Hello!

I skrivande stund så sitter jag och Mattias på tåget påväg mot Linköping från Göteborg för en övernattning i Linkan innan flyget hem till Sardinien imorgon. Vi är inte så taggade... vi har haft världens bästa semestervecka med magiskt väder och våra underbara familjer och vänner, så det känns faktiskt lite deppigt att åka tillbaka. Men det blir nog bra det ändå.

Göteborg har bjudit på, förutom fiint väder, en ribb-båtstur, shopping, mys, Lisberg, restaurangbesök och promenader. Är nog kär i den staden faktiskt. Det var första gången jag var där om man inte räknar Liseberg som 6-åring.

Här kommer bilder!

Finaste hotellet och restaurangen. Tips!

Heej! Nu är vi påväg till Göteborg efter 3 så mysiga dagar i Stockholm.

Det är såå skönt att ha varit på hemmaplan lite och det gör att jag faktiskt för första gången på ett år kan tänka mig att flytta tillbaka snart. Men, det kan vara den underbara svenska sommaren som lurar mig, hehe.

Jag tänkte låta bilderna visa vad vi har gjort!

Första kvällen blev det supermysig familjemiddag och jordgubbar på balkongen. Det var så varmt och skönt fast klockan var närmare 23. Dagen efter blev det en promenad i Stockholm där vi bland annat såg den där fina utsikten ovan från Katarinahissen.

Terrordådets minnesvägg som jag gärna ville se och en lunch på Vapiano! Och fika på bääästa Espresso House, mmmm!!! Sen hann vi också med en lång och härlig fika med mina bästa vänner som jag har saknat så mycket. Jag saknar de hela tiden faktiskt.

<3 <3

Och imorse blev det världens bästa brunch med pannkakor innan vi nu är påväg till Göteborg för semesterns 3 sista dagar. Vill aldrig att det ska ta sluuuut! Puss o kram <3

Long time no see!
Imorgon onsdag är det ääntligen dags för semester! En veckas välbehövlig vacay i Sverige för mig och Mattias, är så taggad!!

Det har vart mycket jobb den senaste tiden så det ska verkligen bli så skönt med en paus från denna hektiska säsong, cant wait. Vi landar i Stockholm imorgon kväll vid 19.30, har några dagar i stockholm hos mig och några dagar i Göteborg hos Mattias. Wihoo!!

Lite bilder från de senaste veckorna med sunshine sounds (när vi sjunger runt poolen) och vårt fina hotell. Och kolla på den fina palmen den 6 juni på nationaldagen! Så fint.

Vi hörs mer under veckan, kram<3

Heej!

Jag har halvdag idag och började dagen med att gå till en nagelsalong som jag har spanat in för att fixa nya fina naglar. Det blev jättefint men det tog extremt lång tid, hela 3 timmar! På Gran Can tog det max en timme haha... men men, fint blev det! Jag åt inte frukost innan men förväntade inte mig att det skulle ta halva dagen, så vid 14-tiden åt jag finally frukost. Det blev jordgubbar doppade i nutella och en avocado. Hela hälsocirkeln i en frukost ju! Men chokladdoppade jordgubbar är det gooodaste jag vet så då får man äta det till frukost!

Häromdagen hoppade jag in i en produktionsshow då en av våra sångerskor var i Sverige (se klipp på min instagram) och det var skoj! Men shiiit vilken stress att vara i production cast... deras klädbyten mellan numrena är sinnessjukt snabba alltså. Men det gick ganska bra ändå trots omständigheterna att de bara var 3 personer i resten av numrena där det inte var akut med min hjälp.

så fin fick jag vara! Och igår hörrni när det var dags för Coco&Charleys clownclub, då växte Charley några centimeter..... #soproudovermyself

Puss på er!

Heej!

Idag är det fredag och jag är ledig, själv faktiskt! Då Mattias ändrade sin lediga dag denna vecka för att åka till nån fotbollsmatch med några andra här, haha.... tur att människor har olika intressen! ;)

Så det har varit en väldigt lugn dag för mig - jag gick till stranden för att kombinerat sola och lära mig lite nya låtar. Imorgon ska jag faktiskt vara med i två sånger i en production show, för att en av våra sångerskor åkte på snabbvisit till Sverige över helgen för ett bröllop. Men det är kul för mig med en liten utmaning att hoppa in i en show! Förövrigt så sjunger jag mycket mer den här säsongen än vad jag trodde att jag skulle göra, jag sjunger livemusik runt poolen på Sunshine Sounds 1-2 gånger i veckan och varje onsdagkväll på vår cabaret. Kanske får upp något klipp på instagram snart! Stranden var i allafall lika vacker som vanligt och brännan är riktigt bra nu kan jag säga!

