Idag har jag inte känt mig helt 100 så jag har inte orkat fota så mycket, men i morse när vi vaknade var det väldigt molnigt så vi gick till ett köpcentrum nära hotellet som heter Arenas de Barcelona. Sedan gick vi tillbaka hem en stund och tog sedan tunnelbanan till stranden för att prognoserna sa att det skulle bli soligt. Men när vi kom dit var det sol i några minuter innan det började åska och regna så vi gick runt på stan istället. Sedan åkte vi hem igen och på kvällen åkte vi till Catalonya och åt middag på en trevlig restaurang. Imorgon kväll åker vi hem vilket ska bli tråkigt att lämna värmen men samtidigt liite skönt att komma hem.

Hola! Tänker inte skriva ett långt inlägg idag, men idag har jag varit på stranden, besökt Miró-museet, gjort manikyr med mamsen, åkt taxi och gått runt lite på stan. Middag åt vi på ett hamburgerställe som var SUPERgott!! Och de spelade bra musik där inne haha! Fick massa flashbacks från New York-resan för att de spelade typ alla låtar som jag lyssnade på när jag var där förra året! Men jag har iaf haft en toppendag!! Använde min nya handväska jag köpte igår när vi gick ut för att äta middag idag, tyckte den var superfin! Vädret var dock inte superbra idag för att det var molnigt men men... Nedanför är några av dagens bilder! Nu ska jag sova, goodnight! <3

Hola! Idag skulle vi besöka Gaudí-parken och vi åkte dit och gick hela vägen upp för berget och kom fram till själva parken men där var biljetterna slut till själva rundturen av konstverken. Det var som inhägnat område så det gick inte att komma in där så vi fick nöja oss med att bara gå in i Gaudí's hus. (För de som inte vet vem Gaudí är så är det han som står för många av de kända konstverken i Barcelona. Han dog när han blev överkörd av en spårvagn tror jag det var, men hans skisser fortsätts skapas, bl.a den gigantiska kyrkan Sagrada Familia som än inte är klar)
Väldigt trist att åka dit och missa allt men what to do? Sedan bestämde vi oss för att åka hem och sola och chilla lite på takterrassen så det gjorde vi innan vi gick ut på stan för att äta middag! Vi åt middag på samma ställe som vi åt kvällen vi anlände men jag minns tyvärr inte vad det hette.

• Resor

Idag var en lite lugnare dag! Vi valde att vara på takterrassen på förmiddagen och äta lunch på hotellet. Sedan gick vi ut på stan för mest shopping men även lite annat. Vi stannade och "tog en drink" innan middagen. Sedan gick vi runt lite och sen åt vi middag på ett väldigt mysigt ställe i den lite äldre delen av staden. Idag var vi inte nere vid stranden alls så det blir imorrn istället!

Holaaa! Idag har varit en lika intensiv dag med turistbuss, stranden, shopping, gående, tunnelbana! Imorgon ska vi ta det mer lugnt vilket ska bli skönt! Men det var kul att åka turistbuss och att se en massa häftiga byggnader på vägen. Dock var det VÄLDIGT varmt när bussen stod stilla!
En stor symbol för Barcelona är ju alla coola arkitekturer som finns överallt! Bl.a. besökte vi typ världens största kyrka som hette Sagrada Familia som var verkligen en SJUK skapelse!! Det är svårt att se på bild hur vacker och detaljerad den var så om nån tänker åka till Barcelona måste ni verkligen se den! Men förutom det så har jag shoppat en del idag på Zara, Mango & Pull&Bear som är så sjukt stora butiker med väldigt bra utbud och reor!! Idag åt vi middag hemma och åkte till shoppingen efter och var hemma runt 23! Nu ska jag sova för jag håller på att somna medan jag skriver haha, hööörs!

Godkväll! Nu är jag på rummet efter en lång dag med mycket intryck av Barcelona. För det första så är det inget som makes sense med hur man hittar i staden för den är så enormt stor! Vi har gått vilse flera gånger! Sammanlagt idag har vi nog gått flera mil. Vi började med att försöka ta oss till stranden från hotellet, vilket tog lång tid. Vi gick in på lite affärer vi hittade på vägen. När vi kom till stranden var det väldigt vackert men väldigt mycket folk och mycket försäljare som sålde allt möjligt. Det blev nästan jobbigt när det kom så många hela tiden som ville sälja på oss saker! Men vi alla i familjen betalade 10 euro var för massage och det var faktiskt väldigt skönt! Sedan låg vi där några timmar och försökte sedan att ta oss hem en annan väg men vi gick så långt och hade ingen ork så till slut hoppade vi på en taxi för att vi hade hamnat heelt fel!! Men vi kom tillbaks till hotellet tillslut iaf och där vilade jag och Tove på takterrassen innan vi åkte tunnelbana lite mer centralt! Vi gick runt och och strosade lite nära La ramba (?) men affärerna stängde när vi kom så det var lite synd! Vi åt sedan sen middag och få åt vi tapas på ett mysigt ställe!

