I tisdags bar det av på en dags tur till Koh Tao och Koh Nang Yuan. Vi blev hämtade klockan åtta på hotellet och åkte sedan med båt till första stoppet, Nang Yuan. Där blev det snorkling, sol, bad och en god lunchbuffé. Vattnet var kristallklart och det fanns otroligt mycket fisk! Vid halv två åkte vi vidare till Koh Tao. Där snorklade vi i ungefär en timma. När båten skulle åka igen hade vi missat när de ropade in oss för vi var så långt bort så de andra fick sitta och vänta... Båtturen tillbaka till Koh Phangan var allt annat än trevlig, det var fruktansvärt mycket vågor och båten studsade så mycket att man hoppade upp och ner i sätena. Vi var två av de få som klarade sig utan att spy. När vi kom tillbaka till vår strand avslutade vi med varsin god pizza.

Häromdagen gick vi på half moon party här på Koh Phangan. Det låg ute i djungeln, nära Baan Tai och det var sjukt mycket folk. Vi åkte dit med två kiwis, och en rysk tjej som bodde på samma hotell som oss. Inträdet var dyrt och låg på 1000 baht, men i det ingick även två drinkar. Musiken var mest techno-aktig och kanske inte den stil som vi föredrar, trots det hade vi en superlyckad kväll!

Igår tog vi en taxi till vattenfallet Phaeng beläget i centrum av ön. Efter en liten hike i djungeln kom vi fram till fallet. Det var inte särskilt stort och inte heller så mycket vatten i då det inte regnat så mycket den senaste tiden. Men det var väldigt uppfriskande att ta ett dopp och svalka sig.

Dagen startade vid hotellets pool där vi låg ett bra tag. Efter lunch och en tupplur i varsin solstol mötte vi upp två tyska tjejer vi träffat dagen innan. Tillsammans med dem åkte vi till Amsterdam bar som låg högt upp på en kulle med fantastisk utsikt. Det var tänk att vi skulle se solnedgången därifrån men taxi turen dit tog oväntat lång tid så vi hann dessvärre inte. Vi åt en god middag, pratade och hade det bra. Efter det rullade vi hemåt och nu sitter vi och dricker varsin nutella shake.

Idag bytte vi som sagt hotell till paradise bungalows. Det är beläget precis vid stranden i Haad Rin och här är lite mer livligt. Vi har hunnit med både ett dopp i havet och i poolen. Dessvärre blev vårt hår grönt av att bada i poolen... Så lär inte bli så många fler dopp där.

Igår var en riktigt bra dag, vi gick upp tidigt, åt en god frukost och la oss sedan vid poolen. Det bästa med detta stället är att det nästan bara är vi som är uppe tidigt och har därmed poolen för oss själva. Senare gick vi en promenad på stranden, för att avsluta med en bit mat på en mysig restaurang precis vid vattnet. Nu sitter vi och äter frukost och ska idag tyvärr checka ut härifrån för att åka till nästa plats i Koh Phangan, återstår att se vad det har att erbjuda!

I tisdags anlände vi till Koh Phangan. En ö som ligger i närheten av Koh Tao och Koh Samui. Än så länge har vi inte hunnit utforska området särskilt mycket men hotellet är jättefint och personalen är så trevlig! Idag blir det bara poolhäng eller så kanske vi lyckas ta oss ner till stranden också, eftersom den ligger precis nedanför. Senare i veckan har vi tänkt ta oss till Koh Tao för att dyka, och kanske besöka något vattenfall i närheten.

Idag är vår sista dag i Bangkok och senare ikväll rullar vi vidare mot Ko Phangan och efterlängtat beachlife!
Sammanfattningsvis tycker vi att Bangkok är en livlig och spännande stad, verkligen något vi inte hade velat missa! MEN, sex dagar var lite väl många.

Tummen upp för:
1. Wat Pho- fantastiskt fina byggnader, och skönt att komma ifrån allt stök utanför (extra värt att gå dit på morgonen)!
2. Pannkakor med nutella och banan från något stånd på gatan, livets bästa mat.
3. China Town- livligt ställe, kul att titta på folk och i de olika stånden.
4. Skybar- oslagbar utsikt.
5. Khao San Road- fyllt med folk, händer ständigt något.
6. Thailändare- fantastiskt trevliga och hjälpsamma människor!

Tummen ner för:
1. Taxichaufförer- försöker alltid lura en, försök alltid få åka på taxametern då priset nästan aldrig blir över 100 bath, medan taxichaufförerna försöker få runt 300 bath för en tur.
2. Bussar- som aldrig kommer, halvt omöjligt att hitta vart ifrån de går.
3. RÖKARE- vi hade inte varit förvånade om vi hade kommit hem med lungcancer pga passivrökning! Fruktansvärt hur många det är som röker överallt.
4. Servitörer- många är otrevliga och väldigt stressande.

Tog oss en tur till China Town idag. Det var fullt med folk och väldig livlig stämning just för att det är Chinese New Year. Av en annan taxichaufför fick vi reda på att det är apans år, lite kul fakta!

​Vad gör man då en lördag i Bangkok? Vi åt en snabb middag på andra sidan gatan från hotellet sedan gjorde vi oss i ordning för att åka till Red Sky. Red Sky är en skybar (rooftop bar) som ligger på 55e våning och tillhör hotellet Centara Grand. Baren bjöd på en fantastisk och svårslagen utsikt över Bangkok och goda drinkar. Dessvärre var det väldigt blåsigt och blev under vissa stunder rätt så kallt, en toffs och en tröja var något vi saknade! Trots detta tycker vi helt klart att det var värt ett besök.  Vi avslutade sedan vår kväll med några drinkar på den livliga Khao San Road.