Hej fina ni! Det är dags för mig att göra en liten sammanfattning av min vinter här på GC. Såhär har det varit!

- - -Oktober- - -

Den 24 oktober tog jag och några kollegor flyget till GC och kom fram på eftermiddagen. Blev så glad när jag såg vår lägenhet, den var såå fin! Och sen fick jag ju världens bästa roomies. Sista veckan i oktober, första veckan här, bestod bara av att studera. Vi studerade TUI;s utflykter och även alla olika områden här på ön. En väldigt rolig vecka! Vi avslutade det med halloween-fest också.

- - -November- - -

November kom obviously mycket snabbt därefter. Jag hade bronkit och revbensinflammation, fick studera sjukhuset inifrån lite men även börja jobba på kontoret. En väldigt, väldigt annorlunda erfarenhet med mina erfarenheter från ett stort familjehotell på Mallis. Men jag började snabbt gilla det! Älskar en riktig utmaning, vilket det jobbet VERKLIGEN var.

Dessutom fyllde jag år i november. Blev firad av världens finaste vänner och hade middag på bästa Pica Pica på kvällen. Det jag minns av november var typ att allting var väldigt nytt, att vi gjorde saker hela tiden, var ute mycket och jobbade ihjäl sig. Mycket myskvällar blev det!

En eller två Team-dinners hann vi också med! Dessutom minns jag att värmen kom ordentligt. För att sen försvinna i december. Fyy så kallt!

- - - December - - -

När december kom så gick vi all in och köpte julpynt, och Madde som hade varit på semester tog med sig svenskt godis och annat skoj. Casa MåBra blev förvandlat till en riktigt julig lägenhet.

December var den månaden då det var jobbigast att vara hemifrån. Då hade jag bott utomlands i 5 månader, men när alla traditioner gjorde sig påminda genom högtider så blev det jobbigt att inte vara med familjen eller vara hemma i kylan. Men vi gjorde det bästa av det, julfikade i Svenska Kyrkan, TUI;s julfest och stora nyårsfesten var fantastiska allihopa.

Strandhäng hann man ju också med.

Och sen kom familjen! Sån sjuk otur att hela familjen var sjuk + att det var Cold Calima i mellandagarna!! Cold Calima = kalla vindar från Saharaöknen + sand blåser öven ön = 17 grader och molnigt. Just nu i skrivande stund är vi inne på 4e dagen av en Hot Calima som är tvärtom. 32 grader och total svett. Mellanlägen är bäst, hehe. Men det var iallafall fantastiskt att ha de på besök.

Nyårsfesten var riktigt fet. Typ alla TUI;s reps var där och det var en härlig kväll!

Till vänster Le Squad och till höger Le Team!

- - -Januari- - -

Januari kom snabbare än vad Sahara-vindarna hann med, och vardagen rullade på för det mesta. Madde fyllde 21 år och det firades stort med brunch, sol+bad på Ibiza Beachclub och Garbos Dinnershow på kvällen. Jag älskar verkligen att man kan lyxa till det här på ett helt annat sätt än vad man kan göra i Sverige. Jag menar, allt i Sverige är ju pissdyrt.

I januari fick vi även vår nervositet släckt, i och med att sommarpositionerna kom. Den dagen alltså.... alla gick runt på nålar och ingen kunde koncentrera sig på något annat överhuvudtaget. Jag minns att jag svarade min managers telefonsamtal efter att en halv signal gått fram, och hon skrattade för att jag gjorde det. Såklart man var på hugget ;-) Jag fick Entertainer på Rhodos flyttat till Entertainer på Sardinien med Mattias och ingen var lyckligare än jag.

Vi hade Team Day med Escape Room (man stänger frivilligt in sig i ett låst rum och sen ska man försöka komma ut, ingenting för en klaustrofob som jag hehe)

- - - Februari + Mars - - -

Vi levde life och hängde på stranden, och en härlig måndag i februari bjöds det på Togaparty. Alla iklädde sig vita lakan och vi gick ut för tapas och senare ut i natten.

