Mars

Jag och Allis fortsatte vår resa till Khao Lak för att ingen av oss hade varit där efter tsunamin som drabbade Khao Lak väldigt hårt. Vi båda ville få lite perspektiv och se memorial park som finns där. Det var väldigt jobbigt att se bilder på barn och vuxna som dött i tsunamin uppsatta träd längst stranden och vi såg flera filmer på ett museum från när den slog till. Men kändes viktigt att få ta del av det. Vi bodde på ett litet gulligt hotell men vårt rum var knallgrönt och hemskt haha. 5 mars var det också ett halvår sen morfar gick bort så mycket tankar gick åt honom då.

Efter det styrde taxin till Kamala igen, denna gång var Gunilla (Allis mamma) och hennes syster där på semester så vi umgicks med dom.

Och den 10 mars fyllde bästis 20 vilket vi såklart firade! Vi fick också se när det bildades en ring runt solen vilket var coolt men tydligen rätt vanligt...Men vi drack drinkar på stranden med Olivia, åt tacos, lösgodis och bara hade det hur bra som helst tills vårt visum i Thailand gick ut så vi drog till Malaysia.

Kuala Lampur rättare sagt, här spenderade vi några dagar, bodde lyxigare och sov som gudar i våra sängar, shoppade, turistade, drack drinkar med världens utsikt. Träffade Gustav gjorde vi också och käkade på Friday's i mallet.

Åkte till IKEA och åt köttbullar, köpte också en stor nalle att krama på eftersom Allis inte gillar att kramas med mig:(

Sedan flög vi ner till Langkawi, paradis ön. På flygplatsen anslöt sig också Dennis. Lata dagar på finaste stranden, helt stört varmt minns jag att det var också. En dag åkte vi även upp till Sky Brige vilket var väldigt coolt.

Sen tog vi nattbussen till något ställe utanför Perhentian Islands för att sedan ta båten ut dit. Obehaglig bussresa minst sagt, höga berg och djupa dalar överallt och halvtrasig buss, skogsbrand osv osv. Trots de sov jag och Allis nästan hela haha. Men gud så värt det. Även att ön var rätt död och det hände inte mycket hade vi bra dagar där och så mycket fiiiint vi fick se. En helt annorlunda miljö och rolig snorkling. Sen åkte vi tillbaka till Langkawi för Sky Diving som Allis fick av mig Kajsa och Malin i födelsedagspresent, men självklart var det krångel och dom kunde inte flyga på flera dagar... Så vi åkte till Koh Lipe.

.April

Fina Koh Lipe. Allis fick istället en tatuering som födelsedagspresent så både hon och Dennis tatuerade sig. Dennis fyllde år också, han och Allis gick ut och firade medans jag låg i bungalown med matförgiftning, så kan det gå.

Sen åkte Dennis hem igen och jag och Allis fortsatte till Koh Lanta, solade åt god mat, spelade kort i solnedgången och bara njöt av vår sista vecka. Några dagar senare gick färjan till Ao Nang för en natt där innan nattbussen tog oss till Bangkok för att shoppa och fira Thailändsk nyår, satan så kul vi hade!! Sen åkte vi hem till Sverige igen...

Väl hemma firade vi Allis 20 årsdag igen men denna gång med båda våra familjer och Kajsa och Malin såklart. Följt med en utgång. Njöt av den fina våren, tacomys med tjejerna varje helg och utgångar hit och dit. Lisa fixade även till mitt hår så det blev fint igen.

Nu var månaderna med min och Allis resa slut, skönt att ha det lite dokumenterat såhär. Tänk hur mycket häftigt, roligt, sjukt vi fick vara med om och hur mycket fint vi fick se. Världens bästa resa och saknar min bästis så jag dör nu, saknar ditt fula skratt och din världssämsta humor Allis, kan vi göra en repris <3

Hej på er! Går så bra för mig att orka uppdatera här... Jag och Dennis hade en bra vecka och hann med mycket även att jag jobbade. Alla tyckte om honom även fast Rocket (katten) och Coco (min 8åring) har känt sig lite bortglömda för att dom inte fått all uppmärksamhet haha. Vi har shoppat, tagit Bella till King of Prussia, lekt massor med Kai, varit på Chuck'n Cheese med Coco, ätit massa gott på mysiga ställen, gått på bio med liggande soffstolar, ätit på Cheesecake Factory, åkt till Outleten och fyndat, varit i Philly osv. Och lekt i snön som kom såklart!! I måndags körde jag honom till tågstationen för att han skulle åka hem. Jobbigt såklart men Malin kommer ju snart, 2 februari närmare bestämt och jag lääääängtar så mycket!!!! Ska ta ut en semester vecka och vi ska vara första dagarna i New York innan vi åker ner till Miami, så kul och just med bästa Malin! Sen har familjen min bokat resa hit 16 april också så tiden lär bara springa förbi.

