Som de flesta av er säkert vet är bakning någonting jag gillat så länge jag kunnat minnas. Favoriten är helt klart morotskaka, vilket jag bakat allra först gånger. Men kärleksmums, kanelbullar och mjuk pepparkaka står mig också oerhört varmt om hjärtat.

Oftast bakar jag för att jag är sugen som bara den,
men många gånger händer det att jag får feeling på en ledig för/eftermiddag. Häromdagen var en sådan förmiddag, jag kände från ingenstans att "Ne nu ska jag bannemig baka cookies". Det var precis det jag gjorde och det blev cookies med både mörka och ljusa chokladbitar i!
Får jag säga det själv, blev det några av de bästa småkakorna jag skapat. Konsistensen blev lite seg, PRECIS som jag vill att den ska vara. Mycket choklad i och formen blev även den skaplig,

Nu tror ni säkert jag är oerhört självgod, men oj då ska ni veta precis huuur kritisk jag är mot mig själv när det kommer till bakning. Till den nivån att jag vill att den/de som smakar ska kritisera eller säga hur den skulle kunna bli godare haha.. (Jeeeesus
Right?! ;)

Sorgligt nog har jag inte jättemånga fler bilder från OLIKA tillfällen denna sommaren... Just pågrund utav att jag har jobbat, heeela Juli och nästan hela Augusti förutom sista veckan då jag o Älsklingen min var i Zakynthos som ni vet (samt 2 sista veckorna i Juni)... Eftersom Viktor även jobbade hela sommaren så har det inte blivit särskilt många utflykter eller dylikt då vi varken haft tiden eller orken när vi väl hade ledigt. Tråkigt. Som tur är har vädret inte legat på topp så det har ändå känts ok att stå inne o jobba, faktiskt. Sen så behövde jag verkligen pengar så jag tog på mig alla timmar jag kunde få mer eller mindre. Veckan i Grekland gjorde väldigt gott och jag kände mig rejält utvilad när vi var tillbaka med alla rutiner jobbmässigt. Sen så hade jag ju även balen som man inte får glömma. En hel del restaurang besök hann vi även med, Italienskt, hamburgare, charkuteri och middag med Viktors familj, med min familj. I helhet har det alltså varit en lugn men ändå behaglig sommar. Nästa ska vi Se till att få mer än 1 veckas ledigt så vi kan uppleva lite båtliv, utflykter samt resa iväg!

Godkväll (?!) alla fina!

Just nu, precis i detta ögonblick sitter jag på min favoritplats, i min vita fåtölj i mitt rum och känner bara hur mer och mer energi sugs ut ur min kropp.. (Dramatisk much). Dagen har flutit på bra med både jobb och träning, men de få timmar sömn jag fick inatt börjar verkligen kännas av nu.

Jag har en ganska lång lista med saker jag verkligen MÅSTE göra innan jag lägger mig ikväll, vilket bland annat innefattar oerhört roliga sysslor såsom att dammsuga o städa + tvätta kläder. SUCK. Men trots denna lista, har jag suttit och beställt hem nya kläder... och inte endast 1-2 plagg, utan 5 !! Kom på mig själv med att jag egentligen inte skulle köpa mer saker förens i Oktober, precis när jag fyllt i "betala"... woops... MEEEN, hösten är här och jag behöver verkligen nya saker (försöker jag intala mig själv)... hehe. Men hur mycket jag än kommer skylla på väder så är det väl ändå mina fingrar sol är rätt guilty I guess -.-

2 bilder från gårdagens pass på NW domkyrkan

Sovmorgon och seriemys imorse, följt av gym och seriemys efteråt!! LEDIGHET är bäääst! På schemat stod armar och mage så det fick det bli, följt av lite bänkpress för le tutts ;)

Planerna för ikväll är att jag ska hoppa på min älskade grönexpress buss och åka in till götelabörg för att möta upp min Kusinvitamin! Blir middag o mys i hennes lägenhet ikväll! C O Z Y. Vi hörs imorgon

Gårdagen startades med jobb vid 7-15, woooo-hooo... därefter mötte jag upp Alex och tog en fika och kikade runt i stan! Fick faktiskt med mig ett par nya jeans och en ny fluffig Kofta (A very, very fluffiiii one!!). När jag varit i stan åkte jag snabbt hem o gjorde i ordning mig för gymmet, där ryggryggrygg stod på schemat!

TILLBAKA till rubriken; Runt klockan 20 kom Elin o hämtade upp mig så drog vi hem till henne där det var dags för Krääääftis. Min första någonsin faktisk... hehe. Vi var ungefär 6 pers, så en liten kräftis fick det bli, men en väldigt mysigt och kul sådan! Jag smakade kräftor för första gången dessutom, och okej det var inte så illa som jag trodde, MEN jag kan heller inte säga att jag ville ha mer än den jag åt... så en kräfta och en räka skalade jag och åt. Sen hade jag en bit lax som jag åt istället ... (I'm one of the weak ones.., tyvärr)..

