Efter några härliga dagar på Phu Quoc åkte vi till Ho chi Minh city för en snabbvisit innan det bar av till Peking igen!

Här strosade vi runt, åt gott, fick fotmassage och shoppade! Hann även med lite andra småsaker, visar det i ett annat inlägg. POK

Efter tre långa dagar fullspäckade med allt möjligt roligt och intressant i Peking, tog vi flyget till Vietnam, närmare bestämt Phu Quoc.

Här spenderade vi ett par dagar med att varva bad och sol med att äta mat och bara vara. Extremt skönt!

De första tre nätterna spenderade vi på Richis resort, tog spabehandlingar, snorklade, åkte på lite utflykter och bara var.

Efter tre nätter på resorten tog vi vårt pack och åkte upp till norra delen av ön och checkade in på peppercorn, där fick vi oss en varsin bungalow vilket var Såå mysigt!

Såhär såg det ut när vi klev ut genom dörren från bungalowen

Eftersom att norra delen är lite 'avsides', och Phu Quoc inte är den mest turistiga ön så bestämde vi oss för att spendera dagarna enbart på hotellet, bara slappna av och ha lite semester. Även här snorklade vi, såg massa röda sjöstjärnor och annat skoj, vi paddlade även kajak och badade pool och hav. Välbehövligt och mysigt!

Så summan av kardemumman; Phu Quoc var lite mer ostädat än vad vi var van med efter tre dagar i Peking, men utöver det så var det otroligt fint och roligt, så skönt med avslappning och att kunna göra det man känner för när man känner för det. Rekommenderar verkligen alla att åka hit om ni någonsin får chansen!!

POK

I onsdags vid 23 tiden kom vi hem från vår resa, lagomt trött däckade vi typ direkt! Dagen efter var det dags för jobb och har sedan dess jobbat varje dag fram tills idag!

Nu har vi precis provat pinchos som öppnade häromdagen i Östersund. Vet inte riktigt vad jag tycker än, haha!

Pok

Nu har vi lämnat Phu quoc och tagit oss till ho chi minh city. Har tyvärr dragit på mig någon slags sjukdom så gårdagen spenderades på hotellet :-)) Idag ska jag däremot trotsa och följa med resten ut på stan!

Kramisar

Så fin solnedgång, alla kvällar har varit superfina här på puh quoc, men den här tar priset <3 så rackarns vacker!

Dag 3 i Peking började med bilresa från hotellet upp till kinesiska muren, ett matstopp på vägen och långa bilköer gjorde att resan som skulle ta en och en halv timme istället blev tre timmar lång.

Men väl framme vid muren fick vi åka en slags sittlift upp, och se en fantastisk utsikt över muren!
Vi spenderade några timmar gåendes på muren och sedan fick vi åka rodel ner, vilket var så roligt haha!

Det är verkligen ett fantastisk vackert och framförallt coolt underverk! Rekommenderar verkligen alla som får chansen att åka dit att ta den!!

Efter muren tog vi ett nattflyg till Vietnam, där vi nu befinner oss!

PoK

Andra dagen i Peking bjöd på ett ofattbart väder! Klarblå himmel och nästan lite för varmt, om man nu får säga så..
vi startade dagen med en liten promenad till himmelska fridens torg, eftersom att det var lördag så var det väldigt mycket folk!

Därefter tog vi tunnelbanan till sidenmarknaden, där fanns det flera våningar av shopping, dessvärre hittade ingen av oss någonting som föll oss i smaken.. så vi satte oss och åt!

Efter lunchen tog vi tunnelbanan till himmelens tempel och pärlmarknaden (ungefär som sidenmarknaden, fast med mer smycken och pärlor istället för fokus på siden, vilket man hör på namnen)

I parken där himmelens tempel låg spelade vi lite olika "sporter" med kinesiska gamlingar som var SÅ SÖTA!!

En riktigt härlig dag där man fick uppleva mycket av Peking! 10/10

Dag ett på semestern!
Utforskade Peking lite, strosade runt, fikade och var på himmelska fridens torg. Så fin, mysig och trevlig stad!! 10/10!

Lite bilder från senaste veckan! Middagar, frukostar och en dag i backen!

Nu är jag i full gång med en jobbvecka vilket gör att det inte händer så mycket annat!
Pok

Idag har varit en riktig ätar dag! Åkte på pastastället i Åre (Rekommenderas, såå mycket mat!!) och åt pasta med svamp.
For sedan hem till Östersund, tog visumfoto och gick sedan på allstar med pappa för att se på Jämtlands basketmatch.

Mätt och belåten efter en BRA ledig dag, nu ska vi snart till ås och kolla på film