New Jersey, New Jersey - Hogtider

Okej November har varit en hektisk månad. Rileys födelsedag, Lukes födelsedag, Bar Mitzvah, Boston och Black Friday. Mitt i allt detta, även Thanksgiving.

En högtid här i USA där man ska vara tacksam för allt man har. Man brukar oftast laga Kalkon hemma och fira men eftersom min familj hade en stor fest dagen efter, så åt vi ute på restaurang med deras släkt.

Även om det fanns Thanksgiving mat på menyn valde jag Lax (som alltid är min favorit). Dock smakade jag kalkonen och det var gott.

Så mysigt och lättare att bonda med familjen.

New Jersey - Hogtider

Fredag den 25e November bjöd på största festen. Min familj är 25% judisk, men eftersom det är mammans mor som är från Israel så räknas familjen som judisk. Detta har sina fördelar som tillexempel denna "högtiden", en milstolpe i alla barn som fyller 13 år, liv.

Bar Mitzvah, vilket innebär att pojken blir man!! Detta är så påkostat, med 250 gäster och SÅ mycket mat och dekorationer så det är helt galet. Sushi, pizza, hamburgare, kött, lax, asiatiskt, efterätt i såå många former och allt i buffé. Wow!

Jag fick bjuda med mig mina vänner och då blev det givna valet Maddie och Sarah! Vi hade så mycket kul, dansade och shottade till och med, med värdfamiljen..

Fantastisk kväll - Mazel Tov Luke - Congratulations Luke

New York, New York - Nattliv

Här i New York är utgång en helt vanlig onsdag - Inga konstigheter! Eftersom att det var Thanksgiving var vi lediga på torsdag och kunde gå ut (wiiho).

Det blev Bagatelle Dinner på restaurang, och som vanligt är allt gratis då vi går med promoters. Har inte betalat en middag eller en enda drink sen jag kom hit fyra månader sedan..

Sedan följde vi upp med Marquee som är en stor klubb och som har Hip Hop musik på onsdagar (wiiho). Det var grymt, hade en bra utgång med mina danska vänner Sarah och Emilie.

Resor inom USA

Även fast vi varit ute och festat till det på lördagen, var vi uppe vid åtta och skulle utforska Boston. Vi började med världens godaste och största brunch på The Paramount! Absolut tips om ni ska besöka staden.

Sedan promenerade vi i området Beacon Hill om besökte Vintage affärer innan vi tog taxi till Harvard University!!

Ett SJUKT stort universitet där Obama, Gates och Bush har studerat. Det var som en liten by för alla studenter med affärer och allt. Väldigt coolt och värt att besöka.

Sedan tog vi tunnelbana tillbaka och gick längs med Waterfront och gick in på Pastrys, det är som bagerier och köpte sötsaker. De föll mig inte riktigt i smaken, men är säker på att andra grejer är goda. Också ett måste när man är i staden.

Vi avslutade dagen med en bussresa på 4 timmar till New York igen, mysigt.

Resor inom USA

Min och Emilies tripp började tidigt på lördagen när vi tog tåg från New Jersey till New York. Väl där hoppade vi på en buss som tog 4.5 timmar till - Boston!! Som ligger i delstaten Massachusetts.

Vi hade bokat ett superfint hotell mitt i centrum som låg uppe en i skyskrapa, så utsikten var himla fin. Området hette Back Bay.

Vi började vid 4 med en promenad genom hela Boston Public Garden, en miniversion av Central Park. Och genom att passera hela kom vi efter 30 minuters promenad till North End som är Bostons Little Italy. Åt världens godaste ostfyllda Ravioli på en restaurang jag inte minns namnet på. Sedan köpte vi vin och promenerade glatt tillbaka.

På hotellet tappade vi upp badkaret, fixade skum, drog på oss bikinis och hällde upp vin. Så himla mysigt. Sedan var det dags för fest!

Vi drog till två kompisars lägenhet i Boston och hade så jädrans kul. Skrattade, dj:ade på deras manick och skålade. Sedan trippade vi ner till en klubb också innan vi drog tillbaka till lägenheten, och sen somnade i vår stora King Size säng på hotellet!

New Jersey

Idag är det fredag, men skulle inte säga en vanlig fredag då jag knappt jobbat. Väckte bara barnen imorse, la in deras våfflor i toastern som varje morgon och handlade mat på förmiddagen. Sammanlagt typ 2 timmar hehe.. Men så skönt!

Direkt efter gick jag till gymmet och körde ett 60 min cardio pass, som blivit en rutin.

Sen träffade jag Emilie och Simon över en kaffe på ett jättemysigt fik i Summit. Vi hade så mycket att prata om och skratta åt.

Imorgon ska jag iväg på Weekend med Emilie i Boston, så ikväll ska jag bara åka till Hoboken och ta det lugnt! Ni ska se utsikten från Hoboken över till Manhattan.. WOW säger jag bara! Absolut bästa!

New Jersey

Hösten här i New Jersey är så vacker, blå himmel varje dag, 15 grader, sol och gula löv.

New Jersey

Idag har jag varit här i 100 dagar, såg att Alva skrev det på sin Instagram. Det är helt sjukt, tiden bara springer förbi. Men jag har nog accepterat att detta är mitt hem nu. Har liksom slutat tänka på Sverige var o varannan timme, börjat tänka på engelska och kollar engelska filmer utan undertext (vilket var omöjligt innan då jag är ovan vid att kolla på film), jag hittar i min hometown och New York känns bara hemma på något sätt.

Allt här känns naturligt och jag stannar här sålänge jag kan. Kanske föralltid eller så kommer jag hem om 1,5 år. Vi får se!

New York, New York - Nattliv

I fredags var vi lediga, men jag tog knappast vara på det och låg mest i sängen hela dagen. Gick till Mallet och köpte världens finaste fur-jacka på barnavdelningen, jobbade 1 timme på kvällen och sen åkte jag till Maddie. Hon hade gjort Svensk tacos (!!) med svenskt tacobröd och krydda. Även Sarah och Iida var med, mina allra närmaste vänner här som jag spenderar alla mina vardagar och helger med.

De valde att gå ut medan jag tänkte äeh jag stannar hemma, åkte till Hoboken istället.

Men på lördagen dock blev det lite festligheter. Vi började med PHD som är en klubb med ett rooftop och lyxig känsla jämfört med de andra, faktiskt första gången för mig här vilket är konstigt då jag varit här i 3 månader menmen. De fanns uppblåsta ballongdjur, vi dansade på sofforna och gjorde Mannequin challange (ni vet när alla ska köra freeze).

Sen gick vi vidare till Bounce som jag tyckt så bra om sen sist, vilket de även var nu! Sportsklubb med ack så bra musik. Därefter kom Pierre och plockade upp oss för middag på Beautique sisådär elva på natten haha och även nattklubb.

Efter såå många timmars fest var jag döende trött och det är så jädra kallt i New York att jag skakade och kunde knappt stå upp. Så istället för att dra till Tao eller Avenue åkte vi hem (tack och lov).

New Jersey - Hogtider

I torsdags var det en väldigt stor dag, nämligen Rileys födelsedag!! När jag vaknade fick hon min present, ett läderband som hon kan hänga på väskan där det står #R, hon verkade glad och eftersom hennes vänner berömde det blev det ännu bättre..

Sen hade jag hämtat en förbeställd tårta som vi tog med till en restaurang dit hon bjudit sina 10 närmsta vänner. Vi åt mat och tårta och firade hennes dag! Sen på kvällen hade hon fotbollsträning och dit tog hon med cupcakes till hela laget.