DAG 1
Fredagen 11 augusti, kring klockan 21 landade vi i Calgary, där L & N plockade upp oss från flygplatsen.
Efter 1,5 timmes bilresa var vi framme i Sylvan Lake. Vi sov hos L & N, och att få sömn kunde inte ha känts bättre efter 35h på resande fot.

DAG 2
Första dagen for vi med church på camping i bergen. Vi träffade människorna där, grillade och var på hiking. Naturen alltså - Wow! På kvällen satt vi upp länge vid en bonfire och pratade.

DAG 3
Söndag och det var church på campingen. Vi grillade, pratade och efteråt började vi köra mot Sylvan Lake igen. Vi stannade på vägen för att gå upp och få en bra utsikt över bergen. Vi gjorde även eld där uppe i skogen. Stannade sedan igen för att äta på Boston Pizza.

DAG 4
Shopping vid Edmonton mall. Dit gick hela dagen eftersom den bestod av 800 butiker.

DAG 5
Robin och Tomas var och rida, medans jag och Camilla gick på sightseeing här. Killarna hämtade pizza som vi njöt av på terassen. Vi solade, jag läste bok, R & T körde båt och simmade. På kvällen var vi och rida 🐴😍

(Vi har alltså en egen stuga, Lake House, som vi får bo i.)

DAG 6
Onsdag och vi var på hiking, till Ramfall vattenfall och i bergen grillade vi korv och marshmallows. På vägen såg vi även vildhästar.

DAG 7
Gick på Value Village och Walmart, åt mat på Five Guys, sen for vi alla fyra och rida på de stora fälten. På kvällen blev vi bjudna på supper av våra vänner här.

I helgen gifte sig våra fina vänner Camilla & Tomas! Helt underbart bröllop! Så vackert brudpar, ut som in.😍😍

Tack för att vi fick vara med och dela er stora dag och Vi önskar Er all lycka 💑❤

Idag slutade jag redan 13 i jobb, så en 16- tiden var vi i hemtrakterna hos syster bjudna på middag. Vi fortsatte mot villan och därifrån med båt till min brors villa. Det var verkligen m a g i s k t fint på sjön och att vara på villan var mysigt! Njöt som jag inte gjort på länge.  😊

💑

Idag hade jag en lugn och skön morgon. Steg upp 9, satte igång en tvätt och åt frukost.

Har hämtat den beställda klänningen från posten och jag gillar den verkligen så mycket! Nu är jag redo för de kommande bröllopen! 😍

Handlade mat efter att jag hämtat paketet. Har bykt & tvättat kläder. Disken är gjord och garderoben städad och rensad.

Nu ska ja chilla en stund före jag tvättar golvet och lagar middag! ☺

Älskar att ha saker att göra men ännu bättre när dom är gjorda!

En kort men fin helg!

Lördag: Jobb 5-13, ett ärende och sen till villan där jag simmade, åt godis och fångade soltimmar. På kvällen var jag på förlovningskalas.

Söndagen gjorde vi inte så mycket annat än var ut och äta till Pavis med svärfamiljen. Gott och trevligt sällskap!😍

Midsommarhelgen firades med våra familjer. En tur på sjön, lekar och god mat, vad mera behövs? ☺

Idag kom Dagen med stort D. Urvalsprovet. Skönt att släppa nervositeten. Nu återstår det att vänta och se. Det enda jag vet är att det känns jobbigt att vänta ett par veckor för att se hur en stor del av min framtid ser ut.

Hälsade på ett av mina syskonbarn vid sjukhuset och senare kom syster P hit med barnen. Vi har bakat chokladbollar, lekt i metviksparken, picknickat, spelat spel och ätit plättar. Vilken bra dag det blev!

Helgen i Esbo satt verkligen perfekt! fredag kom vi fram ganska sent, men satt ändå upp rätt länge och pratade.
lördag hyrde vi cyklar och cyklade runt sjön, pausade bland klippor på glass och vid en gräsplan där vi spelade. Det var perfekt väder att cykla i och det var fint! På kvällen åt vi, badade bastu och var in till stan. "Hemma" efteråt lagade vi pizza och kollade Champions league.

Söndagen började med god frukost och soltimmar på balkongen med syster. Vi ställde oss och for för att kolla riksparaden i Helsingfors. Åt på restaurang, fångade mera soltimmar vid starbucks och sen var det dags för oss att packa ihop och köra hem!
Det var så roligt att utforska staden och att hälsa på! We will be back😍

Började morgonen med en god frukost. Jag har suttit och läst och vi har ätit lunch före Robin for till jobbet. Dagen kommer att gå åt till att läsa, med några pauser emellan. Jag är redan så nervös. Detta har trots allt en så viktig betydelse!

Igårkväll halv 1 kom vi hem från en superkul helg i Esbo! Ett annat inlägg om det senare.

Min dag har gått åt till att tvätta kläder, p l u g g a och handla mat. Nu ska jag fortsätta läsa! Hoppas din dag varit bra! 😊