Hej hjärtan! Denna helgen har som sagt bestått utav tävling. Var som vanligt korta igår och långa idag och det gick verkligen blandat. Var sjukt glad att jag tog mig igenom och presterade så som jag gjorde i långa då jag bara fått träna två dagar innan tävlingen. Korta vart jag däremot riktigt besviken. Poängen var enligt mig pinsamma och jag ville bara springa där ifrån. Var en hemsk känsla, så fort som jag presterar dåligt ser jag ner på mig själv så mycket. Jag vill prestera felfritt, få poängrekord och vara perfekt helt enkelt. Oavsett om folk säger till mig att jag inte hade oddsen på min sida imed att jag inte kunnat träna på isen så hjälper de inte i de läget. Jag vill kunna prestera oavsett och gör jag inte de tar det riktigt hårt. Ganska sjukt hur extremt det blir men så är de... Jag vill göra mig själv stolt, kunna känna att jag lyckades. Men men vet inte vad jag ska göra åt det mer än att fortsätta jobba och få bort den känslan för de blir varken bra för mig eller dom omkring mig.

Hoppas ni haft en bra söndag, kram

Hej på er! Denna fredag blev riktigt lyckad. Började lugnt och har fått övat en helt del koreografi idag. Så skönt att få gjort de och så kul när man lär sig dom och kan köra igenom dom sen bara. Vid 2 tiden åkte jag in till träningen och värmde upp en stund innan isträningen. Tränade från 3-5 och jag är helt överraskad. Har alltså inte vart på isen på 3 veckor och tränade första gången igår och det har känts så bra. Visst konditionen är väl inte på topp kanske men ändå. Har i alla fall åkt två i princip felfria program nu och innan helgens tävling känns det superskönt. Helt sjukt hur man kan klara saker på ren vilja utan att kroppen egentligen orkar. Blev ett riktigt bevis på de igår när jag åkte mitt långa, var verkligen så stolt över mig själv då!!

Nu blir det bara en lugn kväll och uppladdning för morgondagen.

Ha en fin fredagskväll, kram

Hej hjärtan! Nu är jag hemma i Sverige igen och alltså på riktigt.... VÄDRET!! Hatar det svenska vädret just nu, man blir bara så trött av de. Men men inte mycket att göra. Omställningen från sol och 36 grader igår och 3 grader och moln idag är inget jag direkt föredrar. Dagen idag har i alla fall varit lugn. Försöker återhämta mig efter en lång flygning och minska jetlagen. För mig är ju klockan halv 11 just nu så försöker ändra kroppens klocka!! Inte helt lätt men funkar ganska okej än så länge. Har i varje fall fått övat lite jobbkoreografier och packat upp vilket känns superskönt. Nu blir det några timmar hemma innan kvällens isträning. Kan bli spännande att se hur de kommer gå.

Hoppas ni haft en toppentorsdag, kram

Hej på er!! De senaste dagarna har som resterande varit toppen, vädret är lite växlande men värmen är så fantastisk. Livet är helt klart bättre här och när man kan leva i bikini och flipflop. Nu är de i varje fall de sista dagarna här och resan har varit underbar. Vädret har som sagt växlat men det har också gjort att vi fått se och gjort så mycket som vi antagligen inte sett annars. Vill verkligen inte hem från sol och värme men ska bli skönt att komma hem till rutinerna faktiskt. Gillar att ha struktur och jag blir extremt lätt rastlös och saknar jobb, träning och alla fantastiska vänner där hemma!! Men minusgrader och vinterjacka är inget jag ser fram emot direkt. Nu ligger jag i varje fall vid poolen och njuter av värmen och ska även ta lite bilder tänkte jag.

Hoppas ni får en toppendag, kram

Godmorgon från Thailand! Gårdagen var verkligen toppenbra där vi spenderade dagen vid poolen i perfekt väder. Avslutade med att kolla på solnedgången vid stranden och sedan en god middag. Just nu är klockan 11.55 och vi har varit vid en annan pool mot den vi brukar. Endast frukost och poolhäng gjort idag med andra ord och värmen är sjuk. 32 grader och står att de känns som 37 fast själv tycker man ju att de känns som snarare 47. Så ett dopp i poolen varje kvart är ett måste.

