Hej!! Vi har det väldigt bra i Kuta och igår surfade vi!! Vi tog oss till stranden och blev där överöst med surfare som ville lära oss att surfa. Vi är inget fan av att folk springer fram till en och ibland till och med drar och sliter i en. Så nej tack sa vi och la oss på stranden och solade och hoppade i de höga vågorna. Plötsligt kom en chill snubbe fram och hörde om vi ville surfa med honom. Vi fick en bra känsla så ja tack sade vi!

Vi fick varsin instruktör och två timmar med dom för 60skr vardera! Så värt och VI VAR SÅ DUKTIGA. Ärligt, vi gjorde verkligen ett så bra jobb och snabblärda var vi. Naturbegåvningar ;-) Och gud vad jobbigt det var! Herregud vad vi förstår hur surfare kan vara så fit. Träningsvärken vi har idag är bland den värsta någonsin.

Surf chicks!! Nästa gång får bli i Australien! Så roligt var det. Kvällen var vi helt slut och gick till sängs vid 22 tiden ca haha..

Idag har vi poolat på hotellet samt haft en typ hejdå middag :-( Imorgon åker vi nämligen till flygplatsen! Gud vad sjukt. Vi har haft det så bra och nu efter vi båda åkt på en rejäl SKATTESMÄLL så är vi inte så sugna på Sverige längre.... Får se om vi kommer hem, vem vet - kanske vi hittar en ny enkel till ett annat varmt ställe.

Xoxo

Hejhejhej från Kuta!! Vi diggar detta stället alltså. Puls har det! Vi tog en Uber från Sanur till Kuta igår och ankom till hotellet som är nice, lite off läge men Kuta är stort så vi hade nog redan ställt in oss på att det blir mycket bilåkande och inte mycket gång här i Kuta, tacka gud för Uber!

Tackar också för tripadvisor som vi hittat så många superbra restauranger tack vare, igår käkade vi middag på Pronto Pizza och gud så gott det var! Bintang radler var också sååå gott, öl med smak av citron!

Juste! Vi har passat på att gå till frisör för att toppa håret, i Sanur slog vi till och fick betala hela 15kr!! Nice att komma hem med nyklippt hår. Igår besökte vi även ett shopping mall och vi fick köpt några saker vi haft på listan, dyrt blev det speciellt för Jennifer som haffade såsåså snygga nike sneakers. Denise köpte en mysig hoddie att ha på den långa resan hem till kylan hehe.

På Nusa Lembongan träffade vi en trevlig Aussie (lilla Australien härborta, brutalt många då detta verkligen är deras semesterdestination nr 1) som tipsat om Alleycats i Kuta. Självklart checkade vi in det och ni vet hur det går när man säger "en öl eller två" - igår slutade det med skygarden (supernice och STÖRSTA klubben någonsin) och efterfest i villa med några Stockholmare (såklart när Jennifer är med :-)))!!!!)

Dom var nice och supernice villa!! Vi kom tillbaka till hotellet i gryningen och då blev det frulle innan vi slocknade. Idag har vi bara tagit det lugnt, plus att det varit molnigt så ingen fara med missade soltimmar.

Imorn ska vi försöka ta oss till stranden och kanske lyckas pröva surfa!

Xoxo from Kuta

Hello from Sanur!! Vi har kommit fram helskinnade till Sanur och är glada att vara här. Boendet är över förväntan, vi har AC, det är stort och fräscht, väldigt bra läge, och BILLIGT!! Nästan billigaste hittils, jackpot! Dessutom hittils bästa wifi på hela resan typ.

Bilder från häng på Lembongan becah club på Nusa, bra häng men dyr och inte särskillt god mat hehe..

Sedan sista kvällen i Nusa var vi utan elektricitet ett bra tag, störigt!! Men som tur var kom den tillbaka så vi slapp sova utan elektricitet, det hade inte ens gått att sova.. Vi hade utan överdriv drunknat i svetten :-) Sjukt hur varmt det är på kvällarna till och med.. Glöm kvällarna i Grekland i Juli/Augusti - detta är något heeelt annat.

Vi ankom somsagt till Sanur idag men har redan hunnit vandra runt och lokaliserat oss bra!! Var ner till stranden för ett eftermiddagsdopp, mycket härligt trots extremt lågt tidvatten. Satt och kikade på de många flygplan som flög över oss och tanken kom att det är vi om en vecka!!! Kommer sakna så mycket här borta i Asien trots dåligt wifi och elektricitet hehe...

Fantastisk (och billig) lunch!! Och bild från den dagliga efterrätten - idag blev det magnum! Mums.

Vi vilar upp oss inför Kuta som ska vara vilt hehe, dit åker vi på söndag!!

Pussar

Hej folk!!! Vi åkte igår från Gili Air till en annan ö, 2 h bort vid namn Nusa Lembogan! Båtresan var jobbig :( Vi är rimligt less på dessa överfulla och vidrigt svettiga båtresorna nu.. Nödvändigt ont att ta sig fram. Tur det sedan bara är 30 min till Sanur/Bali.

