Imorgon bär det ÄNTLIGEN av mot Turkiet!! Julia och Ellen kommer och hämtar upp mig runt 03 och sen börjar äventyret, och det menar jag verkligen. Ellen glömde nämligen att hämta ut sitt pass så vi startar resan med att stå redo 06:00 utanför polisen på Arlanda för att fixa ett nytt pass åt henne. Vad vore livet utan lite spänning i vardagen? Vårt motto för resan är: "det löser sig". Känns som ett väldigt bra och passande motto för oss tre, haha. Väskan är i alla fall packad och kläderna inför resan ligger framme. Jag är mer än redo!

Vilken vecka detta blev. Det har hänt både mycket och lite och jag det känns varken som om veckan gått snabbt eller långsamt. Inledde veckan med jobb, PT-pass och simhoppsträning i vanlig ordning. I tisdagskväll fick jag ont i halsen och på onsdagen blev det bara värre. Stannade hemma i torsdags och kurerade mig med sömn och åt en massa ingefära. Kände mig bättre under eftermiddagen och gick till jobbet på fredagen, tänkte att det kunde vara bra eftersom det var min sista arbetsdag innan semestern. Men jag var inte helt kry än så efter några timmars jobb åkte jag hem igen och däckade i sängen. På kvällen tog jag tåget upp till Stockholm för att först möta upp Kristoffer och hämta ut min nya telefon, som han så snällt beställt åt mig så jag fick hela 2 % rabatt! Lite kan ändå göra stor skillnad. Efter jag mött upp honom åkte vi tillsammans vidare och mötte upp Malin. Vi skulle nämligen kolla in Eskilstunabandet Versi som hade release av deras nya låt "We are" (länk) på Hard Rock Café. Malin och jag delade på en cheesecake under spelningen och efteråt gick vi vidare och mötte upp Malins kompis. Det blev en längre kväll än väntat då vi varken någon av oss var frisk, men med både ipren och alvedon i kroppen så gick det bra! Tog tåget hem på lördagsförmiddagen och hann göra en del ärenden på stan med mamma, pappa, Johanna och morfar. På kvällen var det inflyttningsfest hos Julia och Hanna. Stannade i någon timme innan jag gick hem och bytte om till mjukiskläder igen, var så skönt att stanna hemma istället för att gå ut! Hann ha det väldigt trevlig under den korta stunden jag var där. Idag, söndag, har jag fixat det sista inför resan och röstat i kyrkovalet. Om några timmar ska jag väl försöka gå och lägga mig eftersom vi ska iväg så himla tidigt imorgon bitti, om jag nu kommer kunna sova något. Vi får se. Nästa uppdatering kommer från soliga Turkiet!

Fotat med min nya iPhone 7 plus! Efter snart tre år med min kära iPhone 5s var det dags att byta upp sig. Är hittills jätte nöjd med min nya lur! Den är lite stor för mina pyttesmå händer bara, men jag lär ju vänja mig haha.

Min söndag blev minst lika bra som lördagen. Vi startade dagen med en sjudundrans frukost med både ägg och bacon, våfflor och annat gott! Vi mumsade i oss frukosten till några gamla avsnitt av Svensson Svensson, som vi hade börjat kolla på kvällen innan. När vi sen hade fått i oss allt gjorde vi oss iordning och åkte in till stan där vi mötte upp Kristoffer. Vi hann precis med att fika på konditori Kafferepet innan det blev dags för mig att sätta sig på tåget och åka hem. En kort med trevlig söndagsfika!

Under eftermiddagen åkte jag sedan en sväng ut till Tuna Park med mamma, men tyvärr kom jag inte hem med något fynd. Senare på kvällen kom Julia och Ellen förbi och vi snackade igenom allt inför Turkiet och vad vi behöver fixa/packa. Bara 8 dagar kvar nu! Ser så otroligt mycket fram emot att få resa iväg och framförallt ha semester efter en intensiv sommar. Känner mig verkligen värd det! Och det är ju perfekt timing att åka iväg nu när hösten kommit krypande i Sverige. Har sett att det ska regna hemma under tiden vi är borta, och i Turkiet har de en medeltemperatur på ca 31 grader i september. Me like! Nu är det dags att sova och sen köra igång dag 1 av 5 jobbdagar innan semestern.

