VaHejsan folket och nu kommer ännu en förlåtelse angående uppdatering men jag har inte ahft någon som helst lust att blogga faktiskt. Har noll inspiration så det går åt rena håvetet men idéer just nu. Vad som hänt under de två senaste veckorna är att jag nu bor hemma hos mormor och morfar, och renoveringen hemma är i full gång. Jag tog bara bilder på hur det ser ut hemma första gången jag var hemma, men nu är själva grunden klart (som jag inte har bilder på tyvärr).

Lite random bilder från veckorna

Förra fredagen tog jag en fika med Alice efter skolan och sedan så drog jag till Alice på lördagen för att mysa till det lite. Annars har det inte hänt så mycket, mycket plugg har gjorts och jag ska nu sätta mig och plugga inför en redovisning på måndag. Idag är jag "ledig" från skolan då alla mina fyra lektioner är på valfri plats, så det känns asskönt faktiskt. I helgen hade jag planer som inte blir av så nu har jag inte något planerat, skulle kanske träffa en kompis men vi får se.

Ha en bra helg, så hörs vi!

Förlåt förlåt förlåt! Förlåt för att jag inte bloggat på en vecka. Det har varit sinnes mycket ivägen för att ens känna orken till att blogga. Om jag ska rabbla vad som hänt lite kort så kan vi börja med att jag vart sjuk. Jag började känna mig hängig på torsdagskvällen (sista heldagen) men det var något som jag trodde skulle gå över, Men tyvärr så försvann det inte, vilket sedan resulterade med att flygresan hem var hemsk.

På fredagen så lämnade vi hotellet efter vi checkat ut och började gå och kolla i affärerna i området. Vi hamnade tillslut på Macy´s som slutade med att jag och mina systrar satte oss ner och längtade bara tills vi skulle dra oss mot flygplatsen. Önskar att man kunde jämföra ljudnivån inne i Macy´s med något annat, men kommer inte på något att jämföra med. Jag kanske drar det lite för långt med ljudnivån men med tanke på att jag hade feber och största huvudvärken så höll mitt huvud på att sprängas. Aja jag överlevde iallafall.

På flygplatsen åt vi wraps och på planet så fann vi Mia Parnevik vandrades runt. Vet inte om jag skrev det när jag kom till New York men påvägen till New York så var Gry Forsell (heter hon det?? haha) på planet, och förra gången vi åkte hem från New York så var Alexander Bard på planet haha, känns väl mer som om dem är B-kändisar när man just kommer till/från New York.

Denna vecka har jag haft mycket plugg och varit väldigt stressad över det. Har haft två spanskaprov men det behöver vi inte prata om, haha. En inlämning som jag ville ändra på så igår satt jag med den aslänge. Fick även mitt engelskatal gjort igår vilket var skönt att få överstöckat, hade faktiskt en jättebra grupp.

Idag har det varit en slödag, eller nja inte riktigt. Vi flyttar imorgon hemifrån för renovering i stora delar av huset. Vet inte ens om jag skrivit om detta tidigare men vi ska iallafall bo hos mormor och morfar i tre veckor. Så idag har vi städat så mycket så vi inte tar allt imorgon! Jag har packat två resväskor fulla med kläder som jag kan ha under dessa veckor, och om jag glömmer något så kommer jag ju kunna åka hit någon gång för att hämta det. Måste typ planera outfits för tre veckor vilket jag får panik över. Vi åker alltså till mormor och morfar imorgon för att fira fars dag, och sedan stannar vi där.

Oj gud vad mycket jag skrivit nu, ska alldeles strax gå och lägga mig, så godnatt!

Hej! Igår var det sista heldagen och idag lämnar vi New York.
Igår köpte vi subwaymackor som frukost och tog med oss dem och åkte runt i en tourbus i downtown New York City och sedan en i Brooklyn! Var väl lite intressant även fast jag sov lite haha.
Måste skynda mig lite med att skriva detta då jag måste packa och duscha innan vi ska dra ut och äta frukost.
Men här är lite bilder från igår!

Vi åt Friday's till lunch och sedan på ett grekiskt ställe som heter Uncle Nick's!

Hejhej. Igår var det femte dagen vi var här och idag är vår sista heldag.

Igår tog vi tunnelbanan till Brooklyn för att gå över Brooklyn Bridge från Brooklyn till Manhattan.
När vi kom upp hur tunnelbanestationen så såg man hur annorlunda det är i Brooklyn till skillnad från Manhattan. Det kryllar inte med folk och det är inte höga skyskrapor!
Vi gick över och tog bilder.

