Header

Idag slutade jag efter kl 12 då vi flytta upp vår lektion från 13,05 till 11,10 så gött att sluta tidigt! Åkte direkt och hämtade ut ett paket på nibble och därefter drog jag hemåt.

Jag och Jesper åkte upp till skoftesta skogen och gick ett varv på spåret innan vi drog oss hem vid ca kl 13. Blev bara en kort prommis då Jesper skulle börja jobba kl 14. När han väl åkte till jobbet så drog jag mig vidare till gymmet för ett benpass.

Detta måste varit det bästa benpasset jag någonsin kört, jag tror faktiskt det. Svettades som en gris under hela jäkla passet och mina ben skakade under dem sista 4 övningarna, helt sjukt! Men kändes så jäkla gött!

Efter passet så åkte jag till Johannesdalskogen och gick 2 varv på 2km spåret, körde intervaller genom att jag gick 3 stolpar och sedan sprang 3 stolpar oså vidare. Var ju så himla fint väder så hade verkligen ingen lust att köra kondisen på gymmet.

Cardio:

- PW ute i skogen med Jesper, ca 2,6km.

- Cykel (på gymmet), 5 minuter med motstånd 8. (Uppvärmning)

- Pw ute i skogen, ca 4km. (Avslut)

Styrke:

(singlar)

- Utfall bakåt från step up bänk i smith, 29kg 8x5 (per ben)

- Squats i smith med gummiband, 29kg 12x2, 39kg 10x3, 49kg 8x1.

- Hack squat maskinen med gummiband, 40kg 12x2, 50kg 10x1, 60kg 10x2.

(superset 1)

- Höftlyft i smith med gummiband, 49kg 12x2, 59kg 12x3.

- Liggande benpress, 60kg 12x2, 80kg 10x3.

(superset 2)

- Super squat med gummiband, 40kg 14x1, 60kg 10x1, 80kg 10x1, 90kg 8x2, 100kg 8x1.

- Höftlyft med fokus på sida rumpa, 20x6.

(superset 3)

- Liggande leg curl, 35kg 10x4.

- Glute master, 31kg 10x4 (per ben).

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Efter träningen igår så gjorde jag och Felicia iordning lite våfflor, så gott! Sedan satt vi och kolla lite utbildningar och universitet. Och jag såg att jag saknade en kurs för att söka in till det jag hade tänkt mig, määh! Så jäkla tråkigt, trodde jag hade alla men hade förmodligen kollat fel. Men det är ju tur att jag tänkt börja efter nästa sommar och inte till hösten i alla fall, då har jag ju tid på mig att antingen göra högskoleprovet eller lägga till kursen genom komvux.

Likes

Comments

Igår så var jag och Felicia iväg och körde lite militärträning, denna gång var det stationsträning som gällde.

Man körde varje station i 1,5 minut och sedan vilade man i 30s innan nästa station började. Så om man körde välta däck + knäböj så välte man däcket sen 10 knäböj, välte däcket sen 10 knäböj, så höll man på i 1,5 minut.
Stationerna vi körde var:

1. Höga knän över däck.
2. Utfall med däck (ca 5kg, man la däcket åt olika håll (höger/vänster) i varje steg.
3. Välta däck (ca 106kg).
4. Välta däck (ca 106kg) + 10 knäböj.
5. Välta däck (ca 106kg) + 10 situps.
6. Välta däck (ca 106kg) + 10 armhävningar.
7. Välta däck (man kunde välja mellan ett som var lättare än dom ovan eller ett som vägde 160kg) + 10 sekunder planka.
8. Latsdrag/rodd. Man skulle dra upp en pall ända upp i taket, jag fick upp den ända till taket 2 gånger + halva vägen under 1 och 1/2 minut.

Detta körde vi 3 varv på. Är helt slut i armarna idag hah. På station 7 körde jag med det "lätta" däcket dem 2 första varven sen på sista testa jag det tunga (160kg!) det gick men fan va tungt det var hah. På station 8 så körde både jag och Felicia alla 3 varv med att dra upp endast pallen, medan John drog upp den + med en spånbal på. Vi testade med spånbalen när vi var klara men shit va tungt det va, fick upp den någon meter ovanför marken men sen var det kört, film på det finns HÄR !

Likes

Comments

I fredags så hade jag fodring i stallet så åkte ut dit vid 16 och fixade iordning alla höpåsar och fyllde på vattnet i båda hagarna så allt var klart tills jag skulle lägga ut höet vid 18. Jag tog in Kolis och tog god tid på mig att borsta, mysa och göra iordning honom. Sedan gick vi ned till paddocken för ett pass endast i paddocken (väldigt ovanligt hah).

Värmde upp honom lite sedan körde jag lite olika övningar, fokuserade mest på att han skulle lyssna på mina hjälper. Började med 3 olika övningar i skritt som ni kan se på bilderna nedan (hah jätte fint ritat? yes!).

1. Första övningen gick mest ut på att han skulle gå i form och hålla formen i volterna i varje hörn och flytta för skänkeln. Körde denna i 2 varv i båda varven.

2. Här skulle han flytta för skänkeln från spåret och gå på ett "nytt" spår ca 2 meter in mot mitten och sedan flytta ut på spåret igen vid varje kortsida. Han blev en banan ibland hah, men annars gick det bra! Körde även denna 2 varv i båda varven.

3. I denna övningen så skulle han skritta i hans normala takt på kortsidorna och sedan skritta så fort han kan på ena långsidan (röda) och sedan så långsamt han kan på den andra långsidan (blå).

ESen körde vi även lite övningar i tölt, med samma inställning.

1. Första övningen i tölt var också volter men stora mittvolter, fokus på formen och att han var ställd fint åt båda hållen och höll undan bra för skänkeln. Körde denna 1 varv från både vänster och höger varv.

2. Sedan körde jag samma som sista övningen i skritten. Han skulle ha normal tölt på kortsidorna och öka på ena och sakta på andra. Denna körde jag 2 gånger per varv.

Sedan avlutade vi lite lugnt bara.

Efter passet släppte jag ut Kolis i hagen och la ut höet i båda hagarna innan jag åkte hem.

Likes

Comments

Okej jag la ju ett en review efter att jag hade smakat en av barebells proteinbars, men hade ju även 2 till en i samma smak (cookies and cream) men även en i smaken Coconut-Choco. Jesper gillade dem så han åt båda, men han tyckte det var lite väl mycket kalorier för att vara en så kallad "low carb"... Men i alla fall jag smakade den andra smaken och den var så himla god! Det smakade verkligen kokosboll, så jäkla gott! Dock så är ju konsistensen desamma och den förstör för mig.

Likes

Comments

Idag var det ju tänkt att jag skulle vila då jag ska på "militärträning" imorn och har inte vilat en ända dag denna vecka, men blev inte riktigt så. Åkte nämligen till gymmet med Felicia och körde kondition och mage.

Vi började att köra intervaller på trappan, fick pausa några gånger för att få andningen under kontroll men annars rullade det på bra! Vi värmde upp med lite chins och pull ups med två olika band som hade olika styrkor, så vi fick ta i ordentligt!

Därefter körde vi igång med magen och började med att göra situps + att man kasta en boll till varandra. Sedan körde vi två olika supersets efter det och vi blev helt slut hah.

Vi avslutade med intervaller på cykeln, eftersom jag hade lite problem med andningen så körde jag med motstånd 8. Vi körde 20s så snabbt vi kunde och chilla 10s i 4 min. Detta körde vi 2 gånger (alltså i 8 min) sedan körde vi bara lite lugnt på slutet för att "rulla" ut musklerna.

Likes

Comments