Just nu sitter jag och väntar på Coco's gymnastik, som varje fredag och sen ska vi hem och ha fredagsmys innan det blir sleepover med Linnea. Imorgon åker vi till New York med Elin för en ute kväll i New York, puss

Nu är vi tillbaka i Doylestown och allt är tillbaka i rutin efter vinterlovet. Känns fortfarande ofattbart att jag bor 1 1/2 timme från New York!! Vi hade i alla fall det bästa nyåret jag haft hittills i mitt liv. Visade Dennis runt i New York hela dagen innan vi fixade oss för nyårsmiddag, riktig chansning med restaurangen men det blev toppen. Sen trängdes vi med alla på Times Square och räknade ner till 12 slaget. Sedan åkte vi till vårt hotell och somnade gott. Var sådär lycklig hela dagen även att mina fötter gjorde såååå ont haha. Söndagen spenderade vi i New Jersey på mallet och fyndade en hel del innan vi åkte hem till min värdfamilj. Berättar lite mer och visar vad jag köpt i ett annat inlägg, puss

Har ju inte varit dritt bra på att uppdatera här på senaste, har varit upptagen med att kolla på SKAM... Nae men har kollat. Men sen sist har det väl hänt en del men ändå inte. Jag och Linnea har varit i New York över dagen och myst runt och frusit haha. Vi har firat jul på Ikea och hemma i huset och så har jag varit sjuk. Men nu mår jag bättre och ligger på hotell rummet och väntar på Dennis vars plan var försenat men snart är han här. Så imorgon ska vi hänga här innan vi ska fira nyår, känns lite overkligt att vi faktiskt ska fira nyår i New York. Lite nervöst också med så mycket folk... Pusshej

Januari. Minns att det nya året startade lite väl dramatiserat tillsammans med roligt nyårsfirande men det var inget som stod i vägen från att januari skulle bli en bra månad. Jobbade mina sista dagar på Saab Barracuda innan jag Allis och Jonna tog våra ryggsäckar och flög till Bali. Vi blev inte alls impade på Kuta och vi testade på Skygarden och ja vi alla tre är nog rätt överens om att vi inte vill ha någon repris från den natten men vi kan då skratta gott åt det nu i efterhand även att det kunde slutat rätt dåligt haha. Hade även min värsta bakfylla någonsin och efter en rolig bilresa till ulluwatu fick vi se lite mer av det fina Bali.

Februari. Jonna lämnade oss och fortsatte sin resa med Tedde medans jag och Allis åkte vidare till Ubud. Mitt ute i djugeln och på hotellet träffade vi några trevliga prickar vi kom att hänga med veckorna efter. Tur var de att vi träffade killarna för vi hade nog inte fått se allt som vi gjorde om vi hade hyrt en taxi själva.

Sen fortsatte resan till Gili Trawangan. Båtresan dit är med på mina topp 10 värsta upplevelser, började med att vi satt på taket, drack öl, solade och lyssnade på musik och slutade med att vi (jag och allis endast förmodligen) trodde vi skulle dö och jag funderade på om jag skulle spy på mig själv eller på Pontus. ALDRIG mått så illa i hela mitt liv. Men det var ju värt de för vad vi fick uppleva sen. Bodde i lyxvilla, solade, badade och festade.

Sedan åkte vi tillbaka till Ulluwatu men denna gång med killarna och bodde på ett övergivet lyxhotell får man nog kalla det. Sedan var vi rätt mätta på Bali och det svajiga vädret så vi flög till Thailand, Phuket och Olivia. Insåg hur mycket vi saknat Thailand.

Blandar ihop dagarna och vår resrutt men vi var på Kamala Beach under alla hjärtans dag som vi firande på vattenskoter, vi tacos, var Job 2 do spelning osv.

Vi åkte till Phi Phi Islands också där vi bodde i ett rum utan fönster haha och gick långa promenader till den fina stranden. Stötte på Naill Horan gjorde vi också och hade solstolarna bredvid honom en hel dag. Vi promenerade också upp till view pointen vilket var hemskt, Allis fick peppa mig hela vägen upp för att vi skulle komma fram haha. Vi träffade också Tim, Amy och Ellen och bestämde oss för att spontant åkte upp till Ko Phanang och möta Calle och Danne för Full Moon party.

Vi bodde för första gången under resan på ett hostel och det var en upplevelse i sig. Det började med Pre Full Moon då Allis blev av med både skor och mobil, men minns att vi hade sååå jäkla kul ändå. Och själva Full Moon var något utöver det vanliga och min mystory från natten skrattar jag lika mycket åt varje gång. Vi alla bestämde oss för att köra utan flippflopp vilket Calle fick sota för sen då vi spenderade halva natten hos en doktor och Calle fick sy ihop sin fot medans alla hade rätt höga promille halter.

Efter allt det åkte vi vidare till Koh Tao där Tim, Amy och Ellen också var. Där spenderade vi resten av februari och hade det hur bra som helst. Gjorde pubcrawl och latade oss på stranden.

