Dag 1.

Dag 2.

Dag 3.

Förra helgen tog jag, tillsammans med Sarah, våra pick och pack och åkte ned till Malmö för att hälsa på vår saknade Yeliz.
Vi kom fram fredag eftermiddag och åkte hem igen på måndag morgon.

Första kvällen spenderades på stan, jag har aldrig varit i Malmö men ack så fint det var!
Efter någon timmes lyckad shopping stannade vi till vid en tysk korvmöj och drack varsin glögg och jag var så hungrig att jag tryckte i mig en bratwurst (väldigt märkligt kryddad förrensten, undrar fortfarande vad det var jag åt egentligen).
Sedan tog vi taxi hem till Yellan (som visade sig bo precis bakom hörnet....), och gjorde oss iordning för en AW.
Vi hamnade på ett ställe som heter KOL som var en av Malmös roligare barer och drack några drinkar. Efter att ha konsumerat lagom mycket alkohol, blivit buren av en bartender, samt efter att Yeliz spillt rödvin över bordsgrannen var det dags för middag på Pinchos. Middagen förde med sig matkoma och kvällen slutande i säng innan klockan slog 23.

Dag 2 bestod av väldens bästa brunch där vi fick sällskap av halva Yellans släkt, haha.
Vi satt och åt i ca fyra timmar och bara pratade om allt mellan himmel och jord. Önskar själv att jag hade en så stor familj!
Senare på eftermiddagen handlade vi ingredienser till middagen som Yeliz själv lagade (tydligen gillar jag kantareller).
Efter middagen kom Natalia över och så drack vi lite hemmagjorda drinkar, dansade till en Spotify-lista och gjorde oss iordning för utgång. Vi hade så himla roligt hemma hos Y och A att vi egentligen inte hade behövt gå ut, samtidigt är det aldrig fel med lite miljöombyte. Hur som helst - lyckad kväll!

På söndagen tog vi det bara lugnt, besökte en julmarknad som ägde rum på slottet och åt sedan i saluhallen. Väl hemma satt vi och spelade frågesport i väntan på tacos- SKITKUL men bör inte spelas med folk som alla jobbar med försäljning och är extremt tävlingsinriktade. Sedan klämde vi ihop oss i soffan och såg på film.

Fin stad, finare vänner och lyckligast själ.
Längtar redan tillbaka!

I fredags fyllde min andra hälft 24 år.
Han fick en liten present samt frukost i sängen innan vi båda åkte till jobben.
På kvällen var vi inbjudna hem till hans mamma där vi åt middag och mös, och efter ett tag kom även våra vänner över.
Proppmätta som vi var, och lite smått påverkade, åkte vi (den yngre generationen) till Söder och firade M på Malmen.

(OBS! Bilden är från ett annat tillfälle....)

M har hela tiden trott att jag ska till Italien över helgen för att hälsa på en vän som gör sin utbytestermin där.

Jag har i princip lurat honom i en månad och sagt att jag har bokat min flygbiljett dit och flyger tidigt på lördag morgon. Men det jag gjorde istället var att jag packade ned saker till oss båda och bad M att följa mig till Centralen. Väl där fick han bestämma om vi skulle flyga till Amsterdam tillsammans (då jag hade kollat upp biljetter samt hotell) alternativt ha en myshelg i Stockholm med lite roliga aktiviteter, mat och shopping. Han hade varit på Island helgen innan och var trött på att sitta på flyg och valde därför att vi skulle bli kvar i Sverige.
Allt gick inte riktigt som planerat till en början då ALLA brunchställen var fullsmockade! Är det verkligen en "grej" på lördagar?
Tillslut hittade vi Café Pascal som så småningom fick två platser lediga, där åt vi en varsin macka (det kan hända att jag åt två) och drack massa gott te och choklad. Kan varmt rekommendera stället! Sjukt bra service och DAMN vad goda avokadomackor!

Resten av kvällen spenderades på stan.
Det blev något besök på Webhallen och NK innan vi satte oss och åt middag på Wagamama.
Ingen av oss hade ätit "Ramen" tidigare (en japansk version av den kinesiska nudelsopprätten "Lā miàn") och M har länge varit sugen på att testa det så vi båda beställde en light-version med kyckling haha..
Det var....... helt okej! Väldigt speciell eftersmak som satt i munnen ungefär.. resten av kvällen, men då har man testat det!

Jag tror att M blev nöjd med sitt födelsedagsfirande! En sådan helg hade han inte väntat sig, minst sagt.