Vi har också fått våra semesterdatum, jag och Mattias har en vecka 14-21 juni och en 23-29 september. Det är skönt att ha veckorna lite utspridda. Men att hitta bra flyg, tider och priser för att åka hem till Sverige i juni, för en liten mini-flygplats på en ö i Italien är INTE lätt kan jag säga! Det är inte längre Gran Canaria med direktflyg hela dagarna tyvärr, men jag tror att jag kan ha hittat en ganska bra och ekonomisk lösning till slut, men det tog ett tag....

Från vår cabaret i onsdags.

Puss & Kram!

Heej på er! Long time, no see.

Idag har jag halvdag och har suttit i typ 1,5 timme och försökt hitta bra låtar till onsdagens cabaret. Varje onsdag har jag + 2 tjejer i vårt production cast en cabaret där vi sjunger och jag försöker hitta nya låtar varje vecka - svåårt med tanke på att man måste ha det perfekta backing tracket. Det finns inget värre än tacky backing tracks.

Denna förmiddag hade jag i allafall sovmorgon med Mattias. Vi gick ner till hamnen för att äta frukost och gå en liten promenad, det var så mysigt. Vi hinner inte umgås jättemycket, så man får passa på när man kan!

Vi köpte smoothie i världens sötaste lilla smoothie-butik, hur gullig?? En liten apelsin <3

Och i fredags på vår lediga dag så gick vi till stranden och njöt av solen. Det är riktigt varmt nu på dagarna faktiskt! Men jag hörde att det är värmebölja i Sverige, så ni har väl så det räcker av sol, hehe.

Stränderna är verkligen SÅ vackra här! Vattnet är riktigt turkost och fint.

Nu måste jag duscha och ta tag i denna dag. Kram <3

Heej!

Nu har jag varit här i snart 3 veckor och alllting rullar på ganska bra faktiskt. Vi har haft Team Shows, cabarets, och hunnit utforska våra närområden ganska bra.

I fredags när jag och Mattias hade ledig dag så gick vi till Old Town här i Alghero och oj vad fint det är där! Varenda restaurang ligger i ett mysigt hörn och ser så italienskt genuina ut och allt är så fint. De hade t.om godisbutiker, haha! Men helt utan choklad och saltlakrits - värdelösa :-( Vi åt glass och gick runt och hade en så bra ledig dag.

Vädret var dock inte de bästa, men tillräckligt varmt för att äta frukost på vår egna takterass!

Idag har jag halvdag och jobbar bara kväll, så jag hann gå till stranden nu på förmiddagen och sola, sååå varmt o skönt! 24 grader och turkost vatten, så himla fint <3 Stranden är nästan lika fin som Playa del Muro på Mallis, men denna är myyycket lugnare.

På jobbet så har jag hunnit testa en hel del olika saker, clown, teamshows-outfits, flashmobs, cabarets och mycket annat. Typ såhär!

Jag och Ellie på scenen med en drös barn och såklart Thomson The Dog!

Kram på er <3

Heej!

Som ni har märkt har det varit helt tyst här i två veckor av olika anledningar. Jag har bytt destination till min sommardestination Sardinien!

Dessa 2 veckor har gått i ett, och jag har spenderat min mesta vakna tid på hotellet, och det har inte funnits så bra internet överallt. Men i allafall!

Nu har vi öppnat hotellet, den 6 maj kom 2 stycken UK-flyg och nu imorgon så konmmer första nordiska flyget, ett Stockholms-flyg, yay! Ska faktiskt bli så kul och skönt med lite svenska gäster, hehe. Inget ont mot UK, men jag är så van att översätta till svenska på scenen så det är rätt ovant att bara prata engelska t.om på scenen nu.

Idag är det måndag och jag har halvdag, så jag jobbar först ikväll. Vi har gjort 2 kvällar med evening entertainment nu och det har gått jättebra, det är så härligt att få vara uppe på scenen igen. Igårkväll gjorde vi vårt första Download också, publiken var mestadels typ 2-åriga barn vilket var en stor utmaning, men förhoppningsvis kommer lite äldre barn snart.