Sitter just nu hemma hos Malin i Västerhaninge och myser med vin, godis, ballerinakex, prat och film medan regnet smattrar mot rutorna. En riktigt myskväll! Tog tåget upp hit under eftermiddagen och vi har både hunnit med en tripp till Mio och käkat smarriga halloumiburgare till middag. Avslutade denna lugna vecka med ett grymt PT-pass på fredagskvällen. Körde intervaller på löpbandet i 25 minuter och avslutade med lite bålstyrka. På grund av min astma HATAR jag att träna kondition och jag vet att det är något jag borde träna oftare. Är så stolt över mig själv för att jag klarade av springa på trots att allt jag ville va att ge upp! På måndag har jag nästa PT-pass och då stor kondition på schemat igen. Men just nu ska jag unna mig en ordentlig myskväll med min bästa vän!

Är mer än nöjd efter dagens besök hos min frisör! Det var dags för något nytt och mitt hår behövde verkligen en uppfräschning. Så nu är mitt hår jämnlångt, uppklippt och uttunnat. Jag älskar det!

Go'kväll denna regniga söndag! Denna vecka har jag: jobbat (som vanligt), coachat simhopp (som vanligt), hunnit träna på gymmet (också i vanlig ordning), funderat på om det är för tidigt att börja packa inför Turkiet (15 dagar kvar), fått världens finaste mejl från min värdmamma Rachel (<3), klagat på att det börjar bli höst ute (även fast jag tycker om hösten) och fortsatt vänta på mitt antagningsbesked.

Som ni märker har mycket rullat på som vanligt den här veckan. Det är ju så när vardagen har kommit igång igen efter sommaren. Min fredagskväll spenderade jag hemma framför tvn med pappa efter att vi köpt hem mat från Max. Åt deras nya Frisco Hot Melt och den var sååååå god! När jag bodde i Luleå åt jag på Max nästan en gång i veckan. Inte superbra för studentekonomin direkt, men det var väldigt bra när man inte orkade laga mat eller behövde tröstäta för att tentorna inte gick som man ville. På lördagen varj jag en sväng i simhallen på morgonen, gymmade med pappa och gick en runda på Tuna Park. På kvällen gick jag, Julia och Hanna på bio och såg American Made, riktigt rolig och grymt bra film! Idag så har jag sovit massor. Vaknade runt 10:30 och åt frukost medan jag kollade på dokumentären "Diana: Folkets prinsessa" och sedan somnade jag om igen. Även fast jag sov bort större delar av dagen så hade jag ändå massor med tid att få alla saker gjort som stod på min att-göra-lista. Så min söndag blev mer produktiv än vad jag trodde den skulle bli! Och det är ju självklart positivt. Nu har jag lite tid över att se ett avsnitt av vänner innan det är dags att sova och starta en ny fullspäckad vecka!

Hallå i stugan! Sitter just nu på tåget hem till Eskilstuna och vi har precis passerat Katrineholm. Har haft en toppen helg nere hos morfar i Kalmar. Den var väldigt lugn och skön, utan press och stress vilket var precis vad jag behövde och ville. Lördagskvällen blev även den väldigt trevlig när vi åt på restaurang med morfars bröder och deras fruar för att fira att en av dem fyllt 80 år. Det var jag och pensionärerna, haha! Åt en supergod entrecote och sen en efterrätt med vaniljyoughurtglass och vaniljkokt ananas med torkade ananasskivor (som nästan såg ut som torkade blommor). Super smarrigt!

Idag, söndag, började vi dagen lugnt med sovmorgon och sen frukost innan vi åkte in till stan. Jag älskar att bara vandra runt i Kalmar, det är så himla vackert. Vi började med att gå upp till slottet och gå ett varv runt slottet uppe på slottsvallen. Jag älskar historia och gamla byggnader, framförallt gamla slott och trots att jag gått samma runda runt Kalmar slott fler gånger än jag kan räkna är det lika speciellt varje gång. Det är svårt att förklara men tycker det är så coolt hur gammalt slottet är, historien om varför det byggdes och hur det såg ut runt slottet på medeltiden. Sen har jag alltid tyckte det är extra coolt att mina föräldrar gifte sig inne i slottskyrkan! Hur många kan säga att sina föräldrar gifte sig på ett slott? (Säkert en hel del, men ändå. I USA tyckte alla att det var väldigt coolt i alla fall, haha).

