Idag startade vi dagen på Central Market, inget ställe som skrek Emelie och Emma så vi gick vidare och käkade lunch och sedan satte oss på Starbucks för att planera Sri Lanka lite. Nu har vi en liten aning om hur vi ska ta oss runt, men som vi alltid säger är ingen plan den bästa planen, så vi tar det nog ganska spontant när vi kommer fram om några dagar. Ska jag strax börja göra mig redo för kvällens hyss så får skriva mer senare. Ha en fin dag ❤️❤️

Godmorgon från Malaysia. Eller egentligen är det väl inte så mycket morgon längre, klockan har redan passerat elva men vi tog oss en välförtjänt sovmorgon och ska strax bege oss ut på lite äventyr. Igår spenderade vi en heldag åt shopping och knappt någon sightseeing alls. Vi promenerade längs alla gallerior, seriöst aldrig sett så många så kompakt placerade som dem är här. Hemma var vi först sent igårkväll mycket nödja med dagens köp. Känns så skönt att äntligen sätta på sig lite nya och fräscha kläder. Nu måste vi dra, ciao!!

• Indonesia, Asia

Vi sitter på flygplatsen nu och har världens separationsångest inför att lämna Bali. Flyget går först om två timmar så vi ska käka middag innan och invänta boarding. Vilken månad vi haft!!! Så ledsen att det redan är över, men resan i sig ska fortsätta. Vi kommer fram inatt till Kuala och sen väntas tre dagar utav shopping och sightseeing innan vi tar flyget den fjärde dagen. Fått lite tips om två olika feta restauranger med utsikt mot tvillingtornen som vi nog ska försöka ta oss till. Utöver det tänker vi mest ta det som det kommer, lite beroende på hur vi mår osv. Än är jag fullt handikappad...! Hörs och ses i Kuala Lumpur mina vänner.

Ätit massa goda frukostar och druckit många smothies & juicer.

Klappat den allra minsta och sötaste hunden jag någonsin sett. Åhh!!

Hängt på Nusa öarna och klappat hundvalpar och hängt vid strandkanten & tänkt på livet.

Sett väldigt fina solnedgångar och soluppgångar vid öarna och här i Uluwatu. ÄNTLIGEN.

Förflyttat oss mellan alla ställen och även tagit massa kort på alla ställen. Haha obviously.

Besökt fina stränder med stora vågor.

Sett en båt nästan sjunka och druckit drinkar på Single Fin's medan folkmassan vid dansgolvet bara blev tätare och tätare.

Här i Uluwatu har vädret verkligen varit kanon. Först idag kom dem första regndropparna och det var det minsta duggregnet jag upplevt på många år så man kan ju minst sagt säga att vi har haft tur med vädret. Nu är vi inne på vår sista heldag, för imorgon på eftermiddagen/kvällen går vårt flyg till Malaysia. Man skulle ju kunna tänka sig att vi har planer på att utnyttja dagen till fullo men båda mår verkligen piss. Emma är förkyld med enorm huvudvärk. Jag själv har haft en värk i ena revbenet på högra sidan ett bra tag nu som verkligen bröt ut till fullo imorse. Det knakade till när jag hostade och sedan dess kan jag knappt röra mig. Ligga gör ondast så jag försöker undvika det. Men att hosta, andas djupt och röra mig eller bara att belasta den sidan gör extremt ont. På toppen av isberget hjälper ju givetvis inte värktabletter heller, men vi försöker se det positivt: 1. Vi känner oss relativt klara i Uluwatu så vi missar inget stort/nödvändigt. 2. Att vara sjuk i Malaysia är ingen hitt eftersom vi har så få dagar där. Så idag blir inte roligare än att försöka repa oss på bästa sätt. Men vi kämpar, är jättetaggad på Kuala Lumpur imorgon samtidigt som det verkligen suger att lämna detta stället. Har verkligen förälskat mig i Bali helt totalt. Alla människor vi träffat, all mat & fina restauranger och caféer, all fantastisk natur. Gaah kan fortsätta en evighet. Men är så otroligt tacksam!! För tillfället är jag extremt uttråkad så ska lägga mig och tänka på allt fint vi har fått uppleva och uppskatta allt lite extra idag. Titta tillbaka på minnen i telefonen från månaden som varit.

Idag brunchade jag och Emma på Single Fin's. Maten överlag ska ju inte vara bra men deras smothiebowls och pokebowls skulle vara riktigt goda så vi gav det ett försök. Ryktena stämde mycket bra för mums vad bra dem var, både jag och Emma mixade ihop en egen så jag körde på ett säkert kort: kycklig! Ett hett tips om ni är i Uluwatu allesammans.

Hair hair hair. Hade verkligen behövt klippa det. Topparna börja bli riktigt slitna, ni vet när man verkligen känner hur strävt och tossigt det är. Usch. Det är ju såklart inte så märkvärdigt. När håret får stå ut med så mycket saltvatten, klor, solljus osv är det inte konstigt att det tar på styrkan och kvalitén en del. Längtar tills jag kommer hem och kan ta hand om mitt hår igen haha. Men blondare har det blivit, och det är jag så glad över. Vill ha det ännu blondare så jag försöker pressa i solen så gott det går. Det var precis vad vi gjorde idag, pressade alltså. Vi hängde på Dreamland beach och det var så sjukt varmt. Trodde jag skulle smälta bort en stund där. Vågorna var massiva efter vi ätit lunch så vi tog oss hem och duschade oss rena från all mängd sand vi dragit med oss. Underbara förfärliga sand, kommer ändå sakna den lite. Speciellt i hårbotten efter att man ramlat runt i dem höga vågorna...

Heeey guys. Hur är det? Här langar jag några kort från när jag och tjejerna (Emelie och Alma var med) smög oss förbi vakterna vid templet för att ta oss ut till kustkanten och mötas utav en av de finaste solnedgångarna vi sett på resan hittills. Vi var väldigt sena, annars hade jag nog kört på en timelapse på min gopro. Hur som helst var det så vackert. Dagen efter drog vi till Single Fin's och den solnedgången var också jättelyckad. Solnedgångarna här är verkligen något speciellt, så drömmiga <3 Precis som allt annat, är så kär i Bali. MÅSTE tillbaka snarast möjligast.

Här i Uluwatu händer inte mycket mer än chill häng på stränder. Imorse var vi dock nere vid Uluwatu Beach och tog lite kort i morgonsolen innan vi tittade på surfarna en stund.

Vår heldag på Nusa Penida hyrde vi en moppe och tog oss till tre olika locations. Först ut var den kända utsiktsplatsen (och stranden) Kelingan Beach. Utsikten var helt enastående, kunde stå och titta ut över viken i timmar om möjligheten hade funnits.

Efter en stunds vilande, (aldrig i mitt liv åkt på så livsfarliga vägar innan haha, det var bara gropar och hål överallt så stabiliteten var ju inte på topp så att säga) så åkte vi vidare på bättre vägar till Broken Beach. Det var en riktigt fin plats men dessvärre kunde man inte bada, så vi rörde oss vidare ganska snabbt efter vi tagit våra kort och haft vattenpaus i hettan.

Och sista platsen fick bli ingen mindre än Crystal Bay. Det skulle vara mycket bra snorkling där men vi hängde bara på stranden, åt en sen lunch och solade. Ett skönt avslut efter många timmar på moppen.