Härliga hösten! Efter gårdagens fest, blev det en trip till Borås.
Har ett projektarbete där vi ska delta i ett evenemang och sedan utvärdera det i form av en rapport. Jag tillsammans med Linn och Fanny bestämde därför oss för att åka till bomässan, som över helgen äger rum på Åhaga i Borås.
En timmes strosande på mässan och sedan blev det ett besök in till centrum.
Fanny tog oss till ett mysigt café som låg alldeles intill Viskan, där vi slog oss ned för att bara mysa och få lite gottis i magen.

Som rubriken lyder var temperaturen något ovanligt hög i havet. Ett gäng från klassen blev lagom lockade när Felicia berättade om denna platsen för någon vecka sedan, så idag samlade vi oss i tre bilar och körde ut till Bua. Man rekommenderas att inte bada där då starka strömmar lurar och hala stenar pryder havskanten, men vi tog med oss ett proffs och på så sätt kunde vi njuta av det härliga vattnet innan ett informationsmöte på campus.

Då är jag hemkommen efter en riktigt härlig helg. Tog flyget tidigt fredags morse alltså en lite kortare visit den här gången, men ack vad jag får se mycket. En liten promenad i Zürich, aperol spritz i Rorschach på en skybar, mexikansk middag på en mysig restaurang på landet samt tre nätter med god sömn i Wasserburg.

Vad jag inte nämnde ovan är Säntis Der Berg i Schweiz. Vi tog en gondol 2600 meter upp för att se något jag aldrig tidigare sett. Jag var ovanför molnen ståendes på marken samtidigt som jag andades in den friska, kalla luften. Att de här bergen är Andis vardag har jag så svårt att förstå. Detta är verkligen något som är helt nytt för mina ögon, och det är fantastiskt.

Då var det dags att summera och dela med mig av fyra helt fantastiska dagar tillsammans med alla nollor, faddrar, volontärer och arrangörer.

Först och främst kan jag börja med att berätta att jag numera är student. Ska läsa Event Management, Högskolan i Borås, men utbildningen förlagd på Campus Varberg. Har hunnit gå två veckor och än känns allt bra. Många nya intryck och har nog inte hunnit smälta allt. Första veckan bestod av program och kursintroduktioner och sedan kickade nollningen igång förra veckan.

Campus Varberg har en egen nollning för alla utbildningar som är förlagda där. Tillskillnad från t.ex Halmstad så nollas vi inte klassvis utan är uppdelade i lag blandat från olika utbildningar. Detta ser jag som både fördel och nackdel, kanske att man velat lära känna sin egen klass först samtidigt som man får en bredare bekantskap med de andra klasserna.

Var lag hade sitt eget tema, jag hamnade i Baywatch. Till en början kändes det svårt med klädseln men med goa träningskläder steg vi in på klubbar och barer. Har aldrig varit så skönt klädd på en utgång tidigare. Veckan bestod av lekar, dans, tävling och fest och liksom alla andra kollningar avslutade vi med en finsittning. Där bjöds det på underbar mat, prisutdelning och liveband. Lite besvikelse att vi inte ens fick pris för vår fantastiska sammanhållning, men huvudsaken är att vi har haft kul och det är en sak som jag verkligen kan garantera!

Ytterligare ett tyskt besök, vilket innebär att också jag får upptäcka och utföra nya upplevelser i trakterna. Fyllde bilen med mig, Andi, brorsan, Sofia och Maja för att sedan rulla till Kungsbygget. Har faktiskt inte varit där tidigare även om det är så pass nära som det är.
Rodel, zipline samt rocket-bungy, shit så kul. Hade högre förväntningar på rodeln men de andra aktiviteterna vägde upp. Att flyga iväg upp i luften med de två gummilinorna gav ett rejält pik i magen. Riktigt kul!

I måndags körde vi till Göteborg för att ta oss an en dag på Liseberg. Man blir aldrig för gammal!

