När vi såg att det fanns ett IKEA på Dominikanska så tog vi en taxi och åkte dit. Där åt vi en svensk och god lunch, ringde hem och köpte med oss svensk choklad och flädersaft till båten.

Och så var vi på Dominikanska republiken. Här fick vi se och göra mycket! Både shopping och bad. Jag gillade verkligen Dominikanska eftersom att det var en sån blandning mellan allt och det var verkligen min favorithamn. Hit vill jag verkligen åka igen men då till en annan stad.

En dag åkte vi alla med buss och besökte ett choklad plantage. Vi fick se och höra om hela chokladprocessen och så köpte jag även med mig massa choklad hem till Sverige. Vi fortsatte och åkte till det efterlängtade vattenfallet som var så fint! Det är stannade vi sedan en stund och badade.

Vi korsade Atlanten trots mycket sjukdomar och var äntligen framme på andra sidan, på Grenada. Det var så himla fint med alla färgglada husen uppe på det gröna bergen. Och vi älskade det fina stränderna.

Under tiden vi var på kap verde så tog vi en färja över till ön Santo antal. Där fick vi pengar som vi själva sen skulle hantera och fixa så vi fick mat, boende för en natt och taxi. Vi tog en aluguer (taxi) upp för ett berg och sedan hajkade vi till högsta toppen och hela vägen ner. Många mil blev det och det kändes i benen dagen efter. Men coolt var det!

Efter cirka en vecka till havs så kom vi fram till Kap Verde. Här var vi på roliga skolbesök och badade äntligen för första gången på denna resa. Vattnet var så himla fint och vi blev helt förälskade.

Vi hittade även vår favoritstrand bar där vi spenderade mycket tid. Jag gillade verkligen kap verde! Det var så himla härligt.

Efter att jag lämnat LAS Palmas för att segla mot Kap verde så firade vi nyårsafton ute till havs. Det var verkligen en jätte rolig och mysig upplevelse.