Vaknade pigg som en lärka vid åtta imorse och cyklade på studs ned till mamma och pappa för att äta frukost med dem. Mamma skulle på powerwalk med några vänner och jag hakade på. Vi gick 1,5 timmar vilket var fantastiskt härligt!

Jag var därför superhungrig när Elin tittade upp vid ett. Vi lagade lunch och hon stannade i tre timmar. Fina lilla trion!

På eftermiddagen har jag tittat på Youtube och serier i soffan och Richard har spelat. Älskar söndagar. Påskveckans planer är:

Måndag: Vikariera på förskolan, träffa en revisor för att deklarera och fika hos en kollega på eftermiddagen

Tisdag: Sjunga på en dagledighetsträff med SOULMATES i Torslanda, spela in video med Alice, sångcoacha elever och leda ett crossfitinspirerat träningspass för ett fotbollsslag

Onsdag: Vikariera på förskolan och leda ett träningspass utomhus

Torsdag: Barnrytmik i Johanneberg, öva med en pianist inför ett jobb och sångcoacha elever

Fredag: Långfredag vilket innebär att Richard är ledig och jag är ledig på förmiddagen. Planerar en mysig frukost och sedan åker jag till Smögen Havsbad för gig.

Lördag: Påskcrossfit, påsklunch hos la familia och gig på Smögen Havsbad

Söndag: Påskbrunch hos la familia igen

Måndag: Tvåårskalas för Richards kusinbarn och långrep inför bröllopsgig

I fredags möttes vi upp på Le Pain Francais på Avenyn för att fira Amanda som fyller år i veckan. Jag har varit där en gång tidigare men det var flera år sedan. Blev väldigt positivt överraskad av service och mat. På vissa lite dyrare restauranger beställer man in en huvudrätt och får in en liten mumsbit med mat. Då är jag hungrig efter trettio minuter igen. Men på Le Pain Francais var huvudrätten rejäl. Jag beställde in grillad majskyckling, grillade grönsaker och en god dipp. Så gott!

Ett annat plus med restaurangen är att den är ganska mörkt inredd och med dova färger och stora gardiner. En mysig känsla helt enkelt.

I onsdags hade mamma och jag en helkväll tillsammans. Vi arbetar en del tillsammans och pratar med varandra varje dag, men ändå kan vi aldrig tjöta för mycket med varann. Mamma är en av mina bästa vänner och vi har så himla roligt ihop. Vi är så fruktansvärt lika och jag är stolt över att få kalla denna fina fantastiska människa för min mamma.

Vi åt middag på Moon Thai Kitchen och delade på två olika rätter; En massaman curry med kyckling och en kycklinggryta med ingefära, koriander och chilli bland annat. Supersmarrigt! Sedan promenerade vi till Konserthuset för att se Lisa Nilsson. Vilken kvinna hon är (!!) En av mina främsta förebilder sångmässigt.

Man borde verkligen bli bättre på att göra roliga saker mitt i veckan och bryta av från alla vardagliga rutiner.

Jag smsade Elin imorse för att fråga om hon ville komma upp på frukost. Det gjorde hon och vi snickesnackade tills jag cyklade iväg på massage. Älskar att gå på massage och kände verkligen att jag ville unna en timmes avslappning.

Sedan satte jag mig i bilen för att åka på födelsedagsbrunch till min vän Tilda. Hon hade styrt upp så fint med massa god mat.

Det var en del "Rytmusfolk" där alltså personer jag gick gymnasiet ihop med vilket var jättekul för då kunde vi babbla och skvallra om allt som hänt sedan studenten.. Helt sjukt att det är snart två år sedan. Kan inte fatta hur fort tider flyger iväg och snabbare lär det väl gå?

Vaknade tidigt imorse, hungrig och studsade upp för att laga bananpannkakor som jag avnjöt framför Nyhetsmorgon. Kunde faktiskt inte bry mig mindre om "vår i trädgården" för det är jag totalt ointresserad av, men att det är vår i luften bara äääälskar jag.

Har nyss kommit hem från dagens träningspass. Vi är alltid ett gäng som tränar ihop på lördagar och vi planerar gärna våra liv så att vi inte missar just detta pass haha. Finns inget härligare än att ta ut sig riktigt rejält fysiskt, gå hem och duscha, och ha resten av dagen ledig.

