Linnea & Linnea <3

Nora, Elina & jag

Fanny & Maja som hade likadana klänningar<3

Min gosiga Maja <33333

Och en gosig Linnea också :))

Finisarna Mikaela & Maja

En bästis-puss <3

Goingarna Elina & Linnea

Nora, Elina & jag :))

2 fina vänner

Gyllne trion

Mikaela, Maja & jag <3

En puss till :))

Part 1, dålig kvalité på bilderna pga att de är ned-laddade från Facebook :P Kommer fler bilder i ett annat inlägg

Fina födelsedags barnet<3

DAAANNNSSS <33333

För-drinken

Jag och Elina som playboys, my lovie <3

Grymt längesen jag bloggade nu men har verkligen inte orkat! Lägger sjukt mycket tid på mina vännner, skolan, familjen och nu gör jag även om i mitt rum ordentligt. Så känner att bloggningen inte går i första hand. För övrigt är mitt liv just nu hur bra som helst, skolan känns okej trots plugget, träffar mina vänner flera gånger i veckan vilket är underbart de enda jobbiga nu är att jag sover för lite :p. Ska försöka uppdatera oftare, kanske kommer inlägg med bara bilder men de är bättre än inget.

Spenderade gårdagen bland annat med Ida och Kajsa. Älskar dem 2

Började inte förän halv 12 idag så sov länge och tog de väldigt lugnt. Hade sen 2 lektioner innan jag slutade och då åkte jag och mötte Ida& Kajsa som hade fikat medan jag hade lektion. Gick runt med dem en stund innan vi åkte hem. Slängde i mig mat och sen drog jag till Lindome för att ta tåget in till Göteborg igen med Nora. Hon skulle köpt ett datorfodral men hitta tyvärr inget. Så vi åkte tillbaka och träffade Linus, Hugo och Joel istället. Var med dem till 9 ungefär och då åkte jag hem.

Nu ska jag göra kvällsmat och titta på Paradise Hotell :pp

NU har skolan dragit igång igen och första dagen var i torsdags... Inte riktigt kommit in i klassen eller skolan än men hoppas att jag komne in i de snart. Slutade 3 på torsdagen och 1 på fredagen och stannade en stund i stan bägge dagarna.

Helgen har varit super-bra förövrigt. Fredagen började med middag hos Karila där barnen åt hamburgare hemma och de vuxna drog ner till Örsviken och grillade. Efter maten åkte jag ner till Ida & Alessia och var med dem under kvällen, va hemma och pratade samt träffade lite andra. Åkte dock hem till de andra ganska tidigt för jag var så trött och råkade även somna i Axels  säng så fick sova där under natten.

Startade dagen med att sälja gt och sen to jag de lugnt hemma innan jag åkte till Nora. Vi tittade på "The falt in our stars" innan vi drog till Hällesåker med Elina och träffade massa goa killar. Satt och pratade typ hela kvällen innan vi åkte tillbaka hem och sov.

I söndags var jag hemma hos Nora hela förmiddags innan jag åkte hem och tog de lugnt. Efter middagen åkte jag hem till Elina och även då åkte vi till Hällesåker och träffade några av killarna igen. Men när jag skulle åka hem var de världens oväder med blixtrar och ösregn så mamma fick komma och hämta mig.

Nu sitter jag i soffan och ska göra mig iordning för jag börjar 12:50 idag :)) Hörs eventuellt under dagen, puss

Lördag: Hämtade upp Axel vid tio ungefär och då bytte även Maja till Kajsas bil så att jag och Axel skulle kunna kolla på Gossip Girl första vägen. Kollade på film hela vägen till Oslo och då checkade vi in på vårt hotell. Direkt när vi kom dit letade vi upp poolen och gick och badade. Tog de sen lite lugnt på rummet innan vi gick ut och åt. Åt god mat och sen gick vi på en promenad i Oslo. Avslutade kvällen högst upp i hotellet med varsin dricka.

Söndag: Åt frukost oh sen gick Axel, jag och mammorna på en promenad till medan de andra simmade. Sen ville Paul gärna åka till Vigelandsparken (tror den heter så) som är en skulptur-park. Så vi åkte dit en snabbis innan vi åkte vidare till Gol som låg mitt ute i ingenstans. Låg på rummet inprincip hela kvällen och spelade spel på telefonen, hehe.