Gili Air var förövrigt en kanonmysig ö! Vi hade dock bestyr varje dag med wifi haha.. Men det ledde oss till en glassbar så vi hängde på Scooperific varje kväll, himmelsk glass och ok fungerande wifi. Nusa Lembongan då, hittils har vi endast haft en eftermiddag och kväll här men kan ändå konstatera att här är rimligt dött... I går gick vi runt och frågade efter nån form av centrum men fick inte mycket till svar, så det slutade med att vi frågade var alla turister var (haha). Vi hittade en restaurang vid vattnet som vi åt bananasplit/efterrättspizza på! Nog för att det är skönt med lugn men detta är lite väl alltså.. Plus att vi verkar ha en bit till bästa strand och dit kostar det att ta sig. Vi har också lovat oss själva att inte sätta oss på mopeder här i Asien igen efter att vi på båtresan till Gili Air såg en tjej som råkat brutalt illa ut.

Boendet här är bra iaf! Ac och ink frukost, saknar dock Omah Gili på Gili Air <3 Annars är det väldigt lugnt här borta. Man känner hur huvudet blir allt mer inställt på Sverige och de bestyr som väntar att tas tag i när vi kommer hem, men vi försöker att inte stressa och ta vara på värmen! Hoppas vi tar med lite värme och sol hem så vi blir välkomnade med riktig vår, hade varit drömmen! :-) Längtar också hem till bra wifi - trött på en ren STRUGGLE VARJE GÅNG VI ANVÄNDER WIFI. Blir galen, hur kan de leva här med sådant här wifi??????? Detta inlägg lär ta en dag att ladda upp ca. Saknar också svensk mat, inte svettas 24/7, att allt funkar, inga språksvårigheter = missförstånd, att inte behöva bära väskan i 35 grader, dricka vatten i kran, slippe vakna av böneutrop eller tuppar som gal (inget skämt). Sorry för negativ men vi måste vara ärliga och säga att det är inte bara rosor alltså!!! Du gamla du fria i alla lägen <3 Swe 4 ever. Vill bara att alla ska förstå att vi bor i världens bästa land och är så priviligerad att vara födda där. Jordens lotteri och vi svenskar vann.

Planen är att på torsdag åka till Sanur för några nätter innan vi avslutar i crazy Kuta haha!

Hörs snart puss och kram

Hej!! Vi har kommit fram till Gili Air och är redan kära i stället. Mer local och chilled än Gili T. Boendet är förövrigt fantastiskt. Uppskattar: AC, gratis vatten i rummet, två handdukar per person, supernice säng med två kuddar per person, fräscht, superdupernice personal, gratis frukostmeny med valmöjligheter, POOL, läget, badrum utomhus. Dessutom är det byggt som en bungalow typ!!

Dessutom!! Flera toalettpappersrullar i badrummet så vi slipper springa runt varje morgon och leta någon att få toapapper av haha. Och!! Shampoo och tvål så vi kan spara på vårat så det räcker hela resan kanske. Backpackerlycka!! Vi betalar ca 80kr per natt/person. Klart värt. Ahh happiness.. Längtar till att inte drunkna i svett på nätterna. Edys homestay hade väl trevlig (men supermärklig) personal. Thats it :-) vi har nu överlevt 6 nätter i rad med fläkt och på öarna går det bara inte!

Igår gick vi iaf för att käka pizza på stället som skulle ha bästa pizzan på ön och den var god, och stor!!! Jennifer fick inte i sig hela så little Andy (som är supermärklig) på hotellet var glad när han fick doggybagen :-) DESSUTOM hade vi strömavbrott på hotellet mellan 19.30-00.00....(!!) så när några Aussies bjöd med oss till någon bar så vandrade vi dit för att spela jenga. Vi gick därefter hem, granny 1 & 2 haha men vi kom undan med att Jennifer går på pencilin.

Njuter av lugnet på Gili Air!!! Åk hit om ni får chansen!! Havet är precis som på Gili T så glasklart och fantastiskt.

Pussar och kramar

Hej gott folk!! Precis som rubriken lyder så har vi drabbats av sjukdom igen, Jennifer har halsfluss.. Då hon haft ont i halsen flera dagar och det inte blivit bättre gick vi till apotek för att köpa medicin. Apotek här på Gili verkar vara kombinerade med kliniker så en doktor kom fram och gav rådet att kolla upp det med honom på en gång. Och som vi befarat så var det halsfluss.. Pencilin och svullnadstabletter i 5 dagar nu. Och när en kommer hem väntar då alltså mer kontakt med käraste Folksam pga läkarkostnader!!!

Well.. Igår innan beskedet om halsfluss nådde oss så råkade vi (haha) gå Gili T runt, en mil ca!! I stekande sol. Vi tog dock en paus för bad och mat. Vandringen var helt oplanerad men nu kan vi bocka av det!

Så idag har Jennifer stannat hemma och vilat (från sol också) vilket har varit skönt faktiskt hehe!! Denise har haft det gött på stranden med sköldpaddorna!