Dagen har varit mycket intryck att ta in och jag uppfattat staden som väldigt livlig, stor men vacker! Vi får se vad som väntar imorgon!

Hola seniorita! Nu har vi landat efter flygresan och efter att ha strosat runt lite! Vi landade runt 19:30 nånting och tog sedan taxi till hotellet! Sedan bytte vi om och gick ut för att kolla runt lite! Det finns en massa olika matställen nedanför vårat hotell som ligger lite högre upp. Men vi gick en bit längs en gata och kom fram till ett berömt slott där det också finns en stor fontän som är väldigt känd och flera små fontäner runt omkring! Den stora fontänen visade något slags nummer och så var det musik till och hundratals människor som samlats runtomkring för att titta! Det var superhäftigt att se på! Jag förstår inte hur de har byggt den där stora fontänen så det går att göra konst utav vattnet som sprutar! Men vi hann inte göra så mycket mer än att kolla runt lite och sedan åt vi middag 22:20 på ett ställe nära huset där vi alla i familjen tog samma rätt. Det var varm macka med skinka, ost, tomat, sallad och tonfisk och sedan pommes som side order! Nu ska jag sova! Imorgon hoppas jag på en bra dag! :D
Kramis

Hejsan! Det var en vecka sedan jag gjorde ett blogginlägg! Men jag har haft en del att göra men nu har jag tid att skriva! I onsdags klarade jag moppeteoriprovet och när jag kom hem fick jag en moped i tidig konfirmationspresent. Jag blev verkligen jätteglad och väldigt tacksam! Jag kan göra ett inlägg lite senare med lite bilder och så på moppen om det skulle önskas!

Men nu sitter jag påväg till flygplatsen efter att ha varit på häringe slott med min släkt. Vi firade mormor som fyllde 75 i onsdags genom att äta 3-rättersmiddag och övernattning på slottet! Det var verkligen supertrevligt och kul att kunna träffas allihopa. Samma gäng var i Italien 2015 när vi firade mormor och morfars 50-åriga bröllopsdag! Superhärligt!! Jag tycker om min lite galna, roliga släkt! Vi utmärker oss lite mycket bland andra hahaha, men vad gör det om 100 år?
Citerar mormor: "När man fyller 75 får man bannemig skylla sig själv om man inte har haft ett roligt liv" jag tror att det stämmer alldeles rätt! Man måste göra livet så roligt som det bara går! Därför är jag nu så taggad på att åka till en stad jag aldrig varit i, nu kommer jag Barcelona!!

Glad midsommar!! Jag hoppas att du har haft en bra dag! Själv har min dag varit riktigt härlig! Jag har åkt båt, varit på midsommarfirande och ätit glass inne i Mariefred city. Sedan har vi kört 5-kamp, ätit god mat och tårta! Jag har varit med min familj och mina kusiners familj här i Mariefred på vårt landställe. På söndag åker jag hem härifrån.

Igår kväll la jag 7 sorters blommor under kudden för att se om myten var sann, men jag drömde inte någonting alls hahahah. Det här med midsommartraditioner är väldigt skumt tycker jag. Vi åt "midsommarmat", host host samma mat man äter på VARJE svensk tradition... och sedan åt vi grillat till middag! Det var goott. Men det här med att dansa runt en stång med blommor till visor och folkmusik🤔🤔 hahaha det är lite lustigt men jag tycker att det är så gulligt med alla tanter och gubbar som går all in på midsommar som har med sig folkdräkter och dansar runt ringen! Midsommar för på nått sätt samman människor på ett sätt så lite härligt är det ändå att fira💕💕

Hejsan! Just nu befinner jag mig i Mariefred på vårt landställe. Idag gjorde vi en dagsutflykt till Strängnäs jag, mormor, morfar och tre utav mina kusiner. Vi gjorde lite ärenden och åt sedan buffé på Kinarestaurangen där! Det var mums och sedan gick vi till hamnen för att titta på lite båtar & sedan efter det gick vi till Rättviks-glass stället och åt mycket god glass som rekommenderas om man befinner sig i Strängnäs haha! Men jag har iaf haft en mysig dag! Det har blåst rätt mycket under dagen men nu på kvällen var det helt vindstilla så vi gick till bryggan för att fiska men tyvärr blev det ingen fisk. Hoppas du har haft en bra dag! <3