Toga-partyt kickade igång min efterlängtade semester! Två veckor semester + training i England, så 3,5 veckor ifrån jobbet och första gången hemma i Sverige på då 7 månader. Jag och Madde åkte på båtufflykt och vi besökte också vääärldens bästa spa i Meloneras. Recommend recommend! Lopesan Costa Meloneras heter det.

Och i de sista dagarna i februari så åkte jag som sagt til SVERIGE!!! Fy vad kallt det var! Jag hann med Linköping, Stockholm och en skiddag i Kungsberget.

Frukost hos storasyster.

Familjemys <3

Och sen åkte jag till England efter en vecka, för 10-dagars intensiv training för Entertainment inför sommarsäsongen.

Men efter så lång tid från jobbet så var det sååå skönt att komma hem till GranCan igen och hamna i rutiner.

Det var mitten av mars när jag kom tillbaka och allt rullade mest på. Säsongen började lida mot sitt slut och folk började redan åka till sina nya destinationer.

- - - April - - -

Vi på Guide Online tog team photos för att summera hela säsongen. Det var 30 grader varmt och alla stod mest o sa "jag looovar att mina svett-ringar syns på bilderna!!!", för det var verkligen extremt varmt.

Vi klättrade till och med i lekställningar! Gissa om de spanska barnen gav oss konstiga blickar när 15-20 vuxna klättrar upp i ett nät med blåa kläder??

I april började man inse att ens tid på ön var begränsad. Evighetens säsong hade plötsligt bara några veckor kvar, och vi började bocka av allt på listan som skulle göras. Stranddagar, roadtrips, middagar, påskafton och allt möjligt kul.

Och nu är vi här. Denna onsdag så sitter jag just nu på ett flygplan påväg mot säsong 3, Sardinien. And I just can´t wait!

Tack GranCan och alla människor för de bästa 6 månaderna i mitt liv. Vem vet, jag kanske kommer tillbaka nästa vinter? ;-)

Hola!

Söndag, och jag har varit ledig både igår och idag. Så najs med en hel helg ledig! Det var väldigt länge sen det hände sist kan jag säga. Jag har inte gjort så mycket dessa två dagar alls faktiskt. Jag ser det lite som lugnet före stormen, för första veckorna på en ny destination så går allting i ett, och man hinner inte riktigt andas.

Igår så blev det först sovmorgon, och sen drog jag och Mattias till Ibiza beach club, vår favvo-beach club där vi bara låg och solade och badade ett tag. Det är såå varmt här på GC nu. Inte alls trevligt på nätter och när man konstant svettas faktiskt... men jag ska inte klaga! På kvällen lagade vi god mat hemma och dansade partydanser med Louise. Och idag hade vi lyxen att ha sovmorgon igen! Så himla värdefullt när man börjar 08 majoriteten av dagarna denna säsong. Vi gjorde pannkakor och hade lyxfrulle.

Idag har jag även packat ordentligt. Tagit ner alla bilder på väggarna. Shit vad mitt rum förlorade personligheten då! Därför är det så otroligt viktigt med bilder och dylikt, för att göra sitt rum personligt. Det är liksom det enda man har, när man bor i andras lägenheter i 6 månader i taget, i guide life. Jag längtar faktiskt till att få ha min egen lägenhet någon gång, med mina möbler och min inredning. Lyx!

Gick även ut på en långpromenad vid sanddynorna, antagligen för sista gången. För om 3 dagar åker jag till Sardinien!! Wohoo! Är så taggad på nya äventyr, men det blir också så sorgligt att lämna världens bästa vintersäsong bakom sig. Wow alltså. Tänkte lägga upp en sammanfattning av hela min säsong lite senare också.

Ha en fin söndagskväll! <3

Hola!

Glömde ju berätta om att vi också firade påsk här nere.

Några i Maddes team svängde ihop en ordentlig påskmiddag med knytkalas, så vi hade allt från sill, köttbullar och potatis till svenskt godis, påskmust och jordgubbar. Det blev nog lite mer midsommar än påsk dock, då vi körde kubb och tipsrundor också, men det var en så mysig kväll.

De hade pyntat sååå fint!

Och det bästa av allt....

