Tankarna snurrar i skallen... vad kommer hända när vv på måndag återigen byter program. Detta har funkat klockrent för mig. 14 kilo minus sen den 29/7-17 tycker inte jag är så illa för en tant på dryga 62 år och bara rör sig på det som jobbet ger, tar trappor istället för hissen. En trappa upp bor vi och på jobbet är det två trappor med 10 steg vardera och med jobb på fsk blir det mycket spring i trappan. Hälsovinster märker jag redan av. Ingen halsbränna, astmamediciner behöver jag inte använda varje dag, inga nattkramper i benen och igår kunde jag stå och skala 1 kilo räkor i ett sträck.
Nu byts programmet ut sp ska vara kvar men blir färre pga mycket nollade varor typ fisk kyckling o ägg. Jag kan ju inte leva på ägg , skaldjur och kyckling då jag inte äter fisk. Ja den som lever får se vad det har för effekt. Kommer ihåg första gången jag var med i slutet på 70 talet då man bara fick äta potatis 3 ggr på en vecka och man var tvungen att äta fisk 5 av veckans 7 dagar. 😏🤢

Går fortfarande neråt...har gått otroligt bra hela resan de 4 månader jag hållit på. Idag är det ett minus på 13,5 kilo och ja det känns på/ i hela mig. Dock trodde jag nog jag var smalare än vad jag är och beställde en tunika/klänning från Nelly 😏 ha fick den över huvudet sen var det stopp. 😢
Så en glad 1:a advent på er.

Har vi gjort idag och fortsättning följer i morgon. Nytt i adventstid är ljuslyktorna från Majas cottage där en viss del av summan går till barncancerfonden. Med värmeljus gör det inget om man tjuvstartar lite 😱

Älskar saffran men för en viktväktare är det inte mycket fika som funkar. Nu ska jag testa saffransbollar. Hon som är mamma till dessa heter vvmattraning på instagram.

Igår var jag på nyöppning av Hudvårdskällaren i Falköping. Min yngsta brorsdotter Lina är ägare och så duktig hudterapeut. Produkter hon använder och säljer är Dermalogica, Dermaceutic och Jane Iredale. Nya lokalen är så ljus och fin. Hon hade adventsfika samt 20% på inköp igår och behandlingar under januari månad som bokades igår.

den här veckan var nog igår. Hela dagen var det rätt mulet och solen tittade fram då och få mellan tunga moln. Poolen och ett nytt vattengympapass lockade dock( water circuit) Jobbigt men kul, pt,n på hotellet är outstanding. Sen tog vi en tidig middag på en restaurang vid havet maten var ok utsikten nice. På väg till hotellet stannade vi till för att köpa lite cava att ta med hem till Sverige. Blir nog att inhandla några flaskor till ikväll. Sen stannade vi till och tog en irish coffe och lyssnade på musik därefter gick vi hem till hotellet.
Idag har solen vart framme lite mer och i morgon ska vi på en utflykt ”Smaken av Teneriffa”

• Resor

I söndags natt klevvi upp kl 02.00 för att bege oss till Landvetters flygplats. Vi hsde bokat parkering för bilen till kl 05.00 vilket var en beräkningsmiss 😏 när vi fått våra bagagetaggar i automaten visade det sig att bagagedrop stängt och jag gick rusa runt som en galning för att hitta vart vi skulle lämna in bagaget 😱
Lång kö till toan och därefter dags att borda planet.Hur som helst har vi det kanongott. Igår gick vi till restaurang Roma och åt deras pizza Roma den är så supergod med serranoskinka, ruccola och parmesanost på 👌🏼 Vi var där förra året oxå . Pizzorna lagas i vedeldad ugn och ❤️ Och jag delade på en flaska husets. Helt ok och då vinad om notan fick vi ytterligare ett glad av samma vin utan kostnad. Servicen är 👌🏼På hemvägen till hotellet  utslängd på gräset låg wunderbara uppblåsbara Barbara 🤣

• Resor

På tisdag den 7/11 ska jag direkt efter jobbet åka till bästa Lina på Hudvårdskällaren i Falköping. Det är min brorsdotter som sen 3 år tillbaks öppnat sin egen salong. På schemat står pedikyr, vaxning av ben och armhålor samt formning av bryn samt färg på föregående samt fransar. Sen är jag redo för en vecka på Teneriffa. Väl hemkommen därifrån skall jag till Salong Alexandra i Skövde och testa på lashlift. Mina fransar är korta och spretiga men vill ändå testa på...fransförlängning funkade inte på mig.
Kul att kunna göra nåt o få känna sig fin när man lyckats gå ner drygt 11 kilo. 👏🏻👏🏻

Varje dag finns mina tankar med mina nära o kära 😇🕯❤️💙🖤