Hoppas ni har ett bra avslut på helgen, kram

Hej fina ni! Ligger just nu på hotellrummet efter ännu en toppendag. Började vid poolen efter frukost med några dopp och solning. Vid lunchtid bestämde vi oss för att åka ut till en strand som idag blev railay Beach så blev en longtail båt dit där vi spenderade några riktigt bra timmar. Blev lunch, solning, badande, promenader bland apor och massa fina klippor och sedan avslutade vi med lite drinkar och kaffe innan vi åkte hem igen. Var sjukt varmt idag också och när inte ens havet eller poolen svalkar kan det bli lite halvjobbigt men men man ska inte klaga.

Ha en fortsatt fin fredag, kram

Hej på er igen!! Idag blev det som sagt en lång och spännande heldag ute på vattnet och jag har nu sånna sjuka sjöben. Men men det blev en toppendag med snorkling både på dagen och med ficklampor när solen gått ner, lite solning på soldäck och allmänt bara en riktigt bra dag. Vi höll oss runt phi phi öarna och dom är verkligen så vackra!! Helt fantastiskt och vi kunde inte önskat bättre väder var verkligen toppen. Men nu ska jag strax ta och lägga mig för att ladda upp inför morgondagen. Mer bilder kommer men internet är ibland extremt segt så vill inte missa att kunna publicera bara för att de är för mycket bilder.

Hoppas ni haft en toppendag, kram

Hej hjärtan! Nu är det strax dags för middag som idag blir något enkelt på hotellrummet. Vi har nämligen lyckats få någon slags matförgiftning eller liknande och för mig blev gårdagens natt lång och extremt jobbig. Min kropp tog extremt hårt på de och kände mig totalt utslagen igår. Blev därför bara en dag på hotellrummet med massa sömn och resorb. Idag var det betydligt bättre så vi spenderade dagen vid poolen. Var hela 32 grader vilket var extremt varmt så låg väl största delen utav tiden i poolen. Men nu har jag i varje fall duschat och så ska vi äta något som är så "snällt" för magen som möjligt!! Imorgon väntar nämligen något riktigt kul och spännande som jag verkligen ser fram emot. Bilderna ovan är också från andra dagar då jag inte tagit så mycket bilder på grund av situationen.

Hoppas ni haft en toppendag, kram

Hej hjärtan! Nu är vi tillbaka på hotellrummet sedan ett litet tag tillbaka efter en toppendag i solen. Har ju faktiskt inte varit någon direkt sol de senaste dagarna så det var riktigt skönt! Vi var först vid en utav poolerna och beställde bland annat kalla drinkar som var så goda. Vid 3 tiden åt vi sedan lunch vid stranden och därefter blev det någon timma nere på sanden helt enkelt. Havet var helt fantastiskt asså helt sjukt va skönt det var. Men lite svalkande var det i varje fall så de va bra!! Om ett tag blir det väl middag med innan dess en lugn stund på rummet.

Hoppas ni haft en toppenmåndag, kram

Hej hjärtan! Idag blev det en dag jag nog aldrig vart med om innan vädermässigt. Morgonen var lugn men sen efter ett dopp i poolen började det regna så sjukt mycket. Aldrig vart med om att det regnat så. Var helt sjukt. Vi gick i alla fall till strandpromenaden och tog en thaimassage. Såså skönt!! Därefter blev det lunch på hotellet och en lugn stund på hotellet. Senare under eftermiddagen gick jag och pappa ner till stranden då det slutat regna och blev riktigt fint där jag sprang i ungefär 20 minuter. Helt sjukt va tungt de var att andas med den redan kvava luften som är här. Tog mig i varje fall upp på takvåningen med så fin utsikt och passade på att stretcha i solnedgången. Var verkligen som en tavla! Nu är vi i varje fall tillbaka på hotellet efter att ha köpt lite frukt, vatten och snacks så nu blir det bara en lugn kväll på hotellet.