunda.

Madeleine och jag här om kvällen. Vi skulle fira Sacharias med lite middag på stan och lyckades sätta på oss väldigt matchande outfits. Hur lyckas vi? När jag såg den här väggen hade jag den perfekta bilden framför mig i mitt huvud, vi får öva på modellandet antar jag.

Dagarna rullar på och jag minns knappt vad jag gjort senaste tiden förutom att jobba och träna. Ser i alla fall att det kommit till lite härliga sommarbilder i kameraalbumet och inser att det har varit många fina dagar på senaste. I tisdags var det ju nationaldagen och jag var ledig från jobbet. Det var även Carolinas födelsedag och hon bjöd på fika ute i solen. Himla mysig stund med Alexs släkt. Det blev ett par dagar med jobb efter det och i fredags var det dags för studenten i Västerås. Jag och Alex träffade Moa och Adam på stan och satt oss på Vardag, drack lite vin/öl/mojitos samtidigt som vi kollade på studentflaken. Undra hur många gånger jag sa högt att jag saknade studentdagen och att jag ville åka flak igen? Känner mest, dags att gå vidare med livet. Men alltså, vilken dag det var studentdagen! Wow. Så roligt att se alla glada studenter och tänka tillbaka. Vi var på två mottagningar, Noahs och Cornelias, innan bilen gick mot Stockholm för VM-kval på Friends Arena. Vilken kväll det blev! Lyckan när Sverige avgjorde på övertid var ju total. Himla roligt att få vara på plats. Idag har jag varit seg och är hemma själv i lägenheten. Det är lite deppigt faktiskt, ångrar att jag inte åkte hem till mamma och sov där inatt. Men lär somna snart så trött som jag är och då slipper jag tänka på det.

Min helg började i fredags. På förmiddagen klippte jag mig och mot kvällen kom Sofia på besök. Vi lagade lite pastasallad och satte oss och åt ute på balkongen i kvällssolen, så mysigt. Runt klockan tio cyklade vi ner på stan och satte oss på en uteservering för att dricka drinkar, snacka om sommarkänslor!! Sommaren är för kort i Sverige, jag är inte gjord för vinter och tänker ta tillvara på varenda sommardag. En väldigt bra kväll med en väldigt bra vän blev det den här fredagen.

I lördags åkte jag och Alex för att hälsa på min familj i Fagersta. Vi började med att fiska vid morfars husvagn som ligger lite utanför Skinnskatteberg. Mamma och min lillebror var också med. Vi fick en hel del fisk och en hel del sol på oss. Mot kvällen grillade vi hemma hos mamma och firade hennes födelsedag lite förskott. Innan vi åkte hem i söndags hann vi även förbi min farmor för att hälsa på henne, och självklart äta hennes kroppkakor som är bland det godaste som finns. Glad och nöjd efter denna helgen.

Förra veckan klippte jag mig, vilket händer cirka två gånger om året. Den här gången blev jag faktiskt nöjdare än någonsin. Jag bad om att bli av med slitna toppar men att ändå behålla så mycket längd på håret som möjligt. Bad även om att få känslan av att jag har en "firsyr" i håret även när jag inte gör så mycket med det. Har tidigare upplevt att mitt hår bara hänger som två gardiner bredvid mitt ansikte när jag inte lockar det. Frisören verkade förstå precis vad jag menade, vad som behövdes göras och jag litade till och med helt och hållet på henne när hon förslog att klippa lite lugg på mig. Superduktig tjej!

Lite bilder från senaste dagarna. Känner i hela kroppen att det börjar bli sommar nu, har härligaste känslan inom mig!! I söndags kollade jag på BK30s fotbollsmatch, sedan blev det tacos och hockey med Madeleine och Jesper hemma hos oss. God mat, bra sällskap och vinst till Sverige. Mycket trevligt! Jag har jobbar i tre dagar och nu har jag gått på långhelg. Hur skönt? Helt perfekt.

Idag började jag dagen med att följa med Alex på ett av Factors pass utomhus. Det var styrka blandat med kondition, lite crossfit inspirerat, sjukt bra träning. Jag tog slut. Har haft en bra träningsvecka. Intervaller med laget i måndags, mitt favorit corepass i tisdags, milen igår och detta pass idag. Tycker träningen är så himla rolig när jag varierar träningsformer, känns så skönt att vara igång efter all sjukdom. Resten av dagen låg jag ute på balkongen och solade, och mot kvällen hälsade jag och Anders på Alex på hans sommarjobb. Vi åt även lite middag på yumyum, mysigt. Imorgon har jag bokat klipptid och mot kvällen ska jag träffa Sofia!

