Mätta i magen sitter vi vid gaten och väntar på flyget.
Tågresan gick smidigt och för ovanlighetens skull var det inget krångel.

En god burgare och lite strosande i affärerna är vad vi hunnit med hittills. Laddat upp inför 10h på flygplanet.
Konstigt nog ser jag ändå fram emot en flygtur med min Maja.

Nervositeten har släppt och båda känner sig bara väldigt taggade. Vi landar i Bangkok kl 07 imorgon, vilket är ungefär kl 01 i svensk tid.

Nu är det äntligen dags. Jag ligger här i sängen och går igenom min telefon. Ser så att jag har offlinelista på Spotify, så att jag har laddat ner bok till Storytel och att jag har några kul spel att sysselsätta mig med kommande resa.

För idag bär det nämligen av mot Thailand! Har känts så overkligt hela veckan att det är så närma och nu ligger man här i sängen och ska snart ta första steget mot ett nytt äventyr.

Jag ska möta Maja på tågstationen om lite mindre än en timme. Där susar vi ut genom Sverige och är inte åter förrän i slutet på mars. En väldigt god men pirrig känsla!

Kommer att använda bloggen som en offentlig resdagbok, då det är många som efterfrågat bilder och uppdatering. Så häng med här och ta del av vår resa på andra sidan jorden.

Det blev en promenad med tjocka jackor ute i det härliga vädret. Nu sitter jag på jobbet och har precis fått ner lite mat.

Efter att jag och Sandra stängt ska vi hem till Simone och mysa lite. Med andra ord en lugn och skön söndag trots jobb.

Tunga och mätta har vi nu dykt i varsina telefoner.

Efter lite velande ifall vi skulle gå ut igår eller inte, kom vi fram till att en natt med mycket sömn och sedan en god brunch lät mer lockande. Sagt och gjort!

Nu väntar en promenad i solskenet innan det är dags för mig att byta om till piké och förkläde och sälja kaffe.

Lite smålängtan tillbaka med tanke på det kalla och gråa vädret här hemma. Men en vecka ska jag allt hålla ut.

Helgen bjuder på jobb nere på Espresso House Storgatan (kom och köp), därefter väntas en veckas ledighet. Som om jag behöver vila upp mig innan två månader i Asien.

Skämt åsido, så kan det vara bra med lite tid hemma för att packa och städa. Två månader i en ryggsäck kräver ändå lite tanke. Ska även passa på att hälsa på lite kompisar och familj, kramas och säga hejdå.

Dagen till ära åkte jag hem till Maja i Veinge. Planerade och räknade lite på vår resa till Asien de kommande två månaderna.

Efter ett tag kom även Simone dit på besök och hela trion var samlad. Har myst och prövat kläder inför resan. Jag och Simone har också delat med oss av alla våra roligheter från Gran Canaria.

Vi beställde en familjepizza som även Leo kom för att tugga på. Alltså en riktigt lugn och god dag med några utav mina favoriter.

Befinner mig nu på hemmaplan igen. Aningen kallt men annars ganska skönt att krypa ner i sin egen säng igen.

Sista dagen njöt vi av soltimmarna på stranden, sedan var vi och åt god mat på El Cenador en restaurang som ligger mitt emot hotellet. Jag och Simone avslutade sista dagen med ytterligare en utgång. Har hunnit träffa en del folk som vi ville upp och säga hejdå och umgås med en sista kväll.

Är väldigt nöjd med resan. Även om jag varit i Puerto Rico var eller varannat år sedan barnsben så njuter jag lika mycket varje gång.

Så tack för en riktigt bra semester. Nu ska jag försöka stå ut med kylan tills nästa söndag då det bär av mot Asien.

Den härliga morgonutsikten när solen är påväg upp över berget. Samt bilder på den goda glassen i Maspalomas, här nedan.

Idag ska vi gå ner till Puerto Rico beach, njuta och ha det härligt. Vädret ser lovande ut!

• Resor

Dagen bjöd på härligt väder och ett gott poolhäng. Idag har solen tagit och vi alla har varit lite rosiga om kinderna.

Efter att vi duschat och bytt om möttes vi upp vid båten där Jonte och Amanda bor och sedan satte vi oss i taxin mot Maspalomas.

God mat (lasagne för min del), lite shopping och strosande i affärer samt super god glass på ett café nere vid havet, är vad Maspalomas bjöd oss på ikväll.

Har verkligen en super härlig semester med ett riktigt gott gäng!

• Resor

Idag tog vi våra badväskor på axlarna och traskade bort mot Amadores Beach. Har haft ytterligare en dag med super fint väder. Har blåst en aning men i solen är det varmt ändå.

Nu har vi precis umgåtts på balkongen och nu går vi mot någon restaurang med lite småhungriga magar.