Måndag: gick upp tidigt och fortsatte vidare mot Bergen. Påväg dit åkte vi på en väg som hade snö m.m kvar så de var ändå ganska fint. Väl framme på hotellet gjorde vi oss iordning snabbt och så gick vi ner till hamnen där vi blev upplockade av en vän till familjen som körde oss på en båttur och så fick vi bada innan vi åkte hem till dem och  grillade. Alla barn gick även och badade vid några klippor innan vi åkte hem med båten igen. Stannade påväg hem och tog ett nattdopp. axel kunde inte sova när vi kom hem så vi satte oss på altanen och pratade ett par timmar innan vi gick in och la oss.

Tisdag: Åt en jättegod frukost innan vi åkte in till centrala Bergen där vi gick runt på stan, åt på donen och tittade på utsikten på en plats där man åkte ett litet tåg upp. Senare på kvällen gick vi ut och åt på en restaurang och efter maten gick jag och Axel på promenad, gick en bit innan v í satte oss vid havet och sen gick vi tillbaka till hotellet och sov.

Onsdag: Startade dagen med att åka till Akvariet i Bergen, där tittade vi på sjölejon-show och på massa andra fiskar😂 Tröttnade ganska fort så då gick vi och åt lunch istället, eller rättare sagt alla förutom Kajsa och Paul för de ville stanna lite längre. Efter maten gick dock jag och Axel hem för de var så dåligt väder så vi låg och kollade på tv istället. Sen gick vi till både bilen och affären och hämtade/köpte dricka och chips. Dock hann vi inte äta något innan middagen.. Efter maten gick  vi före föräldrarna och kollade på tv igen, haha.

Torsdag: Åt frukost tidigt för att fortsätta vår färd mot Kristiansand för detta var den längsta streckan och tyvärr var de inte min och Axels tur att ha tv-bilen, så vi fick nöja oss med att prata med mammorna hela vägen. Dock var de två färjor på vägen så vi fick lufta lite på benen samt äta lunch där.  När vi kom fram till hotellet gick vi ner till havet och badade innan de var dags för middag.  Även idag gick Axel och jag hem i förväg och kollade på tv, finns inte så mycket mer än de att göra + att de fanns internet på hotellet :P

Fredag: Vi barn gick upp lite tidigare och gick och åt en jättegod frukost (bästa frukosten på resan) innan vi gick till en vatten-park som låg precis vid hotellet. Spenderade några timmar där och vi badade i massa olika pooler samt åt lunch innan vi gick direkt ut till bilarna för att åka till en färja som skulle ta oss  till Sverige (!!!!!). Åkte som sagt färja i några timmar och då gick vi mest runt hela båten flera gånger och bara pratade och gjorde ingenting, super tråkigt men vi såg HELA båten i alla fall och så käkade vi middag på en buffé. När vi väl kom till Sverige åkte vi till Tanumstrand där vi hade bokat en stuga. Tog ett kvällsbad och så  fiskade Maja och Kajsa (de fick 2 makrillar eller nåt sånt) medan jag och Axel gick på promenad istället.

Lördag: Gick upp och städade iordning hela stugan innan vi drog oss ned till Fjällbacka där vi åt frukost och så stannade vi ett par timmar och badade innan vi skildes åt och åkte hem.

(kommer fler bilder)

Sammanfattningsvis så blev resan bättre än vad jag trodde då jag gick in med fruktansvärt låga förväntningar så de var ju bra illa fall, men de var väldigt skönt att komma hem:pp

Har verkligen inte orkat skriva eller haft tid för de andra. All min tid spenderas med vänner, vänner och ännu fler vänner! Så himla underbart, snart är dock denna tid slut och jag börjar gymnasiet.

Tänkte skriva lite kort om Norge-resan så fort jag får tid till de, och även Fjällbacka!

Som ni kanske förstör av rubriken så ska jag åka till Norge, eller när ni läser detta inlägg är jag i Norge. Vi ska åka dit tillsammans med en annan familj och bila upp till Bergen med lite stopp på vågen. Jag är kanske inte lika positiv till denna resa som mina föräldrar men vi får se😋 Kommer bara ha internet på hotellen och då är de inte säkert att jag hinner blogga, men man vet aldrig.