När vi gått över bestämde vi oss för att åka till Times' Square och där år vi lunch på Dallas BBQ!

Runt klockan fyra så gick vi mot hotellet för att vila lite. Det slutade med att jag och mina systrar stannade kvar för att plugga (väldigt välbehövligt faktiskt) och mamma o pappa gick på någon slags promenad.

Åt en muffins till middag för var inte alls hungrig och ville bara sova.

Idag ska vi åka rundturbuss tror jag!

Idag var vi på The Mills at Jersey Gardens, vilket är en outlet mall. Finns väldigt många affärer och det är blandat mellan märkeskläder och vanliga affärer som Forever 21. Köpcentrumet ligger i New Jersey men det går väldigt enkelt att a bussen dit inifrån NYC.

Vi var sammanlagt i köpcentrumet i nio timmar vilket känns i ben men även i huvudet nu när vi kommit tillbaka. Till lunch åt vi bara enkelt på Burger King (vi åt på Subway och pizza till frukost respektive middag).

Jag storshoppade idag, om man ens kan säga det, haha (allt är inte med på bilden). Från Ralph Lauren så fick jag med mig en jacka och 5-6 tröjor mm. Jag var även inne på affärer som Tommy Hilfiger, Victoria's Secret, UGG AU, Steve Madden, Levi's osv!

Min familj har shoppat så pass mycket att vi var tvungna att köpa en resväska för att få med oss allt hahaha!

Nöjd är jag, även fast plånboken lär skrika efter denna vecka (fått sms att min iPhone 7 väntar på mig hemma)!

Hola peeps!
Idag var det ganska kallt här i New York, men än en gång var vi ju igång med shopping och allt!

Vi åt frukost på Wafels and Dingels vilket är ett ställe vi åt på förra året vi var här också, supergott! Det ligger på baksidan av Macy's, på Broadway streat tror jag.

Vi tog tunnelbanan till One World Trade Center för att åka högst upp i byggnaden! Vi var på The Memorial Museum förra gången vi var här och det är verkligen en sak man måste göra när man är här! Det är helt häpnadsväckande och ett ställe man bör besöka någon gång i livet.

Vi åkte upp till den 102 våningen och där såg man allt man vill se typ. Förra gången vi var här så var vi uppe i Empire State Building men jag tycker detta var coolare!

Efter vi vart på toppen så gick vi in snabbt i den nya Westfield Shopping Center som tillhör One World Trade Center. Jag må säga att det är en väldigt cool byggnad shoppingcentrumet är i.

Vi tog en tur in på Century 21 medan vi var i krokarna. Där köpte jag en hel del, lite ser du på bilden!

Vi åt lunch/middag på ett ställe i Little Italy, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, men det ligger mitt snett över gatan från Ciao som vi åt lunch på igår!

Efter den väldigt sena lunchen så drog vi till Starbucks för jag ville ha en varm choklad i kylan. Sedan gick vi till 6th Avenue för där skulle det vara en Halloween-parad. Paraden var väldigt lång så vi gick efter en timme ungefär, vilket var skönt. Vad som var mindre skönt var att dem stängt av flera vägar så det tog längre tid att hitta till tunnelbanan hem.
Men nu ligger jag här i sängen och är helt slut. Så ska nog sova alldeles strax, ha det bra!

Första dagen avklarad, med ont i benen ligger jag nu i sängen och tänkte ta en runda genom vad vi gjort idag!

Vi lämna hotellet runt klockan tio för att leta upp ett frukostställe som vi åt på förr gången vi var här! Pret A Manger heter stället och det ligger på 342 7th Avenue.

Efter frukosten så gick vi ner på närmsta tunnelbana för att sedan åka till...

...Soho! Där spenderade vi största delan av dagen i det varma vädret, vilket var hur mysigt som helst även fast det var så varmt. Helt sjukt att vara klädd i svarta jeans, en stickad tröja och en jacka i 24 graders väder. Tur att det oftast var kall luft inne i affärerna!

Vi besökte också Little Italy för att sedan äta på Ciao.

Efter vi vart i Soho så tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet för att byta om och under den korta tiden vi bytte om så hann det att börja spöregna. Men det stoppade inte oss. Vi drog oss ut mot affärerna som ligger runt hotellets område och jag hittade en hel del. Vi åt kvällsmat på Friday's.

