För att kunna följa mig på min härliga resa till Nya Zeeland kan ni nu klicka er in på Nouw.se/linneareser

Hoppas ni hänger med mig till livet down under!

Och så kom den dagen då jag bokade en enkelbiljett till andra sidan jorden för ett nytt äventyr. Ett äventyr som kommer vara längre än de senaste. En större utmaning än de tidigare och till en plats jag inte varit på innan.
Men jag älskar det,
& varje gång kommer den pirriga känslan av upprymdhet & vad jag har framför mig som ett bombnedslag av exalterande tankar & spännande planering.
Detta kommer bli bra.

Livet tar härliga vändningar ibland. Det finns inget som slår när man kan återberätta vad man har varit med om på sina resor, men samtidigt bevara det som dessutom inte går att förklara. Känslan. När man ser tillbaka på allting man har varit med om, & är så tacksam över livet. En kan låta väldigt löjlig men livet får en helt annan betydelse när man har sett så mycket. & jag frågar ständigt mig själv "kommer jag ångra mig om jag inte gör det?", & alla gångerna jag har frågat mig själv det, har jag bestämt mig för att göra det.

Jag har dessutom aldrig ångrat mig.

Några av de bästa sakerna när jag är iväg är maten tycker jag. Att prova en ny matkultur och se vad andra äter i andra länder och inte fortsätta försöka leta efter så svensk mat som möjligt.
Här är ett urplock från USA av maten som vi åt!

Middag i Brooklyn

Fikapaus i Williamsburg

Fika i Lower East Side (tror jag)

Brunch på Manhattan

Picknik i Los Angeles vid Lac Ma

Marknad i Los Angeles

Mat på Melrose Avenue

Smoothie i en stad utanför Dana Point

Middag vid Pier 39

Mexikansk mat på chipotle i San Fransisco

När jag & Jessica var i LA passade vi på att åka upp till Griffith Observatory med två av våra danska vänner som vi lärde känna på vår åttadagarstrip med G-adventures. Vi ville gå in & kika lite därinne men bestämde oss även för att röra oss neråt från The Observatory till parken. Nackdelen var att vi inte hade någon aning om vart vi var när vi kom ner.. Vi hade dessutom inget wifi någonstans eller något café/restaurang i närheten som kunde hjälpa oss med det. Så det var bara till att vända om & gå tillbaka upp längs hela backen igen!

Det positiva var att vi hann se mycket av parken som var väldigt fin & en perfekt vandringsled för att få en fin utsikt över LA, träning på köpet & se The Hollywoodsign!
Det negativa var att vi hade inte kläder för denna vandring. Det går inte ihop med jeans & tjocktröja när det var 20 grader varmt & blev strålande sol.. Men vad gör man inte för att få upptäcka!

Här kommer lite bilder från vår härliga dag!

​En mulen & grå dag till att börja med men som slutade i solsken & glada själar!

Lika mycket som jag tycker om att resa utomlands & finna nya platser brinner jag även för att utforska vårt eget avlånga land & dess underbara smultronställen. Österlen som ligger söder ut om där jag bor är en sträcka från Karlskrona till Ystad som man kan köra längs kusten. Jag & min syster gjorde detta i somras & fann smultronställen så det rann över i hinken & hade det allmänt bra några dagar.

Vi började vår lilla tripp i Karlskrona. En liten skärgårdsstad som har små färgglada caféer, branta uppförsbackar med något nytt runt varje hörn, spännande inredningsaffärer & små öar som har sin egen charm runt om centrum.

En pärla så att sig, & väldigt värt ett besök!

Att strosa är något som jag & min syster är väldigt bra på. Vi gick längs vattnet & vädret var dessutom på vår sida.

​En mycket bra start på vår lilla roadtrip!

När jag var i Thailand med min vän Hanna & backpackade, bestämde vi oss för att åka på småutflykter lite titt som tätt. Vi var i Patong i nästan tio dagar, men från Patong åkte vi som sagt till andra ställen. En plats är t.ex. freedom beach som tog ungefär 30 minuter med longtail-båt att åka till från Patongbeach. En väldigt mysig strand som hade egen viewpoint & låg vid en liten inbuktning. Tyvärr, som på de flesta populära orter, var det väldigt mycket turister. Trots det, tycker jag att detta är värt ett besök om du åker till Phuket & bor vid Patong, Kata eller Karon beach!