Lite så känner jag. Hur lyckades det plötsligt bli höst? Känns som jag alldeles nyligen var förväntansfull över sommaren 2017. Den kändes så spännande och nu är den förbi.

Jag kan inte klaga allt för mycket, den har varit fantastisk! Hade dock önskat mig mer sol och värme i Stockholm. Men jag hann besöka Gbg och Kroatien som hade riktigt nice väder.

Kom tänka på hur många människor jag saknar just nu. Ajlin, Assel, Emelie, Novalie(liten(hihi)men viktig människa) och alla dom är långt borta. Speciellt Assel som är i KZ. Flera flera mil från mig! En vacker dag är vi där tillsammans.

Nu ska man ta på sig boxningshandskarna och kötta lite.

Bild från juni, Chasses B-day. Vi promenera genom hela stan i 27 graders värme. Chssse!! Ännu en saknad människa.

Fredagsmorgon tillbringades på katamaranen påväg till Hvar. Där tillbringade vi fem hela dagen. Vi hyrde båt och tog oss till olika öar helt själva. Stannade och hoppade in i vattnet när vi ville, solade på båten. Vissa blev åksjuka av de stora vågorna som nästan sänkte oss, haha.

Hvar är definitivt ett ställe jag vill tillbaka till.

Så, så fort vi kom fram hyrde vi en båt. Åkte runt nästan hela dagen. Sjukt kul! Vi alla kände oss nog som sjörövare.

Vissa ställen hade så turkost vatten. Det var helt galet.

Vi parkera vår lilla båt vid Carpe Diem, som var en nice beach club. På kvällen var det tydligen en club. Här avnjöt vi god mat. Jag åt grillad tonfisk, mums. Sen drack vi deras goda drinkar. Vi har så sjukt få bilder, mer videos. Vilket är synd för det var så fint!!

Efter en grym dag till havs så lämnade vi tillbaka båten och började promenera längst vattnet till Hula Hula Beach bar. Här var vår promenadutsikt.

På Hula Hula la vi oss ner på solsängarna och avnjöt god drink samt kvällssolen. Magisk solnedgång och vi doppade oss alla. I solnedgången var det dock bara jag och hajen, haha. Det var så fint att följa hela solnedgången och vara i vattnet.

Då fortsätter vi, så vi tog färjan från Solta till Split på onsdagskvällen. Checkade in i lägenheten vi hyrde via Airbnb. Första gången jag hyr via dem. Gick asbra! Killen var hur gullig som helst.

På kvällen gjorde vi oss i ordningen och drog först till Antique, som är en bar om kvällarna, den ligger på Riva, mysig strandgata med palmer och fullt med matställen. Efter promenerade vi till Central. House verkar vara det ända som Split hade o bjuda på. Även fast klubben var populär så föll den inte mig i smaken, iallafall inte den första gången.

På torsdagen var planen attt dra till Hvar, men biljetterna var slut till färjan så vi köpte biljetter till fredagen istället. Och torsdagen gick åt att turista i Split. Vi besökte bland annat Diocletian Slott. Strosa runt i gamla stan som för övrigt var hur mysig som helst!

Första riktiga kvällen i Split.

Bilder från torsdagen då vi turistade i våra girlsquad-baddräkter. En av bilderna är från Slottets stora sal som man kunde besöka. Där spelades en snutt av Game of thrones in. Där Dany hade sina drakar, hehe.

Från söndag natt till onsdagkväll var vi på Solta. Mysiga Solta fyllde oss med lugn och harmoni. Havet var kristallklart och det blev många timmar i vattnet. Jag lärde mig dyka också, haha.

Första kvällen på Solta var lite mer fartfyllt, vi träffa på Nadines vänner, vi gosade med den sötaste och kaxigaste pomeranian valpen som tillhörde två skit gulliga killar och sen avslutade vi kvällen med ett nattbad. Mitt första nattbad! Brukar oftast vara skraj för havet om nätterna.

Våra härliga frukostar som vi avnjöt på balkongen längtar jag tillbaka till. Fem tjejer i en lägenhet ledde till massa dans och skratt.