Sedan vi kommit tillbaka till hotellet så har jag bara viljat sova vilket jag tänkt göra nu faktiskt. Helt sjukt hur jetlaggad man är för klockan är bara 21.55 just nu. Aja godnatt!

Hejsan! Förlåt för ingen uppdatering igår.. Anledningen till det är för att jag var för trött efter ett 8,5 timmar långt flyg med ingen sömn och sedan jetlagen. Tänkte att ni skulle få hänga med på hur gårdagen såg ut

Först åkte vi till Arlanda och därifrån åkte vi direktflyg till Newark Airport där en asrolig kille i passkontrollen gjorde min dag, rätt söt var han också. Sedan var det en snygg kille framför mig på flyget också vilken gjorde flygningen lite lättare, haha, skämt och sido.

Sen kommer vi till den fantastiskt äckliga flygplansmaten, usch va äcklig sen var.

När vi kommit fram till flygplatsen så väntade en bil på oss som tog oss till vårt hotell The New Yorker Hotel, som ligger precis bredvid Madison Square Garden och nära Empire State Building!

Vi fick vårt rum och var på rummet ett tag för att sedan dra oss mot Macy's som också ligger jättenära hotellet. Att gå till Macy's den första dagen i NYC är en tradition. Efter en stund i Macy's så drog vi oss mot Times Square och AppleBee's för att äta middag (som också på något höger blivit en tradition eftersom vi gjorde det första dagen förra gången vi var här, haha.)

Efter middagen så drog vi oss mot hotellet för att sova, jag tror att alla somna innan 22.00, haha.

Sitter just nu i bilen påväg mot Arlanda för idag drar vi till NEEEEW YOOORK wehooo.
Har hela väskan full med plugg känns det som vilken är den enda del som suger.

Igår var jag som sagt på middag med Alice, Vanessa och Johanna. Vi hamnade på Mocca Deli och hade en supertrevlig kväll, så mysigt när vi fyra träffas utanför skolan och bara snackar, skrattar och sprider planer inför senare. Grymt kul var det iallafall!

Tänkte bara flika in här lite eftersom jag kommer sitta på ett plan i runt nio timmar och jag vet inte om jag kommer ha internet eller inte. Det får vi se helt enkelt!
Asså är så sjukt trött och så måste jag plugga när jag sätter mig på planet och det kommer resultera med att jag somnar och kollar film hela vägen... Haha.

Hejsan svejsan. Idag har det varit en dag som aldrig verkar ta slut.
Hela dagen har gått långsamt, vilket har sugit så hårt. Känner mig inte på topp alls vilket också suger, allt bara suger just nu! Åhhh orkar inte, har verkligen ingen som helst motivation till varken skola eller livet i allmänhet.. Men det är verkligen skönt med lov imorgon.

Har ju inter uppdaterat på ett tag och det har varit på grund av mycket plugg denna vecka. Har stannat kvar länge i skolan både måndag och tisdag för att öva in min muntliga del på gymnasiearbetet med Vanessa och Johanna. Som tur var så var vi andra gruppen i onsdags då vi hade presentationen, var verkligen skönt att få det överstökat.

Sedan har det bara varit allmänt jobbigt med skolan som vanligt och efter gårdagen full med presentationer så har jag bara släppt allt och all ork finns verkligen inte kvar, haha. Har ganska mycket plugg på lovet som måste göras vilket kanske inte blir jättelätt då jag drar till New York på lördag morgon.

Har varit i New York tidigare och längtar verkligen tillbaka. Det enda som suger med att åka iväg är att jag inte hinner få min iPhone 7 innan det. Jag som ville prova den och ta massor med fina bilder med den.. Jaja, får ta med min kamera.

Längtar dock inte till flygturen då den kommer bestå av en hel del plugg hade jag tänkt. Sedan så gillar jag inte att flyga för är ganska så mycket höjdrädd, men det har gått bra alla dem tiotal gånger jag flugit förr så varför skulle det vara ett problem nu tänker jag.

Imorgon så ska jag som vanligt till skolan, sedan ska jag träffa min älskade Josse efter skolan en stund, så jag får se henne innan jag åker, och mot middagstid så ska jag möta upp Vanessa, Johanna och Alice för att fira Alice lite i efterskott med en middag, Sedan blir det nog att jag drar mig hemmåt ganska tidigt så jag orkar komma upp på lördag morgon.

Nu ska jag fortsätta packa min väska som jag börjat småpacka lite och sedan ska jag plugga på spanskaglosorna som är till imorgon.