Idag var en ledig dag. Att tvätta kläder, handla mat och göra ordning i lägenheten var en del av dagens planer. Trotsade min mage och for med Es på en kvällspromenad. Satt efteråt vi hennes, drack te och pratade! Längesen vi träffats och definitivt blir det oftare vi kommer att ses. Vi bor ju trots allt nästan grannar 😍

Nu är jag tillbaka. Så mycket som hänt, så mycket jag kunde ha att skriva.

Min fina vän Mirjam gifte sig med sin Jakob. En hel helg i Esbo med systrarna. Kiika sov över här. Jag var med när älskling jagade. Vi har plockat havtornsbär. Jobbat. Utflykt till Replot med tisdagssamling. Vi har fått vara med och dela Pernilla & Vilhelms bröllopsfest. Jag och min fina man har firat ett år som gifta.

Landade i Helsingfors 7.30 på morgonen. Lagom trötta efter att ha missat en nattsömn. Efter 4h bilresa kom vi äntligen hem till vasa.
Kändes väldigt konstigt att komma hem. Känns som vi varit borta jättelänge och det finns typ ingen verklighet, haha😂 Men såklart skönt till en viss del. Det är ju här vi har alla våra ägor, men skulle nog kunna fara tillbaka när som helst. Märker att jag nog trivdes 👌🏼 där i Kanada!

Är så tacksam att vi fick denna möjlighet att resa till Kanada, tillsammans med våra fina vänner. Att få upptäcka den plats som Robin bott på i 2,5 månader och som han pratat så mycket om gör mig så lycklig!

❤❤

Sista dagen så vi städade huset efter oss. Solade lite och sen kom folk till Lake house för supper. Vi åt och var sen tvungna att ta hejdå av de vi lärt känna där. Verkligen så tråkigt..
Vi körde till Calgary och gick där i en butik före vi tog in på hotell. Helt superfint hotell!

Andra sista dagen i Kanada .. Jag gjorde lunch åt oss, solade, vi var och spelade minigolf, Tomas hade födelsedag så vi firade med kaffe & tårta och på kvällen chillade vi bara.

Detta är något av det bästa och häftigaste jag upplevt i hela mitt liv! Helt otroligt roligt!!😍

Vi körde först till bergen, sadlade hästarna och red upp. Vissa ställen var brantare än andra, till och med lite läskiga. Vi stannade för 5 minuters pauser med jämna mellanrum och den allra sista biten ledde vi upp hästarna till toppen. Det var så mäktigt och det kommer förbli ett minne för livet.

Fredag blev en skön dag. Vi började med att städa Lake house. L & N kom hit och vi gjorde supper. Efter supper körde vi ut med båten, paddlade kanot & kajak och simmade. Varmt och härligt och jag fick även lite bränna ☀ Vi gick till en marknad här nära, grillade och chillade resten av kvällen.

Lördagmorgon började jag & Camilla med att baka cookies. De blev supergoda. Solen kom sakta men säkert fram så vi fick några soltimmar. Vi for på eftermiddagen och rida,och tillbaka till Lake House för barbique. Så gott! Avslutade kvällen med ett bastubad.

I söndags var vi till kyrkan. Efter det ut och äta lunch med Rickard och Janelle och hennes syster med familj. Gott minsann! Chillade resten av kvällen och strosade i Walmart.

DAG 1
Fredagen 11 augusti, kring klockan 21 landade vi i Calgary, där L & N plockade upp oss från flygplatsen.
Efter 1,5 timmes bilresa var vi framme i Sylvan Lake. Vi sov hos L & N, och att få sömn kunde inte ha känts bättre efter 35h på resande fot.

DAG 2
Första dagen for vi med church på camping i bergen. Vi träffade människorna där, grillade och var på hiking. Naturen alltså - Wow! På kvällen satt vi upp länge vid en bonfire och pratade.

DAG 3
Söndag och det var church på campingen. Vi grillade, pratade och efteråt började vi köra mot Sylvan Lake igen. Vi stannade på vägen för att gå upp och få en bra utsikt över bergen. Vi gjorde även eld där uppe i skogen. Stannade sedan igen för att äta på Boston Pizza.

DAG 4
Shopping vid Edmonton mall. Dit gick hela dagen eftersom den bestod av 800 butiker.

DAG 5
Robin och Tomas var och rida, medans jag och Camilla gick på sightseeing här. Killarna hämtade pizza som vi njöt av på terassen. Vi solade, jag läste bok, R & T körde båt och simmade. På kvällen var vi och rida 🐴😍

(Vi har alltså en egen stuga, Lake House, som vi får bo i.)

DAG 6
Onsdag och vi var på hiking, till Ramfall vattenfall och i bergen grillade vi korv och marshmallows. På vägen såg vi även vildhästar.

DAG 7
Gick på Value Village och Walmart, åt mat på Five Guys, sen for vi alla fyra och rida på de stora fälten. På kvällen blev vi bjudna på supper av våra vänner här.

I helgen gifte sig våra fina vänner Camilla & Tomas! Helt underbart bröllop! Så vackert brudpar, ut som in.😍😍

Tack för att vi fick vara med och dela er stora dag och Vi önskar Er all lycka 💑❤