Ikväll var vi och lyssnade när Kevin Jazz var med och invigde den nya fritidsgården. Även fast det var så varmt att man knappt kunde tänka var folk med och dansade och rappade med i låtarna.

Först HX och nu detta. Sjukt kul att se hur du utvecklas och lever din dröm. En riktigt bra förebild!

Glöm inte att lyssna på Kevin Jazz nya låt "The Case" som kommer ut på Spotify den 26/8!

Igår bokade jag och Sofia en resa till Mallorca i oktober! Ska bli såå kul!! Bara ta det lugnt, få lite färg och förlänga sommaren... LÄNGTAR!

Igår åkte jag och Lollo till Ven. Vi hyrde en tandemcykel och cyklade runt på ön och letade efter fina ställen att äta på och bada det kristallklara vattnet. I slutet av dagen var vi extremt trötta och satte och på ett Café, Pumpans Café, och fikade innan vi lämnade tillbaka cykeln. Den strålande solen under dagen resulterade i två mycket röda näsor... En mycket mysig tradition som blev ett perfekt avslut på sommarlovet :)

Nu har vi varit i Sarasota i 4 hela dagar. Varje dag har vi varit på  olika stränder och 3 av de 4 dagarna har vi sett delfiner både som har hoppat ute i vattnet och som simmat inne bland de som badat. Jag kan verkligen inte se  skillnad på en hajfena och en delfinfena så det gäller att se hur alla andra reagerar haha :)

På nästan alla stränder vi varit på har de gjort små inhägnader åt sköldpaddornas ägg så att ingen trampar på dem. Tyvärr har inga ägg kläckts när vi varit på stranden.

Den strand vi har gillat bäst heter Englewood. Vi hade läst att där skulle finnas hajfossil för av någon anledning så simmade hajarna dit för att dö där(?). Efter att ha letat efter fossil i typ en timme frågade vi några som hade hittat om vi kunde få se hur de såg ut vilket gjorde letandet mycket lättare och vi hittade massor. Dock fick min rygg en hemsk bränna av allt snorklande...

Igår flyttade vi in i ett jättefint hus i Sarasota nära Siesta Key.Vi firade 4th of July med grillning och bad i polen. Vi såg inte speciellt många fyrverkerier då det blixtrade och åskade vilket tog över showen...

Idag åkte vi till Siesta Key Beach som rankas vara den tredje finaste stranden i världen! Sanden var kritvit och blev inte alls varm i solen. Man kunde till och med göra "sandbollar" av den. Idag har varit en av de varmaste dagarna vi varit här. Havet var så uppvärmt att det inte svalkade alls, man blev bara blöt. Efter att vi varit på stranden i ett par timmar gick vi och åt sedan körde vi vidare och tittade på en annan strand- Turtle Beach.

Igår var vi på Universal Studios och Islands of Adventure. Vi åkte hemifrån kl 7:30 och kom hem kl 23, en riktig heldag. Eftersom vi skulle hinna med 2 parker på en dag så köpte vi expresspass. Vi var lite skeptiska och visste inte om det verkligen skulle gå snabbare men det gjorde det verkligen. Till exempel på "Kong" där det var 90 minuters kö, stod vi i kö i 20 minuter. Vissa attraktioner hade till och med egna platser åt de som hade express vilket gjorde att det gick ännu snabbare.

Bilderna visar verkligen inte hur fint det var... De attraktioner vi tyckte var bäst var Revenge Of The Mummy, Transformers, Jurassic park, Spiderman, Skull Island Reign Of Kong, Krustyland och Harry Potter. Tips är dock att inte kolla på Youtube-klipp innan så man inte blir överraskad under åkturen. De vi tyckte var bra var attraktioner där man satt ner i typ en "bil" och åkte runt samtidigt som man hade 3D-glasögon på. Kan inte ens förklara... Det var så coolt inte alls som vanliga karuseller.

De vi tyckte var sämst var Shrek, Terminator, Men In Back och en som heter Dudley Do-Right's Ripsaw Falls. Rekommenderar verkligen att man inte åker den. Man åker som i en Flumeride och tittar på dammiga tecknade figurer. Sen åker man genom vattenfall och får vatten sprutat rakt på en. Man blir helt blöt, alltså inte blöt som i Flumeride, utan plaskvåt...

Kan verkligen rekommendera Universal Studios det var riktigt häftigt helt annat än vanliga nöjesparker!

Idag gick vi upp och åt frukost vid 7 och åkte iväg till Kennedy Space Center. Det jag tyckte var bäst var IMAX-biografen som visade olika filmer om jorden, rymden och vad en astronaut gör väl uppe i rymden. Vi åkte på en busstur ut till stället där de utvecklar, testar och skjuter upp raketer. Byggnaden på bilden längst ner är väldens största byggnad om man räknar volym. Den är så stor att man får plats med 3,5 nedbrutna Empire State Buildings??? På bussturen fick vi även se en alligator vilket tydligen var väldigt vanligt där.

Nu är jag helt slut, detta tog verkligen på krafterna. Tips till er som tänkt åka dit- Ta med en tröja! De hade så mycket AC igång så man frös hela tiden man var inomhus vilket var typ hela tiden....

I förrgår var vi på en stor outlet som heter Swagrass Mills och övernattade på ett hotell i närheten. Vi valde verkligen rätt dag att åka dit då man hörde hur regnet slog mot taket och när det åskande gick det knappt att prata med varandra...

Idag åkte vi vidare till Orlando med ett stopp i Everglades där åkte vi ut på en tur i ett "flodområde" för att se alligatorer. Vi hade verkligen tur och fick se massor även om man ibland inte kan se någon alls. Guiden vi hade var jättebra, han hade kört båtar i Everglandes i 51 år så det kändes tryggt även om alligatorerna gärna närmade sig båten...

Efter båtturen fick man gå och kolla på andra djur. Vi trodde dock att det bara skulle vara alligatorungar som de sedan skulle släppa ut för att öka deras chanser att överleva men det var det inte... När vi kom dit var det olika stora kattdjur i burar som var alldeles för små för att de skulle må bra, usch vad man mådde dåligt... Men alligatorerna i det fria var väldigt spännande att se!

Nu är vi i Orlando där vi ska vara i 5 dagar och gå på Kennedy Space Center och någon annan park som vi ännu inte bestämt :)

Vi började dagen med att gå ner till stranden. Dock var havet inte alls fint att bada i så efter att vi solat ett tag gick vi till poolen där vi fick sällskap av en leguan.

På kvällen gick vi up på stan med ett stopp vid Floridas sydligaste punkt. Vi fick stå i kö rakt i solskenet vilket låter härligt men i denna hettan var det nästan outhärdligt. Sedan gick vi till hamnen för att kolla på solnedgången Där var gatumusikanter, en kille som predikade om Jesus och massa annat att titta på och köpa- och väldigt mysigt!

Överallt, på vårt motel, på bargatan och på alla andra gator ser man massa tuppar och höns som går runt. Känns mysigt när man går runt på stan men det är mindre mysigt när de väcker oss på morgonen...

Igår åkte vi från Miami till Key West. Det tog ca 4h att köra men det fanns hela tiden något att titta på på vägen. Vi stannade och käkade på ett enkelt pizzaställe och gick sedan till en mindre hamn där jag köpte Salt Water Taffy. Har velat prova det enda sedan jag såg dem äta det i Friends och det var så himla gott!

Nu ska vi stanna här i Key West i 3 dagar och fortsätta sola och bada innan vi åker vidare till Sawgrassmills och Orlando :)