Vi hade Nadines favvoställe som var lite längre bort från den centrala stranden som var fylld av människor. Stället hade en skön liten bar med jätte gulliga anställda. Där njöt vi av all möjlig dryck, favoriten var islatte. Den ser ni på bilden:)

Här är bilder från första kvällen på Solta. Fin utsikt vid vårt hem. Sen gjorde vi oss lätt i ordning och drog ut.

Detta var andra kvällen. Vi drog ut för och träffa as sköna gäris. Vi chillade på en brygga med massa snacks, dricka och sjöng med gamla Medina låtar. Som sommarkvällar ska vara.

Sista dagen på Solta var jag så solbränd att jag gömde mig i skuggan. På kvällen tog vi färjan med de andra tjejerna till Split. Mer om det sen.

Juste! Sista dagen hände det en rolig grej. Jag och Ajlin chilla på en luftmadrass, sån som man har i vattnet. Vi låg på den tillsammans och tjejerna låg på en annan. Strömmen tog oss långt långt bort från vår brygga, så vi började simma tillbaka, fortfarande på madrassen. Tjejerna hann före oss för vi började tappa takten så Ajlin tycker att jag skulle ligga ensam på den.

Så hon skulle hålla i sig bakom o simma och jag ro med händerna. Men jag fick skrattnoja och gled av den. På andra försöket så gled jag av och höll i madrassen så den vände dig vertikalt(rakt upp ur vattnet) och det började blåsa så den blåste bort. Paniken! Jag simmade allt vad jag kunde och var nästan ikapp den, då gör madrassjäveln tre volter bort och är nu fem meter bort från mig.

Kollar bak och ser att Ajlin har inte rört på sig ens en meter utan dör av garv bara. Tar nytt sats och försöker igen men den flyter snabbt ifrån mig och gör två volter till. Panik av att Ajlin är långt ifrån och att hajar kan äta upp mig, haha. Sen ser jag att madrassen flyter mot andra sidan stranden. Snabbt som fan simmar vi upp på närmaste bryggan och löper fem minuter(minst) på kokheta vägen till den. Som vi garvade!

Madrassen var inte vår, därför fick vi panik, haha. Eller rättare sagt jag.

Tänkte berätta lite om resan jag kom från för några dagar sen. Första trippen utomlands på hela året.

Så efterlängtat!

Tre tjejer tog flyget från Arlanda ner till Split för att träffa den fjärde på flygplatsen och sedan mötas upp av den femte väl vid hamnen i Split, dit shuttle bussen tog oss. Värmen slog oss alla, vi hade jeans och tröjor på oss som vi fick snabbt byta till lösa shorts och linne. Sen var det bara o hoppa in i taxin och bege sig mot stranden. Vi drog till ett ställe som hette Congo som låg på Znjan beach. God mat, trevlig personal och nice utsikt.

Vi skålade för veckan vi hade framför oss!

Natten tillbringade vi på Solta, en ö ca fyrtio min bort från Split med färjan. Väl framme hade vi det hur mysigt som helst på balkongen till små timmarna.

Detta är utsikten vi hade undermåltiden på Congo. Vi hade så kul! Så det finns knappt några bilder, lite videos däremot.

Efter en hel dag på stranden med olika(sjuka)challange, simturer och stekande i solen så promenerade vi till båten som skulle ta oss till ön Solta. Hur vacker var inte solnedgången den kvällen?!

Sagt och gjort! Har länge velat göra detta men inte känt mig hundra, inte värsta grejen men det tar på ens tid att ha en blogg. Men så tänkte jag tillbaka på tider då jag hade en i flera år. Hur kul det var och kolla tillbaka något år och se vad man gjorde då. På nått sätt kändes det som tiden stod stilla. Sen var det lyxigt att ha kvar alla bilder på bloggen också. Kort sagt fler fördelar än nackdelar.

Jag försökte även få tillbaka min gamla blogg men devote kunde inte hitta den, hade varit sjukt kul och läsa genom gamla inläggen och börja bloggandet där efter fem års upphåll haha.

Så nu ska jag igen få skriva av mig om allt möjligt. Taggad.

Solnedgång på Kroatiska ön Hvar. Magi.