Jaha då var man tillbaka i rutinerna igen då, jag har dock inte jobbat idag så det var skönt. Det har varit en härlig dag, jag börjat med en arbetsintervju som gick bra, vet inte om jag kan jobba där bara och kombinera med mitt andra jobb så får se. Sen en långpromenad i skogen med Harry och efter det ett pass på gymmet. Blev lugnt idag men ändå var det jobbigt efter 3 veckors uppehåll.

Jag är även ledig imorgon, då ska jag på ännu en intervju, träffa Ellen och Josse för en fika och på kvällen bio med Josse och Josse. Jag ska äntligen få de Fifty shades of grey, hoppas att den är bra.

Då var vi tillbaka i Sverige igen då, känns verkligen inte roligt, vill bara tillbaka till sol och värme igen. Inga måsten och bara ha det riktigt skönt. Det är väl bara att komma tillbaka till verkligheten och börja jobba igen och få rutiner.

Just nu sitter vi på tåget ifrån Stockholm till Skövde, vi hade bokat flyg med Norwegian och ni som har hängt med på nyheterna vet att det varit strejk nu och såklart blev vårt flyg mellan Stockholm och Göteborg inställd. Vi läste det redan i natt när vi låg på hotellet i Bangkok och då var det bara att börja leta tågbiljetter hem. Det är lite jobbigt att det blev så men nu sitter vi i alla fall på tåget hem efter ungefär 4 timmars väntan på centralstation i Stockholm. Det gick ganska snabbt ändå för syrran som bor i Stockholm kom förbi en sväng så vi fick berätta om resan, det var kul då det inte blir så ofta att vi ses.

Flygresan gick ganska bra, jag lyckades dock inte sova någonting knappt, blev kanske max en timma. Josefin däremot sov nästintill 6 timmar haha. Jag hoppas jag kan somna ikväll i alla fall, har varit vaken i nästan 20 timmar i streck nu och i natt sov vi 3 timmar. Jag förstår inte riktigt vad jag går på nu för jag brukar alltid känna av att jag är trött men nu kan jag bara inte sova. Så jag hoppas verkligen på en härlig natt med mycket sömn. Vi kommer vara hemma ungefär vid 22-22:30, då ska jag krama om min lilla vovve.

Trots att jag väldigt gärna hade stannat i Thailand är det ändå lite saker att se fram emot nu. Den absolut största grejen för min del är att jag ska flytta hemifrån, det känns som att det kommer förändra både mig och mitt liv på många olika sätt, mycket positivt tror jag verkligen. Imorgon och på onsdag ska jag dessutom gå på två olika arbetsintervjuer, en utav dem hoppas jag mer på då jag förhoppningsvis kan kombinera det med mitt jobb som personlig assistent då jag vill vara kvar där, söker endast annat för att få mer jobb. Längre fram i maj har jag bokat Summerburst i Göteborg med ett härligt gäng.

Så just nu är verkligen allt hur perfekt som helst!!

Ja som rubriken lyder har det redan gått 3 veckor, det känns fruktansvärt tråkigt att åka hem då jag gärna hade stannat längre. Samtidigt som vi ändå hunnit med väldigt mycket och upplevt fantastiska saker. Det har varit en underbar resa och det finns verkligen inget jag ångrar med det här. Jag har dessutom gjort den här resan med min bästa vän och det kunde inte ha blivit bättre. Jag hoppas att jag snart kan åka tillbaka till detta vackra land men först vill jag även upptäcka andra delar av världen.

Idag har det blivit en del shopping här i Bangkok, det ska bli roligt att få ge bort sånt jag köpt till familjen och använda det jag själv köpt. Vi har besökt det stora shoppingcentret MBK och där hittade vi en del saker, därefter har vi varit på Khaosan road, det var roligt och ha sett den berömda backpackergatan, dock inte så mycket shopping. Där åt vi mat och kikade runt, det är roligt när det blir så många människor på samma ställe. Dock var vi där lite tidigare men ändå ganska mycket folk.