Kommande veckan ser ut såhär rent jobb- och nöjesmässigt:

Måndag: Vikariera på förskolan och leda ett träningspass för en grupp på kvällen

Tisdag: Barnrytmik på Hönö, intervju med en tidning och jobba hemifrån på eftermiddagen

Onsdag: Vikariera på förskolan och gå på Lisa Nilsson på Konserthuset med mamma på kvällen

Torsdag: Barnrytmik i Johanneberg och sångcoacha elever i Majorna

Fredag: Barnrytmik på Björkö och vikariera på förskolan på eftermiddagen. På kvällen ska vi fira en vän med middag i stan

Lördag: Ledig dag <3<3

Söndag: Bjuda på lunch

Har haft så fullt upp så har inte prioriterat att skriva här. Förra veckan var superhektisk med jobb hela helgen och när söndagskvällen kom slappnade jag av på riktigt haha..

Fredag kväll spelade SOULMATES tillsammans med gitarrist och sångare Thom Carfors på Kvarnen Pizzeria i Alingsås. I lördags sjöng jag på dop och på kvällen gigade SOULMATES med gitarrist Magnus på Björkö Pizzeria. På söndagen höll jag i mitt påhitt "Musiklekis" för ett gäng 4 till 6-åriga tjejer.

Denna vecka har jag haft mer tid att andas. Många roliga träningspass, vi bjöd Richards familj på fika i onsdags, idag har min kollega Emma varit här på lunch. Jag kom nyss hem från en promenad med en vän och ikväll är det date night som gäller <3

En god brunch en annan dag. I helgen blir det träning, hemmamys och födelsedagsbrunch för en vän på söndag!

I söndags var planen att jag och Amanda skulle äta frukost på JOS. Väl där hade Amanda även bjudit in tre andra vänner vilket var en kul överraskning! Jag trodde jag skulle hungra ihjäl mig innan frukosten var klar haha.. Hade varit vaken sedan 07:00 och bara ätit en halv banan så tack och lov var frukosten riktigt mättande.

Efter frukosten gick Alice och jag en runda på stan och hon följde även med mig för att storhandla. Snacka om att hon skrattade över hur exalterad jag blev att "Willys matsvinn" hade sjukt mycket mat att erbjuda denna söndag. Det är för övrigt ett grymt koncept för att vi människor inte ska slänga så mycket mat.

Godmorgon!
Givetvis vaknade jag av solen imorse. Trots att vi har svarta rullgardiner gör den lilla lilla glipan längst ned att jag vaknar av ljuset. Men jag kände mig tack och lov utvilad ändå och studsade upp 07:30.

Började morgonen med yoga och storkok. Det är så lätt att koka soppa. Bara se till att det kokar upp och sedan kan soppan puttra på låg värme. Idag blev det en linsgryta med indiska inslag. Perfekt att ha som matlådor!

Sedan ringde jag upp mamma på frukost. Nu har hon precis gått och jag tänkte snart gå en runda. Dagens planer är crossfit och middag med mamma och farmor ikväll. En lugn lördag utan jobb. Precis vad jag behöver!

Den obotliga optimisten tänker att det är härligt att det bara är två månader kvar tills vi får njuta av sol, bad och värme. Då åker vi nämligen till Kroatien. Jippie! En veckas semester i slutet på maj kommer nog sitta alldeles utmärkt med tanke på att sommaren kommer innebära mycket jobb för min del. Jag tänker att det får bli någon weekend i slutet på sommaren eller till hösten också. Kanske Spanien eller London.

Älskade Grekland. Har varit där sex gånger och tröttnar aldrig. Men i år vill jag se något annat!

Fantastisk utsikt från en restaurang på Kreta.

På söndag ska jag äta frukost i stan med min vän Amanda. Troligtvis ska vi gå till JOS vilket är ett av mina favoritmathak i Göteborg. Titta bara hur god lunch man kan få..

Denna sallad är med oumph vilket är ett veganskt köttsubstitut. Oumph är ett sojaprotein men smakar och känns i konsistensen lite som kyckling.

Eller en acaibowl och en smarrig smoothie..

Nu finns JOS både på Lilla Kyrkogatan och Avenyn. Frågan är vilken som är mysigast..