Hej! Alltså under senaste veckan har det verkligen blivit vår, så underbart men lär väl bli snöstorm snart eller nått... suttit ute och solat en del, försöker hålla i lite bränna från Miami för om en vecka ungefär åker jag ju faktiskt tillbaka till Florida, fast med värdfamiljen och till Disney Land och Universal , är så taggad så jag spricker. En hel vecka ska vi vara där så hoppas de blir lite tid till att ligga och sola också.

Annars har jag inte skrivit på ett tag men lite av vad som hänt kan jag dra. Var med värdfamiljen en eftermiddag uppe i bergen och gjorde tubing, haha vet inte vad jag ska kalla det på svenska men vi åkte på gummideck ner för backar, alltså svin kul!!!!!!!! Hängt med Linnea, varit i Wayne och hängt med Elin, tränat ja det har inte hänt överdrivet mycket mer än vanlig vardag. I lördags när jag var hos Elin träffade vi hennes nya au pair granne vilket är en svensk kille från Norrland, så vi käka middag där med dom, mycket trevligt. Insåg då hur länge sen de är jag var ny och allt va nytt, snart varit här ett halv år!

Jag och Linnea har käkat god frukost också igår då vi också handlade till semlorna vi gjort idag. Så stolt över oss att dom blev så goda och fina som dom blev, bästa vi. Ger typ allt kred till Linnea men gjorde lite jag med. Nu i eftermiddag/ikväll har jag och Bella varit på mallet, King of Prussia och shoppat lite inför Florida. Och vi testa någon jäkla grej, 3D glasögon delux typ haha vet inte vad det heter men det kändes som man va i filmen och så kom de luft o slag i ryggen från stolen. Bella valde självklart att vi skulle se en skräckfilm, och ja ni som känner mig vet. Hemska 5 minuter var det. Han bjöd oss dock på en karusell tur film som var sååå verklig, skattade så mycket och det sicklades till och med i magen?! Imorgon är det fredag, hejs!

Säger det inte allt för ofta men ikväll saknar jag er lite extra mycket familjen. Börjar kännas att man inte suttit vid middags bordet o bara pratat strunt och umgåtts på lite mer än 5 månader nu. Men om 2 månader är ni här❤️

Alla hjärtans dag i all ära men för min del händer det inte mer än att jag strax ska till gymmet. Kom upp till lite presenter av Autumn imorse i alla fall vilket var mysigt. Linnea och jag ska på Fifty Shades Of Grey ikväll också, inte något jätte fan av varken filmerna eller böckerna men ska bli kul! Annars tänkte jag uppdatera om sista och bästa dagen i Miami.

På tisdag kvällen kom vi på att vi ju ville till Key West, men alla hyrbils firmor hade stängt så vi ställde klockan tidigt onsdag morgon och gick direkt till närmsta firman. Det ända dom hade kvar var en smartcar haha men det passade ju oss toppen. Så vi styrde bilen mot Islamorada ute på Key West, samma del som jag var på med värdfamiljen i november. När vi var framme åkte vi in till ett hotell där vi käkade varje dag sist och tänkte att vi kunde hänga där. Men min värdpappa var också där just då med sin båt så efter en god lunch blev det en tur med båten. Och mina ögon har nog aldrig sett så fint vatten och vy! Helt frälst blev jag haha och den där känslan när man åker båt i strålande sol på öppet hav, bästa. När vi kom tillbaka hängde vi vid poolen ett tag innan vi fick låna Porschen och åka en sväng. Alltså kändes som en dröm när vi åkte över broarna och lyssnade på Justin Biber i Key West. Efteråt tog vi vår smartcar igen haha och åkte tillbaka till Miami men vi stannade till vid Dolphin Mall och shoppade lite och åt på Cheesecake Factory. Sen var det bara hem och packa för att åka till flygplatsen torsdag morgon.

Kommer leva på hela den veckan så länge, och bästa Malin saknar henne så redan❤️❤️

Vår tredje dag trodde vi att vädret skulle bli sämre så vi bestämde oss för att skippa stranden och utforska Miami lite mer. Så vi började med en promenad till south point vilket var en himla bra idé och verkligen något man inte får missa om man är i Miami. Så, så fint och vädret höll sig fint hela dagen med. Efteråt gick vi tillbaka och käkade lunch innan vi tog uber ut till Wynwood Walls, också något man inte ska missa, så fint. Vi hamnade också på en mysig restaurang där vi åt lite gott innan vi åkte tillbaka igen.

Andra hela dagen spenderades även den mestadels på stranden, och en lång promenad längst den för att sedan beställa in godaste hamburgaren vi någonsin ätit typ. Vi delade och den var enorm och till serverades sjukt goda pommes, kan rekommendera Kimpton Surf Comber hotell endast för deras mat typ haha. På kvällen gick vi till shopping gatan och ja shoppade lite och åt middag innan vi köpte med oss lite vin till hotellet. Just de, vi bytte hotell på eftermiddagen också, inte lika fancy längre men det var helt okej. Sedan fixade vi oss och partajade natten lång vilket var sjukt kul. Men New Yorks nattliv är bättre! Självklart glömde jag spara min mystory från kvällen så har inga bilder från de... Puss

Inte bara gjorde jag en tatuering, utan gjorde även den man ser på bilderna över. Två fåglar för mormor och morfar. En tatuering jag tänkt på väldig länge men inte vetat vart jag ville ha den. Men jag är väldigt nöjd och den betyder och symboliserar något väldigt känslosamt och viktigt för mig. Haha är lite flammigt röd över allt ser man på bilderna...

Runt 8 på lördag kvällen var vi framme vid hotellet på Miami Beach, lite smått trötta. Våra första två nätter hade min snälla värdpappa bokat åt oss på ett super fint hotell precis vid stranden så vi spenderade kvällen med att kolla in hotellet, gå en sväng och käka middag för att sedan somna gott på vårt najsiga rum. Sen vaknade vi tidigt på söndag morgon och intog solstolarna på beachen där vi låg hela dagen, beställde lunch till stranden, badade och bara hade det super bra. Kvällen blev en promenad längst stranden, shopping runda och god middag. Lägger in bilder från första hela dagen. Puss

Spontant, extremt spontant så tatuerade jag mig för första gången igår. Väldigt nöjd och glad, känns bra att ha dom på armen, min allra bästa familj. Dom tre viktigaste personerna i mitt liv.

Hej på er! Det var ett tag sen jag uppdaterade nu, men inte haft någon lust alls haha. Just nu ligger jag och Malin och halvsover rätt tidigt för imorgon ska vi hyra bil och åka på en liten roadtrip till Key West!!! Sista dagen hela också:( Men herregud vad vi har hunnit med saker och haft det bra, så tänker att jag delar upp allt, puss!

Mötte Malin i torsdags på flygplatsen och vi tog oss in till New York, efter lite mat i magen och a LOT of catching up somnade vi gott. Fredag, upp tidigt och fara runt i New York hela dagen, bra väder fick vi men det var svin kallt. hann med en hel del och vi avslutade vår fredag med en middag samt utgång tillsammans med Linnea och Elin, underbart. Vaknade lagom pigga på lördagen men vi tog oss upp för en sväng på stan innan vi tog flyget till MIAMI. Och det är ju här vi är nu.