Förra tisdagen kom mamma, mormor och morfar hit. De bodde i ett hus i Mijas Costa Vi har haft det jättemysigt. Har gått Caminito Del Rey (en ravin i bergen), hängt i Málaga, ridit i Marbella, åkt linbana i Benalmádena, paddlat i Nerja och hängt på stranden.

Caminito del rey^

Málaga^

Ridning vid Marbella^

Casares^

Benalmádena^

Nerja^

Kram<33

I fredags åkte vi till Sevilla, jättefin stad, verkligen värd ett besök. Vi åkte dit med humhum-kursen. Tänkte uppdatera med lite bilder från dagen.

Har varit väldigt dålig på att uppdatera på senaste, så tänkte sammanfatta senaste tiden.

På sportlovet var vi tre stycken som åkte till Madrid, Olivias pass blev stulet och då behövde man åka till svenska ambassaden i Madrid så vi tänkte att vi kunde göra en resa utav det. Vi var där i tre nätter. På onsdagen blev det middag ute och en väldigt rolig utgång. Andra dagen blev det sightseeing och shopping. Dagen efter fixa vi Olivias pass, sen gick jag och Olivia på två konstmuseum och hamnade på ett ställe som heter ”Vertical Garden”. På kvällen gick vi ut vid 02 och kom hem på morgonen. Dagen efter (lördag) städade vi våran kaotiska lägenhet. Som tur var hann vi städa, packa och checka ut innan 12. De tråkiga med resan är att jag inte har några bra bilder... Vi hade så kul hela tiden att jag glömde att ta bilder, men gjorde däremot en vlogg.

Veckan efter kom pappa på besök. Han bodde en bit utanför Fuengirola på ett mysigt hotell. Vi gjorde lite sightseeing i funkan, åkte till Ronda och Nerja. Sedan åkte han hem på söndagen. Väldigt mysigt att träffas ändå<33

Resten av dagarna efter lovet har gått väldigt fort. Har vandrat i Mijas Pueblo, hängt på stranden, haft mysiga fikor, sprungit med Filip på kvällarna och sedan igår var vi ett gäng som åkte till Málaga.

KRAM

Nu sitter jag, Olivia och Ida på tåget mot Madrid. Så tänkte att jag kunde uppdatera om senaste dagarna, inte varit så händelserika men väldigt härligt att ha lov.

I lördags fikade samt pluggade jag och ida vid stranden, och sedan sov jag där. Dagen efter var det soligt. Jag och Olivia chillade på terassen vid vårt hus nästan hela dagen, tog en promenad och gjorde god mat. På kvällen gick vi ut, mysigt men var lite tomt för alla från skolan har åkt hem.

På måndagen la jag, Lydia och Olivia oss på stranden. Solade och pluggade matte. Senare tog jag en springtur. Igår var vi på stranden i princip hela dagen. Var jätteskönt verkligen och lite bruna blev vi ändå, mest röda kanske. Vi åt padthai på stranden och sen träffa vi Ida för en fika. Vi gick hem för att äta middag och sen blev det en spontanutgång, var en väldigt rolig kväll faktiskt. Mindre kul imorse när vi behövde ta tåget tidigt och inte ens börjat packa, men löste sig.

Nu taggar vi Madrid

Kram

Fredagen har hittills varit en väldigt skön och härlig dag. Hade bara 1 lektion för 4/5 lektioner var inställda. Slutade elva och då var det pannkakor till lunch i skolan. Sen gick vi runt på stan, shoppade lite saker och sedan ner till vattnet. På en strandrestaurang i 21 graders sol åt vi en tropisk sallad med jordgubbar, mango och avokado. Ganska najs:))

Lite bilder<33

Kram!!

Varit bra väder hela veckan, framtills igårnatt då det blåste storm. För mig har veckan bestått av sol, strand, lite träning, glass, några fikor, lite shopping, bio och sedan en tripp till Sierra Nevada på fredagen.

Efter vi kommit hem till Fuengirola på fredagkväll gick vi ut för ”After-ski”, tyvärr glömde jag att ta bilder men hade en kul kväll. Lördagen bestod av film och gym samt en ”mellokväll” på skolan som istället blev en spontan utgång i mjukisar fylld med massor av skratt.

kram<33

Igår fyllde Olivia 18! Det firades genom att åka in till Puerto Banús i Marbella. På morgonen väckte vi Olivia med frukost på sängen, Frödinge kladdkaka, ballonger och paket.

