Idag var planen att vi skulle börja dagen med en promenad till Illetas, men när vi såg att solen tittade fram slängde vi på oss badkläderna och sprang ner till STRANDEN! Solen höll sig framme i ca en timme men vi hann både sola och bada.

Innan vi tog bussen in till till Palma gick vi in i den spanska familjens sommarhusträdgård, satte oss på en fin bänk och sedan berättade Sofia massa historier om olika kungligheter...

Vi åt lunch inne i Palma på en av mina favorit-lunchrestauranger, San Juan, som är som en liten saluhall där man kan köpa olika smårätter. Jag tog sushi, precis likadan som jag tog sist jag åt där, men det är aldrig fel :)

Eftermiddagen spenderade vi på Palmas shoppinggator och när det regnade som mest satte vi oss på ett café mitt inne i centrum, Fibonacci. Jag tog en cheesecake med chokladbotten som var helt magiskt god!!

Middagsplanen var att gå på någon tapasrunda men eftersom vädret inte var helt hundra satte vi oss till slut på en annan favorit på min lista, OMBU. Om ni ska till Palma någon gång rekommenderar jag den STARKT. Världens godaste tapas! Jag och Sofia tog in 4 rätter och blev proppmätta. Sofia var lite skeptisk till att beställa in en burrata för 12,5€ men när vi fick in den förstod hon att det verkligen var värt pengarna. Hon satt och blundade och påstod att hon skakade för att den var så god, och ja den är helt jävla fantastisk!!!

Idag har vi verkligen fokuserat på MAT. Precis som igår har det varit molnigt och regnat en del. Vi började dagen med att gå upp och klä på oss och sedan gick vi direkt till mataffären. Vi köpte såå mycket gott. Speciellt god var frukosten som bestod av bullar, avokado, tomat, philadelphia, tunt skivad salami och nypressad apelsinjuice som VERKLIGEN var värd varenda krona...

Dagen spenderades på balkongen med sangria gjord på vin för 0,68€/L, tjejsnack och familjespel. Sedan grillade vi grönsaker sov vi åt till lunch på balkongen.

I eftermiddags åkte vi in till Palma på en liten shoppingtur. Sedan åt vi paella på en spansk restaurang, S'Oliver, mitt i centrum, god mat och mycket prisvärt! Till efterrätt blev det glass och en promenad i restauranggränderna <3

Nu ska vi chilla på balkongen med ett glas cider i ena handen och ett chips doppat i guacamole i andra... ;)

Igår kom vi ÄNTLIGEN fram till mitt älskade Cala Major... Efter att ha tagit bussen åt fel håll från flygplatsen, hamnat i andra änden Palma, tagit taxi som av misstag körde oss tillbaka till flygplatsen och sedan blivit avkastade från bussen för att vi inte hade tillräckligt små kontanter, kom vi till slut fram.

När vi var framme gick vi till närmsta bästa restaurang. Stammis som jag är, visste personalen redan vad jag skulle beställa haha. Senare på eftermiddagen var det en annan restaurangägare som vinkade på mig, då kände jag verkligen att jag var hemma.

Även om resan hit inte var allt för smidig höll vi humöret uppe och gick ner till stranden i regnet för att ta oss ett dopp. Jag tyckte det var jätteskönt i vattnet och Sofia stod i strandkanten och tittade på haha :)

På kvällen hade vi bokat bord på IL PARADISO, en superfin restaurang där vi satt ute på en balkong beundrade den fantastiska utsikten med en god drink i handen, precis som det ska vara...<3

Idag ska vi först och handla mat, eftersom den stora mataffären var stängd igår och sedan ska vi lägga oss på PLAYAN.

... tills jag och Sofia sätter oss på flyget ner till Mallorca!! Det ska bli helt galet skönt! Byta ut skola, stress och vardag mot sol, bad och god mat! Måste bara bli klar med allt plugg så jag slipper göra det när jag är iväg, även om allt jag vill är att söka på restauranger och packa...