PÅSKMUST!!!!

Snaps kan ju gå och lägga sig i alla lägen, påskmust är den godaste drycken och så är det bara.

Vissa gick ut efteråt, inte jag dock. Ibland är det skönt att bara få gå och lägga sig. Faktum är att jag är såå trött på att gå ut. Dagen efter förstörs dessutom. Så ovärt. Jag ser fram emot en aktiv säsong på Sardinien med träning, upplevelser och jobb!

Puss på er <3

Godmorgon hörrni!

Åååhh vad skönt det var att vakna av sig själv. Jag är nämligen ledig idag! Wiih! Denna vecka har jag två lediga dagar, men när jag blev "Employee of the month" i december så fick jag en extra ledig dag att ta ut när jag ville. Det blev denna vecka. Därför känns det som att denna sovmorgon är pay off på allt mitt blod, svett och tårar de senaste 6 månaderna. Shit alltså, vad tufft det har varit. Men shit vad jag har skrattat och vilka fantastiska människor jag mött. Guldvärda hela bunten!

Dagen bjuder bland annat på;

- lite morgongym

- mysfrukost

- ärenden (ska printa ut lite bilder..)

- åka och fixa naglarna med Madde

- börja packa kläder

- förbereda sista myskvällen med Madde

Ja, imorgon tidigt på morgonen åker nämligen Madde. Min roomie och min bästa vän. Kan INTE fatta det överhuvudtaget. Vi har umgåtts konstant i ett halvår, så det kommer minst sagt bli en sjuk omställning. Igår gick vi ut på Kuparipannu, en så god finsk restaurang, och åt en sista middag ute. Imorgon lär det bli tårar!

Imorgon är det inte bara Madde som åker, det är också prick en vecka kvar tills vi andra lämnar. Alltså vaaa? Men det kommer bli SÅÅ kul! Jag ska få vara Entertainer igen!

Suddig bild på maten igår?? Haha...

Igår när jag läste open answers (ett anonymt formulär som alla gäster på destinationen får fylla i efter deras resa) så hittade jag en liten dream catcher (positiv kommentar) till mig själv. Så kul! Såna små kommentarer betyder faktiskt mer än vad ni tror, för majoriteten av gäster man pratar med är ju ofta irriterade/arga.

Nu ska jag nog ta tag i denna dag också. Härliga lediga tisdag!

Going to miss this girl like crazy!

Hola!

Ikväll är det stora städkvällen hemma i vår lägenhet. Om 2 dagar lämnar Madde för Korfu, och om en vecka och 2 dagar åker jag och Louise, och en hel drös andra. Så ikväll har det varit tömning, rensning, sopning och moppning. Tror vi gick ner med ca 11-12 soppåsar! Men det är skönt att få det gjort, så nu kan jag och Louise bara städa lite lätt. Innan man lämnar destinationen måste allas egna manager göra en "apartment check" och se till att det ser bra ut. Så Maddes manager lär ju komma typ imorgon... bra timing!

Idag har jobbet varit helt sjukt tråkigt tyvärr. Vi hade bokstavligen inget att göra!! Vi svarade på några sms och gjorde några loggar i timmen, men jag kunde liksom se 2 avsnitt av Svenska Hollywoodfruar på arbetstid. Vi satt mest och snackade. Känns bara ovärt! Så nu längtar jag jättemycket till Sardinien och nya utmaningar. Wiih!

Kommer uppdatera lite senare och berätta om vårt påskfirande på GC! Puss <3

Hola!

Igår körde jag och mina M&M;s (madde & mattias) en ordentlig roadtrip som vi planerat länge inför. Vi fick låna bil hela dagen och tänkte åka och se allt det på ön vi inte har sett, och även guldklimpar som vi ville se igen.

Vi började med att cruisa ner till bästa Puerto de Mogan, sydvästligaste "semesterdelen" här på ön. Där blev det frukost och liten prommis. Det finns ju en anledning till att stället kallas för "lilla venedig".