...jag älskar att dricka till maten: PepsiMax, Cola Zero, Nocco

...jag brukar göra när jag är ledig: Läsa, äta (skräll), träna

...jag brukar göra varje morgon: Kolla instagram, tar på mina örhöngen och klocka, stressa (nästintill varje morgon iaf..)

...jag avskyr att äta: Oliver, russin, ruccola

...jag älskar att äta: GOOOODIIIIS, hamburgare, vitt bröd hehe...

...jag alltid gör innan jag tränar: Sätter upp mitt hår, kollar mig i spegeln, loggar in på spotify

...jag alltid har i min väska: min plånbok, deo, smink..... Gotta stay fresh peeepz ;)

...jag vill ha just nu: en ny väska, fint väder, bättre hy

...jag kan tänka mig att arbeta med i framtiden: Marknadsförings ansvarig för ett företag, fest/bröllops arrangör, Gymägare

...jag är rädd för: sjukdomar, att förlora någon närstående, skräckfilmer usch!!

En halv lördag och en hel söndag har jag haft ledigt innan det blev Måndag igen och åter dags för jobb. Jobbveckan är i full gång och dagens arbete börjar lida mot sitt slut. Om en timme och lite till tackar jag för mina 11 h idag. Redan vid 7 var jag på Bagelbaren och där var jag fram tills klockan 13. Därefter drog jag direkt till Kungälv för att jobba på EBC (European Brain Center) vid 14.45.

LÖRDAG
I lördags promenerade jag och min kärlek i Haga och tog en fika på det klassiska cafeét Husaren, efter att ha ätit middag på Köttebullekällaren vid grönsakstorget (mhhmmm). Därefter fortsatte vi att promenera och bestämde oss att ta till Skansen Kronan, vilket vi gjorde trots alla hundratals branta trappsteg och OJOJOJ sicken utsikt det var där uppe! Helt enastående om jag får säga det själv, från ALLA håll. När vi varit där ett tag började vi traska hemåt och gick sedan raka vägen till Hemköp där vi köpte ingredienser till Pasta Carbonara som vi lagade. Kvällen avslutades med film, och inte vilken film som helst, ingen mindre än Batman - The dark night.
Igår tog vi en välbehövlig sovmorgon båda två och steg upp vid 9.30 ungefär och började fixa en stor lyxig söndagsfrulle. Vi hade nästintill allt man kan tänka sig; Frallor, kvarg, jordnötssmör, min älskade hasselnötskräm från Barebells, färsk frukt, juice, nocco osv. MUMMAAA. När vi ätit upp tittade vi lite fortsättning på Batman filmen från gårkvällen innan jag la mig i sängen och vilade lite till. Runt 12.30 åkte jag och mötte upp både mamma och Caroline (Ben's tjej) för en söndags lunch, vilket var på Manfreds restaurang vid Linné. Efter en mysig lunch där åkte vi till Caroline och drack kaffe innan jag åter begav mig till Viktor. Kvällen bestod till stor del av min bok och en tupplur, men även Film återigen.
SÖNDAG

Godmorgon los peeepos!

I skrivande stund sitter vi nere i matsalen på hotellet och har precis ätit upp frukosten. Toast, ägg och en liten äppelbakelse slank ner fint ;) Nåja, nu är det återigen Tisdag vilket betyder att det är dags att åka hem till Schwedaviia igen, WO-HO... Bussen kommer o hämtar upp oss om 10 minuter ungefär och därefter går flyget så vi är hemma runt 14.10. Resan har varit både bra och lite mindre bra, och trots att jag kommer sakna den underbara värmen så ska det bli skönt att sova i min egna säng!

Vi hörs när jag är åter i götelabooorg!

Klockan är 11.20 och vi är nere på Stranden, jag solar och Viktor badar med sitt cyklop (sooom vanligt hehe...). Idag tog vi sovmorgon till 9.30 ungefär och gick ner hit direkt vilket var oerhört skönt! Dagens frulle var en persika var, låter ganska sorgligt, MEN ni ska smaka på frukten här nere!! Så färskt och saftigt! Sen tänkte vi att vi istället äter en större lunch lite tidigare för Att kompensera ut den fattiga frullen.

Idag är även sista heldagen här innan vi åker hem till det mindre varma hemlandet igen. Extra Mycket sol o bad är det som står på schemat idag. Sköldpaddorna som jag nämnde igår får vi se ifall vi bokar till i eftermiddag helt enkelt

Sedan fem dagar tillbaka har jag och min fina Viktor varit på Zakynthos, Grekland. En resa vi bokade i sista minuten endast 20 dagar innan avfärd. På dessa dagar har vi hunnit med oerhört mycket måste jag säga, allt ifrån bad på sju olika platser till fyrhjulsutflykter, och imorgon blir det troligtvis sköldpaddssafari. Vädret är så underbart att det inte går att beskriva i ord. Fantastiskt fint varje dag, minst sagt.

Nu är det strax dags för middag, idag på Tasos Taverna, en restaurang precis vid stranden. Ja, middag 20.56 en Söndag på restaurang, helt normalt här... hehe ;)