Hoppas ni har det bra därhemma! Imorgon åker vi till Gili Air, och där har vi bokat boende med AC tack och lov, det har varit en struggle här på Gili T, ölivet är hett!!

Hej allesammans!! Vi vill börja med att säga att Gili T är en så härlig ö.. Vi har idag hängt på strand (äntligen) och haft dett gött. Simmat med en sköldpadda också!!! Hur COOLT? Den var bara centimeter ifrån oss.

Såsåså söt!! Något vi också gillar med Gili T är att tax+service charge är ink i pris man ser på restaurang, vilket det inte var i Fili eller på Bali, så beroende på restaurang var man tvungen att lägga på typ 20%... Vad mer hm.. Vi har idag unnat oss body scrub(Jennifer) och Balinesisk massage(Denise) vilket var fantastiskt!!

Ikväll blir det strandbio här på Gili T, Fifty shades of Grey visas!! Men innan dess ska vi stanna på matmarknaden!! Vi firar att vi ÄNTLIGEN fått besked om ersättning av Folksam pga körtelfebern hihi (!!!)

Good times

Saknar er därhemma!! Speciellt er nära och kära (ni vet vilka ni är :*!!!)

Hejsan! Som rubriken lyder så var vi till ett vattenfall igår som låg ca 9km från där vi bor. Vi bestämde oss för att hyra moppe för både igår och idag. Trafiken här är relativt lugn så det gick över förväntan med tanke på att det va vänster trafik också. Det va heller inte det lättaste att hitta dit när det i princip inte fanns en enda skylt efter vägen så fick stanna och fråga efter vägen ett antal gånger, men fram kom vi och det var helt fantastiskt!!

Kvällen tog vi det som det kom och blev sugna på Tacos, så vi kikade tripadvisor och tog moppen till Taco Casa. Gott var det! Idag har vi spenderat dagen djungeln på Jungle Fish, typ en resort med pool mitt i djungeln, häftigt var det!! Poolvattnet gjorde dock Jennifers hår grönt, som många andra blonda svenskar som var där.... Kul!!! Har därför under eftermiddagen haft spa här i Ubud, ketchup i håret. Kommer dröja tills jag kan äta ketchup igen. Imorgon drar vi till Gili Trawangan, då blir det strand och snorkling igen Woop!

Så roligt att köra moppe (motorcykel som kan köra 160 km/h haha)igen!! Trafiken är endå OK för att vara Asien :-) Tur Jennifer som kört mest hade med sig endast AM kortet :-)!!!!!! Tur polisen är så korrupt här så det hade löst sig endå. Vi slapp undan dock och allt har gått finfint.

Pussar

Hej från Ubud! Ubud är verkligen super nice och avslappnat, Ubud är känt för typ healing, yoga, wellness etc och det märks. Turen med vår chaufför Wayan var nice och det var kul att få se och höra mer om Bali.

Vi avslutade dagen i ubud där vi bland annat stannade på marknaden och vi båda fyndade söta kläder för extremt billig peng. Vi blev körda av Wayan till vårt boende vi bokat här och om det är något som hittills är väldigt prisvärt på Bali så är det boende. Vi bokade home stay, typ som bed and breakfast. Det vi bor på här i Ubud betalar vi ca 50 kr per natt/person och då är det inkluderat frukost!! Så värt!! Ingen ac men fläkt funkar hittills bra, mot förmodan är det inte så varmt och fuktigt på kvällarna och det är väldigt härligt!

Hej allihopa där hemma!! Idag är det dagen efter "the day of silence" och vi överlevde!! Vi försökte få tiden att gå genom att se film efter film, sova, äta, sova osv..lite rastlös blev vi allt men också utvilad.

Idag har vi hängt på Potato Head som är en beach/pool club typ!

Skålade i varsin juice hehe! Idag har vi också diskuterat en hel del alla party animals som festar cirka varje kväll medan de reser, vilka är ni? Hur orkar ni? Vi konstaterar att suget inte riktigt finns alla gånger och tycker det är mer nice att köpa något gott med oss till hostlet/äta efterrätt :-) Detta konstaterande blir kanske starkare efter alla dessa britter som bor här också, känns lite som att vara med i ett Geordie Shore avsnitt i vissa lägen (haha). Kvalité framför kvantitet känner vi!!

Förövrigt är det riktigt ofräscht på detta hostlet... Toaletterna vill ni inte ens höra om, speciellt inte med tanke på att när vi vaknade i morse fanns inget rinnande vatten men folk var inte sena med att uträtta sina behov endå, grisar(!!!). Det är nytt och så här men absolut inte fräscht så då förstörs allt. Sängarna är fräscha och sköna dock!

Ikväll blev det indiskt som vi båda har suktat efter länge nu!! Det va smakade magiskt!! Promenaden dit gick hur bra som helst men på vägen hem trodde vi att vi hade koll på läget men hamnade åt fel håll och gav till slut upp och satte oss i en taxi tillbaka istället haha...

Imorgon blir det tidig uppstigning då vår privata chaufför kommer och hämtar oss kl 09. Spännande!! Vi har höga förväntningar så hoppas morgondagen levererar!