**Bilder från Surfer Paradise**
Denna eftermiddagen tränade även vi ... benen och magen fick kämpa på bra! Vi ska nämligen börja med en ny hälsosammare livsstil! Önska oss lycka till :)

Hej på er.
Dags att uppdatera igen! Nu har vi faktiskt varit två dagar i Surfers Paradise och lämnar imorgon för att åka till Byron Bay!
Våra dagar i Noosa var så himla mysiga och vi trivdes väldigt bra där. Som ni ser på bilderna så testade vi Bettys Burgers sista dagen i Noosa. Vi säger bara: HJÄLP VAD GOTT. Det var en av de goaste hamburgarna och pommes vi ätit! En fullpott! Rekommenderas starkt verkligen. Ibland får man unna sig lite gott, och denna gången var det verkligen värt det!

Vi kom till Surfers Paradise i måndags eftermiddag, då låg vi i kvällssolen och bara vilade efter en lång dag av bussresor. Sen på kvällen kollade vi ikapp våra sociala medier och åt sallad.
Idag har vi istället varit lite mer effektiva. Vi har handlat så vi kunde ta med lunchlådor till stranden, sen var vi på stranden på dagen och nu i eftermiddag så har vi faktiskt tränat! Mer bilder kommer.

Imorgon åker vi alltså till Byron Bay, stället som är känt för att vara surfarnas Mekka. Vi kommer ganska tidigt imorgon, och då ska vi vara på stranden har vi tänkt för att sedan möta upp våra svenska kompisar vilket blir kul! I Byron kommer vi vara ganska länge, runt 2 veckor har vi tänkt. Där kommer vi såklart surfa och sedan njuta av solen.
Hörs snart igen. Kramar.

Hello i fredags tog vi en promenad genom Noosas nationalpark till fairy pool. Dock var de dåligt väder när vi gick dit och när vi väl kom fram blåste det storm så kändes farligt att bada.. då de kom in stora flodvågor in i "poolen". (Självklart skulle två franska killar ändå bada, dom överlevde) Efter att ha sett fairy pool gick vi tillbaka till den stora main beachen i Noosa och solen kom fram! Spenderades några timmar vid stranden och lärde känna en badvakt som bjöd med oss till en grillkväll på stranden. Kvällen bjöd på sköldpadda och skaldjur som serverades på löv med ett gäng Australiensare, mycket trevligt!

Lördagen spenderades också på stranden i solen och njöt av tillvaron! Vid fem tiden drog vi tillbaka till hostlet där *tvätta* stod på schemat .... (då trosorna var slut haha) Efter så lagade vi en god middag som bestod av en krämig pasta!

Söndagens schema :
Det regnar vilket innebär att vi nog håller oss inomhus (under tak).
- Packa ihop våra saker då vi lämnar Noosa imorgon för Surfer Paradis
- Troligtvis åka in till stan och prova Bettys burger (ska tydligen vara väldig god)
- Kanske gå på bio?
- Laga kvällsmat

Och....
GRATTIS PER OCH ANDERS på farsdag ❤️❤️
Puss och kram

I tisdags tog vi en promenad i den fina botaniska trädgården som låg mitt i centrum. Inte bara sol och bad här borta faktiskt! Hehe

Hej på er!
Här sitter vi på en bänk i ett kyligt Noosa och drömmer oss tillbaka till våra magiska dagar i Brisbane. I söndags kom vi till Brisbane, som nästan påminner om New York på kvällen. Ljusen från höghusen, ljuset på bron, allt var fantastiskt fint och mysigt. Första kvällen så åt vi gott och vandrade ned till South Bank, som är ett område med restauranger och barer! Himlans mysigt, rekommenderar! Något som man bör veta om är att Brisbane är verkligen staden som SOVER. Allting stänger 10! Om inte 9.. så var ute i god tid!
Under våra dagar i Brisbane har vi upptäckt staden, åkt färja, gått i botaniska trädgården, och checkat en och annan butik! Kul!
Sista kvällen åt vi gott på Brooklyn Depot som är ett hamburgerställe!
Juste: det var mycket händelse i staden eftersom Melbourne Cup var, vilket är ett hästlopp som är otroligt känt i hela Australien. De klär upp sig i sina vackraste klänningar, högsta klackar och en huvudbonad (typ ett galet hårband)! Sedan har alla typ som event där alla kollar på loppen och firar typ. Försökte fota en bar där alla var uppklädda (se bild)!
Nu är vi alltså i Noosa, här har vi paddlat kajak och imorgon ska vi gå en hike.
Ha det bra nu. Ses.

Hello, i måndags åkte vi tåg 1h för att nå färjan i Cleveland där vi åkte ut till Stradbroke Island. Väldigt mysig ö och inte alls turistigt! Stora fina stränder som man nästan var själv på och fina utsiktsplatser. En bra dagstur och stor rekommendation ifall man befinner sig i Brisbane! Avslutades med en god avokadotoast innan vi tog färjan tillbaka till fastlandet och tåget mot Brisbane.
Byeeee

Godmorgon från Rainbow beach vi sitter och väntar på bussen som ska ta oss till Brisbane! Igår kväll / eftermiddag gick vi en promenad till "Great Sandy national park" där Ebba åkte sandboard (sand överallt men väldigt kul!!) sedan kollade vi på den fina solnedgången och njöt av livet! Här får ni lite bilder! Ha de så bra :)

Ja,vart ska man börja? Vi hade verkligen ”the time of our lives” på Fraser Island. Tre helt fantastiska dagar, fin natur och fantastiska människor som gjorde upplevelsen till den bästa! Vi var uppdelade i 2 stora grupper med 4 bilar i varje, sen var vi 8 personer i varje bil! Så det var vi två, världens bästa tyskar, en engelsk tjej, en kanadensisk tjej och två från Frankrike! Vår grupp blev verkligen super härlig även om vi alla var väldigt olika! Vi besökte bland annat indian head som var en ”lookout point” över havet och stränderna, Hangover creek där man flöt i ringar ned i floden som hade det klaraste vattnet (hur häftigt som helst!) och som då botade allas bakfylla haha. Sen var vi även på mckenzie som är en sjö som är super klar och fin! Ja vi har hunnit med massor, sen har vi alla lagat mat tillsammans, dunkat musik i bilen, hängt och ja en å annan cider blev det också!
Nöjdare kan vi inte vara över denna upplevelse!
Nu befinner vi oss i rainbow beach, och är snart påväg mot Brisbane!
Kramar på er!

Nu är det dags för Fraser Island! Som vi väntat! Vi har precis gått igenom allting, packat drickan och fixat maten! Vädret är inte alls på vår sida, men inte sura ihop för det!
Ute på öjn finns det ingen mottagning så vi hörs om 3 dagar. Kramar.