Jag tänkte visa lite bilder från den senaste tiden så får de förklara vad jag gör istället.

Mitt team!

Det allra bästa här, no doubts; METERLÅNGA pizzorna som Sardinien är kända för. Extreeemt goda!!!

Hotellets egna strand är så otroligt vacker.

I clown-träningen så har jag hunnit lära mig gå på styltor, det ni!

Vi har fått åka på en utflykt med vin/ost-provning och druckit fina drinkar vid beach baren.

Vår sport-plattform på hotellet är helt fantastisk. Här bjuds det på bland annat Body Balance och styrketränings-pass.

Mitt och Mattias fina rum, med massa ljusslingor såklart <3

Imorse när vi var ute på jakt efter ett bageri så gick vi på fina gator i Alghero.

Och igår smashade jag och Ellie en riktigt bra Download. Älskar mitt jobb!

Kram på er sålänge <3

Hej fina ni! Det är dags för mig att göra en liten sammanfattning av min vinter här på GC. Såhär har det varit!

- - -Oktober- - -

Den 24 oktober tog jag och några kollegor flyget till GC och kom fram på eftermiddagen. Blev så glad när jag såg vår lägenhet, den var såå fin! Och sen fick jag ju världens bästa roomies. Sista veckan i oktober, första veckan här, bestod bara av att studera. Vi studerade TUI;s utflykter och även alla olika områden här på ön. En väldigt rolig vecka! Vi avslutade det med halloween-fest också.

- - -November- - -

November kom obviously mycket snabbt därefter. Jag hade bronkit och revbensinflammation, fick studera sjukhuset inifrån lite men även börja jobba på kontoret. En väldigt, väldigt annorlunda erfarenhet med mina erfarenheter från ett stort familjehotell på Mallis. Men jag började snabbt gilla det! Älskar en riktig utmaning, vilket det jobbet VERKLIGEN var.

Dessutom fyllde jag år i november. Blev firad av världens finaste vänner och hade middag på bästa Pica Pica på kvällen. Det jag minns av november var typ att allting var väldigt nytt, att vi gjorde saker hela tiden, var ute mycket och jobbade ihjäl sig. Mycket myskvällar blev det!

En eller två Team-dinners hann vi också med! Dessutom minns jag att värmen kom ordentligt. För att sen försvinna i december. Fyy så kallt!

- - - December - - -

När december kom så gick vi all in och köpte julpynt, och Madde som hade varit på semester tog med sig svenskt godis och annat skoj. Casa MåBra blev förvandlat till en riktigt julig lägenhet.

December var den månaden då det var jobbigast att vara hemifrån. Då hade jag bott utomlands i 5 månader, men när alla traditioner gjorde sig påminda genom högtider så blev det jobbigt att inte vara med familjen eller vara hemma i kylan. Men vi gjorde det bästa av det, julfikade i Svenska Kyrkan, TUI;s julfest och stora nyårsfesten var fantastiska allihopa.

Strandhäng hann man ju också med.

Och sen kom familjen! Sån sjuk otur att hela familjen var sjuk + att det var Cold Calima i mellandagarna!! Cold Calima = kalla vindar från Saharaöknen + sand blåser öven ön = 17 grader och molnigt. Just nu i skrivande stund är vi inne på 4e dagen av en Hot Calima som är tvärtom. 32 grader och total svett. Mellanlägen är bäst, hehe. Men det var iallafall fantastiskt att ha de på besök.

Nyårsfesten var riktigt fet. Typ alla TUI;s reps var där och det var en härlig kväll!

Till vänster Le Squad och till höger Le Team!

- - -Januari- - -

Januari kom snabbare än vad Sahara-vindarna hann med, och vardagen rullade på för det mesta. Madde fyllde 21 år och det firades stort med brunch, sol+bad på Ibiza Beachclub och Garbos Dinnershow på kvällen. Jag älskar verkligen att man kan lyxa till det här på ett helt annat sätt än vad man kan göra i Sverige. Jag menar, allt i Sverige är ju pissdyrt.

