Hej
I lördags var vi och tittade på när John raceade, det var tre olika kategorier och han var med den "snabbaste" kategorin. När det bara var 4 varv kvar och han låg bland top tre så krockade 8 bilar på banan. En bil tappade kontrollen och sen körde alla in i den, en bil började brinna och det var rök över allt. Min värdpappa var inte inblandad, men vi var tvungna att vänta 1 timme medan de städade banan och drog bort bilarna. Sen körde dom de 4 sista varven och John hamnade på tredje plats. Racingbanan låg i Buffalo så det tog sen en timme att åka hem så vi kom hem vid 1 på natten.

I söndags var vi på bio och såg The Man From U.N.C.L.E, den var sååååå bra! Vi var hela familjen och sen deras granne Alyssa som är lika gammal som Gabby.

Kommer inte alls ihåg vad vi gjorde måndag, men hade volleyboll träning som vanligt.

Igår efter practice åkte vi till Arkade och gjorde lite ärenden och sen åkte vi till Sandys hus (Gabby och Alexs farmor) för huset är snart färdigbyggt så Michelle skulle snacka med byggarna. Sen var jag i stallet en liten stund för att kamma manar. De har tre hästar och de är alla jättefina. Sen igår kväll var vi på bio igen och såg hitman: agent 47. Vi var på biografen i Warsaw och vi var de enda i biografen.

Idag hade jag volleyboll practice och då taggade vi över träningsturneringen vi har imorgon från 8-13, jag kommer nog inte spela någonting då jag inte bra men det ska ändå bli kul då vi ska hela laget åka dit tillsammans på en buss och allt. Vi fick även våra jerseys och jag är nummer 5. När vi kom hem åt vi lunch och åkte sen till Tim Hortons då både Michelle och Gabby är koffeinberoende. Nu under eftermiddagen så sov jag medan Gabby pluggade.

Som sagt så ska jag på en volleyboll turnering imorgon till klockan 1 och sen har biblioteket en filmkväll i "stan" och eftersom Michelle är ordförande över styrelsen till biblioteket så ska vi hjälpa till. Det var allt! :)

Resan:
I gaten satt alla svenska afs:are så satt och snackade med två tjejer jag kände igen från avreselägret, Sofia och Louise. Själva resan mellan Arlanda och JFK tog 9 timmar och de timmarna spenderades mest genom att sova och titta på filmer. När vi anlände fick vi stå i kö i tre timmar för att gå igenom säkerhetskontrollerna och sedan möttes vi upp av en volontär. Vi hoppade in i bussar som skulle ta oss till Hilton hotel precis vid flygplatsen. När vi kom till hotellet möttes vi av massor med andra utbytesstudenter och volontärer och jag tilldelades ett rum som jag skulle dela med en
australisk tjej. Resten av kvällen var jätterolig då jag var helt övertrött vilket ledde till att allt var kul. Jag, Sofia och Louise träffade en norsk tjej som vi satt och snackade med hela kvällen. Jag sov ungefär tre timmar, 11-2, när jag egentligen skulle gå upp klockan 4. Vi var fem stycken som skulle flyga vidare till Rochester, en finne, en tyska och två spanjorer. Flyget var försenat och alla var jättetrötta. Flygplanet var jättelitet och resan tog ungefär en timme. I Rochester möttes vi av ännu några volontärer som körde oss till ett hotell där vi hade ett litet orientation camp där vi gick igenom regler och sånt. Sedan kom min värdfamilj och hämtade mig vid 14.

De första dagarna spenderades på Wyoming county fair där mina värdsystrar ställde ut två grisar. De fick olika betyg inom hur de presenterade grisarna, hur grisarna såg ut, vikt, fett och muskel mängd. Det fanns 143 grisar totalt och Alex kom på andra plats och Gabby på 69. Eftersom Alex kom på andra plats såldes hennes gris för 25 000 kr på auktionen. På the fair var väldigt många från skolan och andra vänner så träffade väldigt många, vilket är bra att jag känner igen några sen när jag börjar skolan.

Jag var med i paraden där 100 olika bilar deltog. Jag hjälpte min värdfamiljs grannar som skulle representera sitt företag. Mitt jobb var att kasta godis på barn.

Friterade oreos och fryst cheesecake doppad i mörkchoklad.

I måndags började jag även spela volleyboll, vilket jag aldrig har spelat innan och jag spelar med tjejer som har spelat i 6 år, så de är alla jätteduktiga. Jag spelar varje veckodag 8.30-11 och jag har blåmärken över hela underarmarna.

​I torsdags efter volleyboll träningen körde vi upp till Potsdam vilket tog 5 timmar, för att lämna av Alex på hennes universitet. Vi sov över en natt där och fredagen spenderades genom att hjälpa Alex att packa upp och sedan köra hela vägen hem igen. Vi stannade på vägen hem på en outlet så att jag kunde köpa lite mer träningskläder för volleybollen.

Idag har vi varit och handlat mat, det tog 45 minuter att köra dit. Ikväll ska min värdpappa köra ett race i Buffalo så vi ska köra dit och heja. Hejdå!