Header

Alltså maten i helgen, love, bara massa grillat. I fredags var Jens och Angelica + bebis över på käk och vi grillade hela familjen och hade det lite mys. På lördagen jobbade jag från 10 till 14,30 men Jesper hade stängt av min klocka så vaknade av mig själv prick 10! Blev att hoppa i kläderna och bara köra direkt till jobbet, blev bara 13 min försenad hah.

På kvällen så var vi några stycken hemma hos Jespers föräldrar, vi bara hängde, snackade och käkade grillat (mums!). Efter 23 någon gång så drog vi in till Köping för Yran, var inte alls lika kul utan öltältet... Så Köpingsyran var så jäkla misslyckat i år, hoppas verkligen dem tar tillbaka tältet till nästa år annars är det inte ens värt det, då äre bara som vilken krogenrunda som helst.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Blev att dra till gymmet lite senare än vad som var tänkt, men fick med mig Jesper i alla fall och det blev både lite mage och även kondition.

Började att köra en del magövningar och kändes riktigt bra, efter semester så har varje pass känt som en helt ny värld hah det har gått mycket bättre än tidigare så det är ju verkligen super kul! Avslutade med löpbandet i 20 minuter där jag gick i backe i 15 minuter och sprang dem sista 5 minuterna (blev dock ett avbrott på 30sek i mitten, för att mina vader krampade, sprang nämligen på tå pga att jag inte hade nå dojjor på mig... det kommer inte hända igen hah).

Cardio:

- Löpbandet, pw i 15 minuter med lutning 5 och speed 5,6. 5 min löpning med lutning 1,5 och speed 8,5-9. (Avslut)

Styrke:

(superset 1)

- Hängande benlyft (i "stol"), 12x4

- Ab-x, 15x4.

(singlar)

- Hängande knälyft, 12x3.

(superset 2)

- Liggande ben + rumlyft på bänk, 12x3.

- "Grodan", 12x3.

- Stå på händer knälyft åt fel håll, 5x3.

(superset 3)

- Situps på boll, 20x2.

- Sneda situps, 15x2 (per ben).

Likes

Comments

Idag blev det att dra upp till skogen med Felicia för att köra lite kondition. VI började med att gå 3 km spåret och därefter körde vi intervaller på 2km spåret. Jag startade min runkeeper lite sent därav blev det ändast 4km, men Felicias visade 5,11km eller nå sånt (så ni vet hah). Gick riktigt bra trotts att jag känt mig som en tung flodhäst hela dagen, så när vi sprang kände jag mig rätt tung men nu i efterhand så är det så jäkla skönt!

Har varit hemma en stund nu men ska snart dra mig iväg mot gymmet och köra lite mage och möjligen lite kondition på trappan.

Likes

Comments

I fredags så var jag ute i stallet och skulle fodra, trodde jag hah, dem har flyttat till andra hagar nu så då behöver man inte fodra längre vilket är super skönt! Ska ju börja hålla på med Dökkvi också nu så detta var första gången jag tog in honom. Han var något otålig inne i stallet men han är väldigt lyhörd och lyssnar på allt jag säger, så som att flytta, backa osv. Efter en ordentlig borstning så drog vi oss ut för en liten promenad där jag övade på hans lydnad, han var verkligen super duktig så ska bli så roligt att jobba med honom.

Sen tog jag in Kolis och gjorde iordning honom för en tur, tog samma vända som jag gick med Dökkvi och den är väll ca 3km kanske. Blev mycket tölt och trav i skogen men annars var det en lugn ridtur.

Försökte välja bilder som visar hur smal han är nedan, men vet inte om jag lyckades riktigt hah. Men han är i alla fall väldigt smal och det är ju av det skälet som jag ska börja rida honom.

Likes

Comments

Igår så drog jag med Felicia till gymmet en snabbis innan jag skulle till jobbet för 5h arbete!

Vi började med att värma upp på cykeln och sen vare tänkt att vi skulle köra ben, vilket vi gjorde, men vi la även in en liten "HIIT" superset med massa övningar för att få med lite kondis. Så jäkla jobbigt! Film på det kan ni se HÄR

Cardio:

- Cykel, 5 minuter med motstånd 9-10. (Uppvärmning)

- Promenad hem från jobbet på kvällen, 26 min ca 2,4km.

Styrke:

(superset 1)

Först så körde vi mellan höftlyft och raka mark, sen höftlyft och step up + kick.

- Raka marklyft, 40kg 12x3.

- Höftlyft i smith med step up bräda och gummiband, 29kg 15x2, 49kg 14x2, 59kg 10x1, 12x1.

- Step up på pall + kickback, 10kg (i famnen), 8x1, 10x2 (per ben + 5 extra på varje ben sista setet).

HIIT - Alla övningar direkt efter varandra, därefter en kort paus, sedan om igen x3. (i första setet körde vi även push ups och mountain climbers), alla dessa övningar ser ni i filmen jag länkade längre upp i inlägget!

- Jump squats, 15x1, 10x2.

- "Burpees", 10x3.

- Jump lunge, 10x3 (per ben).

- Frog jumps, 10x3.

- Squats (knä nudda armbåge), 10x3 (per ben).

(superset 2)

- Dumbbell squat med 5 "studs" i varje rep, 18kg 5(+5 studs i varje rep)x3.

- Dumbbell squat, 20kg 15x3.

Likes

Comments

Detta åt jag till lunch igår, så det går att äta som lunch men jag skulle göra en mindre portion istället och äta till mellis. Tycker inte pannkakor räcker som lunch.

Det är i alla fall protein pannkakor, protein pudding från Barebells i smaken jordgubb (smaka som glass!) och även lite jordgubbar till!

Likes

Comments