Och sen blev vi badsugna. Då drog vi till Taurito som ligger precis bredvid. Alltid härligt att få bada och sola på sina lediga dagar. Däremot var det sjukt starka vågor, alltså jag höll på att bli sååå utdragen haha, havet är verkligen otroooligt starkt! Vi åt vattenmelon och lyssnade på bra musik. Guldvärt <3

Sen blev det ordentlig roadtrip. För er som inte känner till Gran Canaria så finns det coola bergsvägar genom hela ön som är så mysiga att åka på. Mitt i allt fann vi ett litet frukt-cafeé mitt i bergen. Alltså, det var SÅ random att det låg en butik mitt bergen. Men så fint!

Söta papegojor satt också där. Fan vad dem skulle pipa dock?? Fick ju hörselskador...

Sen efter typ 2 timmar var vi framme i Las Palmas. Vi hittade vääärldens godaste marockanska restaurang precis bakom katedralen i Las Palmas. Stort tips! Utan att överdriva har jag inte haft en så bra kulinarisk upplevelse på år. Seriöst, mina smaklökar växlar mellan pasta, sallad, avokado och smoothies. Så spännande människa jag är.

Vi åt någon sallad först med russin, äpplen, sallad, kyckling och allt var det var. Sen en mystisk god rulle och sist cous-cous med fantastisk kycklingfilé. Så gott! Stället hette El Refino om ni har vägarna förbi.

Det bjöds på marockanskt te och kakor.

Sista stoppet på roadtripen blev solnedgång i Telde, närheten av Las Palmas. Solnedgången råkade dock vara på aaaaandra sidan (såna rookies alltså, hahah) men det var superfint ändå! Och vi fick jättefina bilder.

Världens bästa lediga dag med världens bästa människor!

Jag älskar verkligen känslan av att man åker utomlands och upptäcker massa nytt på sina lediga dagar i guidelife. Det gör man ju väldigt sällan hemma. Här vill man verkligen göra det mesta av sina dagar.

Puss!

Vi sitter på kontoret i fredags när min syster plötsligt skriver att det är terrorattack i Stockholm. Vi svenskarna på kontoret kastar oss in på diverse sajter och följer uppdateringarna i realtid om det som hänt. Alla blev som förstelnade.

Jag skriver till familj & vänner för att säkra att alla är okej vilket de som tur var var, och blir verkligen omskakad. Fyfan, inte Stockholm, mitt Stockholm. Min fina hemstad dit ingenting farligt kan nå. Det hade lika gärna kunnat vara jag, eller min familj där delar av den förövrigt befann sig precis i närheten när det hände.

Och när jag såg alla bilder från minnesstunden på Sergels Torg, alla blommor på polisbilar etc, så brast det verkligen för mig. Det tog liksom 2 dagar för mig att faktiskt inse vad det var som hade hänt. Det hade kunnat vara du, jag eller min bror. Så många gånger som jag har gått på den gatan.

Jag trivs så bra här borta, men i söndags på minnesstunden hade jag gjort vad som helst för att få vara där i Stockholms city med min familj. Att få uppleva detta tragiska som ni nu upplever där borta tillsammans.. Jag önskar verkligen att jag hade varit där, med er.

Kärlek övervinner allt. All min styrka till er därhemma <3

Hola chicas y chicos!

Alltså, jag är trött. Vi var ute igår, vi började med en liten team dinner på Pica Pica med massa sangria och sen blev det utgång och sova vid typ halv fyra imorse. Och självklart jobb klockan 8.... jag är en zombie. Men nu har jag i allafall min efterlängtade siesta. Tänkte att jag bara skulle krascha i sängen men blev så äcklad av allt när jag kom hem, mitt hår stank rök och gårdagens smink var kvar etc, så jag tog en lång dusch, tvättade håret, satte på tvätt med kläder, bytte lakan på min säng, sopade hela golvet i nästan hela lägenheten och gjorde en god pasta med pesto. Det är den bästa bakis-maten, no doubts. Nu sitter jag i sängen och tänkte ta en riktig powernap efter detta blogginlägg.

