Livet kom som vanligt mellan och mitt försök till att både blogga och träna gick inte riktigt enligt planerna där i januari. Men nu är det andra bullar, eller ägg är nog mer rätt ord!

Sedan mitten av mars jobbar jag igen efter 25 månader som föräldraledig. Det innebär ca 100 minuter Spotifylyssnande varje vardag där JAG bestämmer musik och inte behöver lyssna på Babblarna! Det innebär också att jag varje lunch kan gå till gymmet 4 minuter från jobbet och träna 30-40 minuter. Att träna på lunchen är som att inte träna. Det tar ingen tid från min familj, vilken har blivit betydligt viktigare sen jag började jobba.

Träningen har blivit rolig iom det och jag längtar efter den! Fredagar är vår "äta ute dag" på jobbet och så även idag. Så i morse stod klockan på 4.55 och nu sitter jag på bussen på väg till gymmet. Så viktigt har mina 30-40 minuter på gymmet blivit att jag tar två bussar tidigare för att hinna jobba. Och det bästa är, att idag är det ägg och korvmacka till frukost på jobbet!

Likes

Comments

Sedan min son föddes för snart 10 månader sen har jag gått ner 11,5kg, och nu gått upp 2-3kg. Har ca 8kg kvar nu jag vill bli av med för att ha samma vikt som innan barnen men då hade jag betydligt mer muskler än nu.
Jag tappade lite motivationen i december när jag kollade upp mina handleder. Har nämligen inflammation i båda vilket gör att jag blir helt slut i handlederna och får ont av minsta lilla ansträngning. Att sitta i soffan med händerna ihop gör ont. Min tanke var att i december, när jag gått ner så mycket, ändra min kost och träning för att bygga muskler men så blev det inte. Julmat, godis, pizza och en del marabou chokladkakor senare är jag inte lika glad när jag ser mig i spegeln och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Men att sitta i soffan kommer inte få kroppen jag vill ha så jag måste göra det bästa av läget nu och inse att styrketräningen får vänta tills handlederna är bra igen.

Jag kommer i morgon starta samma matplan jag hade i höstas, vilket är byggd på 5:2 och GI från Ulrika Davidsson. Träningsmässigt blir det långa promenader med Leon i bärselen och träning hemma med egen kroppsvikt. Har beställt minibands för att lägga på mer tyngd på benövningar. Fokus ligger på att gå ner och bygga upp core igen.

Vi har alltid motgångar men för att nå våra mål måste vi vända dem till vår fördel. Jag ska nå mitt mål!

Likes

Comments