Tillslut tog vi en Tuk Tuk till någon marknad, vi har ingen koll på var vi var då utan vi bad föraren att skjutsa oss till något ställen haha, men det blev bra som tur var och billigt också. Förutom Tuk Tuk har vi även åkt Skytrain, det var verkligen enkelt och billigt så det kan jag verkligen tipsa om att åka så mycket som är möjligt.

Resan har varit helt perfekt och trots att 3 veckor kanske låter lite för många räcker det för att upptäcka många nya saker och lära sig en hel del. Det har varit en erfarenhet jag inte kommer glömma och detta känner jag och hoppas bara är en början på en rad upplevelser ute i världen. Vill bara börja planera nästa resa när jag kommer hem hihi. Det jag faktiskt längtar allra mest efter just nu är min hund Harry, ska bli så mysigt att gosa med honom igen.

Nu är vi framme i Bangkok och vårt hotell går absolut inte att klaga på, det är helt underbart lyxigt. Vi kom hit vid 21 ungefär så vi struntade i att kika något ute idag utan det blir en heldag imorgon istället. Vi tog skytrain till hotellet vilket var betydligt roligare och billigare än om vi tagit taxi, alla thailändare är oerhört hjälpsamma och vi fick hjälp överallt av folk som antagligen tyckte vi såg vilsna ut haha.

Vi köpte med oss kycklingspett och lite annat gott på rummet och nu har vi det bara allmänt skönt med badrockar även här hihi. Snart blir de en dusch och sedan läggdags och ladda upp inför en shoppingdag.

Bilder ifrån Karon beach!

Ja nu börjar det att gå mot sitt slut på denna resan, vill verkligen inte tro det för längtar inte hem överhuvudtaget. Dock har vi två dygn kvar i Bangkok, det ska bli kul och se den staden och förhoppningsvis hittar vi lite bra shopping också. Vi åker från hotellet vid 15 imorgon och landar i Bangkok mellan 19-20.

Gårdagen spenderade vi i Patong på kvällen och på klubben Grabbarna Grus. Det blev en riktigt rolig kväll och vi låg i sängen när klockan hunnit bli 04. Men det stoppade inte oss från att vara på stranden i morse. Vi åkte till Kata noi idag och det var en fin strand med härligt vatten, ett av få ställen där vattnet verkligen var svalkande annars har det nästintill varit för varmt. Inget att klaga på direkt men det är skönt när det svalkar lite mer.

Hela dagen har vi solat och badat och spelat mycket yatzy hihi. Det är lite vår grej här och vi jobbar för fullt för att slå rekord, ännu har vi inte lyckats men får hoppas att vi gör det innan vi är hemma igen.

Vi har några timmar till på stranden imorgon innan vi åker vidare, då ska vi verkligen njuta till max och bada i havet. Dessutom tänkte vi köpa frukost på hotellet imorgon då det inte var inkluderat i vårt rum vilket vi trodde så imorgon ska vi äta lyxig frukostbuffé.

Toalettgroupie såklart!

Dagens goda sallad!

Vi överlevde, haha!! Vi har verkligen haft en helt fantastiskt och spännande upplevelse. Vi startade dagen tidigt igår och hade en resa på ungefär 3 timmar med bil och speedboat innan vi var framme på Similand Islands. Det består av 9 öar sammanlagt plus två till som ligger ungefär där men inte tillhör Similand.

Vi stannade på 3 eller 4 av öarna igår och snorklade och det var grym snorkling där. Vi fick dessutom se en sköldpadda men dock väldigt kort tid då den simmade iväg när alla hoppade i för att se den, men vi har i alla fall sett en hihi. Blev imponerad av hur väl dom tar hand om sköldpaddorna, de var noga med att man inte fick röra vid dom, då de kunde dö och dessutom var det många stränder man inte fick gå i land på då det var sköldpaddornas stränder.