Efter skolan tog vi bussen in till Marbella där vi bokat tre hotellrum. Vi råkade nog boka sviter eller liknande för alla rum var på 110 kvm, hade tre badrum och två balkonger (vi var elva pers). Jag bodde med Samuel, Ida och Filip men slutade med att alla sov överallt.

Vi började kvällen på hotellrummet, fixade oss och snacka. Senare vid elva-tiden åt vi middag och firade Olivia. Efter det drog vi till en bar/klubb där vi köpte bord osv. Vid 02 gick vi till klubbarna och efter det splittrades hela gänget men hade väldigt kul ändå. Kvällen bestod av skratt, dans och karaoke.

Morgonen efter var allt kaos, men löste sig. Vi åt på Subway och sedan skjutsade Samuel hem några av oss.

Tänkte köra en lite update om veckan som varit:))

I princip hela veckan har det vart 20 grader och sol. I tisdags hade vi idrottslektion på stranden där vi spelade volleyboll och sedan hade ett springtest, känna ibland konstigt (men väldigt härligt) att bo vid Medelhavet. Sen chilla jag, Cornelia och Ida på Idas takterrass. På kvällen sprang jag och Filip.

På onsdagen var vi några som tog en fika och sen gick jag, Linn, Lydia och Luna (en hund Linn adopterat här) och shoppade. Efter det fixade jag mina naglar för andra gången, så kul att ha långa naglar har aldrig det annars.

Idag hängde jag med Linn (och Luna) och Lydia igen. Vi tog en lång fika på Stella Maris, ett fik/hotell vid stranden. Sen lekte vi med Luna på stranden och shoppade presenter till Oliva som fyller år imorrn, fredag kvällen kommer firas i Marbella (så taggad!!!). På kvällen tog jag och Filip en springtur längs stranden, vi slog personligt rekord. Sedan kom Lydia över och vi provade kläder till Marbella

Sovgott och Kram

Dålig uppdatering, men i fredags åkte vi i alla fall ett gäng till Plaza Mayor. Där åt vi tacos, spelade och gick på bio. Senare vid 12-01 åkte vi hem och istället för att gå ut gick jag hem, vilket var extremt skönt.

Vaknade tidigt nästa dag, Olivia och jag gjorde jättegod frukost och sedan gick vi faktiskt och gymma. Efter gymmet träffade vi Filippa och tog en fika, sen gick vi mot kyrktorget för att gå i lite affärer. Köpte en lacebra och lite annat. På kvällen mötte jag Ida för en flummig fika och sen gick vi hem till henne och Alice. Kom hem någon gång mitt i natten och var riktigt skönt att inte gå ut.

På söndag tog jag sovmorgon och sen åt jag och Olivia återigen en väldigt god frukost med avocadomackor, äggröra och mango. Sedan träffade jag Ida och Alice för en lång baskinfika samt lite plugg.

Väldigt lugn och skön helg,
Kram!

I fredags var vi några som satte oss på vale, en bar. Var där i några timmar och gick sedan vidare. Mysigt då, men sedan blev kvällen konstig och lång.

I lördags var det en humhum (en kurs om spaniens kultur) resa så vart tvungen att vara på ferian kl 09. Vi åkte till Málaga och sedan upp i bergen till en liten olivolje "farm". Vi blev runt visade, fick provsmaka olika olivoljor och sedan åkte vi vidare.

Massa oliver som ska bli till olja ^

Där oljan förvarades ^

Efter att vi lunchat åkte vi till Málagas botaniska trädgård, alla var väldigt trötta då, men var ett fint ställe.

På kvällen fixa vi oss och sedan gick jag till Erik. Alla vi som var där va extremt trötta, så vi tog det lugnt vilket var skönt. Senare drog vi ut och även de här blev en lång, men väldigt kul kväll.

På söndagen hängde jag hos Ida. Vi la oss på hennes takterrass i solen, lyssna på musik och chilla. Sen köpte jag frukt och mötte upp Erik medan Ida vänta på Alice. Vi hängde på taket typ hela dagen, tills solen börja gå ner, då tog vi en prommis till stranden och satte oss på ett café. Vi satt där i flera timmar, drack kaffe och skratta.

Idag har jag och Ida tränat. Tänkte verkligen på riktigt komma igång med träningen nu, även om jag säger det typ hela tiden hehe. Sedan satte vi oss på Baskin för en kaffe.