Beställde nya bikinis eftersom alla mina var helt utslitna efter sommarn och jag är såå nöjd!- både sköna och mycket snygga :) Sedan var jag även och hämtade ett silverschampo som jag hoppas kan ge lite liv i mitt väldigt skeva hår.. haha

Sofia, som jag ska åka på semester med, har sedan tidigare en blogg där hon skriver om kungligheter men har nu även startat en blogg där hon skriver om sitt egna liv. IN OCH CHECKA!!!

Nu ska jag plugga färdigt, ta en huvudvärkstablett och drömma mig bort i mallisbilder... <3

Igår fyllde min kära mormor 70 år! Detta firade vi med att hela släkten åkte till Lögnäs Gård. Vi bodde på hotell och gick på deras väldigt fina spa. Det var verkligen över mina förväntningar! Flera olika pooler och olika bastur. Min favorit var kalltunnan i kombination med den uppvärmda utomhuspoolen. Riktigt mysigt att sitta i ett varmt bad när det regnar!

På kvällen åt vi trerätters och mormor fick lösa ett korsord om sig själv då många roliga historier om mormor berättades.

Idag åt vi frukost på hotellet och sedan gick vi ner till en liten hage med massa djur. Jag blev speciellt förtjust i den yngsta geten som verkade gilla mig med (eller åtminstone mitt hår....)

STORT GRATTIS MORMOR! <3

I söndags åkte jag och Kevin till Köpenhamn. Jag älskar Köpenhamn, det är så mysigt och det händer saker vart man än går! Även om jag inte fick shoppat något till mig själv var det trevligt att bara strosa runt i solskenet. Vi tänkte gå in på Tivoli i slutet av dagen men vi var helt slut haha... Istället köpte vi donuts och satte oss på tåget hem :)

Ikväll var vi och lyssnade när Kevin Jazz var med och invigde den nya fritidsgården. Även fast det var så varmt att man knappt kunde tänka var folk med och dansade och rappade med i låtarna.

Först HX och nu detta. Sjukt kul att se hur du utvecklas och lever din dröm. En riktigt bra förebild!

Glöm inte att lyssna på Kevin Jazz nya låt "The Case" som kommer ut på Spotify den 26/8!

Igår bokade jag och Sofia en resa till Mallorca i oktober! Ska bli såå kul!! Bara ta det lugnt, få lite färg och förlänga sommaren... LÄNGTAR!

Igår åkte jag och Lollo till Ven. Vi hyrde en tandemcykel och cyklade runt på ön och letade efter fina ställen att äta på och bada det kristallklara vattnet. I slutet av dagen var vi extremt trötta och satte och på ett Café, Pumpans Café, och fikade innan vi lämnade tillbaka cykeln. Den strålande solen under dagen resulterade i två mycket röda näsor... En mycket mysig tradition som blev ett perfekt avslut på sommarlovet :)

Nu har vi varit i Sarasota i 4 hela dagar. Varje dag har vi varit på  olika stränder och 3 av de 4 dagarna har vi sett delfiner både som har hoppat ute i vattnet och som simmat inne bland de som badat. Jag kan verkligen inte se  skillnad på en hajfena och en delfinfena så det gäller att se hur alla andra reagerar haha :)

På nästan alla stränder vi varit på har de gjort små inhägnader åt sköldpaddornas ägg så att ingen trampar på dem. Tyvärr har inga ägg kläckts när vi varit på stranden.

Den strand vi har gillat bäst heter Englewood. Vi hade läst att där skulle finnas hajfossil för av någon anledning så simmade hajarna dit för att dö där(?). Efter att ha letat efter fossil i typ en timme frågade vi några som hade hittat om vi kunde få se hur de såg ut vilket gjorde letandet mycket lättare och vi hittade massor. Dock fick min rygg en hemsk bränna av allt snorklande...