Tillsist kom vi till den ö där vi skulle sova och vi sov alltså i tält på en ö!? Det gick bättre än förväntat, det var en aningen varmt på natten trots att vi hade bara nät på rutorna. Vi var rädda innan för djur, så dom inte kom in i tältet och så hihi men det var verkligen inga problem. Däremot fick vi en chock på kvällen när i stort sett det enda djuret vi såg var möss och råttor överallt. Josefin var nästintill inget rädd för dessa men för mig är nästan det de obehagligaste djuret jag vet haha. Så kan inte direkt påstå att jag slappna av när vi skulle på toa på kvällen.

Det enda djuret vi hörde på natten var riktigt stora fladdermöss som hängde i träden, dom skrek ungefär på varandra så det hörde vi mycket. Som sagt gick det mycket bättre än vi förväntade och jag är så glad över att vi inte endast åkte över dagen utan även sov då vi fick underbara timmar utan så mycket folk. Jag kan verkligen rekommendera att göra det.

Idag blev det en snorkeltur på morgonen till två öar och sen speedboat hem, det var mer vågor idag när vi åkte hem så många som spydde på båten. Men jag och Josefin klarade oss som tur var väldigt bra, vi satt dessutom i fram och tror det gjorde mycket. Ikväll ska vi till Patong och Grabbarna Grus så hoppas på bra drag och folk.

Bilder från en av öarna igår på snorkelturen!

Denna ön var där vi sov och spenderade mest tid på.

Tälten vi sov i.

En väldigt fin solnedgång vi fick vara med om på en viewpoint.

Sista bilderna tagna i tältet på kvällen när vi spelade spel.

Tillbringat en underbar dag på Freedom beach, tog en longtail ut dit tidigt i morse och sen har vi bara solat och badat hela dagen och haft det bra. Nu hänger vi vid poolen innan vi ska göra i ordning oss och åka till Patong ikväll och se hur det set ut där.

Gårdagen blev lugn, sola och bad när vi kom fram och poolhäng. På kvällen kikade vi endast runt här i Karon då det blev ganska sent när vi hade duschat och så. Ikväll är tanken att vi ska åka till Patong. Dagen ska vi antingen spendera på freedom beach eller Kata noi, inte bestämt oss ännu.

Igår bokade vi även Similand Island. Vi bokade två heldagar med övernattning vilket betyder att vi ska sova i ett tält på en ö. Det kan verkligen bli spännande och se om vi överlever det, haha. De lär vara mycket djur och så men förhoppningsvis väger snorklingen och resten upp där då det ska vara hur fint som helst. Imorgon kl.06:00 blir vi upphämtade och kommer tillbaka på torsdag eftermiddagen. Då får det komma upp ett inlägg om den resan.

En bild tagen på vårt underbara rum med morgonrockar hihi.

Nu är vi framme i Phuket och Karon, vi åkte färja från Phi Phi, det var helt sjukt varmt idag och svetten bara rann från oss båda. Phi phi var riktigt och vi hade roliga kvällar också, dit ska jag definitivt tillbaka någon gång. Det kommer en bildbomb från Phi phi nu och några från idag.

Här är bilder ifrån snorkelturen vi gjorde på Phi phi Island.

Bilder från idag och på vårt enormt snygga rum och här ska vi stanna i en vecka nästa så det kommer nog bli bra. Ikväll ska vi åka till Patong för att se vad som händer där, dessutom är vi i behov av en bokaffärer eftersom vi läst väldigt mycket mer än vad vi kunnat tro.

Dagen har vi spenderat på Phranang beach, mycket sol och bad idag och kikat i grottan som finns på stranden. Nu är det poolhäng igen och senare tänkte vi nog köra ett pass på gymmet då vi kunde räkna våra bilringar förut på stranden haha ne men vi tänkte köra slut på kroppen lite. Imorgon åker vi vidare till Phi phi Island vilket jag ser fram emot.

Dom klassiska hoppbilderna på stranden!

Dessutom var vi varit i grottan med träsnopparna, var väl inget märkvärdigt att se men nu har vi gjort det haha.