Det har varit en super härlig långhelg, med mysiga kvällar, god mat och trevligt sällskap!

För att säkert inte vara ensam hemma valde jag att spendera ytterligare lite tid med min förfäder. Lite kortspel och en lugn kväll i Båstad satt fint. Idag drog jag med mig morfar ner till havet för jag ville ta ett morgondopp. Kan säga att det var nog det kallaste vattnet jag badat i detta året. Men så pigg man blir.
Nu är jag påväg till jobbat, det har börjat forsa regn från himlen och de säger att det ska hålla i sig hela dagen. Då finner jag ingen större förlust i att jobba.

Mina föräldrar har tagit sina väskor för att spendera några av sina semesterdagar ovanför Göteborg i Mollösund. Hade småplantor om att följa med, med tanke på att jag är ledig två dagar nu. Men efter lite om och men kändes sträckan för lång för att det ska vara värt, plus att jag har första matchen för höstsäsongen.

Istället blev det en trio till väla och träning igår, sedan stannade jag kvar hos mormor och morfar i Knäred inatt. Nu har jag tillsammans med morfar varit ute med min kusins hundar uppe i skogen (då de är iväg med mina föräldrar). Fick nästan lite höstkänsla när vi hittade lite kantareller.

Dock fel att få höstkänsla då idag är första dagen jag är ledig denna sommaren när solen är framme. Detta ska jag fira på Båstad strand tillsammans med Maja.

Jag och Moa beslutade oss om att ta vara på de få lediga timmar vi har genom att gå upp lite extra tidigt och äta en härlig frukost tillsammans. Sagt och gjort, nu har jag precis kommit hem från en lång och mysig frukost samt en sväng in på Soda. Hade egentligen tillåtit mig själv att shoppa men som vanligt när man gör det så hittar man inget.

Alla restaurangare vet att sommar inte betyder lugnt och skönt, semester och sol eller sovmorgnar och sena utekvällar. Konsten är att försöka kombinera stressen på jobbet och en rolig vardag utan att det blir för mycket. Där har jag lätt för att misslyckas. Tröttheten kommer oftast ikapp mig.
Dilemmat är att jag känner att jag behöver vila den lilla ledighet jag har samtidigt som jag träffar mina vänner alldeles för sällan. Därför har min lediga söndag och min lediga kväll igår varit kompletta. Jag har umgåtts med Simone och tagit det lugnt på samma gång. Välbehövligt efter lördagens femtontimmars pass mellan 12 och 03..

Resterande del av min resa har vi spenderat kring, på och i Bodensee. Vädret har varit bra nog att jag har en kropp som med skarpa linjer över axlar, bröst, armar och ben skiftar mellan rött och vitt.

Igår tog vi en promenad i Lindau för att där efter stiga på färjan över till Bregenz i Österrike. Bodensee har i denna årstiden en färg som kan jämföras med den turkosa nyansen på havet i Thailand, så när vi kommit tillbaka hem till Wasserburg kunde vi inte motstå suget av ett dopp i sjön. En liten simtur innan det var dags att svira om inför middag tillsammans med Andis föräldrar på en vietnamesisk restaurang i en idyllisk miljö. Vårt bord var omringad av en lustgård och alldeles bakom var ett fält för vindruvor. Inte nog med det så smakade maten också fantastiskt. Tyvärr saknar de flesta restauranger menyer på engelska, men detta är inget problem när man har en personlig guide som ständigt översätter och rekommenderar.

Nu sitter jag på flyget påväg till Köpenhamn. Mina söta föräldrar har tagit bilen och några vänner för en dag i Danmarks huvudstad, vilket innebär att jag kommer undan två timmar på tåget till Halmstad.
Har varit en riktigt bra helg med både återseende och mycket nytt. Alla intrycken gör mig aningen mör och trött, så en god sömn inatt innan det är dags för verklighet och jobb imorgon.