View tracker

När du börjar med din träning så fokuserar man allt för mycket på att köra cardio alltså gå på ett band eller cykla detta kanske är snabbaste sättet på att gå ned i vikt men om man kombinerar cardio med styrketräning så bygger du muskler av fettet och aa det självklara att du går ner i vikt.

Med drastisk vikt nedgång kommer det även många negativa resultat speciellt om du endast håller dig till cardio som tex överskotts hud , nästan ingen grund styrka och muskler som du har haft innan du börja träna kommer försvinna.

Just därför ska du kombinera cardio med styrketräning för att fylla upp huden som kommer bli över och få en grund styrka för när du nått ditt mål med att gå ner i vikt så är det dags för att bygga upp kroppen vilket tar längre tid om du inte styrketränat innan.

Jag har inte kombinerat styrketräning och kondition när jag skulle gå ner i vikt vilket jag ångrar lite , jag koncentrerade mig allt för mycket på att gå ner i vikt istället för att bygga upp kroppen samtidigt.

Kombinationen mellan att vilja gå ner i vikt och styrketräna är inte perfekt eftersom när du ska gå ner i vikt ska du helst undvika kalorier samt kolhydrater och när du styrketränar så behöver musklerna energi (kolhydrater) så du kan inte undvika kolhydrater lika mycket.

Ska vara bättre på att lägga upp har bara varit så koncentrerad på min egna träning😊

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

När man tänker på träning så tänker man oftast på hur man ska träna och hur ofta men många glömmer bort det viktigaste vilket är att sova.

För att musklerna ska växa så behöver man sömn, efter fysisk ansträngning så har man brytit ner musklerna och beroende på hur din återhämtning ser ut så varierar även din muskel tillväxt. Genom att dricka mycket vatten och att man får i sig bra mycket protein, som man sedan kombinerar  med över 7 timmar sömn leder till ultimata muskel tillväxten. Sömn timmarna varierar så alla behöver inte över 7 timmar sömn men det är bra om du får dem 7 timmarna som är rekommenderade.

Motivation is key to success! 💪😊

Likes

Comments

View tracker

Vi har alla perioder då man kanske börjar känna sig nere och ganska omotiverad till att träna och det är helt naturligt men det är här du själv avgör vad du är , om du är en vinnare eller förlorare . Där förlorarna är dem som ger upp o börjar tycka synd om sig själva, visa istället alla och bevisa för dig själv att du är stark och klarar nedgångar. Försök att komma ihåg första gången du satte foten på gymmet eller vad du nu tränar och varför du gjorde det , vare för att du ville ha roligt o socialisera eller för att starta ett nytt kapitel i ditt liv där du själv har kontroll över hur din framtid kommer se ut.

Kom ihåg varför du började är det jag försöker säga när du slutar tro på dig själv så blir allt så mycket svårare o tråkigare. Vi är alla ämnade för stordåd du måste bara tro på dig själv o jobba för det du vill uppnå. Det blir lättare för varje dag gäller bara att du kommer igång, ibland tar det tid för att se resultat och det kommer inte över en natt så fortsätt bara kämpa!!!. Även om jag själv gått ner mycket i vikt så har min resa bara börjat. Tänk ett halvår fram inte 1 månad. Tänk efter vad du vill uppnå om det är vikt nedgång så får du även tänka vad som kommer hända efter du nått ditt mål resan slutar ju inte bara för att du uppnåt ett mål du måste skapa nya mål 😊

Veckans citat:

Let me tell you something you already know. The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get hit and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!- Rocky Balboa

Glöm inte varför ni började o vad ni kämpar för!!!

Likes

Comments

Tja Dogge här 😊
Tänkte tipsa om några övningar som jag känner att alla bör göra när man gymmar.

Marklyft
Marklyft är en övning där du använder väldigt många av dina muskler samtidigt och även i en naturlig rörelse. Du böjer knäna samtidigt som du lutar dig ner o tar tag i stången. Hade tänkt att beskriva varje övning mer exakt men fixar en video som visar hur man kör. jag brukar köra 10 gånger 3 set som uppvärmning sen när jag känner att det är dags så tar jag det tyngsta jag orkar o kör 5 gånger 3 set. Det är även viktigt att skriva ner varje gång vad du tar så du kan se skillnad i vad du orkar och kan se resultat 😊

Marklyft

Knäböj
Knäböj eller så kallade squats är också en övning som tar väldigt mycket och det är nästan som ett måste när man gymmar eftersom att den ger så mycket. När man tränar knäböj så trånar du framsida lår , sidorna på låren, Rumpan , höftmusklerna och även ryggen. Det är olika person till person hur snabbt man blir starkare i övningen så det kan ta längre tid för vissa. jag brukar köra 1x10 när jag värmer upp med lite lättare vikter sen när jag ska köra max så kör jag 5 knäböj 3 gånger med det jobbigaste jag klarar.