Första inlägget på lääänge, jag låg hemma sjuk i flera dagar efter att vi kom hem från Portugal och förkylningen sitter fortfarande i. Jag orkar inte bry mig om den längre, så har börjat med träning och allt annat som man kan göra när man är frisk. Det verkar gå bra, så jag misstänker att pollen kan vara orsaken till min snoriga nästa och hosta.

I fredags åkte jag äntligen till Uppsala för att träffa Johanna och hälsa på i hennes nya lägenhet! Vi har pratat om det ända sedan hon flyttade dit för att plugga för snart ett år sedan, och nu kom jag iväg. Så mysigt och roligt att vara där! Jag kom dit vid tolvtiden så vi gick lite på stan i Uppsala och åt lunch på ett mysigt fik. Vi gick även och kikade i lite affärer som inte finns i Västerås. ZARA tillexempel, det är en butik jag alltid går in i så fort jag får chansen. Det var så varmt ute och solen sken, underbart om man frågar mig. Äntligen börjar det kännas som sommar. Vi gick även en promenad upp till slottet, det var himla fint i Uppsala faktiskt. Mot kvällen hade vi planerat grill med Johannas pojkvän och hans kompisar. Alltså hur god är grillad mat? Och hur trevligt är det att grilla? Tänker grilla minst en gång i veckan den här sommaren. Efter grillningen gick vi ut på nattklubb. I vanliga fall brukar man tydligen festa på olika "nationer" som student, men där fick man inte vara om jag inte studerade någonstans i Sverige, vilket jag inte gör. Än. Jag är så sugen att börja plugga nu. I alla fall, vi hamnade på en klubb som kallades BJ och dansade hela natten. Dagen efter lunchade vi på stan innan jag tog bussen hem till Västerås igen. Ett toppendygn hos Johanna verkligen, som jag har saknat henne!

Tre år tillsammans med honom. Fint ju, bland det finaste jag varit med om faktiskt. Vi har suttit ihop sedan första stund, alltid dragits till varandra. Jag som har varit livrädd att känna för mycket har bara fått ge upp. För med honom känner jag allt. Det är jag så tacksam för. Så tacksam. Hela världen blev vackrare när du kom in i mitt liv.

Från att ha gått i samma klass och tagit studenten ihop, till att flytta in i vår första gemensamma lägenheten. Jag minns när vi gick i skolan och sjukanmälde oss bara för att få ligga kvar i sängen några extra timmar, hur lätt livet var en sån dag. Hans underbara mamma lagade god middag till oss varje kväll när vi sov där, vi blev så bortskämda. Vardagen kräver ju lite mer utav en idag. Att bygga IKEA möbler och handla mat hem till en tom kyl efter en lång dag på jobbet ligger väl inte på topplistan av roliga saker att göra, men jag är glad att få göra det med honom och ingen annan.

Det räcker med att se honom så vill jag le. Kanske för att han själv alltid går runt med det där stora leendet som smittar av sig och ögon som glittrar, men också för att jag blir så varm i hjärtat. Det är ett äventyr att ha honom som en del av vardagen, varje dag får jag se honom dansa eller höra honom sjunga sånger som han hittar på i stunden. Alltid hittar han på något som får mig att skratta. Jag tänker dock inte ta upp fler exempel. Han kan vara helt knäpp ibland i alla fall och jag älskar det. Jag älskar att vi kan ha så roligt tillsammans samtidigt som jag vet att han är den personen jag kan berätta allt för, han som alltid står bakom min rygg. Att han är den personen jag kollat på när jag tänkt "det. kan. inte. vara mänskligt att se så bra". Han är den snyggaste killen jag vet, utan att överdriva alltså. Många gånger har jag tänkt att allt är för bra för att vara sant, men jag har också insett att det är precis så bra som det ska vara. Han har blivit den personen som varje dag, när jag själv inte orkar, påminner mig om vad jag är värd. Han hjälper mig att hålla ihop när det är på väg att brista och höjer mig ännu mer när jag är på väg uppåt. Oavsett vad det gäller. Jag älskar honom för det, mer än vad jag kan förklara.

Under hela den här tiden tror jag inte det gått en enda dag utan att vi har pratat med varandra. Oavsett hur svåra situationer vi än varit i så har vi alltid hållit ihop, alltid klarat det tillsammans. Vi klarar allt. Jag är hel med honom. Jag älskar att växa med honom och älskar att se honom växa. Önskar att jag kunde förklara hur stolt jag är över den personen han är idag och hur lycklig jag är över att han är den jag delar mina dagar med.