Nya inlägg

Tidigare idag var jag på toppen av Valfjället och tog kort, då blev jag sugen att även dra till bilkyrkogården utan för Töcksfors. Jag och min kompis drog iväg och körde hur långt som helst. Tillslut sa vår GPS att vi var framme fast vi var mitt på en smal grusväg med tät skog runt oss. Vi hittade en vändplats och åkte tillbaka, men vi stannade till efter vägen och tog lite bilder ändå.

Det bästa var att när jag sa att vi skulle stoppa en snabbis på Bymacken i Koppom kopplade det inte vilken det var innan jag sa att det var den jag hade tatuerat in.

Denna vecka har det varit golfvecka på Eda GK och varje onsdag arrangeras en tävling av min farfars företag. Jag har varit med i tävlingsledningen under den tävlingen i ca 8 år och igår blev det en 12 timmars lång och varm dag där ute. Var så slutkörd efter alla siffror och andra saker som jag inte varit med om på länge. Men allt gick bra och de som spelade gick väldigt bra på banan.

Ses troligtvis nästa år igen!

Torsdags kvällen åkte en smockfull bil ner till Göteborg. På fredag var det Liseberg som gällde och tror nog ingen av oss har skrattat så mycket på ett tag. Roligaste var när vi alla skulle åka i en och samma "båt" i Flumeride. Fem fullvuxna 19-åringar satt tajt som attans. När vi skulle iväg i början fastnade vi så att de var tvungen att ta tillbaka oss och höja rampen till högsta läget för att vi skulle få tillräckligt med fart för att komma iväg. Efter nedsläppet så höll vi på att välta åt sidan och det var knappt att vi kom upp för rullbandet. Då det väl var tid för att åka ner för sista backen klarade ingen av oss att undvika vattnet. Jag som satt allra längst fram blev helt dränkt och mina kläder hade fått en helt ny färg. Hela resan var mer eller mindre en skrattfest med god mat.

Thanks guys!

Ibland går inte allt som man tänkt sig. Jag hade planerat att vara Au Pair i ett år, men det blev mer 1,5 vecka. Kan anses som jättekort tid att bestämma sig för att åka hem med det var helt enkelt inte min grej. Så nu blir det ett liv i Sverige som jag inte har någon aning om vad jag ska göra men jaja.

I måndags landade jag och tre andra svenska au pairer i USA! Flyget och resten av dagen var dock hemsk. Planet lyfte från backen 9.20 och sedan var vi i luften. Allt går jättebra tills vi närmar oss Newark Airport. Det var då storm över New York som gjorde att inget flyg lyfte eller landade fram till en viss tid. Redan då kände man hur hela planet tog en stor suck. Sedan meddelade de oss att, eftersom vi hade flugit i över 8 timmar och vi inte kunde landa, räckte inte bränslet för att kunna vara i luften tills vi fick tillstånd... Då vände planet och åkte till vad de sa var Hardford i Conneticut men i verkligheten var Bradley en timme från Hardford. Vi landade där men det var inte en lätt nedgång då piloten hade en stor lutning nedåt och det var mycket turbulens. Tiden som vi spenderade i Bradley var så dryg. Vi satt instängda på planet då flygplatsen inte hade någon tull och majoriteten av planet inte var amerikanska medborgare fick vi inte lagligt gå ut. Luften var dålig och alla var hungriga. Vi stod stilla i 3 timmar! Under de timmarna gav de oss även besked att vi skulle åka ett flertal gånger men det gjorde vi aldrig och eftersom det var en chaufför som väntade på oss var vi tvungna att ringa till Training School hela tiden. När vi fick det slutliga beskedet så jublade hon i telefonen.

Sedan när vi landade i New York så stod vi i tullkön i 1 timme, bagaget gick jättesnabbt så då kände vi att allt flöt på. Men då var det dags att hitta våran chaufför. Först skulle vi möta en som jobbade för Cultural Care men vi hittade inte henne för än en halv timme senare. Sedan stod vi och väntade i 1 och en halv timme i storm och läckande tak. När chauffören kom så fick vi åka i ytterligare 1 och en halv timme till Training School och det var inte den bästa vägen eller trafiken. Men när vi äntligen var framme så trodde vi att vi kunde sova så snabbt som möjligt men nej. Vi var här klockan 19.30 och var tvungna att delta på ett 5 minuters möte klockan 21!!! Vi fick lite dålig pizza och lyssnade på en kille i 5 minuter. Sedan gick jag till mitt rum.

Tisdag och onsdag har varit fyllda med lektioner som inte har varit extremt givande, då många av exemplen är om de yngre barnen och jag ska ta hand om äldre. Imorgon blir det CPR och New York CIty, det ska bli så kul. På fredag går min buss 9.00 och jag ska vara i D.C typ 16.....7 timmar bussresa, wooohhoo!

See you later!

Nu Ä N T L I G E N är det dags för avfärden mot USA. Idag har jag ätit en Bye Bye Brunch med ena sidan av släkten och sedan mest fixat något av det viktigaste: hårsnoddar! Strax efter klockan tre drog vi iväg mot Arlanda för att sova en natt på hotell. Under resan stoppade vi för att säga hejdå till släkt och nära vänner men även för att äta pizza. Den pizzan var såååååååå god! Min packning inför resan har i princip varit färdig hela veckan och det var bara små saker att fixa idag. Är jättetaggad inför morgondagen och laddar sönder! Lär dock bli en lång dag med tidigt flyg och omställning med mera i New York.

Ha det så bra här i Sveariket så kanske vi ses igen om ett tag!