Efter vår vandring runt slottet gick vi en vända i slottsparken innan vi käkade lunch på O'Learys och kollade på början av matchen mellan Kalmar FF och Sirius. När vi hade ätit färdigt åkte vi snabbt hem och tog en kopp kaffe innan vi skyndade oss ner till stationen. Tiden blev lite knapp men jag hann med mitt tåg med två minuters marginal!

Nu ska jag digga vidare till gamla Linnea Henriksson låtar och njuta av att åka tåg, jag älskar att åka tåg.

Har haft en supermysig dag med morfar på Öland. Vi begav oss över bron på förmiddagen och började köra upp mot Sandvik. På vägen stannade vi på Evas kroppkakor utanför Köpingsvik för att äta, ja kan ni gissa vad? Kroppkakor. Har aldrig riktigt ätit kroppkakor förut om man inte räknar med att jag smakat det när mamma ätit det när jag var liten. Har aldrig varit nog stort fan av det men dessa hemmagjorda kroppkakor var inte så dumma! Man kunde dessutom se in genom ett fönster till köket där några äldre damer stod och gjorde kroppkakorna, och det var ju lite extra kul. Efter lunchen åkte vi vidare och tog kustvägen upp mot Sandvik. Jag älskar att köra runt på de små vägarna längst Ölands kust och njuta av utsikten! Blå himmel, lätta moln och sol. Så himla vackert!

Efter att vi kom fram till Sandvik vände vi tillbaka och körde längst stora vägen tillbaka till Stora Rör. Där blev det en fika på vårt favo-ställe Mormors Stenugnsbageri & Kaffestuga då de har Sveriges absolut godaste bullar! Bullarna hade precis kommit ut från ugnen när vi kom dit så de var alldeles varma, precis som man (eller i alla fall jag) vill ha dem. När vi hade fikat färdigt rullade vi hemåt mot Kalmar igen. Nu håller vi på och fixar oss inför att snart åka iväg och äta på restaurang med morfars bröder och deras fruar! Än är inte denna mysiga lördag över.

Jag ääääääälskar froosh (vem gör inte det?). Köpte hem två nya smaker och provade och de var så goda! Apelsin, morot och ingefära samt stjärnfrukt och yuzu.

Hallå & go'kväll! Har precis varvat ner till några avsnitt av Vänner med en kopp te. Ska alldeles strax krypa ner i sängen och sova efter en lång dag med jobb och träning på gymmet. Den här veckan har jag ett fullspäckat schema med kvällsmöten med både jobbet och simhoppet, simhoppsträning och egen träning. Hade nästan lite panik över hur veckan skulle gå men nu när halva veckan är över så känns det ändå rätt så bra, tack och lov har det inte blivit lika stressigt som jag trodde det skulle bli! Mina långa jobbdagar för den här veckan är över och imorgon och på fredag slutar jag runt 15-tiden, vilket är hur skönt som helst.

På fredag ska jag på kvällen ta tåget ner till Kalmar för att hälsa på morfar över helgen! Det ska bli så mysigt att se morfar då jag inte sett honom sedan midsommar, då min amerikanska familj var här. Vi har planerat in att göra en fika-utflykt till Öland, gå på stan och på lördagskvällen ska vi ut och fira min morfars brors frus födelsedag, inte helt fel att bli bjuden på restaurang! Jag älskar Kalmar och att vara där på somrarna men tyvärr har jag inte hunnit med att åka ner och hälsa på då jag jobbat hela sommaren. En av de bästa sakerna med att jobba på skola är att man har fasta jobbtider och är ledig på helgerna! Perfekt för helger som denna, så att jag ändå hinner med att besöka Kalmar den här sommaren (även fast det mer eller mindre börjar kännas som höst ute). Ser verkligen fram emot helgen, det ska bli så mysigt och roligt att få umgås helt själv med morfar.

Nu är det dags att sova och ladda batterierna inför morgondagen, godnatt!