Nu har jag och Matilda varit hemma från vår öluff i Grekland i lite mer än en vecka men det enda jag har gjort sen vi kom hem är att jobba, så det är först idag som jag verkligen haft tid att titta igenom de 1197 mobilbilderna från resan. Min plan var att jag skulle lägga upp ett kort inlägg efter varje ö men det glömde jag snabbt bort mellan alla båtresor, gyros och kortspel på balkongen...

Så jag ger det ett försök till... denna gången med mer bilder och lite mer text om varje ö. Så håll utkik i veckan för då kommer det ett inlägg för varje ö!

1. Några favoriter i skuggan bredvid poolen på Ios: senaste Residence och Styleby. 2. Fina Avanti Hotel . 3. Jag i en av alla gränder på Ios. 4. En av alla mina bilder på torra blommor, denna tagen på Ios. 5. Älskar kombon betonggolv och vita trasmattor, precis som på vårt hotel på Santorini. 6. Min handduk på tork på Naxos. 7. En av alla kyrkor som vi besökte på Ios. 8. Bästa vän på vår favoritö Paros

Sådär ja, det va några bilder från resan iallafall och resten kommer som sagt upp i veckan!

Ha en fin tisdag! Kram E

Ett snabbt hej med lite mobilbilder från Naxos! Vi har verkligen haft det helt fantastiskt och vi hade inte kunnat få en bättre start på resan än detta!
Vi bodde på ett supermysigt hotell bara några meter ifrån stranden och vi hade både balkong och en egen liten takterrass som vi satt på och njöt av utsikten över havet.

Nu är vi på plats på Paros och utsikten vi har från hotellet över hamnen i Naousa är helt magisk...

Ha det fint!
Kram E

En snabb uppdatering från Grekland där jag och Matilda just nu befinner oss på båtluff! Under två veckor ska vi checka av: Naxos, Paros, Ios och Santorini! En resa som vi har drömt om att göra hur länge som helst...

Proppmätta efter ännu en fantastisk middag så sitter vi nu i sängen på vårt hotellrum och spelar kort innan det är dags att sova!

Kram E

Fyra bilder från förra veckans soliga utflykt till Helsingør tillsammans med @Photographmyplate!

En underbar dag där vi strosade mellan butikerna och samtalsämnena bestod av var vi skulle äta, när vi skulle äta och vad vi skulle äta... Vi hann iallafall checka av två danska favoriter: smørrebrød och wienerbrød!

Jag kan knappt minnas senast jag var i Helsingør men det var iallafall alldeles för längesedan... Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge till nästa besök för vi har flera spännande caféer och restauranger som hamnade på att-prova-listan!

Traditionsenligt så måste man stanna till på det lilla torget och köpa med sig blommor innan man kliver på färjan hem. Så en underbar bukett fick följa med hem och står nu så fint i en stor vas i vardagsrummet!

Kram E

Är inne i ett sånt härligt flöde just nu... Massa spännande planer och nya tankar och idéer!

Idag har jag varit ledig och har för en gångs skull inga planer, så jag passade på att ta det lugnt hemma och bläddra igenom några favoriter i form av senaste Styleby, Residence bookazine och min ständiga inspirationskälla Ingegerd Råmans bok Det är ingenting, men det är ändå något!

Dagens uniform har bestått av mjukiskläder, glasögon på näsan och en kopp te i handen...

Ha en fortsatt fin tisdag!

Kram E

Efter en nästan ett år lång paus så kom längtan efter att blogga tillbaka! Jag har gjort lite ändringar i bloggens utseende och jag tror och hoppas att jag är på G igen... Så får vi se hur länge denna längtan håller i sig men än så länge så ser det lovande ut!

Hjärtligt välkomna igen ♥

I tisdags så var jag och mamma på utställningen Formgalleriet c/o som just nu visas på Landskrona konsthall! Jag älskar Landskrona Konsthall för att det är så litet men med fantastisk arkitektur. Vi gick flera varv runt utställningen och avslutade med kladdkaka och hemgjord flädersaft, myyys!

Jag har sagt det förr men säger det igen: dessa stolar allstå... JA TACK!

Ovan och nedan är mina absoluta favoriter från utställningen! Älskar de grafiska skallarna med olika mönster och de små vaserna är p r e c i s i min smak, ååh så fina!

Som jag nämnde tidigare så älskar jag arkitekturen och den här maffiga öppna spisen är otroligt fin!

Nu ska jag ta tag i att städa hela huset för snart kommer mamma och pappa hem från Berlin... Jag har skjutit upp det till idag för helgen har gått åt till att fira Matilda med en riktigt trevlig 20 årsfest, äta räckmackor och frozen yoghurt med Elin och ha filmkväll!

Ha en fin söndag!

Mammas nybakade scones, yoghurt med müsli och en kopp kaffe <3

Ha en fin dag!

Bildkälla: Pinterest

Fast att jag kommer att jobba i princip hela sommaren så kan man ju ändå bli inspirerad!

Men mina lediga dagar kommer att spenderas tillsammans med familj och vänner och förhoppningsvis är denna sommaren fylld med dopp i havet, en massa grillad mat och många skratt!

Ha en fin torsdag!

Kram E

Idag tog jag en lång sovmorgon, det behövdes efter ett mycket trevligt 20 års firande hos Lollo igår! Förutom att fira Lollo igår så var jag, Matilda, Fanny och Ellen en runda i Helsingborg för lite presentshopping, lunch och så gjorde vi nya naglar!

Idag var jag och mamma på en rejäl loppisrunda och vi hann med hela 5 loppisar! Jag planerar att flytta hemifrån om ca 1 år och har därför börjat att samla på lite flytta-hemifrån-saker. Det är ju ändå så mycket annat som ska köpas när man väl flyttar så då tycker jag att det är bra att köpa lite saker då och då och spara i en flyttlåda så länge!

Jag älskar att gå på loppisar och farmor har tagit med mig på loppisar i Skåne och Östergötland enda sedan jag var liten. Det är från farmor som min kärlek för gammalt glas, udda tallrikar och silverbestick kommer ifrån!

Idag fyndade jag en Lyngby liknade oval vas som jag tycker är såå fin till en spretig bukett som på bilden ovan! Jag köpte även 12 gamla små glas som kommer att vara perfekta som shotglas och så köpte jag 6 stycken musselmalet tallrikar som jag tänker ha som vardagstallrikar. Allt detta för 150 kr, det kallar jag är ett riktigt fynd!

​Nu blir det en lugn söndag hemma innan jobb hela nästa vecka!