Hej från mig! Just nu sitter jag och Bella på tåget hem från Philly. Bella fyller år idag och en av hennes presenter var att åka dit med mig. Vi har i alla fall haft en väldigt bra och roliga dag. Så glad att jag har Bells, en liten bästis.

Annars senaste dagarna.. Var en lugn helg med jobb hela fredagen då jag och Linnea hade playdate med våra 2:åringar. Sen tog jag hand om Kai hela lördag förmiddag, super mysigt. Sen var det äntligen äntligen dax för Coco's The Nutcracker uppvisning, kände mig så stolt så jag grät en skvätt, lilla gumman var så duktig! När uppvisningen var slut åkte jag och käkade världens bästa sushi bufe med Linnea och Evelina och senare gick vi på bio, möjspöjs. I söndags skulle vi åkt till Philly för Lucia men hade lovat Coco att ta med henne till Panera Bread efter hennes sista uppvisning, så efter lite shopping med Bella och Linnea i Valley Square åkte vi med Autumn och Coco dit. Köpte mig äntligen en kappa, visar den någongång.

Igår var vi på bodypump och jag kan knappt gå idag, så nu vet ni lite av vad jag har haft för mig. Puss

Nu är mina naglar i alla fall julfina.
Torsdag och jag har spräckt min skärm ordentligt, fyf*n så arg jag blev, klämde den i bildörren... ser ut som den kommer bli lagad snart i alla fall! Annars har jag lämnat bilen på service och myst runt i stan med Linnea idag. Imorgon ska vi ha playdate med våra 2 åringar, tanken var att vi skulle åka till Ikea och köpa pepparkaksdeg så vi kunde göra pepparkakor med dom men blev så krångligt och vi är lite lata. Ser ut att bli en bra helg i alla fall, Coco har uppvisning av The Nutcracker på lördag och på söndag blir det Philly med Evelina och senare också Linnea. Vi ska bl.a. kolla Luciatåg. Kram

Vardagen rullar på här och jag är lycklig. Mycket kul att se fram emot och snart julafton och nyår då jag får efterlängtat besök från Sverige! Har i alla fall haft en mysig kväll med mitt minsta värdbarn och lillen är ju de bästa som hänt! Finaste lilla bebben. Mitt största problem just nu är alla julklappar jag måste först komma på och sen köpa, och inte nog med det Bella och Coco fyller år också. Julstämningen är på topp här hemma också, granen är klädd och pyntet är uppe och den enda musiken som får spelas i köket är julmusik. Renoveringen och utbyggnaden av köket har börjat också, halv kul men är bara att stå ut med alla dessa byggare utanför min dörr...

Just nu kollar jag och Bella på film och imorgon blir det lunch med Linnea, fixa naglarna och gymmet. Nu vet ni det, puss och kram.

Hej! Vi är hemma från Florida och det var både skönt och tråkigt att komma tillbaka haha. Vi hade det ju så bra där nere! Vi kom hem rätt sent på fredag kvällen men Linnea kom hit med sushi <3333 och sov även här, så möjs! På lördagen åkte vi till King of Prussia för att se vad som fanns kvar av Black Friday Sales med Evelina. Fyndade bh-ar, de va det enda. Sen åkte vi hem till Elin där vi skulle kolla film men hunden hon var hundvakt åt rymde haha så vi jagade den ett bra tag så det blev ingen film. Men det blev en rolig lördag ändå!

I söndags var det full rulle med familjen även att jag var ledig. Coco hade sitt birthday party vilket var jätte kul, Kai var med och han var såå söt hela tiden. Sen serverades det Thanksgiving middag hos värdmorföräldrarna vilket var super mysigt och gott. Träffade deras katt också vilket var den absolut fetaste katten jag någonsin sett, ska ta kort på den nästa gång haha.

Annars idag och igår har det bara varit vanlig vardag och det är så mysigt här hemma med allt julpynt och granen!❤️

Idag har varit sista hela dagen och thanksgiving. Vädret har varit lite sämre idag men den har varit toppen ändå. Blev en sväng med båten för att kolla in jätte stora fiskar, alltså enorma typ 2 meter långa... + att de va pelikaner överallt där. Hatar verkligen fiskar och fåglar så mycket. Sen har vi spelat fotball hela gänget, mitt lag förlorade... Min värdmormor eller vad jag ska kalla henne fångade en rolig in the moment bild i alla fall. Så har vi käkat lite thanksgiving mat också som min värdfarmor lagade haha. Vi har också gått lite skattjakt som var tradition för barnen, var inte till så stor hjälp med kartorna haha. Min värdpappa höll också ett litet tal vid middagen om alla, därav också om mig och blev så glad av dom fina orden. Och nu ligger jag här i sängen brevid Coco och känner mig tacksam för att jag har bästa kidsen att ta hand om, bästa värdföräldrarna och världens bästa familj och vänner där hemma❤️