På min och Maddes förra lediga lördag så beslutade vi oss för att göra ett lokalbuss-äventyr. Vi började dagen med en maaagisk frukost med pankisar och massa färska bär med grädde och karamellsyrup, men sen tog vi bussen till först Meloneras och sen Amadores Beach. Jag har verkligen underskattat lokalbussarna här, de är sjukt smidiga. Bara det att tidtabellen inte är något de följer, men så kan det vara!

Amadores bjöd på turkost vatten och klarblå himmel, så mysigt. Där låg vi hela eftermiddagen.

Häromdagen på en siesta så tog jag, Madde och Amanda i maddes team bilen upp till bergen för en mysig fika-siesta. Vi fick väärldens finaste fika-utsikt, så värt att åka på äventyr på sin siesta! Alltså i början chillade jag i 4 timmar, men på sistone har jag hunnit träna, åka till berg, gå o sola, ta promenader hela vägen till Meloneras etc. Duktig!

Ser ni där i mitten? Det är djurparken Palmitos Park på Gran Canaria som vi råkade få första parketts-vy till fågelshowen.

Ha en superfin dag hörrni!

Heej på er!

Jag fick precis mina flygbiljetter till min sommardestination. Det blir plötsligt så verkligt när man får dem, för innan dess är allt så abstrakt. Man vet att man ska åka men man vill liksom inte inse det?? Vi bor ju HÄR! Tänk att man tänker så på varje säsong. Säsongslivet är så märkligt, precis när man känner att man verkligen bor här, då ska man åka. Jahapp!

Min flygdag är dock SEG. Fick bokstavligen för en sekund veta att min kära kollega Kaija åker samma flyg som mig. Hon ska vara Guest Relation på mitt hotell. Jag får hoppas att Mattias får samma flyg.

06.50 från Grancan till Madrid - 12.05 till Rom - 21.30 till Sardinien. Japp, vi har 7 timmar på Roms flygplats att döda. Något hittar man väl på! Den flygplatsen ligger tyvärr väldigt off, så man är väl fast där

Well well! Dessa 20 dagar kvar på min favvo-ö får man väl spendera väl tänker jag. Nästa vecka är det ju faktiskt påsk, och då tänkte vi ha en svensk påskkväll med godis och lekar. Det ser jag fram emot!

Igår kväll efter jobbet var vi några som gick och spelade minigolf här i Playa del Ingles. Det var supermysigt! Verkligen en chill liten kvällsaktivitet om man vill hitta på något men inte orkar göra världens projekt.

Nu har jag och Madde precis siesta-promenerat - nu blir det mat och sen 4 timmar jobb! Tjoho!

Puss

Heej!!

I lördags hade vi team evening som bestod av team photo, bowling och middag. Det var SÅ mysigt och härligt. Dock var det 30 grader så alla hade extrema lökringar på bilderna, haha. Tur att det inte är närbilder. Det är nämligen Hot Calima här dessa dagar, varm luft och sand som blåser in från Sahara. Den börjar dock ta slut nu vilket är skönt.

Jag tycker bilderna blev såå fina och är så stolt över oss. Jag tänkte på det när vi stod där och alla var glada - hur mycket vi varit igenom. Vi har jobbat hårdast av alla teamen denna vinter vågar jag faktiskt säga, med den största nordiska vinterdestinationen och ta hand om allt och alla i ett halvår. Jag tror att alla någon gång har gråtit och vissa dagar har varit sjukt stressiga och påfrestande, men nu ser vi verkligen ljuset i tunneln. Vi är snart där. Nu är det nästan lågsäsong och vi har inte alls lika mycket att göra. Jag är så stolt över mig själv och alla andra! Vi är så grymma.

Bowlingen var också superkul, och på kvällen åt vi middag på en supergod finsk restaurang vid namn Kuparipannu. Vi kom hem vid midnatt och totaldäckade. Dessutom har Mattias kommit hem från sin mini-semester i Sverige, yay!

Idag är jag och Madde lediga, och imorse vaknade vi upp till att hon hade gjort mysbrunch med bananpannkakor, bär, frukt och croissanter. Helt klart världens bästa roomie. Resten av dagen bjuder på lite gym, eftermiddags-solning, hemmamiddag och utgång ikväll. Mys!