Klockan 8 i lördags startade den 70 mils långa resan uppåt för en veckas semester i härliga Åre. Bilresan gick riktigt bra, jag körde första 27 milen innan vi stannade i Söderhamn för mat och byte av förare. Sen körde vi på med bra flyt innan vi bytte igen en bit utanför Östersund. Vi rullade in utanför Holiday Club vid 16:30 tiden och då var det bara att checka in och sendan hoppa i badkläderna för ett besök på äventyrsbadet. Kvällsmaten åt vi på O'learys och sen blev det ett besök på SATS Åre, fantastiskt fint gym!! Vid 22:30 ringde mamma och då hade dom precis kommit fram eftersom dom åkte senare än oss.

Söndagen bestod av hotellfrukost, inflyttning i stugan och crosstraining på gymmet med mamma. Riktigt grymt pass och en sjukt duktig instruktör. Somnade bra gott efter det passet.

Idag vaknade jag upp med träningsvärken från både lördagens pass och gårdagens. Frukost käkade vi alla tillsammans och sen traskade de andra till badet. Jag, Lilly och mamma gav oss ut i regnet för att kolla i de få butikerna som finns här uppe och tanken var att vi skulle fika men fiket var stängt så det fick bli fika i stugan istället. När vi kom tillbaka så bestämde jag och Lilly oss för att gå och möta upp de andra på badet. Så vi hängde där i typ 2 timmar och nu har vi ätit lunch för en stund sen. Anders och Simon ska strax iväg och träna, och jag laddar upp för ett benpass senare ikväll.

Allt möjligt

Förra helgen började förkylningen med 40 graders feber och nu en vecka senare är det bara hostan som hänger kvar. Ser fram emot att kunna gå upp för alla trappor utan att behöva en syrgasmask för att man hostar lungorna ur sig. Men snart så slipper jag den och kan förhoppningsvis återgå till träningen och kvällspromenaderna!
Nu väntas en hel jobbvecka innan det blir härlig helg igen och helgen bjuder på lite roligheter, bland annat förmodligen en klassåterträff med klassen från gymnasiet och häng med småsyskonen.
Denna helg startade med middag och bio med mina fina fastrar, det var väldigt välbehövligt! Lördagen bjöd på en tjejkväll med utgång i Eskilstuna för typ första gången vilket var över förväntan bra, igår så sov jag till 12 (!!!!) jag som hatar att sova länge... Sen åkte vi till Eskilstuna för lunch och kollade lite i affärer, köpte bland annat Therese Lindgrens nysläppta body lotion och handcream som luktade sååå gott!! När vi kom så väntades det middag hos Simons syster och hennes sambo, det bjöds på kalkonburgare och sötpotatis pommesfrites. Sen blev det kortspel innan vi efter 21 tackade för oss och åkte hem och somnade ganska direkt!
Nu sitter jag i soffan, laddar inför en jobbdag och när jag kommer hem ska jag bara ta det lugnt och laga mat.

Vardagsliv

Vi åt Tacos till middag och sen blev det proteinglass! Jag kom för en stund ut ur duschen och har nu hållit på att packa inför morgondagen. Jag är riktigt taggad inför imorgon och det ska bli så kul att träffa alla mina nya kollegor, har hittills bara träffat några stycken så det ska bli riktigt kul!

Nu ligger både jag och Simon i sängen och kollar på Zootropolis, jag har under tre kvällar försökt att kolla på den men jag har vart så trött så har somnat varje gång men nu ska jag försöka se klart den. Plus att jag måste vänta på att håret ska torka annars kommer jag vakna med ett fågelbo i håret imorgon.

Nä nu måste jag försöka kolla på filmen utan att somna och sen ta en dejt med kudden! Godnatt!!

TRÄNING

Lunch Smoothie

- ​Soygurt Vanilj

- Mandelmjölk

- En näve med bladspenat

- En portionspåse med smoothie frukt, idag tog jag banan, jordgubb och blåbär

- Toppat med chiafrön

Jag har gått och suktat efter detta skal jätte länge och i veckan så slog jag till. Beställde det från Ideal of Sweden och det kostade 249 kr.

Godmorgon alla!!

Just nu så äter jag och Simon frukost efter en lite för lång sovmorgon. Idag så ska vi efter att vi har ätit frukost, åka till Rusta och inhandla en hylla till sovrummet så jag kan göra i ordning det sista där inne. Sen så blir det en tripp till Coop för inhandling av dagens middag, TACOS!!

Jag måste även ta tag i packandes inför morgondagen och hinna träna, men det löser sig nog! Nu ska jag ta och äta klart så jag kan göra mig i ordning!

Bjuder på morgonens låt som går på repris på min Spotify!

Vardagsliv

​Som rubriken lyder så har jag under eftermiddagen och kvällen vart iväg på lite barnvaktsjobb! Tycker det är så kul och detta fick bli mitt "lördagsgodis" när L hade somnat. Jag sitter just nu bredvid Simon medlens han spelar Minecraft.. Jag var som ni kanske förstod och köpte en Mac Book Pro 13" Retina imorse. Har suktat efter en sedan jag slutade gymnasiet och nu så slog jag äntligen till!! Jag är så nöjd och det är så skönt att vara tillbaka till mac.

Så medan Simon spelar så sitter jag och installerar lite smågrejer och försöker lära mig den. I skolan hade vi Mac Book air så det är inte sån stor skillnad men jag var inställd på att jag skulle köpa en Air idag men han i butiken förklarade att den nya pro:n är mycket bättre än air:en så därför blev det denna! 12999 kr kostade den men jag tycker att det är så värt det och som sagt jag är redan såå nöjd över den.

Nu ska jag tvätta bort mitt smink och krypa ner i sängen för imorgon är det söndag och då får vi se vad som händer då! På måndag ska jag iväg på konferens med nya jobbet och ska sova borta, ser verkligen fram emot det!