Loooooooooove

// Langkawi, Malaysia \\

Kram Ebba

Jag inleder snart min tredje vecka på denna resa och min andra vecka i Thailand. Oss går det ingen nöd på då våra största problem är sand mellan tårna, infektioner mellan tårna från flip-flops och bränd hy. Vi har det bra men ibland saknar man ändå sin säng och maten. Just nu är vi på koh lipe om någon dag så fortsätter vi till langkawi och gör sedan Malaysias kust ned mot Singapore.

Kram Ebba

Idag har vi ställt upp på fotografier med lokalbefolkningen allt från gamla par till skolklasser på utflykt. Vi har även åkt tunnelbana, fikat och tagit det lugnt vid sommarpalatset här i Peking. Storstaden börjar trötta ut oss och vi längtar efter exotisk värme och strandhäng. På måndagsmorgonen flyger vi till Thailand. Så redo för sol och bad. Rätt så trött på att strosa omkring i mina yoga pants.

Hej på er!
Idag har vi vandrat runt i Beijing. Besökte operahuset och stötte på en man som åkte rullskridskor som ett proffs. Han körde till och med upp och ned från trappor. Oavsett så va operahuset typ stängt idag så på söndagkväll åker vi till aka dit för att se på någon symfoniorkester och se hur det ser ut där inne. Ska tydligen vara jättefint, iallafall vad jag sett på nätet.

Imorgon väntar sommarpalatset som ligger i en stor park utanför Beijing och det ser vi fram emot. Blir ännu en dag full av promenader. Klockan är runt halv nio hör nu och vi är helt slut!

Som en läsare kommenterade fungerar varken instagram, Facebook eller Google i detta land. Så har uppdaterat instagram lite smått via Anna. Tur man har vänner som kan klivs in och lägga upp bilder åt en.

Hoppas ni har det bra❤

Kram Ebba

Idag ringde klockan vid 04.30 och då var det upp och hoppa. Denna dag bjöd på en busstur ut till den kinesiska muren! Benen värker, rumpan pulserar och vi har precis vaknat upp efter en eftermiddagslur på vårt hostel. Muren var lång, brant och massvis med turister. En upplevelse kan man säga utan tvekan.

Känner att bilderna får tala för denna utflykt. Jag kan inte riktigt beskrivs det hela ordentligt.

Kram Ebba

Okej först och främst. Wow jag är i Kina och vilken kulturkrock! Livet är skapligt annorlunda här eller inte så mycket men småsaker som skiljer. Inte en chans i världen att du skulle få jobba på ett hotell precis vid flygplatsen utan att kunna engelska hemma i Sverige. Men här förstod de knappt "hej" när vi kom fram i tisdags tidigt på morgonen. Eller hur taxichauffören smsar samtidigt som han kör oss in till stan. Eller hur en gubbe använde FaceTime samtidigt som han körde moped. Haha jag gillar Kina än så länge. Speciellt alla skillnader jämfört med hemma.

Igår bodde vi in oss på ett hostel som ligger utanför centrum med några tunnelbanestationer bort. Kändes som vi hamnade på värsta bakgatan när vi kom hit igår. Men efter någon timme så kändes det riktigt bra. Åt på en lokal resturang igår där ännu en gång INGEN kunde engelska. Men personalen va så söt och vi va utan tvekan dagens happening. Tre svenska tjejer klampar in beställer mat och sitter där med sina pinnar och försöker få upp några nudlar. Hon som ägde restaurangen öppnade till och med dörren till oss när vi skulle gå. Gud jag har så mycket att berätta!!

Vi använde oss utav tunnelbanan igår och det gick riktigt bra. En liten miss så då vi använde upp en biljett i onödan men det fixade vi utan problem. Anlände till förbjudna staden och spenderade eftermiddagen där tills det stängde. Sen tog vi en långpromenad in till centrum och vandrade omkring i ett shoppingcenter. Tog varsin semesteröl och skålade in två månader på resande fot!

Idag ska vi förmodligen till operahuset och sedan spana in silket market senare. Vi ska även boka in en resa ut till muren imorgon! Hoppas ni har det bra!❤

Canon EOS 5D Mark iii, Fotografering

sJag kan inte somna. Huvudet snurrar lika fort som tankar kommer och går. Så varför inte öve lite på att fotografera i mörkret. Ljuset fick jag till, men det här med fokus var lika svårt som att hitta en nål i en höstack. Man ser ju inte vart fokus ligger!! Nu ska jag fortsätta lyssna på Melissa Horn och förhoppningsvis somna snart.. Det är ju trots allt sista natten hemma i min egen säng på två månader. Så Ebba, SOV!