I januari fick vi även vår nervositet släckt, i och med att sommarpositionerna kom. Den dagen alltså.... alla gick runt på nålar och ingen kunde koncentrera sig på något annat överhuvudtaget. Jag minns att jag svarade min managers telefonsamtal efter att en halv signal gått fram, och hon skrattade för att jag gjorde det. Såklart man var på hugget ;-) Jag fick Entertainer på Rhodos flyttat till Entertainer på Sardinien med Mattias och ingen var lyckligare än jag.

Vi hade Team Day med Escape Room (man stänger frivilligt in sig i ett låst rum och sen ska man försöka komma ut, ingenting för en klaustrofob som jag hehe)

- - - Februari + Mars - - -

Vi levde life och hängde på stranden, och en härlig måndag i februari bjöds det på Togaparty. Alla iklädde sig vita lakan och vi gick ut för tapas och senare ut i natten.

Toga-partyt kickade igång min efterlängtade semester! Två veckor semester + training i England, så 3,5 veckor ifrån jobbet och första gången hemma i Sverige på då 7 månader. Jag och Madde åkte på båtufflykt och vi besökte också vääärldens bästa spa i Meloneras. Recommend recommend! Lopesan Costa Meloneras heter det.

Och i de sista dagarna i februari så åkte jag som sagt til SVERIGE!!! Fy vad kallt det var! Jag hann med Linköping, Stockholm och en skiddag i Kungsberget.

Frukost hos storasyster.

Familjemys <3

Och sen åkte jag till England efter en vecka, för 10-dagars intensiv training för Entertainment inför sommarsäsongen.

Men efter så lång tid från jobbet så var det sååå skönt att komma hem till GranCan igen och hamna i rutiner.

Det var mitten av mars när jag kom tillbaka och allt rullade mest på. Säsongen började lida mot sitt slut och folk började redan åka till sina nya destinationer.

- - - April - - -

Vi på Guide Online tog team photos för att summera hela säsongen. Det var 30 grader varmt och alla stod mest o sa "jag looovar att mina svett-ringar syns på bilderna!!!", för det var verkligen extremt varmt.

Vi klättrade till och med i lekställningar! Gissa om de spanska barnen gav oss konstiga blickar när 15-20 vuxna klättrar upp i ett nät med blåa kläder??

I april började man inse att ens tid på ön var begränsad. Evighetens säsong hade plötsligt bara några veckor kvar, och vi började bocka av allt på listan som skulle göras. Stranddagar, roadtrips, middagar, påskafton och allt möjligt kul.

Och nu är vi här. Denna onsdag så sitter jag just nu på ett flygplan påväg mot säsong 3, Sardinien. And I just can´t wait!

Tack GranCan och alla människor för de bästa 6 månaderna i mitt liv. Vem vet, jag kanske kommer tillbaka nästa vinter? ;-)

Hola!

Söndag, och jag har varit ledig både igår och idag. Så najs med en hel helg ledig! Det var väldigt länge sen det hände sist kan jag säga. Jag har inte gjort så mycket dessa två dagar alls faktiskt. Jag ser det lite som lugnet före stormen, för första veckorna på en ny destination så går allting i ett, och man hinner inte riktigt andas.

Igår så blev det först sovmorgon, och sen drog jag och Mattias till Ibiza beach club, vår favvo-beach club där vi bara låg och solade och badade ett tag. Det är såå varmt här på GC nu. Inte alls trevligt på nätter och när man konstant svettas faktiskt... men jag ska inte klaga! På kvällen lagade vi god mat hemma och dansade partydanser med Louise. Och idag hade vi lyxen att ha sovmorgon igen! Så himla värdefullt när man börjar 08 majoriteten av dagarna denna säsong. Vi gjorde pannkakor och hade lyxfrulle.

Idag har jag även packat ordentligt. Tagit ner alla bilder på väggarna. Shit vad mitt rum förlorade personligheten då! Därför är det så otroligt viktigt med bilder och dylikt, för att göra sitt rum personligt. Det är liksom det enda man har, när man bor i andras lägenheter i 6 månader i taget, i guide life. Jag längtar faktiskt till att få ha min egen lägenhet någon gång, med mina möbler och min inredning. Lyx!

Gick även ut på en långpromenad vid sanddynorna, antagligen för sista gången. För om 3 dagar åker jag till Sardinien!! Wohoo! Är så taggad på nya äventyr, men det blir också så sorgligt att lämna världens bästa vintersäsong bakom sig. Wow alltså. Tänkte lägga upp en sammanfattning av hela min säsong lite senare också.