Knäböj

Preacher Curl
Preacher curl eller så kallad scott curl är en biceps övning som min kompis simon gör på bilden. Bänken eller vad ni nu kommer använda till detta isolerar biceps som arbetande muskel vilket gör det till en sån bra biceps övning. En av dem bästa övningarna jag vet är preacher curl som sagt så är det en övning som är grymt bra för att bygga upp biceps muskeln här kör jag 10 gånger 3 set men värmer upp med nå lättare vikt innan jag börjar ta tyngre

Preacher Curl

Glöm aldrig att värma upp med lite lättare vikter innan du tar allt vad du orkar. "Better safe then sorry"

Tänkte komma med lite tips på musik som gör en taggad och lite musik som även hjälpt mig att kunna göra det där extra i varje träningspass😊. Och glöm aldrig att sova ordentligt för att kunna bygga muskler och för att kroppen ska må bra så måste man få sömn. för lite sömn över en längre tid kommer börja visa tecken på vikt ökning.

Några artister som jag tipsar om är
G-Eazy och Eminem
Om ni är mer för House/Dance/DeepHouse/Pop så gå in på den här länken SoundCloud finns just nu ett par listor med bra musik men ska uppdatera dem redan inatt så gå in och kolla där och ni kan även följa mig på soundcloud så ni får se när jag uppdaterat listorna 😊

Gilla , dela och kommentera gärna 😊👍

Godnatt alla hjältar!!!💪

Likes

Comments

Folk undrar hur man kom igång med ett sundare och mer hälsosamt liv men sanningen är att man bara tar "Ett steg i taget" för att bli bättre på alla dem sakerna man vill uppnå i livet. Om du tex vill gå ner i vikt ,så måste du tro på dig själv o göra allt för att du ska uppnå ditt mål. Det är ditt beslut ingen annans visst en inspirations video med bilder före och efter på människor som har gått ner i vikt eller gått med i viktväktarna kan inspirera folk men det håller inte i längden du måste själv vilja ändra din livstil!! . Och där med kommer citatet Ett steg i taget man börjar smått kanske slutar med att äta lika mycket och kanske slutar äta godis eller att bara äta godis på helgerna så kommer allt bli enklare att sluta med när tiden går. Och ni som är kompis till nån med ett lite o sundare liv hjälp dem på traven pusha dem till att börja träna dem kommer uppskatta det i slutändan 😁👍

Nu tar jag helg,  fortsätt kämpa för vad ni vill uppnå !!😊

Likes

Comments

Tja innan jag började träna överhuvudtaget så vägde jag runt 112kg vilket var föra året i januari jag har alltid varit intresserad av sport och jag har spelat innebandy och fotboll i ungefär 9år men jag har alltid varit överviktig , jag blev trött på att skämmas över min kropp o inte ha en enda chans med nån tjej alls. Så jag började med att minst gå 1 timme om dagen. Mitt mål vilket var 15kg fram till sommarn var något jag inte trodde att jag skulle klara men så klarade jag det på ungefär 2 månader vilket var helt otroligt. Tiden går och kilona försvinner vart efter, i juni hade jag gått ner 35kg vilket också är otroligt fast även om jag har gått ner så mycket så är jag fortfarande inte helt nöjd med kroppen. Sen dess har jag börjat gymma för att få såkallade sommar kroppen, bilden till vänster är från augusti 2014 men jag började träna i januari 2015 vilket betyder att jag antagligen var större när jag började träningen. Och bilden till höger är idag.

Bloggen är gjord för att förhoppningsvis inspirera männsikor till att börja träna samt se att det går snabbt om man gör det på rätt sätt. Kommer även skriva lite om vad jag hittar på under min fritid.

Kommentera gärna om ni har några frågor.

Likes

Comments